Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennel bouwen... tips?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

kennel bouwen... tips?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het plan is eigenlijk om een kennel.in de tuin neer te zetten.
Hoofdzakelijk voor Gimmick.
Mijn zoontje wil steeds meer buiten spelen op straat en kan niet zelf binnen komen als hij iets wil/nodig heeft Omdat de schuttingdeur altijd (met meerdere sloten) vast zit. Anders knijpt Gimmick er tussen uit.

We hebben op het achterste terras nog een stuk over van 4 x 5 meter.
Hier wil ik dan een kennel neer zetten.

Wie.heeft tips?
Wat is een acceptabele afmeting voor een kennel?
Wat is een goede ondergrond? (Er liggen nu kleine vierkante sierstenen)
waar koop ik goedkope maar wel kwalitatieve kennelpanelen?
waar maken we het dak van?
Andere tips waar ik om moet denken...?
Ik moet mijn man nog overhalen maar dan moet ik wel goed geinformeerd mijn discussie.beginnen.

Gimmick zal er niet 24/7 in verblijven maar wel als ze buiten wil zijn en de schuttingdeur is open.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
jveen
Actief

Re: kennel bouwen... tips?

Ongelezen bericht door jveen »

de kennel niet volledig overdekken, ik zou kiezen voor half zon half schaduw, geen licht doorlatende dakplaten kiezen, dan word het veel te warm in de zomer. het hok onder het overdekte deel zetten anders gebruiken ze het om er uit te klimmen. voor de ondergrond heb ik nu ook nog gewone sierbestrating, was een restje wat ik nog had liggen, maar ik ga zelf nu een betonvloertje maken omdat gladde beton veel beter schoon te maken is
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb een houten binnenhok van 1m x 4m x 1.90m hoog in mijn kapschuur ( over de hele diepte) en daaraanvast een buitenkennel van 4.5m x 3m waar geen dak op zit. De vloer is van stoeptegels en dat bevalt prima. Mijn honden zitten er alleen in als ik binnen bezoek heb dat door het hele huis moet kunnen. Achter de buitenkennel staan wel bomen die beschutting geven tegen de zon.
Ik heb mijn kenneldelen van Marktplaats, het zijn corton panelen van 1,5m x 1.80. Ik vond het zelf wel fijn dat het delen waren van1.5m breed, dat hanteert iets gemakkelijker dan die van 3m (al zal dat voor een man iets minder moeite kosten :mrgreen: )
Groetjes, Marjan
Gimmick
Zeer actief

jveen schreef:de kennel niet volledig overdekken, ik zou kiezen voor half zon half schaduw, geen licht doorlatende dakplaten kiezen, dan word het veel te warm in de zomer. het hok onder het overdekte deel zetten anders gebruiken ze het om er uit te klimmen. voor de ondergrond heb ik nu ook nog gewone sierbestrating, was een restje wat ik nog had liggen, maar ik ga zelf nu een betonvloertje maken omdat gladde beton veel beter schoon te maken is
bij een kennel voor Gimmick zal hij wel volledig dicht moeten zijn boven.
Die hond komt bijna overal uit.
Daarnaast vraag ik me af of het wel.praktisch is als ze er maar een deel dicht is bovenop.
Als het dan regent zit ze toch nat te zijn of moet ze alweer in het nachthok zitten. Of zie ik dat verkeerd?!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb een volledig overdekte kennel. Kwam zo uit en gelukkig maar, want Tay laat zich rustig nat regenen of ondersneeuwen. Op de vloer hadden we eerst gewone stoeptegels, nu ligt er een betonvloer ivm schoonmaken. Kennelpanelen zou ik op marktplaats kijken, denk ik? Wij hebben een normaal geplakt dak, zoals de schuur ook is. Niet warm eronder, waterdicht en bestand tegen wind. :LOL: Het nachthok staat in de schuur en de kennel zelf is nu 12m2, maar dat wordt 6m2. Hij zit er ook alleen 's nachts in en als ik weg ben.

EDIT: En kijk goed van welke kant de wind meestal komt. In de oude kennel regende het in, omdat de wind tussen de loodsen draaide. Nu is de kennel gedraaid en regent het nooit meer in.
Gimmick
Zeer actief

Voordeel is dat de kennel achter de schuur zal komen met 4 meter ervoor een grote haag. Het is er dus redelijk windstil.

Ik heb nu even gekeken op de website van witjes verzendhuis.
Ik heb 2 opties

Of ik zet de panelen van de schuur tot de schutting dan heeft ze van 4x5 meter. 1 nadeel is dat ze dan de zijkant kan gaan verdedigen daar ligt namelijk een steeg langs aan de andere kan van de schutting.

Kan er ook voor kiezen om de zijkant 2 meter van de schutting te houden dan heeft ze 3x4 meter. Maar minder risico dat ze de mensen in de steeg gaat aanblaffen.
jveen
Actief

Ongelezen bericht door jveen »

Gimmick schreef:
jveen schreef:de kennel niet volledig overdekken, ik zou kiezen voor half zon half schaduw, geen licht doorlatende dakplaten kiezen, dan word het veel te warm in de zomer. het hok onder het overdekte deel zetten anders gebruiken ze het om er uit te klimmen. voor de ondergrond heb ik nu ook nog gewone sierbestrating, was een restje wat ik nog had liggen, maar ik ga zelf nu een betonvloertje maken omdat gladde beton veel beter schoon te maken is
bij een kennel voor Gimmick zal hij wel volledig dicht moeten zijn boven.
Die hond komt bijna overal uit.
Daarnaast vraag ik me af of het wel.praktisch is als ze er maar een deel dicht is bovenop.
Als het dan regent zit ze toch nat te zijn of moet ze alweer in het nachthok zitten. Of zie ik dat verkeerd?!
mijn kennels zijn 5x4 meter, ik heb de helft overdekt en de helft niet, als de zon dan schijnt kunnen ze toch in de zon zitten wanneer ze dat willen, en bij regen zitten ze droog,het niet overdekte deel zit bij mijn ontsnapper betongaas over heen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”