Haar eerste loopsheid was toen ze 11 maanden was en de 2e was 11maanden daarna.
Het lijkt er nu op dat ze weer loops is maar de 11 maanden zijn nog niet om
Ik vond het wel fijn zo om de 11 maanden.......
Moderator: moderatorteam

ze zijn ongeveer even oud he?Machie schreef:Geen idee
Csiva was op 14 maanden voor het eerst loops, op 23 maanden voor de 2e keer. Geen idee wanneer ze weer loops wordt. T lijkt er nog niet op voorlopig gelukkig
Bij Sookie moet het ook, was de afspraak ook met de stichting waar ze wegkomt natuurlijk maar ze is nog zo piep in dr gedrag en ik wilde haar eerst "groot" laten worden.Machie schreef:Bij Csiv gaat de boel eruit. Alleen wanneer is nog even een dingetje, want t moet in combinatie met wedstrijden wel beetje goed uitkomen. Denk dat ik haar na de castratie een maand stil moet zetten dus ja... ff afwachten wanneer t uitkomt
Saar was het om de anderhalf jaar. Tot Miep kwam, en die keurig iedere 5 maanden plus 3 weken loops werd. Toen deed Saar 1x per jaar met haar mee. Wel altijd samen, superhandig.Tiny schreef:Ik teken voor twee keer per jaar. Kier is het om de drie maanden
Hitsig niet, of er moet een leuk reu aan haar doos willen ruiken dan kronkelt ze wel watMarion. schreef:Saar was het om de anderhalf jaar. Tot Miep kwam, en die keurig iedere 5 maanden plus 3 weken loops werd. Toen deed Saar 1x per jaar met haar mee. Wel altijd samen, superhandig.Tiny schreef:Ik teken voor twee keer per jaar. Kier is het om de drie maanden
Elke drie maanden is wel veel. Is ze dan ook hitsig, of erger nog... schijnzwanger daarna?
Hou het gewoon in de gaten. Heeft ze ook melkgift? Dat was voor mij bij Saar in elk geval reden om haar te laten castreren als het erger werd. Het is niet erger geworden, dus dat is nooit gebeurd. Bij Miep had ik eigenlijk geen enkele reden voor castratie. Die was enorm hitsig, maar ik kon haar heel snel laten zitten en er dan zelf bovenop zitten. En dan zorgde Saar wel dat ze de reu dusdanig afleidde dat we die terug naar zijn baasje konden brengen zonder ongelukken.Tiny schreef:Hitsig niet, of er moet een leuk reu aan haar doos willen ruiken dan kronkelt ze wel watMarion. schreef:Saar was het om de anderhalf jaar. Tot Miep kwam, en die keurig iedere 5 maanden plus 3 weken loops werd. Toen deed Saar 1x per jaar met haar mee. Wel altijd samen, superhandig.Tiny schreef:Ik teken voor twee keer per jaar. Kier is het om de drie maanden
Elke drie maanden is wel veel. Is ze dan ook hitsig, of erger nog... schijnzwanger daarna?Maar schijnzwanger wel altijd.
Ja ook melkgift. Ze is wat aanhankelijker in die periode maar niet somber of extreem luier dan dat ze al is. Zijn al die gierende hormonen goed voor haar? Vast niet maar ik ben er nog niet uit, ook niet na deze periode.Marion. schreef:Hou het gewoon in de gaten. Heeft ze ook melkgift? Dat was voor mij bij Saar in elk geval reden om haar te laten castreren als het erger werd. Het is niet erger geworden, dus dat is nooit gebeurd. Bij Miep had ik eigenlijk geen enkele reden voor castratie. Die was enorm hitsig, maar ik kon haar heel snel laten zitten en er dan zelf bovenop zitten. En dan zorgde Saar wel dat ze de reu dusdanig afleidde dat we die terug naar zijn baasje konden brengen zonder ongelukken.Tiny schreef:Hitsig niet, of er moet een leuk reu aan haar doos willen ruiken dan kronkelt ze wel watMarion. schreef:Saar was het om de anderhalf jaar. Tot Miep kwam, en die keurig iedere 5 maanden plus 3 weken loops werd. Toen deed Saar 1x per jaar met haar mee. Wel altijd samen, superhandig.Tiny schreef:Ik teken voor twee keer per jaar. Kier is het om de drie maanden
Elke drie maanden is wel veel. Is ze dan ook hitsig, of erger nog... schijnzwanger daarna?Maar schijnzwanger wel altijd.
Nee, ik denk niet dat het goed is voor haar. Maar ik snap dat het voor jou moeilijk is om de beslissing te makenTiny schreef:Ja ook melkgift. Ze is wat aanhankelijker in die periode maar niet somber of extreem luier dan dat ze al is. Zijn al die gierende hormonen goed voor haar? Vast niet maar ik ben er nog niet uit, ook niet na deze periode.
Stom hé, ik doe alles om haar het beste leven te geven maar ik kan hier niet overheen stappenMarion. schreef:Nee, ik denk niet dat het goed is voor haar. Maar ik snap dat het voor jou moeilijk is om de beslissing te makenTiny schreef:Ja ook melkgift. Ze is wat aanhankelijker in die periode maar niet somber of extreem luier dan dat ze al is. Zijn al die gierende hormonen goed voor haar? Vast niet maar ik ben er nog niet uit, ook niet na deze periode.![]()
Het niet somber of extreem luier zijn, zou mij goed stemmen. In dezelfde staat als jij, denk ik.
Saar was enorm pieperig. Haar knuffel (niet haar normale knuffel, maar een piep-ei) werd met enorme voorzichtigheid behandeld, en moest overal mee. En ging ze ergens liggen, dan vleide ze haar 'pupje' neer en ging er dan zelf met de grootst mogelijke omzichtigheid lekker omheen liggen. Ik vond het zo sneu om te zien![]()
Maar goed. Geen melkgift. En heel soms was ik hard genoeg om dat eitje ergens in een kastje op te bergen. Voor 5 minuten
Kun je nagaan. Ik ben niet eens moeder, en ik had het er al heel moeilijk mee om dat speeltje weg te halenTiny schreef:Stom hé, ik doe alles om haar het beste leven te geven maar ik kan hier niet overheen stappenMarion. schreef:Nee, ik denk niet dat het goed is voor haar. Maar ik snap dat het voor jou moeilijk is om de beslissing te makenTiny schreef:Ja ook melkgift. Ze is wat aanhankelijker in die periode maar niet somber of extreem luier dan dat ze al is. Zijn al die gierende hormonen goed voor haar? Vast niet maar ik ben er nog niet uit, ook niet na deze periode.![]()
Het niet somber of extreem luier zijn, zou mij goed stemmen. In dezelfde staat als jij, denk ik.
Saar was enorm pieperig. Haar knuffel (niet haar normale knuffel, maar een piep-ei) werd met enorme voorzichtigheid behandeld, en moest overal mee. En ging ze ergens liggen, dan vleide ze haar 'pupje' neer en ging er dan zelf met de grootst mogelijke omzichtigheid lekker omheen liggen. Ik vond het zo sneu om te zien![]()
Maar goed. Geen melkgift. En heel soms was ik hard genoeg om dat eitje ergens in een kastje op te bergen. Voor 5 minutenZe bevalt van twee piepbeestjes, een zeehond en een kikker. Daar mag ze heel even mee klooien maar dan blijven ze boven op bed. Ze taalt er ook niet naar verder, alleen in de avond op bed mag ze er heel even mee trutten maar daarna gaan ze op het nachtkastje en is het over.
Misschien krijg je daar wel spijt van, gewoon ergens opbergen en als je het dan eens vindt geeft dat weer herinneringen terug. Ik heb de lachzak van Jeda ook ergens opgeborgen, ben als de dood dat Akira het kapot maaktMarion. schreef: Edit. Hij ligt hier trouwens nog steeds op bed. Haar vast tulletje is samen met haar begraven, maar haar "pup" niet. Hmm, moet hem eigenlijk maar eens weggooien....
Oh, dan wacht ik bij Lotje ook rustig af. Ze is nu 23 maanden en pas 1 keer loops geweest, vorig jaar juni, met 15 maanden dus. Ik vind het wel handig zo.DeDiana schreef:Bij Mila is er nog geen regelmaat of een soort cyclus te ontdekken.
De eerste keer werd ze loops met bijna 13 maanden.
Het jaar erna werd ze niet loops, of ze heeft een stille loopsheid gehad.
Ze werd pas voor de tweede keer loops toen ze net drie was (36 maanden dus).
En nu werd ze ineens loops afgelopen januari, 10 maanden na haar vorige loopsheid.
Dat zou op zich een normale cyclus zijn voor een collie, die worden vaak eens in de 10-12 maanden loops.
Nu dus maar even afwachten of ze de volgende keer weer na 10 maanden loops wordt, en dan kunnen we pas van een duidelijke cyclus spreken.
Kijk dat hoor/lees ik graagMarjoleine schreef:Schijndracht zoals bij Kier klinkt niet alsof ik erom zou castreren hoor. Die hormonen horen erbij.