Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hazenpest vastgesteld in midden Friesland.
Moderator: moderatorteam
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Hazenpest vastgesteld in midden Friesland.
Er is hazenpest vastgesteld in midden Friesland. Deze ziekte is overdraagbaar naar zowel mens als hond.
http://www.faunabeheereenheid.nl/limbur ... Hazenpest/
http://www.faunabeheereenheid.nl/limbur ... Hazenpest/
-
korthaar
- Zeer actief
Re: Hazenpest vastgesteld in midden Friesland.
Is het erg nat geweest in Friesland?
Dat is niet zo goed voor de hazen.
Dat is niet zo goed voor de hazen.
-
Neeltje
Wat ik alleen niet begrijp is dat er in het bericht staat dat er in Limburg hazenpest is vastgesteld vorig jaar. Waar komt dan vandaan dat dit ook in Friesland is? Niet dat dat niet zou kunnen, maar kan deze twee niet met elkaar in verband brengen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ophokplicht voor hazen dus
Mijn kippen hebben nog steeds ophokplicht. Alleen zie ik nergens meer opgehokte kippen dus ik heb ze ook maar los gelaten. Anders ben ik de enige met opgehokte kippen 
-
Neeltje
Ik weet niet of de ophokplicht landelijk was, maar hier zijn de kippen overal gewoon buiten gebleven.laeken schreef:Ophokplicht voor hazen dusMijn kippen hebben nog steeds ophokplicht. Alleen zie ik nergens meer opgehokte kippen dus ik heb ze ook maar los gelaten. Anders ben ik de enige met opgehokte kippen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er wordt dus een poging gedaan om uit te zoeken in hoeverre die ziekte verspreid is onder hazen.Neeltje schreef:Wat ik alleen niet begrijp is dat er in het bericht staat dat er in Limburg hazenpest is vastgesteld vorig jaar. Waar komt dan vandaan dat dit ook in Friesland is? Niet dat dat niet zou kunnen, maar kan deze twee niet met elkaar in verband brengen.
Misschien kan er op deze manier een antwoord worden gevonden.Hazen uit gebieden met abnormale sterfte kunnen bij het Dutch Wildlife Healthcare Centre (DWHC) worden onderzocht. Om beter inzicht te krijgen in de verspreiding van hazenpest in Nederland roepen we jagers in gebieden met afwijkend hazengedrag en sterfte op om contact met DWHC op te nemen via een mail naar dwhc@uu.nl.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Wat voor de hazenpest in Limburg geldt, geldt ook in Friesland. Afblijven dus. Zowel voor hond als baas.
Dode hazen laten liggen dus.
-
Neeltje
Dat begrijp ik, maar ik denk niet dat ik ze hier in het dorp tegen ga komen en of ze hier ook in de bossen zitten? Ik heb er in ieder geval nog nooit een gezien.nyckle schreef:Wat voor de hazenpest in Limburg geldt, geldt ook in Friesland. Afblijven dus. Zowel voor hond als baas.