Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Perianale fistels?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Perianale fistels?

Ongelezen bericht door Cash »

Cash heeft dat dus. :(:
Het zijn ontstekingen rondom de anus. open wondjes.
Nu is daar het middel Atopica voor maar dat is loei duur (80 euro voor 1 week en dat 13 weken lang).
De ziekte is chronisch en terugkerend dus met die 13 weken ben je er niet.

Mijn Da gaat nu in ieder geval eerst contact met utrecht opnemen om te horen of er inmiddels andere inzichten zijn rondom deze ziekte met wellicht goedkopere medicatie.

Iemand hier bekend mee?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Re: Perianale fistels?

Ongelezen bericht door Kayltje »

http://www.causus.be/doorverwijzing.cfm?Id=179

Had je ongetwijfeld zelf al gevonden, maar het weghalen van de haren wordt ook geadviseerd, en hij heeft natuurlijk behoorlijk wat haar. Heeft de DA daar nog wat over gezegd?
Morgen Cash zijn kont even knippen? :wink: Ik ga nog even verder lezen...

Edit:

http://www.dierenziekenhuis.nl/Biblioth ... j+de+hond+

Prednison en AB zijn ook een optie, blijkbaar.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kita heeft ze ook gehad en toen heb ik ook alle opties bekeken.
*Chirurgie viel voor mij af, omdat er zeer waarschijnlijk een immuungemedieerde aandoening achter zit.
*Atopica, idd heel erg duur. Ketoconazol remt de afbraak van ciclosporine, dus dan heb je minder atopica nodig en ketaconazol kost niks. Van Atopica bestaat sinds kort ook een generiek: Sporimune, meer dan de helft goedkoper.
*Tacrolimus-zalf (Protopic is een merk).

Voor Kita heb ik een tube Protopic gehaald, was ook duur (bij onze apotheek 60,- voor 60gram), maar dat hielp heel goed en ik heb maanden met die tube gedaan. Ik kon er niet helemaal mee stoppen, want dan kwam het terug, maar ik zag de fistels als het ware voor mijn ogen verdwijnen met die zalf.
Cash
Zeer actief

Bedankt allemaal!
Dat stappenplan klinkt ook aardig.
Alleen toch, onze Flow zit op versvlees. Maar Cash heeft daar zoveel van nodig dat ook dat voor ons onbetaalbaar wordt. Hij heeft echt ruim 1 kg nodig op een dag. Hij weegt ruim 45 kg. Ik geef aan Flow al zo'n 50 euro per 3 a 4 weken uit aan dat versvlees.
Ik lees overal dat vers vlees voeren niet duurder is dan brokken....nou ik weet niet waar die mensen dat vlees dan vandaan halen hoor... Oh en ik geef dus kvv. Geen smuldier o.i.d.

Enten doen wij al niet. ik ent mijn honden als pup en that's it. Cash toevallig wat meer omdat we met hem graag naar de fokker terugkom dagen in Duitsland wilden en hij dus ook Rabiës geent moest zijn.
En hoe ontvlooi je dan? Ook dat doen wij al minimaal, echt alleen als ik ze heb gezien. Lees over knoflook over het eten e.d.

Enfin. Ik ga even zoeken naar die middeltjes uit het stappenplan. :ok:

Marjanne; we kunnen morgen altijd wat haar wegknippen. Hij heeft genoeg. :E:
AfbeeldingAfbeelding
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

er zijn meerdere dh's geweest op het dh forum die baat hadden bij de ouderwetse fistelpot.
http://www.fistelpot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Cash schreef:Alleen toch, onze Flow zit op versvlees. Maar Cash heeft daar zoveel van nodig dat ook dat voor ons onbetaalbaar wordt. Hij heeft echt ruim 1 kg nodig op een dag. Hij weegt ruim 45 kg. Ik geef aan Flow al zo'n 50 euro per 3 a 4 weken uit aan dat versvlees. Ik lees overal dat vers vlees voeren niet duurder is dan brokken....nou ik weet niet waar die mensen dat vlees dan vandaan halen hoor... Oh en ik geef dus kvv. Geen smuldier o.i.d.
Ons kostenplaatje is € 63 per 3 weken voor een hond van 48 kg, maar dat is een rechtstreeks gevolg van het feit dat wij geen grote afname kunnen doen gezien we geen plaats hebben om vrieskisten te zetten. We moeten ons dus behelpen met een combi frigo/diepvriezer met 3 laden. Bij kleine hoeveelheden wordt ook niet aan huis geleverd.

Hopelijk helpen de tips van het stappenplan voor Cash.
Cash
Zeer actief

ruygemoor schreef:er zijn meerdere dh's geweest op het dh forum die baat hadden bij de ouderwetse fistelpot.
http://www.fistelpot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel!
Ik heb ze gemaild.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Gittje schreef:
Cash schreef:Alleen toch, onze Flow zit op versvlees. Maar Cash heeft daar zoveel van nodig dat ook dat voor ons onbetaalbaar wordt. Hij heeft echt ruim 1 kg nodig op een dag. Hij weegt ruim 45 kg. Ik geef aan Flow al zo'n 50 euro per 3 a 4 weken uit aan dat versvlees. Ik lees overal dat vers vlees voeren niet duurder is dan brokken....nou ik weet niet waar die mensen dat vlees dan vandaan halen hoor... Oh en ik geef dus kvv. Geen smuldier o.i.d.
Ons kostenplaatje is € 63 per 3 weken voor een hond van 48 kg, maar dat is een rechtstreeks gevolg van het feit dat wij geen grote afname kunnen doen gezien we geen plaats hebben om vrieskisten te zetten. We moeten ons dus behelpen met een combi frigo/diepvriezer met 3 laden. Bij kleine hoeveelheden wordt ook niet aan huis geleverd.

Hopelijk helpen de tips van het stappenplan voor Cash.
Hier hetzelfde.
Wij hebben ook maar 3 lades ter beschikking. Dus kunnen ook geen grote hoeveelheden bestellen.
Nu zit hier een leverancier in de buurt die ook kleine hoeveelheden bezorgd (gratis).
Maar ik vind toch dat het behoorlijk wat kost.
Een rol van 1 kg kost bij de ene leverancier ruim 2 euro. En de ander is duurder, daar kost een 1 kg rol al snel bijna 3 euro of meer.
En Cash eet dus 1 zo'n rol op een dag, minimaal. :ugh:
AfbeeldingAfbeelding
Gittje
Zeer actief

Cash schreef:Maar ik vind toch dat het behoorlijk wat kost. Een rol van 1 kg kost bij de ene leverancier ruim 2 euro. En de ander is duurder, daar kost een 1 kg rol al snel bijna 3 euro of meer.
En Cash eet dus 1 zo'n rol op een dag, minimaal. :ugh:
Ja, hier minstens ook een rol per dag aangevuld met wat brokken. Op dagen met veel lichaamsbeweging wordt de portie KVV gebracht op 1.200 gram. Degomeat compleet kost ons € 2,90 per kg en we moeten om de drie weken naar de winkel op een 25 km van waar we wonen.

Ik moet wel zeggen dat Igor het er goed op doet en wij hopen dat we dit jaar, we zijn nog maar gestart met Degomeat KVV ergens in november 2014, z'n atopische dermatitis iets beter onder controle zullen krijgen.

Hoelang voer jij Cash al KVV?
Cash
Zeer actief

Ik voer cash geen kvv nu. Als pup deed hij het er erg slecht op. Huidproblemen enz
Maar afgelopen weken even gegeven ivm een verstopping.

Mijn mechel pup van nu 8 maand krijgt het wel en die kan ik met 1 rol 3x voeren. En ja zij doet het er fantastisch op.
AfbeeldingAfbeelding
Gittje
Zeer actief

Cash schreef:Ik voer cash geen kvv nu. Als pup deed hij het er erg slecht op. Huidproblemen enz
Maar afgelopen weken even gegeven ivm een verstopping.
Misschien toch even doorgeven en zien wat het wordt?

Met Igor hebben wij pas zichtbare resultaten beginnen zien na 7-tal weken. Niettemin wachten wij de zomermaanden af vooraleer te kunnen bevestigen dat de verbetering van een aangepaste voeding komt (met extra supplementen) en niet louter het gevolg is van het feit dat we nu in de koudere maanden zitten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Kan je toch niet eens kijken of je een grotere vriezer op de kop kan tikken? Uiteindelijk haal je het geld er wel uit.
Lotgering is niet zo duur, goedkoopste is nog geen 1,50 euro voor 1 kilo.

Sterkte met Cash, volgens mij is het wel echt een DH kwaal helaas.
Perry en Noah

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Een grotere vriezer moet ik ook kwijt kunnen. Zo groot wonen wij niet.
Zal eens kijken naar dat Lotgering.

Het komt idd heel veel voor bij duitseherders.
AfbeeldingAfbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Als je de mogelijkheid heb om een geote vriezer te plaatsen zou ik dat zeker doen.
Lotgering is niet diur en goed, al zal het een tijdje duren voor je verbetering merkt ivm ontgiften.
Vlees gaan voeren is iig een stuk goedkoper dan de Atopica :ugh: Luna zit sinds deze week ook op de atopica, in haar geval €80,- voor 15 dagen, ik schrok me ook rot van de prijs :80:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kipo
Zeer actief

Lunatic schreef:Als je de mogelijkheid heb om een geote vriezer te plaatsen zou ik dat zeker doen.
Lotgering is niet diur en goed, al zal het een tijdje duren voor je verbetering merkt ivm ontgiften.
Vlees gaan voeren is iig een stuk goedkoper dan de Atopica :ugh: Luna zit sinds deze week ook op de atopica, in haar geval €80,- voor 15 dagen, ik schrok me ook rot van de prijs :80:
Vraag je da eens naar Sporimune, dat is vloeibare ciclosporine en die kost echt véél minder.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

kipo schreef:
Lunatic schreef:Als je de mogelijkheid heb om een geote vriezer te plaatsen zou ik dat zeker doen.
Vraag je da eens naar Sporimune, dat is vloeibare ciclosporine en die kost echt véél minder.
Ik las het idd, bedankt voor de tip :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cash
Zeer actief

kipo schreef:
ga ik doen! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
kipo
Zeer actief

Cash schreef:
kipo schreef:
ga ik doen! :ok:
Voor Cash zou ik zeker eens vragen naar Protopic, ik vond het voor Kita veel prettiger om lokaal iets te kunnen gebruiken, ipv haar hele immuunsysteem te onderdrukken met atopica en het werkte echt heel goed.
Ik kreeg die tip toen van een dermatoloog.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Heb ook een hond met anale fistels sinds 1 jaar ( nu 9 jaar) heel haar leven op barf en Kvv, geen entingen en zeer sporatisch ontwormd enz... en toch... Ze heeft sinds vorig jaar inderdaad protopiczalf, maar de laatste tijd helpt het -veel- minder. Heb ook ervaringen met Atopica ( haar moeder, ook op oudere leeftijd gekregen helaas, dit soort dingen zijn gewoon erfelijk.) hielp goed maar inderdaad loeiend duur. Heb gekeken naar Sporimune maar als ik het uitreken ook erg duur. (hond 60 kg, zo minder dan 10 dagen met een flesje doen a 50 euro. Dus zo veel goedkoper is het niet. Hou me ook aanbevolen voor ideeen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”