Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alternatief tennisbal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Alternatief tennisbal

Ongelezen bericht door Valerie »

planet dog of foam ballen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Frolic schreef:Ik weet dat er laatst een heel topic over geweest is, maar ik kan het niet terug vinden.
Ik zoek dus fijne ballen die ook in een werpstok passen en niet schadelijk zijn voor een hondengebit als er op gekauwd wordt.
Ik weet geen merk, maar ik haal in de dierenspeciaalzaak massief rubberen ballen die in een werparm passen en die de grootste sloper nog niet kapot krijgt. Ze zijn wel zwaar, en kosten geloof ik 6,95 of zo, maar ik vind het de aanschaf waard.
Ze kunnen niet lek bijten, ze kunnen niet slopen, er zijn geen nare vezels die het gebit aantasten...alleen maar voordelen. Alleen bij water werkt het niet, dat zinkt direct natuurlijk.
Dus bij water heb ik tegenwoordig een blauwe bal die blijft drijven, van een soort zacht rubber dat heel flexibel is. Die is hol. Ik weet weer geen merk, ook zoiets dat ik bij de DSZ heb gekocht.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier ook de Chuckit Ultra's, de 2 die ik 3 jaar geleden heb gekocht worden nog elke dag gebruikt en er wordt behoorlijk op gekauwd :E:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
nachtvlinder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij

Ongelezen bericht door nachtvlinder »

Ik heb een bal van Kong, past in de werper en te koop
bij de dierenspeciaalzaak om de hoek
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zoiets kun je ook een behoorlijk eindje wegwerpen en je hoeft niet heel de wandeling met een werpstok rond te lopen:

Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik heb ballen van Kong, die zouden niet slecht zijn voor de tanden maar lijkt wel op een tennisbal.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Miranda schreef: Dus bij water heb ik tegenwoordig een blauwe bal die blijft drijven, van een soort zacht rubber dat heel flexibel is. Die is hol. Ik weet weer geen merk, ook zoiets dat ik bij de DSZ heb gekocht.
Denk dat dat een Orca bal is, daar heb ik er ook een van.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier nog een tevreden chuck it ballen gebruiker. De medium versie past perfect in een werparm. Hiervoor hebben we de fantastic foam ballen gehad, maar die beschadigen toch wel als er flink op gekauwd wordt en zijn heel licht, dus bij tegenwind of zijwind gaan die ballen overal heen, maar niet waar je ze gepland had.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Hiervoor hebben we de fantastic foam ballen gehad, maar die beschadigen toch wel als er flink op gekauwd wordt en zijn heel licht, dus bij tegenwind of zijwind gaan die ballen overal heen, maar niet waar je ze gepland had.
Dat heb ik sowieso wel vaak, dat laatste. :wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ook, maar met die lichte foamballen, was het helemaal kansloos :LOL:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Ik ook, maar met die lichte foamballen, was het helemaal kansloos :LOL:
Ik heb ook zo'n foambal gehad en dat gooide inderdaad voor geen meter hier. Plus dat Tapas er met het dragen steeds met een hoektand in bleef hangen. Geen succes dus hier.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Die foamballen vind ik vooral ideaal bij het apporteren vanuit water want ze blijven heel goed drijven (en dus goed zichtbaar).
Mijn honden apporteren beide niet op het land dus ik kan gooien wat ik wil, ik zal ze zelf moeten halen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik had ook foamballen, die kregen ze niet stuk, gewoon niet. En zinken kunnen ze ook niet.
Wat ook past in een werpstok is zo'n bal met tanden erop, ik weet niet hoe die heten alleen.
Die heb ik bij de da gekocht, fijn ding. Geen idee of die ook drijft, maar ze beschadigen geen tanden en zijn heel sterk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Ik heb deze ballen. ideaal. Zelfs door Kyra niet kapot te krijgen. Geen werpstok nodig en hem toch een flink eind kunnen gooien en hij stuitert ook nog flink, wat Remy prachtig vindt.

http://www.petbestbuys.com/dog_toys/toy ... 340_p.html

Ik heb ze hier bij de Tesco gekocht, maar ze zijn ook online te koop.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb zowel de foamballen als de chuck it bal.
Mila draagt niet graag iets zwaarders in haar bek (met zo'n massieve rubberen bal hoef ik al helemaal niet aan te komen), dus die vindt de foam ballen het leukst. Maar zij kauwt ook niet echt op ballen en maakt niets stuk, dus bij haar gaan die dingen dan ook eeuwig mee.
Gooien met zo'n lichte foambal bij harde wind is inderdaad geen succes. ;-) Ik gooi dan altijd maar met de wind mee, dan gaat het nog aardig.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Foamballen kunnen prima stuk. Tenminste, Csiva sloopt ze gewoon. Maar die krijgt echt alles stuk ;)
Ik vind foamballen te licht om mee te gooien. Die chuck it zijn veel beter qua gewicht. Helaas heb ik honden die eigenlijk alleen een tennisbal echt willen. Ik heb nu van die KONGballen met een piep erin. Die zijn heel zacht en ik heb het idee dat ze doordat ze daar gewoon op kunnen kauwen zonder veel kracht te zetten, de tanden ook amper slijten.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind die foamballen (triple crown/ starmark durafoam bal https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... =&pagenr=1" onclick="window.open(this.href);return false; ) wel prima gooien. Een tennisbal hier is 1 hap en gelijk stuk + slecht voor de tanden. Die foamballen gaan hier maandenlang mee. Wel alleen met apporteren en wandelen. Die gewoon in de mand, want dan kunnen ze die ballen inderdaad stuk maken. Maar met intensief erop kauwen, gaan ze zeker niet kapot.

Van die massief rubberballen vind ik gevaarlijk, mijn mechel maakt de raarste capriolen om de bal de vangen en heb al een paar keer gehad dat zo'n bal echt met een noodvaart achterin zijn bek kwam. Straks breekt hij er een tand door af of beschadigd hij zijn keel(gat). Plus door het overmatige kwijl blijft hij dan niet goed meer in de werpstok zitten :mrgreen:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik gebruikte altijd foamballen. Jolie kreeg ze niet stuk in ieder geval, en zij kauwde best wel op de ballen. Ik gebruikte alleen niet vaak een werparm ermee, maar schopte vaak tegen de bal.
Ze zijn wel heel licht, dus een werparm vond ik onhandig ermee.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hippo schreef:Ik vind die foamballen wel prima gooien. Een tennisbal hier is 1 hap en gelijk stuk + slecht voor de tanden. Die foamballen gaan hier maandenlang mee. Wel alleen met apporteren en wandelen. Die gewoon in de mand, want dan kunnen ze die ballen inderdaad stuk maken. Maar met intensief erop kauwen, gaan ze zeker niet kapot.

Van die massief rubberballen vind ik gevaarlijk, mijn mechel maakt de raarste capriolen om de bal de vangen en heb al een paar keer gehad dat zo'n bal echt met een noodvaart achterin zijn bek kwam. Straks breekt hij er een tand door af of beschadigd hij zijn keel(gat). Plus door het overmatige kwijl blijft hij dan niet goed meer in de werpstok zitten :mrgreen:

:wink: Ligt er aan hoe intensief. Charlie heeft ze stuk voor je met je ogen kunt knipperen, Niko doet er maanden mee.
De starmark ballenwerper is hier aardig aan z'n eindje, dus we hadden alvast een reserve gekocht. Alleen passen de foam ballen daar helaas niet in.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... bal/468519

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... len/373544

Zijn wel heel fijn, het is alleen geen porum; zo'n grote "stoere" hond met zo'n lullig piepertje :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zweer nog altijd bij zogoflex, heel fijn speelgoed. De bal val Zogoflex is de jive.

Afbeelding
Wel een redelijk harde bal en gooit daardoor lekkerder. Hij past wel in arm, maar die heb je eigenlijk niet nodig want de bal gooit al lekker van zichzelf. Ik heb overigens inmiddels een kleine werparm, die past tenminste in mijn jaszak.

Het zijn geen goedkope ballen. Ik heb beide honden die helemaal super idolaat van tennisballen waren gelukkig helemaal gek op deze ballen gekregen. Dit zijn onze magische objecten geworden :mrgreen: . Dat wat met de foamballen of de zware rubbere ballen niet gelukt is. Ze drijven ook nog, maar wel redelijk diep (dus niet op afstand heel goed zichtbaar). Dan hebben de (oudere modellen?) ballen ook nog zo'n vorm dat ze niet helemaal rond zijn en dus onvoorspelbaar rollen. Ik ben helemaal fan van deze ballen en beide honden dus ook.

De foamballen leven hier nog wel, maar staan de tanden in. Tennisballen speciaal voor honden leven niet langer dan een paar seconde met Kay. Echte tennisballen wel iets langer, maar zijn tanden sleten er vreselijk van. Deze krijgen wel krasjes, maar de bal zelfs blijft wel glad.

Afbeelding
Afbeelding
(bal op foto is zeker al 4 jaar oud)

Met de frisbee van zogoflex zijn wij ook al 6 jaar heel blij. Heeft Kay al vanaf pups af aan. Andere frisbees zijn gesneuveld. Zelfs als testpannel gebruikt bij enkele mechelese herders die er ook samen aan getrokken hebben....Goed degelijk spul dus wel dat zogoflex

Afbeelding
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

De Chuckit ultra is de enige bal tot nu toe die Bo niet kapot krijgt.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hier voor groot gedeelte overgestapt op de Chuck-it. Alleen in braambos en steile hellingachtige stukken krijgt hij nog een tennisbal. Hij wil ze n.l. ook nogal eens koppen ipv vangen en dan natuurlijk prompt ergens heen waar je ze onmogelijk weer uit krijgt. Laatst 1 over een hek de snelweg op (schrok me rot maar gelukkig geen verkeer in de buurt) Maar om ze dus kwijt te raken vind ik die Chuck-it's net weer te duur. De Grinz doet het hier ook goed.

Die foam ballen geven Ezio een enorme prikkel om er op te kauwen zodat ze een raar model krijgen. Het is niet echt bijten in de zin van doorbijten, flink de tanden erin maar eerder iets raars met de bek. Kan het geen naam geven. Ze krijgen dan een soort ei model of zo. Je ziet hem ook echt worstelen met los laten, iets van "ik wil wel maar ik kan niet, moet nog heel even........." Dat heeft hij met niets behalve met die ballen.

Gepelde tennisballen geef ik hem niet aangezien ik ergens las dat die dan weer net te klein en te glad worden en in de keel kunnen schieten, moet er niet aan denken.
Die harde rubberen gebruik ik nooit omdat hij ze dus ook wel eens wel zo uit de lucht plukt (ik probeer meestal juist wat van hem af te gooien maar soms is hij zo snel) Ik vrees dan wel voor zijn tanden. Zelfs met een tennisbal roept zo'n vangst bij mij wel even iets op van "Auw :oeps:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marjoleine schreef:Ik had ook foamballen, die kregen ze niet stuk, gewoon niet.
Hier dus wel, gewoon wel. :19:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:Ik had ook foamballen, die kregen ze niet stuk, gewoon niet.
Hier dus wel, gewoon wel. :19:
Ja, Skadi ook hoor. Ze hoeft er niet eens haar best voor te doen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Die foamballen bedoelen jullie daar die schuimachtige ballen meer ? Bij de pet's place 3 effen gekleurde in een netje voor 7 E of bij de boerenbond los en dan hebben ze zo'n tekening als of ze op een basketbal, een voetbal of een honkbal lijken ? Ze gooien wel goed, zijn niet zo heel licht dat ze weg waaien. Voelen een beetje apart aan (vind ik) als of je ze kunt kneden.

Dat zijn van die ballen waar Ezio een soort dwang van in de bek krijgt; ze mogen niet stuk maar hij kan ze niet loslaten, hij wil er dolgraag op bijten maar doet het niet en dan maakt hij er een soort ei van. Heeft w.s. ook dat gevoel van kneden ??!?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

cornelia schreef:Die foamballen bedoelen jullie daar die schuimachtige ballen meer ? Bij de pet's place 3 effen gekleurde in een netje voor 7 E of bij de boerenbond los en dan hebben ze zo'n tekening als of ze op een basketbal, een voetbal of een honkbal lijken ? Ze gooien wel goed, zijn niet zo heel licht dat ze weg waaien. Voelen een beetje apart aan (vind ik) als of je ze kunt kneden.

Dat zijn van die ballen waar Ezio een soort dwang van in de bek krijgt; ze mogen niet stuk maar hij kan ze niet loslaten, hij wil er dolgraag op bijten maar doet het niet en dan maakt hij er een soort ei van. Heeft w.s. ook dat gevoel van kneden ??!?

Nee, dat is niks. Deze:

http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Spele ... ium,-Paars
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Die van Kong ik vind ze geweldig
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”