Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lola's neus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Lola's neus

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Sinds en paar dagen is Lola steeds aan het niezen en snuffen. Als in 'pffft', lucht eruit dus, niet erin ;) ze heeft geen snotneus of zo en ook qua eten, drinken, plassen en poepen is er niks . Ze is gewoon haar blije, energieke zelf, zelfs wat energieker dan anders vind ik.

Ze is daarnaast s nachts behoorlijk onrustig, vannacht rende ze steeds naar zolder om daar in twee op elkaar gestapelde mandjes te gaan liggen. En steeds bij ons naast het bed hyper staan doen, dat ook.

Zou het kunnen dat ze een soort van verkoudheid heeft doordat ze donderdag in de IJssel heeft gezwommen en daarna niet goed afgedroogd een half uurtje bij de buren is geweest? Of zouden jullie verder denken, aan dingen in de neus of zo, grasaren?

Ze heeft trouwens vrijdagochtend zo'n plastic dingetje opgegeten dat onderin bakjes vlees uit de supermarkt zit. Niet slim van mij, ik weet het. Maar ze heeft gewoon steeds normaal gepoept dus ik ga er vanuit dat we daar mazzel hebben gehad. Maar misschien is ze allergisch voor plastic in dr lijf? ;)

Morgen maar even naar de da misschien, maar het is wel weer een lekker vaag verhaal vind ik...

Iemand goede ideeën?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Lola's neus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou idd even langs de DA gaan om te laten checken of er niks in haar neus zit, je hoort het wel vaker dat dat gebeurt.
Sterkte :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Abbey en Ozzie
Actief

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Klinkt mij inderdaad als een sprietje of een friebeltje in de neus. Als ze verkouden zou zijn dan zou ik snot verwachten. De oude JR had altijd een niesbui als hij met de golden had gespeeld, dan zat er altijd wel een golden haar vast in z'n neus. Ook een typische nies was dat, geen tjiee maar een ffffftssssss.

En die vlees papiertjes zijn merendeels vocht en zeer dun plastic, onze kat had er ook eentje te pakken gehad, ik in paniek. Maar de dierenarts zei dat het vaker gebeurt en het er 9 van de 10 keer geen problemen oplevert. Maar beter het zekere voor het onzekere nemen zou ik zeggen. ( onze kat heeft pica met een voorliefde voor muren en dun plastic.)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Klinkt als iets in de neus wat waarschijnlijk ook behoorlijk irriteert.
Naar de DA dus lijkt me?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Lilo-
Zeer actief

Sorry, beetje trage reactie, we waren niet thuis ;)

Op het moment lijkt het de goeie kant op te gaan, alsof het weg is ineens. Even afwachten of het zo blijft en hoe het vannacht gaat en afhankelijk daarvan wel of niet naar de da morgen. Het viel ons pas gisteravond op, maar achteraf deed ze t al de hele dag gisteren.
-Lilo-
Zeer actief

Nou, vanmiddag om 13.30 heeft de da inloopspreekuur, die tijd kwam beter uit dan een geplande afspraak. Het is gelukkig grotendeels over, maar zodra ze wat actiever wordt (en dus dr neus gebruikt gok ik) moet ze eerst een paar keer flink niezen en snuffen. Hoewel ze dus gister inclusief grote wandeling bijna niks deed, haha. Maar er zal wel iets niet fijn zitten, dus de da moet maar even goed kijken. Hopelijk valt t mee...
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij zijn voor Loki ook eens bij de DA geweest daarvoor en die had gewoon te veel pollen ingesnoven toen en daardoor was zijn neus geirriteerd en liep hij de hele tijd te snuiven.
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Nou, de da dacht dat Lola een grassprietje had opgepikt en die er inmiddels ook alweer uit had gewerkt. Waarschijnlijk heeft ze er vooral gisternacht veel last van gehad, toen liep ze steeds het huis door heen en terug en kon ze niet zo goed dr plek vinden. Dat ze nu nog loopt te snuffen komt waarschijnlijk doordat dr neus nog wat geïrriteerd/ontstoken is. Er was iig niks meer te zien. Dus prik gehad en carprodyl mee en hopen dat t stopt. Zo niet (maar dat lijkt me sterk) gaan we vrijdag terug en bekijken ze t met een scopie.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Fijn dat her al uit lijkt te zijn :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”