Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij wil niet meer eten.
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Hij wil niet meer eten.
Zowel man als ik zijn voor de carnaval ziek geworden waardoor ons huishouden ietwat ontregeld is. Wij zijn beide nogal van de rust, reinheid en regelmaat en ook Ezio doet het daar goed op (daar ben ik van overtuigd)
Nou speelt er naast de ontregeling (die zich meer voordoen in feit dat ik thuis was maar toch niet met hem de hort op ging doch slechts een kort rondje) nog zoiets als een loopse teef in de buurt (wat actueel veel vies geneuzel in het gras geeft en altijd al een beetje moeite met eten). Natuurlijk hebben wij wat aangedrongen op eten waardoor ik denk dat het teveel een "onderwerp" is geworden. Hij wou b.v. niet meer de keuken in komen maar dat is al weer hersteld.
Klap op de vuurpijl, hij heeft eergisteren en gisteren gekotst en 1 x vies gepoept.
Nu wil hij dus niet meer eten en daar worden wij (vooral man want die is van de basiszorg zal maar zeggen) onrustig van.
Lees ik ook nog dat gedoe over die Parvo variant wat het er niet beter op maakt.
Enfin, hij drinkt goed, is opgewekt en zeker te vinden voor een wandeling en zijn balletje (ik ben inmiddels ver hersteld). Heeft vanmorgen gewoon gepoept maar al 2 dagen niet echt gegeten. Hij krijgt KVV Naturis, Carnibest en Smuldier maar trekt voor alles zijn neus op. Vandaag maar wat kip van smuldier met rijst vermengd en daar heeft hij net 3 hapjes van op. Ik dring niet meer aan, hij zal het wel weten denk ik. Maar het houd me wel bezig.
Is hij ziek, van slag of hebben we van dat eten een te groot punt gemaakt. Hij is altijd wel een beetje een verwende eter, beetje een miezemeut (behalve als het op straat ligt)
Gisteren hebben we, wat normaal voor hem een gebakje is, een portie Renske gegeven. Het heeft er zeker 5 uur ingezeten en kwam er toen weer uit als of er niks mee gebeurt was (dus niet verteerd of zo)
Enfin, wat zal ik doen ? Hem maar even "de regie laten houden" (dus niet aandringen), even aanzien, naar de dokter ?
Ik weet het in dit stadium ff niet.
Nou speelt er naast de ontregeling (die zich meer voordoen in feit dat ik thuis was maar toch niet met hem de hort op ging doch slechts een kort rondje) nog zoiets als een loopse teef in de buurt (wat actueel veel vies geneuzel in het gras geeft en altijd al een beetje moeite met eten). Natuurlijk hebben wij wat aangedrongen op eten waardoor ik denk dat het teveel een "onderwerp" is geworden. Hij wou b.v. niet meer de keuken in komen maar dat is al weer hersteld.
Klap op de vuurpijl, hij heeft eergisteren en gisteren gekotst en 1 x vies gepoept.
Nu wil hij dus niet meer eten en daar worden wij (vooral man want die is van de basiszorg zal maar zeggen) onrustig van.
Lees ik ook nog dat gedoe over die Parvo variant wat het er niet beter op maakt.
Enfin, hij drinkt goed, is opgewekt en zeker te vinden voor een wandeling en zijn balletje (ik ben inmiddels ver hersteld). Heeft vanmorgen gewoon gepoept maar al 2 dagen niet echt gegeten. Hij krijgt KVV Naturis, Carnibest en Smuldier maar trekt voor alles zijn neus op. Vandaag maar wat kip van smuldier met rijst vermengd en daar heeft hij net 3 hapjes van op. Ik dring niet meer aan, hij zal het wel weten denk ik. Maar het houd me wel bezig.
Is hij ziek, van slag of hebben we van dat eten een te groot punt gemaakt. Hij is altijd wel een beetje een verwende eter, beetje een miezemeut (behalve als het op straat ligt)
Gisteren hebben we, wat normaal voor hem een gebakje is, een portie Renske gegeven. Het heeft er zeker 5 uur ingezeten en kwam er toen weer uit als of er niks mee gebeurt was (dus niet verteerd of zo)
Enfin, wat zal ik doen ? Hem maar even "de regie laten houden" (dus niet aandringen), even aanzien, naar de dokter ?
Ik weet het in dit stadium ff niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Hij wil niet meer eten.
Niet aandringen.
Aanbieden en bij "nee ik lust niet" gewoon weer wegzetten.
Temperatuur opnemen en bij twijfel de DA bellen.
Misschien is het ontregelde huishouden plus een loopse dame in de buurt hem wat teveel geworden, maar dat weet je niet zeker.
Aanbieden en bij "nee ik lust niet" gewoon weer wegzetten.
Temperatuur opnemen en bij twijfel de DA bellen.
Misschien is het ontregelde huishouden plus een loopse dame in de buurt hem wat teveel geworden, maar dat weet je niet zeker.
- cornelia
- Zeer actief
Ja het zal hem daar wel in zitten. Temp is normaal, eigenlijk is alles wel normaal. Heeft ook gewoon gepoept alhoewel niet veel. Maar wat er niet in gaat gaat er ook niet uit. Hij komt vandaag weer regelmatig als we daar zijn even in de keuken kijken. Lijkt wel wat meer interesse te hebben. Was opeens helemaal geïnteresseerd in de brokken emmer. Heeft hij al lang niet naar omgekeken en staat er eigenlijk alleen nog omdat daar zijn sorteerstok in zit. Heeft dus met veel smaak, nu 8 uur geleden een kom brokken staan eten en ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het er in blijft. We hebben hem nog wat kip aangeboden maar dat wou hij niet dus maar weg gedaan. Drinken blijft hij gelukkig goed doen.
Enfin, het is niet erg dat hij eens niet eet, en met loopse teven in de buurt is hij altijd wat van slag, maar eten weg gooien is ook niet echt leuk. Verder is hij net aan de maat en beginnen zijn ribbekes al snel te tekenen. Ach en baaslief die altijd bezorgd is over het welzijn van de lummel en evt. midden in de nacht nog op de fiets door een storm............ etc. etc. Nou ja, dan komt er nog bij dat Ezio nogal naar mij trekt als ik thuis ben dus baas zegt "eet nou wat" en Ezio gaat dan mij aan staan kijken, "hoeft niet he ?". En als je dan met zijn 2'en in zo'n sfeer zit van "ik wou dat alles weer op orde en gewoon was". Haha.
Donderdag ga ik weer werken, woensdag ben ik gewoon vrij (dus nemen we het er nog maar even van)
Voor nu zijn we al weer geruster, morgen zien we weer verder.
Wat kunnen ze je soms toch bezig houden.
Enfin, het is niet erg dat hij eens niet eet, en met loopse teven in de buurt is hij altijd wat van slag, maar eten weg gooien is ook niet echt leuk. Verder is hij net aan de maat en beginnen zijn ribbekes al snel te tekenen. Ach en baaslief die altijd bezorgd is over het welzijn van de lummel en evt. midden in de nacht nog op de fiets door een storm............ etc. etc. Nou ja, dan komt er nog bij dat Ezio nogal naar mij trekt als ik thuis ben dus baas zegt "eet nou wat" en Ezio gaat dan mij aan staan kijken, "hoeft niet he ?". En als je dan met zijn 2'en in zo'n sfeer zit van "ik wou dat alles weer op orde en gewoon was". Haha.
Donderdag ga ik weer werken, woensdag ben ik gewoon vrij (dus nemen we het er nog maar even van)
Voor nu zijn we al weer geruster, morgen zien we weer verder.
- ranetje
- Zeer actief
Gelukkig weer iets beter dus 
Ja je kunt je zorgen maken om je hondje.
Gebeurt ons allemaal
Ja je kunt je zorgen maken om je hondje.
Gebeurt ons allemaal
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou. Dat.ranetje schreef:Ja je kunt je zorgen maken om je hondje.
Gebeurt ons allemaal
Het zal wellicht een virusje zijn geweest
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Neeltje
Gaan er nog wel snoepjes/koekjes in? Of helemaal niks meer?
- dagmar88
- Zeer actief
cornelia schreef: Voor nu zijn we al weer geruster, morgen zien we weer verder.
Ik bedenk me altijd maar dat tijdelijk erg schraal beter voor het lijf is dan spek.
Hij eet het er vast snel weer aan.
- cornelia
- Zeer actief
Alles lijkt weer normaal behalve dat hij weer (tijdelijk) van 100% KVV terug is op 50/50 brok/KVV.
Hij schijnt opeens een zekere hunkering naar brokjes te hebben.
Enfin, dat heb ik heel vaak met snoep.
Maar hij heeft een paar dagen echt niets willen eten (of dat hij het dus uiteindelijk weer uitkotste)
Hij schijnt opeens een zekere hunkering naar brokjes te hebben.
Enfin, dat heb ik heel vaak met snoep.
Maar hij heeft een paar dagen echt niets willen eten (of dat hij het dus uiteindelijk weer uitkotste)
- ranetje
- Zeer actief
Kan best een virusje zijn geweest.
Fijn dat hij weer eet
Fijn dat hij weer eet
- cornelia
- Zeer actief
Ja nou, ik heb te vroeg gejuicht. Heeft gisteren (woensdag dus gewoon gegeten etc) Vandaag dus weer 3 x niks. Nou net nam hij onder het lopen een paar van die droge lam/rijst koekjes aan. Poepen was vanmorgen goed (mogelijk na normaal eten van gisteren) maar nu net weer dun. Hij gedraagt zich als een gekwelde, maar zeker niet zieke, verliefde reu (ergens bij ons aan de overkant zit ze denk ik) Loopt overal met zijn neus tegen de vloer behalve hier direct in de buurt, dan staat hij ahw de lucht te proeven, neus hoog. Wil ook steeds naar buiten om daar dan niks te gaan staan doen, alleen maar snuiven.
Gisteren zijn we veel uit de wijk geweest, misschien is dan een tijdje de lucht uit zijn neus geweest, enfin ik zal eens topic starten met vraag rondom reu en loopsheid.
Afgesproken dat als het niet verbeterd we maandag voor de zekerheid even naar da gaan en als het verslechterd natuurlijk eerder.
Morgen avond naar school, eens kijken hoe het daar met hem gaat. Mogelijk dat afleiding als het een loopsheid kwestie is helpt ??
Gisteren zijn we veel uit de wijk geweest, misschien is dan een tijdje de lucht uit zijn neus geweest, enfin ik zal eens topic starten met vraag rondom reu en loopsheid.
Afgesproken dat als het niet verbeterd we maandag voor de zekerheid even naar da gaan en als het verslechterd natuurlijk eerder.
Morgen avond naar school, eens kijken hoe het daar met hem gaat. Mogelijk dat afleiding als het een loopsheid kwestie is helpt ??
- ranetje
- Zeer actief
Afleiding helpt zeker 
Kan je zijn voer niet meenemen als "beloning" onderweg?
Dan krijgt hij tenminste iets binnen.
Tenzij het niet erg is als hij een tijdje niet eet
Kan je zijn voer niet meenemen als "beloning" onderweg?
Dan krijgt hij tenminste iets binnen.
Tenzij het niet erg is als hij een tijdje niet eet
- cornelia
- Zeer actief
Precies Ranetje, dat leek mij ook een goed idee omdat hij die koekjes onderweg wel nam. Toevallig had de dierenwinkel afgelopen zaterdag van die hardere "worsten" van Naturis (zelfde principe ongeveer als die niet bevroren RODI worsten) We hadden er 2 meegenomen (handig voor school b.v.) Hij heeft er zojuist al lopend een halve van op. En blijkbaar kreeg hij toen de smaak te pakken want heeft thuis ook nog een kop brokjes op. Zo krijgt hij dus toch wat binnen. Maar of het nou toevallig 2 dingen tegelijk is? Hormonen en een virusje ? Ja en wat hij van dat gras staat te likken (als hij de kans krijgt) kan natuurlijk ook wel eens de maag etc. van streek maken.
Hij zit v.a. als hij de kans krijgt voor de voordeur a la "laat me er eens uit" (deur maar voor de zekerheid op slot gedraaid)
Enfin, we houden het verder in de gaten.
Bedankt voor het meedenken
Hij zit v.a. als hij de kans krijgt voor de voordeur a la "laat me er eens uit" (deur maar voor de zekerheid op slot gedraaid)
Enfin, we houden het verder in de gaten.
Bedankt voor het meedenken
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Een virusje kan natuurlijk altijd en is voor mij geen reden om naar dierenarts te gaan. Zo lang hij goed drinkt vind ik het in de regel niet zo'n ramp. Kay kan zo een week zijn eten weigeren en das ook al zo'n mager scharminkel, nou dan wil je hem dus echt niet zien hoor..... Wordt wel iets beter bij het ouder worden gelukkig.. Ik luister ook altijd even naar de darmen. 1 x op vakantie maakte ze rare geluiden. Na dwangvoeren was alles weer normaal, had toen ook 5 dagen niet gegeten. Maar dan stop ik er ook geen snoepjes meer in na 2 dagen. Ik kijk ook altijd naar tandvlees en bevoel de temperatuur. Virusjes heersen wel. Is de parvo bij jou in de buurt? Is het dan wel verstandig om nu naar de hondenschool te gaan of even een weekje over te slaan?

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Dit is vrij normaal voor mijn hond, die at gerust een week niet, ik heb er in het begin ook echt een dingetje van gemaakt en dat maakte het niet beter. Uiteindelijk ging hij dan wel weer eten maar aangezien hij echt heel hoog in de energie zat verloor hij elke keer behoorlijk wat gewicht. Dat (en nog adhd redenen) heeft ons toen doen besloten een implantaat te laten zetten het 'eetprobleem' was gelijk weg. Nu is die chip uitgewerkt en er is weer een loopse teef, hij reageert er nog steeds op met piepen en onrustig zijn maar hij blijft wel eten, soms kijkt hij in de bak en loopt dan weg maar als ik er niets mee doe is het met een uurtje toch wel op hoor. Maar als er geen medische reden is dat hij niet eet en het is puur hormonaal zou ik het wel proberen los te laten hoor;)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...