Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met hond naar Spanje... en nu
Moderator: moderatorteam
- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Met hond naar Spanje... en nu
Hoi allemaal,
Samen met enkele vrienden zal ik in juni 2004 naar Spanje gaan om daar te showen met mijn teefje Kenza.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je voor het buitenland een Rabiës enting moet hebben bij je hond. Dat is ook allemaal bijgehouden en vormt geen probleem. Evenals de cocktail en kennelhoest entingen.
Maar....
Nu heb ik horen vertellen dat je voor Frankrijk net even met wat meer rekening moet houden.
Ik hoor verhalen over "andere teken" dan bij ons, en over "hartworm".
Verder heb ik begrepen dat je een gezondheidsverklaring moet hebben die maximaal 5 dagen oud is.
Wat je in Spanje allemaal moet hebben bij je hond weet ik helemaal niet.
Nu mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met de landen België, Frankrijk en Spanje, het gaat me dan voornamelijk over waar je rekening mee moet houden, en welke middeltjes dat je voor de bestrijding kunt/moet gebruiken.
Alle tips zijn welkom.......
En ik zal ruim voor de vertrek datum natuurlijk ook mijn dierenarts om advies vragen, maar ben benieuwd naar ervaringen van andere.
PS: weet iemand of er in bepaalde landen een muilkorf en aanlijn verplichting geldt ?????
Dit was in Engeland namelijk wel het geval, toen we daar in 2002 zijn geweest om te showen.
Bedankt alvast !!!
Samen met enkele vrienden zal ik in juni 2004 naar Spanje gaan om daar te showen met mijn teefje Kenza.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je voor het buitenland een Rabiës enting moet hebben bij je hond. Dat is ook allemaal bijgehouden en vormt geen probleem. Evenals de cocktail en kennelhoest entingen.
Maar....
Nu heb ik horen vertellen dat je voor Frankrijk net even met wat meer rekening moet houden.
Ik hoor verhalen over "andere teken" dan bij ons, en over "hartworm".
Verder heb ik begrepen dat je een gezondheidsverklaring moet hebben die maximaal 5 dagen oud is.
Wat je in Spanje allemaal moet hebben bij je hond weet ik helemaal niet.
Nu mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met de landen België, Frankrijk en Spanje, het gaat me dan voornamelijk over waar je rekening mee moet houden, en welke middeltjes dat je voor de bestrijding kunt/moet gebruiken.
Alle tips zijn welkom.......
En ik zal ruim voor de vertrek datum natuurlijk ook mijn dierenarts om advies vragen, maar ben benieuwd naar ervaringen van andere.
PS: weet iemand of er in bepaalde landen een muilkorf en aanlijn verplichting geldt ?????
Dit was in Engeland namelijk wel het geval, toen we daar in 2002 zijn geweest om te showen.
Bedankt alvast !!!
-
- Actief
yvonne, misschien is het handig voor jou als je ff switcht naar de rubriek: "vakantie met de hond".Daar staan allerlei waardevolle tips van forummers die door al die landen waar jij heen moet, zijn gereisd met hun viervoeter en daar staat ook precies beschreven welke entingen zijn vereist,waarop je moet letten in de desbetreffende landen, nuttige tips...etc.etc. 

gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
tegen hartworm kun je om stronghold vragen bij je da.
Schijnen ook de zandvliegen te weren.
Verder de inentingen zoals jij zelf al aangeeft.
Wij hebben diesel een scalibortekenband omgedaan.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat
En houdt er rekening mee dat je voor je weer terug door frankrijk reist je wederom langs een spaanse da moet voor een gezondheidsverklaring.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat

En houdt er rekening mee dat je voor je weer terug door frankrijk reist je wederom langs een spaanse da moet voor een gezondheidsverklaring.

- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ehm hier van een kenner (we reizen zo'n 3x per jaar met onze honden naar Spanje en terug) maar dit bovenstaande klopt niet helemaaldiesel schreef:gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat![]()

Gezondheidsverklaring mag max 10 dgen oud zijn
Rabisch enting moet gegeven zijn, maar moet 1 maand oud zijn
en als je terug gaat hoef je in Spanje niet langs de DA voor een gezondheidsverklaring omdat je terug gaat.
Verder is Stonghold idd goed tegen hartworm en teken maar voor de leishmania (zandvliegje) doet het niks hoor.
je hebt het fout, en dat van die stronghold daar had ik me inderdaad in vergist.miranda schreef:Ehm hier van een kenner (we reizen zo'n 3x per jaar met onze honden naar Spanje en terug) maar dit bovenstaande klopt niet helemaaldiesel schreef:gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat![]()
En houdt er rekening mee dat je voor je weer terug door frankrijk reist je wederom langs een spaanse da moet voor een gezondheidsverklaring.![]()
Gezondheidsverklaring mag max 10 dgen oud zijn
Rabisch enting moet gegeven zijn, maar moet 1 maand oud zijn
en als je terug gaat hoef je in Spanje niet langs de DA voor een gezondheidsverklaring omdat je terug gaat.
Verder is Stonghold idd goed tegen hartworm en teken maar voor de leishmania (zandvliegje) doet het niks hoor.
Voor Frankrijk mag de gezondheidsverklaring max 5 dagen oud zijn.
En aangezien wij altijd door frankrijk naar spanje reizen, en in frankrijk overnachten , hebben wij daar ook weer een geldige verklaring nodig.

- Arona
- Actief
- Contacteer:
wij rijden ook regelmatig met honden van België door Frankrijk naar Spanje en omgekeerd met importhonden ook. Nog nooit is er in Frankrijk controle geweest op de honden, noch in Spanje.
Normaal gezien nemen we niet speciaal een gezondheidsattest mee of extra inentingen buiten de rabies die zowiezo verplicht is in België als je bvb naar de Ardennen gaat of de grens oversteekt. Je kan best ff informeren bij je dierenarts maar maak je maar niet al te veel zorgen
.
:
Normaal gezien nemen we niet speciaal een gezondheidsattest mee of extra inentingen buiten de rabies die zowiezo verplicht is in België als je bvb naar de Ardennen gaat of de grens oversteekt. Je kan best ff informeren bij je dierenarts maar maak je maar niet al te veel zorgen

Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

- Arona
- Actief
- Contacteer:
t verschil is dat wij nooit zelf in Frankrijk blijven overnacht, misschien wel een dutje in de auto op een parking - maar niemand die ernaar kraait verder hoor. 1 keer werden we wel ff tegengehouden op de grens Spanje-Frankrijk. Zo'n eikel vroeg vanwaar we kwamen (ja duh, spanje natuurlijk) en wat er in de auto zat (een perro de presa canario) nou die vent was zo verbaasd over die naam dat hij gewoon maar zei ; doorrijden maar..
zonder papieren te controleren.

Dogo Canario fokker - België