Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel gevallen van gif in Brabant!!
Moderator: moderatorteam
- Muurtje87
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Veel gevallen van gif in Brabant!!
Getverderrie... Ik heb ook zo'n witte brok gevonden in de achtertuin! De buurvrouw 2...
Die van mij vreet ook alles wat los en vast zit dus maar even goed in de gaten houden...
*** Second hand dogs make first class pets! ***
-
Manu
Gatver wat eng. Waarom toch.
Gelukkig eten mijn honden niet gauw iets van straat en lopen ze continue aan de riem. Ik was van plan vanavond de honden op een speelveld los te gooien maar nu ik lees dat het in Katwijk ook ligt wacht ik daar maar even mee.
Gelukkig eten mijn honden niet gauw iets van straat en lopen ze continue aan de riem. Ik was van plan vanavond de honden op een speelveld los te gooien maar nu ik lees dat het in Katwijk ook ligt wacht ik daar maar even mee.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een mafkezen toch. Ik deel het niet meer om mensen niet op rare ideeen te brengen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
Sinds ik Charlie heb, heb ik al zo veel van dat soort horror verhalen gehoord. Maar nooit op zo'n grote schaal.
Waar ik haar als pup uitliet lag het op een gegeven moment vol stukjes frikadel met vishaken.
De vissers vonden dat hun hobby verstoord werd door loslopende honden in losloopgebied.
Maar ook hier in de buurt gebakken spons en gif. Een boerboel heeft het alleen overleefd omdat hij zo machtig groot en zwaar is.
Heeft wel maanden gekost voor hij weer op zijn oude gewicht en in conditie was.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
In Almere ook al gevonden.. (gebakken sponzen).
Dit is echt wel op bizar grote schaal.
Dit is echt wel op bizar grote schaal.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
*tweety* schreef:Ik las net al dat het ook in De Klomp en omgeving is gevonden.
Ik hoop dat ze die gekken te pakken krijgen
war haal je die info vandaan?

- Sas
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
sorry, niet leesbare afbeelding, komt er op neer dat het meerdendeel vuurwerkresten zijn die thans van de daken af waaien.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar ik geloof toch wel dat de (schoon)ouders van Nathalie bijv prima vuurwerkresten kunnen 1onderscheiden.
Dat er daarnaast inmiddels al daadwerkelijk honden aan dood zijn gegaan in deze plaatsen verontrust mij wel degelijk. Normaal neem ik zoiets vaak ter info aan maar dit wordt me iets teveel en t komt te dichtbij. Daarnaast komt t nu ook van mensen waar ik t volste vertrouwen in heb qua waarheidsgehalte.
Dat er daarnaast inmiddels al daadwerkelijk honden aan dood zijn gegaan in deze plaatsen verontrust mij wel degelijk. Normaal neem ik zoiets vaak ter info aan maar dit wordt me iets teveel en t komt te dichtbij. Daarnaast komt t nu ook van mensen waar ik t volste vertrouwen in heb qua waarheidsgehalte.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MJ
- Zeer actief
Doodeng dit..... 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Maar van die vuurwerkresten kunnen honden ook flink ziek worden staat er.
Kon die afbeelding wel lezen hoor. Met een iPad kan je het vergroten.
Kon die afbeelding wel lezen hoor. Met een iPad kan je het vergroten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Nou precies. En als honden ziek worden van vuurwerkresten, of zelfs doodgaan, was dat al veel langer bekend geweest..malinois schreef:Maar ik geloof toch wel dat de (schoon)ouders van Nathalie bijv prima vuurwerkresten kunnen 1onderscheiden.
Ik geloof pas echt dat die steentjes giftig zijn, als ik de uitslag lees van het NFI. Maar tot die tijd neem ik geen enkel risico.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Sas
- Zeer actief
eens hoor, ik denk alleen wel dat het zich concentreert in Brabant, nu lijkt het als een olievlek over heel NL te gaan en dààr heb ik zo m`n twijfels bij.nathalie schreef:Nou precies. En als honden ziek worden van vuurwerkresten, of zelfs doodgaan, was dat al veel langer bekend geweest..malinois schreef:Maar ik geloof toch wel dat de (schoon)ouders van Nathalie bijv prima vuurwerkresten kunnen 1onderscheiden.
Ik geloof pas echt dat die steentjes giftig zijn, als ik de uitslag lees van het NFI. Maar tot die tijd neem ik geen enkel risico.

- Sas
- Zeer actief
NB; die vuurwerkresten zijn ook niet bepaald onschadelijk hoor maar een ongewenst natuurverschijnsel voelt ergens toch prettiger dan het idee dat er een gestoorde gek bewust vergiftigde brokken rondstrooit.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Als het vuurwek is was het al veel meer en eerder gebeurd niet ineens nu in de achtertuinen
- Sas
- Zeer actief
Nou Twink, nu onderschat je volks paranoia! Er is, meen ik, echt iets in de hand in Brabant maar mensen in andere gedeelte van het land die dat soort dingen lezen via facebook/internet, gaan dan ook meteen over de shuffle als ze een Unidentified object zien, terwijl die er mogelijk al weken liggen, maar nu is het ineens verdacht!

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Ik denk omdat er in het begin dus echt gifbrokken zijn gevonden de mensen nu extra opletten, en dat daardoor ineens de vuurwerk resten opvallen.
Maar goed ik neem liever geen risico aangezien er toch nog steeds gifbrokken worden gevonden.
Maar goed ik neem liever geen risico aangezien er toch nog steeds gifbrokken worden gevonden.
-
blondie
- Zeer actief
In de duinen van Katwijk en Noordwijk ook alSas schreef:
Bron: buurtpreventie Ede
- Sas
- Zeer actief
twinkeltje schreef:Als het vuurwek is was het al veel meer en eerder gebeurd niet ineens nu in de achtertuinen
denk dat een hoop mensen de afgelopen tijd vanwege het weer weinig in hun achtertuin zijn geweest, net zoals ik. Ik durf te bezweren dat als ik nu achter in onze tuin ga kijken dat ik wel iets verdachts vind.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Dat is ook weer zo , vergeet nooit meer van die zogenaamde smiley bende die meisjes met een mes bewerkte van oor tot oor met een heel verhaal eromheen.Sas schreef:Nou Twink, nu onderschat je volks paranoia! Er is, meen ik, echt iets in de hand in Brabant maar mensen in andere gedeelte van het land die dat soort dingen lezen via facebook/internet, gaan dan ook meteen over de shuffle als ze een Unidentified object zien, terwijl die er mogelijk al weken liggen, maar nu is het ineens verdacht!
En heel veel meiden hadden ineens een nichtje zus of vriendin die het was overkomen ja heus het is echt hoor.
Heel veel meiden echt bang, bleek er niks aan de hand veel mensen verzonnen die zus tante vriendin erbij om gelooft te worden, zo vreemd venomeen.
Maar ik denk wel dat dit verhaal een kern heeft met echte slachtoffers
- Sas
- Zeer actief
- Bink2009
- Zeer actief
In Z'meer dus ook al.. Vreemd dat door heel het land dezelfde soort brokjes worden gevonden en dat honden dit blijkbaar erg lekker vinden, ben benieuwd wat het precies is en ik neem aan dat het allemaal onderzocht wordt? Edit: lees net op een andere link dat het dus onderzocht wordt 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb vanochtend met een zaklamp gekeken en niks gezien ook niks raars... vanmiddag ga ik met daglicht nog eens rond. Ik gok maar zo dat ik vuurwerk prima kan onderscheidenSas schreef:twinkeltje schreef:Als het vuurwek is was het al veel meer en eerder gebeurd niet ineens nu in de achtertuinen
denk dat een hoop mensen de afgelopen tijd vanwege het weer weinig in hun achtertuin zijn geweest, net zoals ik. Ik durf te bezweren dat als ik nu achter in onze tuin ga kijken dat ik wel iets verdachts vind.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb net antwoord van de politie.. ook uit mijn woonplaats zijn inmiddels meldingen
Ze doen nog even geen uitspraak of t daadwerkelijk gif bevat tot ze de uiteindelijke uitslag hebben. Zodra dit bekend is maken ze dit gelijk openbaar..
niet leuk dit
Ze doen nog even geen uitspraak of t daadwerkelijk gif bevat tot ze de uiteindelijke uitslag hebben. Zodra dit bekend is maken ze dit gelijk openbaar..

- Kirra
- Zeer actief
In dit nieuwsbericht van omroepbrabant http://www.omroepbrabant.nl/?news/22500 ... Vught.aspx
staat deze foto:

Sommige mensen geven aan in de reacties dat dit duidelijk vuurwerkresten zijn.
Ik heb echt geen idee. Iemand wel?
Maar goed, wat eerder werd aangegeven, kan heel goed kloppen. Dat er giftige brokken zijn gevonden en nu veel dingen als verdacht worden gezien. Ik zal in ieder geval extra opletten.
staat deze foto:

Sommige mensen geven aan in de reacties dat dit duidelijk vuurwerkresten zijn.
Ik heb echt geen idee. Iemand wel?
Maar goed, wat eerder werd aangegeven, kan heel goed kloppen. Dat er giftige brokken zijn gevonden en nu veel dingen als verdacht worden gezien. Ik zal in ieder geval extra opletten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me vrij snel opgelost.. snuffel er zelf aan ruik je kruit is t vuurwerk ..

- Kirra
- Zeer actief
Ja, dat lijkt me ook.malinois schreef:Lijkt me vrij snel opgelost.. snuffel er zelf aan ruik je kruit is t vuurwerk ..
Stond ook in het artikel. De "brokken" die naar kruit roken werden ook opgestuurd.
In de reacties wordt gezegd dat dit óverduidelijk vuurwerkresten waren aan de hand van de foto. Dat vind ik toch wel wat overdreven. Ik zie dit soort dingen in ieder geval niet overal rondslingeren (nooit gezien zelfs, denk ik...)
Maar misschien let ik niet goed op.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bij de fokker van Ushi lag zo'n brok midden op een trapje bij de vijver. En geen dak in de buurt waar vuurwerkresten op zouden komen liggen. Het waait nou ook weer niet zo hard dat zulke brokstukken door de lucht vliegen.
Op sommige foto's vind ik het op poep lijken wat al lang buiten ligt, maar dat verbrokkeld. Vaatwastabletten zou ook kunnen, maar da nog moeten die verspreid worden door zieke geesten..
Op sommige foto's vind ik het op poep lijken wat al lang buiten ligt, maar dat verbrokkeld. Vaatwastabletten zou ook kunnen, maar da nog moeten die verspreid worden door zieke geesten..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Ook in Noordlimburg (Venlo, Tegelen) zijn brokken en gebakken spons gevonden. Ditmaal ook op de hei.