Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschaf kruising

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Aanschaf kruising

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Luckyday schreef:Lucky heb ik ook gevonden via mp. Was toen samen met mijn moeder gaan kijken omdat zij er meer verstand van had dan ik of het wel oke zou zijn. Maar was prima! Schone ruimte, leuke mensen en alle pups liepen gewoon los op de boerderij achter de baas aan en luisteren dat ze deden! Dat was precies wat ik ook wilde en lucky is nog niks veranderd hij volgt me overal :D

Gewoon goed kijken, realistisch zijn, altijd iemand meenemen die niet alleen naar die schattige pups kijkt en goed vragen stellen. Verder go with your guts
Dat doen puppen altijd. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Haha belle niet hoor en de beagles die wij hadden ook niet ;). Ging allemaal hun eigen weg veel meer onderzoeken.
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Luckyday schreef:Haha belle niet hoor en de beagles die wij hadden ook niet ;). Ging allemaal hun eigen weg veel meer onderzoeken.
Thuis bij het nieuwe baasje is niet te vergelijken bij de fokker en nestgenoten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Belle en het nest waar ze in was geboren vlogen alle kanten op behalve daar waar de baas was en ook niet allemaal samen maar apart en dat doet ze nog haar eigen weg trekken eveneens als de beagles
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Neeltje schreef:
dagmar88 schreef:
flaneloba schreef: Nou, met dat onverwachts voor de deur staan zou ik toch niet zo blij zijn als ik, zeg, een moeder van drie kinderen ben waarbij de kinderen mijn loopse teefje per ongeluk los hebben gelaten en er daardoor nu een nest ligt. Druk leven, druk met de pups en dan komt 1 van de geinteresseerden ineens even binnenwandelen terwijl ik het smoordruk heb :oeps:

Gewoon nooit, onbeschoft. Iedereen heeft een planning en daarnaast nog pups hebben lijkt me werk zat.
Als ze dat alle 12 gaan doen :roll:
Het kan misschien niet uitkomen, maar hoe vaak worden mensen een loer gedraaid, door voor het aangekondigde bezoek een mooi plaatje creeëren met de pups en mams in huis en zo gauw de voordeur dichtgaat achter het bezoek wordt de zooi weer in de schuur gegooid? En dan beginnen we hier met z'n allen dat ze beter hadden moeten opletten.

Ik zou bij een pup ook een keer onverwacht langs willen gaan, en dan hoef ik geen koffie of cake maar zou dan wil graag even binnen gevraagt worden om te zien hoe de hondjes zitten en idd of het plaatje klopt even een knuffel geven aan de pup en dan gewoon weer gaan. En een beetje rommel heeft iedereen wel en zeker een gezin met kinderen en pups. En zou mij niet afschrikken als ik bij de deur afgewezen wordt omdat het niet uit zou komen zou wel argwaan wekken en wij zouden de pup aan ons voorbij laten gaan. Zeker bij nestjes via marktplaats zou ik het niet bij een afgesproken bezoek laten!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Elektra was nog maar een baby maar die zat in het asiel dus dan valt er niet zoveel te onderzoeken maar heb er bij haar nooit over nagedacht ik moest haar gewoon hebben hoe dan ook maar ja dat was wel een iets andere situatie natuurlijk :wink:
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Die van ons komt bij een gezin vandaan. Ze hadden zowel vader en moederhond en daar een niet geheel gepland nest van. De pups stonden gewoon in huis, opgevoed met beide ouders en overal aan gewend. Omgeving was ook schoon en ouderdieren ook erg open en vriendelijk. Pups ook, en ze zagen er ook goed uit. We zijn eerst een keer wezen kijken natuurlijk en we hadden er gelijk een goed gevoel bij. Konden veel vragen stellen en kregen ook info. Diesel had een navelbreukje en daar zijn we ook eerlijk over geïnformeerd voordat we definitief een pup hadden gekozen. Als ze geënt zouden worden zou de dierenarts er ook naar kijken. Ze waren ook netjes ontwormd. Bij het ophalen ook ingeënt, gechipt en aangemeld bij de database. Ook kregen we een klein puppy pakket mee met wat voer, papieren en een kleedje met de nestgeur.

Hiervoor hadden we ook nog een ander nest op het oog, maar daar kreeg ik geen goed gevoel bij. We wilden gaan kijken en een afspraak maken voor de week erop omdat we dan toch daar in de buurt waren. Kreeg je als reactie, ja ik weet niet of er dan nog pups 'over' zijn. Want het ging hard en er was er vandaag ook al een opgehaald... Terwijl ze iets van 6 weken waren geloof ik, ieder geval te jong om weg te mogen... En enten en chippen was voor de nieuwe eigenaar, want het was zoveel 'gedoe' om de registratie dan weer over te zetten op de naam van de nieuwe eigenaar. Terwijl het chippen toen gewoon al verplicht was. Dus ja, daar zijn we toen maar niet wezen kijken en verder gaan zoeken.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Afbeelding

Wij hebben deze kruising, Gijs, ooit gehad via asiel als enige pup gevonden (gedumpt w.s. of verloren geraakt van een echte straathond moeder (?)) Vader en moeder onbekend. Zal mogelijk jachthond in gezeten hebben. Schat van een hondje, helaas op zijn 10de al overleden aan een hartaanval. We wisten dus 0,0 van wat en hoe. Zijn puur op zijn lieve koppie af gegaan.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik heb gewoon rashonden met stamboom van marktplaats gehaald. Zou niet weten waarom ik er geen kruising zou kunnen vinden. Ik heb er niet zo'n moeite mee en zou zelf ook een nest prima via marktplaats aanprijzen hoor.

Fokker hoeft van mij ook geen geleerde in de hondenwetenschappen te zijn. Foto's wil ik zien en eventueel filmpjes. Ik wil zeker bij een kruising geen koopcontract. Ik wil al helemaal geen kennel of erkende fokker met wat voor certificaat of wat dan ook. Gezondheidsonderzoeken vind ik ook overgewaardeerd. Welke ouders hebben zich vooraf uitgebreid laten screenen (van degene die vermoeden zelf gezonde genen te hebben, bewezen ziektes die erfelijk zijn hebben dus niet meegerekend).

Ik hou niet van onverwacht bezoek. Van mijn familie niet, van vrienden niet, dus ook niet van eventuele pupkopers. Ik wil een stofzuiger door het huis kunnen halen. Dat een pupkoper niet naar de rommel kijkt, maakt mij niks uit. En wil je dan geen pup, prima, als ik niet een goede indruk achter had kunnen laten, dan maar niet. Wat een onzin om onaangekondigd langs te komen (ben waarschijnlijk zo uit mijn hum dat je überhaupt al geen pup meer meekrijgen :D)
Als je belt ben er met half uur tot een uur: prima!
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Brigitte schreef:Elektra was nog maar een baby maar die zat in het asiel dus dan valt er niet zoveel te onderzoeken maar heb er bij haar nooit over nagedacht ik moest haar gewoon hebben hoe dan ook maar ja dat was wel een iets andere situatie natuurlijk :wink:
Dat kan ook inderdaad.
Scooby kwam met 12 weken in het asiel binnen en was gevonden op de albert cuyp en die moest ik hebben.
God wat had ik een band met die hond; niet te omschrijven. Aan 1 blik genoeg voor alles.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Als ik een pup zou willen van een kruising zou ik zeker willen zijn wat voor honden er in zitten. Inderdaad om in iedergeval te kunnen bedenken of je in het slechtste geval alle eigenschappen van beide rassen, die je minder leuk en handig lijken, in 1 ras wilt zien.

Er staat nu een leuke kruising op Mp, ridgeback x weimaraner. Dat spreekt me wel aan (ware het niet dat ik de moeder geen mooie ridgeback vind). Maar dat is een expresje geen per ongelukje dus de vader is zeker. Zoiets zou ik wel aandurven als beide rassen en honden me aan zouden spreken en de fokker op een goede manier met de pups om gaat.

Of een oepsje bij een teefje dat je kent, en dat je zeker weet wie de vader is, zou ik me ook voor kunnen stellen. In andere gevallen, als het maar afwachten is wat voor vader(s) er achter zitten zou ik liever een oudere kruising nemen.

Wat Sonja gedaan heeft vind ik super, een weloverwogen kruising uit weloverwogen ouders. :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”