Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel gevallen van gif in Brabant!!
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Veel gevallen van gif in Brabant!!
Ik deel hem hier ook even voor de mensen die geen facebook hebben.
Bron: facebookpagina van Dierenkliniek Sleeuwijk
Update over mogelijk gif & wat moet je doen als je hond dit opheeft.
Inmiddels zal bij veel dierenbezitters het nieuws bekend zijn dat er vreemde brokken worden gevonden op gemeente plantsoenen, uitlaatplaatsen en in de (achter)tuinen van mensen die honden hebben.
Er is contact geweest met de dierenpolitie en ze zijn volop bezig met een onderzoek. Helaas is er op dit moment nog niet bekend wat de vreemde brokken zijn.
Wel heeft de politie bevestigd dat de brokken in een ERG groot gebied zijn aangetroffen, namelijk in:
Waalwijk
Drunen
Vlijmen
Wijk en Aalburg
Werkendam
Sprang-Capelle
Kaatsheuvel
Vlijmenseweg richting Den Bosch
Daarnaast zijn er recent 2 lappen vlees gevonden en een aantal worsten en gehakt. Het bleek om zoveel vlees te gaan dat de politie is gekomen om het te onderzoeken en op te ruimen.
Een extra waarschuwing dus voor alle hondenbezitters, want mogelijk is dit vlees ook met gif gemengd.
Omdat we nog niet weten om wat voor gif het gaat, kunnen we helaas niet precies zeggen wat de verschijnselen zullen zijn als een dier deze brokjes opheeft.
Heeft uw hond deze brokken op? Of komt uw hond al smakkend aanlopen en heeft h ij mogelijk iets opgegeten? Dan is het van belang om ze zo snel mogelijk te laten braken. Alles wat niet opgenomen wordt in het lichaam is echter niet meer giftig.
Heeft u dus een hond die nog geen klachten vertoond, maar toch (mogelijk) iets heeft gegeten? Bel dan altijd met onze kliniek en kom daarna meteen langs. Tenslotte kunnen ze beter een keer braken zonder dat ze gif op hebben, dan dat ze niet braken en een aantal uur later ziek worden.
Als gif al in het lichaam is opgenomen, dan kan dit zich uiten in kwijlen, smakken, pijnlijke buik en kleine bloedingen in de slijmvliezen (in de bek en ogen). Ook bij deze klachten bent u zeker nog niet te laat, dus bel dan ook meteen op en kom zo snel mogelijk langs.
Wat u zelf verder nog kunt ondernemen is natuurlijk zoveel mogelijk brokjes / vlees opruimen als u het tegenkomt, maar de dierenpolitie heeft ook gevraagd dat u hier een melding van maakt. Dit kan via het telefoonnummer 144.
Bron: facebookpagina van Dierenkliniek Sleeuwijk
Update over mogelijk gif & wat moet je doen als je hond dit opheeft.
Inmiddels zal bij veel dierenbezitters het nieuws bekend zijn dat er vreemde brokken worden gevonden op gemeente plantsoenen, uitlaatplaatsen en in de (achter)tuinen van mensen die honden hebben.
Er is contact geweest met de dierenpolitie en ze zijn volop bezig met een onderzoek. Helaas is er op dit moment nog niet bekend wat de vreemde brokken zijn.
Wel heeft de politie bevestigd dat de brokken in een ERG groot gebied zijn aangetroffen, namelijk in:
Waalwijk
Drunen
Vlijmen
Wijk en Aalburg
Werkendam
Sprang-Capelle
Kaatsheuvel
Vlijmenseweg richting Den Bosch
Daarnaast zijn er recent 2 lappen vlees gevonden en een aantal worsten en gehakt. Het bleek om zoveel vlees te gaan dat de politie is gekomen om het te onderzoeken en op te ruimen.
Een extra waarschuwing dus voor alle hondenbezitters, want mogelijk is dit vlees ook met gif gemengd.
Omdat we nog niet weten om wat voor gif het gaat, kunnen we helaas niet precies zeggen wat de verschijnselen zullen zijn als een dier deze brokjes opheeft.
Heeft uw hond deze brokken op? Of komt uw hond al smakkend aanlopen en heeft h ij mogelijk iets opgegeten? Dan is het van belang om ze zo snel mogelijk te laten braken. Alles wat niet opgenomen wordt in het lichaam is echter niet meer giftig.
Heeft u dus een hond die nog geen klachten vertoond, maar toch (mogelijk) iets heeft gegeten? Bel dan altijd met onze kliniek en kom daarna meteen langs. Tenslotte kunnen ze beter een keer braken zonder dat ze gif op hebben, dan dat ze niet braken en een aantal uur later ziek worden.
Als gif al in het lichaam is opgenomen, dan kan dit zich uiten in kwijlen, smakken, pijnlijke buik en kleine bloedingen in de slijmvliezen (in de bek en ogen). Ook bij deze klachten bent u zeker nog niet te laat, dus bel dan ook meteen op en kom zo snel mogelijk langs.
Wat u zelf verder nog kunt ondernemen is natuurlijk zoveel mogelijk brokjes / vlees opruimen als u het tegenkomt, maar de dierenpolitie heeft ook gevraagd dat u hier een melding van maakt. Dit kan via het telefoonnummer 144.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Re: Veel gevallen van gif in Brabant!!
Ik vind net ook zoiets in de tuin, al twijfel ik nog wel.
Het lag in een afgeschermd stukje ver van de schutting af drie stuks.
Ik weet niet wat het is maar heb het voor de zekerheid maar opgeruimd en weggegooid.
Ze zijn iets kleiner als op de foto's in de krant en twee zijn donkerder en 1 is helder wit.
Het kan ook van vuurwerk afkomstig zijn.
Nou ja je word er gewoon paranoia van.
Het lag in een afgeschermd stukje ver van de schutting af drie stuks.
Ik weet niet wat het is maar heb het voor de zekerheid maar opgeruimd en weggegooid.
Ze zijn iets kleiner als op de foto's in de krant en twee zijn donkerder en 1 is helder wit.
Het kan ook van vuurwerk afkomstig zijn.
Nou ja je word er gewoon paranoia van.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Er zal heus wat gevonden worden maar facebook staat er zo vol mee iedereen vindt wel iets.
Ik denk dat er ook een hoop ophef over is.
Ik werk zelf op een dierenkliniek in dit gebied en wij hebben nog geen hond binnen gekregen.
Gelukkig!!
Ik denk dat er ook een hoop ophef over is.
Ik werk zelf op een dierenkliniek in dit gebied en wij hebben nog geen hond binnen gekregen.
Gelukkig!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Ody
- Zeer actief
Het is ook een groot gebied, dus moet wel heel toevallig zijn als ze dan net bij 'jouw' kliniek terecht komen.
Er is al één hond overleden aan het gif, ik geloof 2 of 3 honden die ziek zijn geworden. Ik heb niet gehoord hoe ernstig deze honden ziek zijn/waren.
Er is al één hond overleden aan het gif, ik geloof 2 of 3 honden die ziek zijn geworden. Ik heb niet gehoord hoe ernstig deze honden ziek zijn/waren.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Nou wij hebben 3 vestigingen in dit gebied.
Zelf loop ik met Nala ook hele rondes door parken, polders en wijken maar gelukkig nog niks gevonden.
Ik zeg ook niet dat er niks is. Er zal heus wel iets zijn maar daarbij ook een hoop ophef.
Zelf loop ik met Nala ook hele rondes door parken, polders en wijken maar gelukkig nog niks gevonden.
Ik zeg ook niet dat er niks is. Er zal heus wel iets zijn maar daarbij ook een hoop ophef.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik krijg net te horen dat ze ook bij ons in Dongen en in 's Gravenmoer gevonden zijn.
Mooi klote.
Ik vind die waarschuwingen trouwens zeker geen onnodige ophef als daarmee een hoop leed kan worden voorkomen.
Edit: er komt zojuist een foto voorbij van een kennis van mij die ze gewoon in haar eigen achtertuin gevonden heeft. Gelukkig dat haar hond het niet lekker vond.
Mooi klote.
Ik vind die waarschuwingen trouwens zeker geen onnodige ophef als daarmee een hoop leed kan worden voorkomen.
Edit: er komt zojuist een foto voorbij van een kennis van mij die ze gewoon in haar eigen achtertuin gevonden heeft. Gelukkig dat haar hond het niet lekker vond.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik lees er steeds meer over op Facebook en zou er toch niet gerust op zijn als ik in de buurt zou wonen van een van de plekken waar het gif al gevonden is! Waarom zou iemand dit doen?? En dan op meerdere plekken en zelfs bij mensen in de tuin 
-
blondie
- Zeer actief
Hier in mijn dorp her en der gebakken spons, en echt op allerlei plekken waar veel honden uitgelaten worden. Je wordt gewaarschuwd en je kunt niet meer dan opletten en meer reageren als de hond vreet van straat en ingrijpen. Het loopt niet écht relaxed.
Hier is dan Katwijk in Zuid Holland.
Hier is dan Katwijk in Zuid Holland.
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
In Zoetermeer Oosterheem is het ook al raak las ik....vreselijk.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier in oosterhout 2 honden dood. En bij mijn moeder in breda lagen er ook brokken in de tuin.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Feather__
- Zeer actief
Oh man, ik woonde ook in Oosterhout. Stiekem ben ik blij dat we er nu weg zijn
Bij ons in de buurt is er nu nog niks, laatst nog aan de da gevraagd maar ook ik loop niet echt heel erg relaxt buiten.
Bij ons in de buurt is er nu nog niks, laatst nog aan de da gevraagd maar ook ik loop niet echt heel erg relaxt buiten.

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Erbij gekomen zijn nieuwe plaatsen van Breda tot Veldhoven aan toe. Zo ongeveer in heel Brabant dus.
Wat voor zieke geest is dat zeg
Wat voor zieke geest is dat zeg

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nathalie, ik las op fb dat ze een glazenwasser gepakt hadden. Enig idee of hij hier wat mee te maken had?
Idd een stelletje ziekelijk gestoorden... Xena is loops en gaat apart uit s ochtends in t donker. Heb de neiging haar maar te korven hoe vreselijk ze dat ook zal vinden
ik zie niks als ze iets zou eten...
Xavi loopt in een gedooggebied en hoop maar dat ze daar niet komen...
Idd een stelletje ziekelijk gestoorden... Xena is loops en gaat apart uit s ochtends in t donker. Heb de neiging haar maar te korven hoe vreselijk ze dat ook zal vinden
Laatst gewijzigd door malinois op 19 feb 2015 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Drazic
- Zeer actief
http://waalwijk.nieuws.nl/nieuws/201502 ... angstraat/
Twee keer iets gevonden in de straat voor ons en een straat achter ons.
Twee keer iets gevonden in de straat voor ons en een straat achter ons.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Het is echt mijn allergrootste nachtmerrie, dit 
Beau eet wel eens wat van straat of van het grasveldje voordat ik het doorheb... Ik twijfel of ik ga muilkorven maar dat is voor hem ook niet echt prettig
Beau eet wel eens wat van straat of van het grasveldje voordat ik het doorheb... Ik twijfel of ik ga muilkorven maar dat is voor hem ook niet echt prettig

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik las het op Facebook. De hond van een straat verderop is overleden door vergiftiging... Hier in verschillende parken inmiddels melding van gif. Welke zieke geesten doen zulks... 
RIP Cena
- Drazic
- Zeer actief
Dit kan toch haast geen werk zijn van maar 1 persoon?
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, kan er niks meer over vinden.malinois schreef:Nathalie, ik las op fb dat ze een glazenwasser gepakt hadden. Enig idee of hij hier wat mee te maken had?
Idd een stelletje ziekelijk gestoorden... Xena is loops en gaat apart uit s ochtends in t donker. Heb de neiging haar maar te korven hoe vreselijk ze dat ook zal vindenik zie niks als ze iets zou eten...
Ik ga zo eerst maar een rondje tuin doen en ze dan uitlaten. Gemuilkorfd

-
Corneliana
- Zeer actief
lees net ede en veenendaal ook.
bestaan er dieren-vergiftig-clubs ofzo?
bestaan er dieren-vergiftig-clubs ofzo?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat geloof ik ook niet. Wel geloof ik dat al dat gedeel op fb er aan meewerkt. Ik deel de statussen dan ook niet. Stuur dan liever een whatsapp of sms naar vrienden of kenissen om te waarschuwen.Drazic schreef:Dit kan toch haast geen werk zijn van maar 1 persoon?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik ook met Xena gedaan vanochtend maar das geen optie ze viel in de sloot omdat ze aan t vechten was dat ding af te krijgen en deed niks... niet lopen, niet ppepen en pissen. Morgen gelukkig weekend dan in t licht uit dan zie ik nog iets en dan zoeknik wel iets anders buiten de wijk...hopenlijk is dr loopsheid dan ook weer minder en kan ze binnenkort weer meenathalie schreef:Nee, kan er niks meer over vinden.malinois schreef:Nathalie, ik las op fb dat ze een glazenwasser gepakt hadden. Enig idee of hij hier wat mee te maken had?
Idd een stelletje ziekelijk gestoorden... Xena is loops en gaat apart uit s ochtends in t donker. Heb de neiging haar maar te korven hoe vreselijk ze dat ook zal vindenik zie niks als ze iets zou eten...
Ik ga zo eerst maar een rondje tuin doen en ze dan uitlaten. Gemuilkorfd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bij ons is het zelfs al in een dorp verderop gevonden... Hoe gaan jullie hier verder mee om. Je kan het toch bijna niet voorkomen dat je hond iets binnen krijgt. Ookal zou hij aan de riem zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot nu toe lees ik t alleen in hondenuitlaatgebieden. Daar probeer ik dus niet te lopen...

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Wat ziek die lui die dat doen zeg, ik zou inderdaad als ik liep in zo gebied ook een korf kiezen die zijn er vast wel voor kleine honden
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden vreten alles wat los en vast zit buiten. Kan het niet voorkomen want ze laten eten echt niet los.
Alleen Tama vreet niet zoveel van straat, alleen brood dat vind ze wel lekker.
Maar die anderen twee zijn er kampioenen in.
En ik denk ook dat het delen op Facebook er aan meewerkt, anderen gekken denken dan dat ze dat ook weleens kunnen doen.
Ik ga ze niet muilkorven dat is geen doen, dan proberen ze alleen maar die muilkorven af te krijgen en doen niks, ja als ze erg opgewonden raken tijdens het vechten tegen die muilkorf dan willen ze weleens met elkaar in de knok gaan.
Ik neem het risico maar.
Alleen Tama vreet niet zoveel van straat, alleen brood dat vind ze wel lekker.
Maar die anderen twee zijn er kampioenen in.
En ik denk ook dat het delen op Facebook er aan meewerkt, anderen gekken denken dan dat ze dat ook weleens kunnen doen.
Ik ga ze niet muilkorven dat is geen doen, dan proberen ze alleen maar die muilkorven af te krijgen en doen niks, ja als ze erg opgewonden raken tijdens het vechten tegen die muilkorf dan willen ze weleens met elkaar in de knok gaan.
Ik neem het risico maar.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Drazic
- Zeer actief
Die van mij vreten gelukkig niets van de straat, maar als er iets in de achtertuin zou liggen dan word dat wel gelijk opgevreten.
- *tweety*
- Zeer actief
Ik las net al dat het ook in De Klomp en omgeving is gevonden.
Ik hoop dat ze die gekken te pakken krijgen
Ik hoop dat ze die gekken te pakken krijgen
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Drazic schreef:Die van mij vreten gelukkig niets van de straat, maar als er iets in de achtertuin zou liggen dan word dat wel gelijk opgevreten.
Dat is dan in ieder geval een voordeel van het negen hoog wonen, moeten ze toch ver kunnen gooien en als er al gif op mijn balkon wordt gegooid is het niet zo moeilijk om de daders te vinden kunnen dan alleen mijn naaste buren hebben gedaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mijn schoonouders in made lag ook in de tuin...
Gelukkig vinden ze hier de muilkorven niet eens zo'n drama. Had ik dus echt niet verwacht
Gelukkig vinden ze hier de muilkorven niet eens zo'n drama. Had ik dus echt niet verwacht