Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel veel drinken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Heel veel drinken

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke heeft de 'tic' om héél veel te drinken als ik bij mijn moeder thuis ben. Ik was daar gisteravond en ik moest gedurende de avond wel 3 keer haar buiten laten plassen, wat dan ook een hele lange plas is. Ook heeft ze 1 keer wat water opgegeven.
Ik vind het een beetje maf, want eenmaal thuis drinkt ze veel minder. Ze krijgt bij mijn moeder het zelfde te eten als hier. Gisteren werd het zo gortig dat ik besloot de drinkbak weg te halen, maar vervolgens stond ze te blaffen in de keuken "Ik heb wel water nodig hoor!"

Snappen jullie dat nou? Het is niet echt een probleem want ik ga wel weer met haar naar buiten, maar op zo'n moment zit ik dan toch te twijfelen - zou er iets medisch aan de hand zijn?
Maar dat is flauwekul want ze doet het alleen daar. Als ik thuis ben met Mayke, is 3 of 4 keer uitlaten echt genoeg. Maar bij mijn moeder sta ik om de twee uur buiten met een leeg lopende hond.

Ze ervaart wel bij mijn moeder thuis wat meer opwinding. Haar hond wil altijd heel veel spelen en dat is mijn hond soms wat te druk, maar afsnauwen doet ze niet.
Zouden honden ook kunnen blijven zuipen uit 'stress'? (tussen haakies, want ze vind het wel heel leuk om daar te zijn)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Heel veel drinken

Ongelezen bericht door Gollum »

Is het misschien erg warm bij je moeder in huis?
Paisley
Zeer actief

Nee ook niet, rond de 18 graden, net als thuis.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mister is een 'stressdrinker'.
Bij stress gaat hij geregeld naar de waterbak om daar wat uit te drinken. Toen hij hier net was moest ik zo ongeveer met lieslaarzen in huis lopen: echt stééds weer naar die bak, paar slokjes en weer watermorsend weglopen. Dat extreme is er al heel lang af, maar het komt nog bijna elke dag wel voor dat hij een keer 'stressdrinkt'.
Ik heb ervoor gekozen om hem er niet in te beperken, dat zou ik met water echt alleen doen als het teveel aan water een medisch probleem gaat vormen.

Ik zou er in Mayke's geval voor kiezen om haar wat meer te beschermen, want ondanks dat ze de moeder van je hond niet afsnauwt geeft het haar toch stress. Dus inzetten op reduceren van stress.
Paisley
Zeer actief

Interessant te horen dat meer honden het doen! Ik had er echt nooit van gehoord.

Zamunda schreef:Mister is een 'stressdrinker'.
Bij stress gaat hij geregeld naar de waterbak om daar wat uit te drinken. Toen hij hier net was moest ik zo ongeveer met lieslaarzen in huis lopen: echt stééds weer naar die bak, paar slokjes en weer watermorsend weglopen. Dat extreme is er al heel lang af, maar het komt nog bijna elke dag wel voor dat hij een keer 'stressdrinkt'.
Ik heb ervoor gekozen om hem er niet in te beperken, dat zou ik met water echt alleen doen als het teveel aan water een medisch probleem gaat vormen.

Ik zou er in Mayke's geval voor kiezen om haar wat meer te beschermen, want ondanks dat ze de moeder van je hond niet afsnauwt geeft het haar toch stress. Dus inzetten op reduceren van stress.
Ja dat doe ik ook wel maar waar trek je de grens - dat is lastig. Als ik wil dat ze ophouden omdat het storend wordt, dan moeten ze echt even gaan liggen. Twee jonge honden die totaal verliefd op elkaar zijn, dat is ook genieten voor iedereen maar soms moeten ze echt even kappen. Het is wel altijd de reu van mijn moeder die begint maar uit eindelijk wordt Mayke er ook druk en speels van en doet ze net zo hard mee. Iets te knagen geven is dan een wondermiddel - dan ligt Mayke te kauwen en ligt de hond van mijn moeder haar verliefd aan te staren.
Als je haar ziet, zie je ook geen gestreste hond maar dat drinken is wel maf. Ik had met mijn moeder het idee om de drinkbak maar in de schuur te zetten als ik er de volgende keer ben. Dan mag ze op verzoek naar de schuur om te drinken maar wordt de drempel misschien toch wat groter.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Stress geeft veel hijgen en hijgen maakt dorstig
Misschien gedeeltelijk stressdrinken, maar ook dorst hebben vanwege het (extra) spelen?

Hoeveel drinkt ze als je net een opvangertje in huis hebt en ze gaan met elkaar spelen?

Als ik hier mijn oppashond heb (halve dag per week) gaan er emmers water doorheen, terwijl Ita normaal nauwelijks een slok neemt uit de drinkbakken in huis.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief

ranetje schreef:Stress geeft veel hijgen en hijgen maakt dorstig
Misschien gedeeltelijk stressdrinken, maar ook dorst hebben vanwege het (extra) spelen?

Hoeveel drinkt ze als je net een opvangertje in huis hebt en ze gaan met elkaar spelen?

Als ik hier mijn oppashond heb (halve dag per week) gaan er emmers water doorheen, terwijl Ita normaal nauwelijks een slok neemt uit de drinkbakken in huis.
Ja dat vind ik dus gek - als er opvangertjes zijn laat ze wel heel veel stresssignalen zien (oprotten, NU!, vind Mayke, dat duurt een dag of 2) maar dan drinkt ze niet meer dan anders. Verder speelt ze niet met opvanghonden in huis, behalve met Jorgos (van moeders).
En het spelen gaan niet heel wild en ze hijgt er ook niet van. Het is meer het gestoei en gestommel langs de grond.

Misschien heeft mijn moeder wel een drinkbak met een lekkere bijsmaak :hmmm: (gewoon schoon RVS, kan me niet voorstellen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”