Nee Dagmar Hayley84 heeft nogal een selectief geheugen... daar is waar t om gaat. Dit is haar letterlijke antwoord en dáár reageerde ik op. Ik mag dan gek zijn maar zie jij hier mensvriendelijkheid genoemt door haar? Ik heb een hekel aan zaken verdraaien en dat is wat ze doet!dagmar88 schreef:Hayley84 schreef:Ik wel.Tara schreef:
Nee, het gaat er ook niet om of je daar geen schik in zou mogen hebben, het gaat er om dat die zogezegde unieke eigenschappen helemaal niet zo vreselijk uniek zijn als dat men pretendeert. Dat je een klik hebt met het totaalplaatje is natuurlijk iets anders, maar dáár hebben we het dus niet over. Of althans: ik niet.
Iemand hier vergeleek het met een Mechelse Herder, een waakhond notabene.
Ja lekker vergelijkbaar met een SBT idd![]()
De combinatie van ontzettend mensvriendelijk én gigantisch fanatiek op werkgebied én het leuke karakter én in een leuk formaatje, dat is voor mij hét UNIEKE plaatje van de SBT.
Als ik daar op wil geilen dan doe ik dat, geloof niet dat jij daar wat mee te maken hebt.Echt een vergelijk met een serieuze werker en in de regel behoorlijk humorloze, rechtlijnige hond. Liggen ook meteen languit bij vreemden op schoot te kroelen.
Maar goed, een teckel was al eerder precies hetzelfde![]()
Ze zijn intens, dat is wat in alles de boventoon voert, niet de agressie. Extreem vrolijk, open, aanhankelijk, speels, gedreven, zelfverzekerd.
En ja, die intensiteit is meteen hun beste en slechtste eigenschap. Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen en ook na jaren gaat dat hier nog wel eens mis.
Charlie lijkt vaak meer een ondeugende peuter dan een hond.
Als ze bezig is met sport en spel tovert ze bij vrijwel iedereen een lach op hun gezicht; ze straalt alsof ze net de hondenkoekjesloterij heeft gewonnen. Prachtig
Sporten, niet te vergelijken met geen enkel ras bladibla...Hayley84 schreef:
Ga maar eens actief wat doen met een SBT, dan zie je meteen wat voor vlees je écht in de kuip hebt.
Sporten bedoel ik dan uiteraard. Niet te vergelijken met geen enkel ander ras, zo veelzijdig dat ze zijn en ze gaan tot het gaatje.
Maar helaas doen de meeste eigenaren dat niet en is 90% van de SBT/AST populatie een te dikke couch potato die zijn energie nergens kwijt kan.