Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dementie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Dementie?

Ongelezen bericht door Lientje »

Kan dit te maken hebben met (beginnende) dementie bij een hond van 14:
- erg rusteloos savons, blijft maar doelloos rondlopen
- je steeds meer achterna lopen
- af en toe in de tuin onder een struik gaan liggen
- vaak wezenloos in het niets voor zich uit staan staren
- ineens midden in de ruimte tegen niks staan blaffen

Zelf denken we aan dementie of pijn of een combinatie van beiden. Afspraak bij de DA staat voor morgen, maar ben benieuwd wie dit gedrag herkent en eventueel ervaring heeft met dementie en medicijnen daarvoor.
Sterre

Re: Dementie?

Ongelezen bericht door Sterre »

Lientje schreef:Kan dit te maken hebben met (beginnende) dementie bij een hond van 14:
- erg rusteloos savons, blijft maar doelloos rondlopen
- je steeds meer achterna lopen
- af en toe in de tuin onder een struik gaan liggen
- vaak wezenloos in het niets voor zich uit staan staren
- ineens midden in de ruimte tegen niks staan blaffen

Zelf denken we aan dementie of pijn of een combinatie van beiden. Afspraak bij de DA staat voor morgen, maar ben benieuwd wie dit gedrag herkent en eventueel ervaring heeft met dementie en medicijnen daarvoor.
Ik herken een paar dingen bij mijn hond (ook 14). Overdag merk ik niks aan Sterre. Maar 's avonds is ze ook af en toe heel onrustig. Wil ze persé naar boven om aan de vloerbedekking te krabben. En dat dan een paar keer trap op, trap af. Ze kan ook zomaar gaan blaffen. Ze wilde ook een paar weken niet meer beneden slapen. Ging ze 's avonds mee naar boven en viel daar gelijk in slaap in haar mand. Sinds een tijd wil ze weer naar haar mand in de hal als wij naar boven gaan. Ik heb geen medicijnen er voor. Dat vind ik nu nog niet nodig. Ze slaapt de hele nacht door en overdag is er niks aan de hand. Als ze 's nachts onrustig gaat worden wil ik wel medicijnen proberen voor onrust/angst.

Ziet ze nog wel goed 's avonds?
Lientje
Actief

Hij ziet nog goed, maar hoort wel een stuk minder goed. Maar inderdaad vooral savonds die onrust. Nu begint hij echter ook overdag vaker onrustig te zijn en ook doelloos voor zich uit staren.
Sterre

Lientje schreef:Hij ziet nog goed, maar hoort wel een stuk minder goed. Maar inderdaad vooral savonds die onrust. Nu begint hij echter ook overdag vaker onrustig te zijn en ook doelloos voor zich uit staren.
Sterre is ook doof aan het worden. Vervelend dat hij ook overdag onrustig wordt. Ben benieuwd wat de dierenarts morgen ervan vindt.
Lientje
Actief

Sterre schreef:
Lientje schreef:Hij ziet nog goed, maar hoort wel een stuk minder goed. Maar inderdaad vooral savonds die onrust. Nu begint hij echter ook overdag vaker onrustig te zijn en ook doelloos voor zich uit staren.
Sterre is ook doof aan het worden. Vervelend dat hij ook overdag onrustig wordt. Ben benieuwd wat de dierenarts morgen ervan vindt.
Is inderdaad deels dementie, maar waarschijnlijk ook deels pijn. Zijn artrose is erger geworden. Hij heeft nu extra pijnstillers meegekregen. Dementie is verder helaas niks aan te doen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tara schreef:Is dat zo? Ik meen mij toch te herinneren dat ik hier wel eens iets voorbij heb zien komen wat nog wel enige verlichting bood. :scratch:
Selgian wordt nog wel eens ingezet bij dementieklachten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tara schreef:Is dat zo? Ik meen mij toch te herinneren dat ik hier wel eens iets voorbij heb zien komen wat nog wel enige verlichting bood. :scratch:
Cholodin?

http://www.medpets.nl/cholodin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Sterre

Tamara/Bayko schreef:
Ja inderdaad, ik wist de naam niet meer. Als je zoekt op internet kan je er over lezen. Het geneest niet maar geeft wat ondersteuning bij dementieklachten.
Lientje
Actief

Tamara/Bayko schreef:
Ff gegoogled en inderdaad dat medicijn wordt gebruikt bij dementieklachten! Danjewel voor de tip :ok: we kijken nu eerst even een paar weken wat de extra pijnstillers doen en anders ga ik dit medicijn aankaarten bij de DA. Fijn dat er mensen op het forum meer weten dan de DA :wink:
Lientje
Actief

Feather__ schreef:
Cholodin?

http://www.medpets.nl/cholodin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die ga ik ook onthouden, dankjewel!
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Misschien dement, kan best !
Mijn ouwe dibbes was ook een tikje van het padje af. Ze wist de achterdeur niet meer te vinden. En blaffen tegen de lucht. Als de bel ging reageerde ze niet meer.

Van een forumlid heb ik Vitofyllin toegestuurd gekregen.
Ze kijkt weer helder uit haar ogen, is alert en vrolijk.
Ik weet niet of elke hond er zo goed op reageert hoor.
Het is het proberen waard denk ik. Bij Trudy zag ik al na 2-3 dagen een verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”