Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met de hond naar Spanje en nu ????
Moderator: moderatorteam
- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Met de hond naar Spanje en nu ????
Hoi allemaal,
Op advies verplaatst door mij....
Samen met enkele vrienden zal ik in juni 2004 naar Spanje gaan om daar te showen met mijn teefje Kenza.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je voor het buitenland een Rabiës enting moet hebben bij je hond. Dat is ook allemaal bijgehouden en vormt geen probleem. Evenals de cocktail en kennelhoest entingen.
Maar....
Nu heb ik horen vertellen dat je voor Frankrijk net even met wat meer rekening moet houden.
Ik hoor verhalen over "andere teken" dan bij ons, en over "hartworm".
Verder heb ik begrepen dat je een gezondheidsverklaring moet hebben die maximaal 5 dagen oud is.
Wat je in Spanje allemaal moet hebben bij je hond weet ik helemaal niet.
Nu mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met de landen België, Frankrijk en Spanje, het gaat me dan voornamelijk over waar je rekening mee moet houden, en welke middeltjes dat je voor de bestrijding kunt/moet gebruiken.
Alle tips zijn welkom.......
En ik zal ruim voor de vertrek datum natuurlijk ook mijn dierenarts om advies vragen, maar ben benieuwd naar ervaringen van andere.
PS: weet iemand of er in bepaalde landen een muilkorf en aanlijn verplichting geldt ?????
Dit was in Engeland namelijk wel het geval, toen we daar in 2002 zijn geweest om te showen.
Bedankt alvast !!!
Op advies verplaatst door mij....
Samen met enkele vrienden zal ik in juni 2004 naar Spanje gaan om daar te showen met mijn teefje Kenza.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je voor het buitenland een Rabiës enting moet hebben bij je hond. Dat is ook allemaal bijgehouden en vormt geen probleem. Evenals de cocktail en kennelhoest entingen.
Maar....
Nu heb ik horen vertellen dat je voor Frankrijk net even met wat meer rekening moet houden.
Ik hoor verhalen over "andere teken" dan bij ons, en over "hartworm".
Verder heb ik begrepen dat je een gezondheidsverklaring moet hebben die maximaal 5 dagen oud is.
Wat je in Spanje allemaal moet hebben bij je hond weet ik helemaal niet.
Nu mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met de landen België, Frankrijk en Spanje, het gaat me dan voornamelijk over waar je rekening mee moet houden, en welke middeltjes dat je voor de bestrijding kunt/moet gebruiken.
Alle tips zijn welkom.......
En ik zal ruim voor de vertrek datum natuurlijk ook mijn dierenarts om advies vragen, maar ben benieuwd naar ervaringen van andere.
PS: weet iemand of er in bepaalde landen een muilkorf en aanlijn verplichting geldt ?????
Dit was in Engeland namelijk wel het geval, toen we daar in 2002 zijn geweest om te showen.
Bedankt alvast !!!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft overal gelijk in, behalve in dat Stronghold de zandvlieg weert.Diesel schreef:gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
tegen hartworm kun je om stronghold vragen bij je da.
Schijnen ook de zandvliegen te weren.
Verder de inentingen zoals jij zelf al aangeeft.
Wij hebben diesel een scalibortekenband omgedaan.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat
En houdt er rekening mee dat je voor je weer terug door frankrijk reist je wederom langs een spaanse da moet voor een gezondheidsverklaring.
Zandvlieg brengt een enge ziekte over. Scalibor-band weert zandvlieg. Een maand voor vertrek en tot een maand na terugkomst Stronghold garandeert je dat je honden géén hartworm kunnen oplopen.
Aanlijnplicht en muilkorfgebod wordt het i.e.g. in Spanje niet zo nauw mee genomen. Wel staat de Rotweiler op de lijst van potentiëel gevaarlijke honden en wordt met een scheef oogje bekeken door velen.
Voor Spanje is slechts rabïes verplicht. Verder gewoon dezelfde entingen als in Nederland. Voor Frankrijk is een chip verplicht.
Meer weet ik ook niet te melden.
Waar in Spanje is de show trouwens?
Groetjes, Willy.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
In Frankrijk moeten Rottweilers wel worden gemuilkorfd...
Hondenregels
Honden van het ras pitbull of tosa inu zijn verboden in Frankrijk. Verder moeten de Amerikaanse staffordshireterriër en ook de rottweiler in dit vakantieland altijd gemuilkorfd én aan de riem zijn. En bovendien moeten toeristen met zo'n terriër of met een rottweiler altijd het geboortecertificaat en de stamboom van hun hond kunnen laten zien. Maar beter meenemen, dus. (ANWB)
Spanje:
http://www.minlnv.nl/infomart/lba/2002/10/lba64.htm
Hondenregels
Honden van het ras pitbull of tosa inu zijn verboden in Frankrijk. Verder moeten de Amerikaanse staffordshireterriër en ook de rottweiler in dit vakantieland altijd gemuilkorfd én aan de riem zijn. En bovendien moeten toeristen met zo'n terriër of met een rottweiler altijd het geboortecertificaat en de stamboom van hun hond kunnen laten zien. Maar beter meenemen, dus. (ANWB)
Spanje:
http://www.minlnv.nl/infomart/lba/2002/10/lba64.htm
Groetjes van Charlotte

ik wist het, dat ik iets zou kunnen omdraaien...Wil de hond schreef:Heeft overal gelijk in, behalve in dat Stronghold de zandvlieg weert.Diesel schreef:gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat
En houdt er rekening mee dat je voor je weer terug door frankrijk reist je wederom langs een spaanse da moet voor een gezondheidsverklaring.
Zandvlieg brengt een enge ziekte over. Scalibor-band weert zandvlieg. Een maand voor vertrek en tot een maand na terugkomst Stronghold garandeert je dat je honden géén hartworm kunnen oplopen.
Aanlijnplicht en muilkorfgebod wordt het i.e.g. in Spanje niet zo nauw mee genomen. Wel staat de Rotweiler op de lijst van potentiëel gevaarlijke honden en wordt met een scheef oogje bekeken door velen.
Voor Spanje is slechts rabïes verplicht. Verder gewoon dezelfde entingen als in Nederland. Voor Frankrijk is een chip verplicht.
Meer weet ik ook niet te melden.
Waar in Spanje is de show trouwens?
Groetjes, Willy.

Dus de tekenband weert ook de zandvlieg.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm hier even een reaktie van een kenner (we reizen zo'n 3x a 4x per jaar met onze honden naar Spanje en terug) maar dit bovenstaande klopt niet helemaaldiesel schreef:gezondheidsverklaring inderdaad max 5 dagen oud.
Kost allemaal wat, maar dan heb je ook wat![]()

* Gezondheidsverklaring mag max 10 dgen oud zijn
* Rabisch enting moet gegeven zijn, maar moet 1 maand oud zijn
en als je terug gaat hoef je in Spanje niet langs de DA voor een gezondheidsverklaring omdat je terug gaat.
* Verder is Stonghold idd goed tegen hartworm en teken maar voor de leishmania (zandvliegje) doet het niks hoor, ook de tekenband doet daar volgens de DA in Spanje niet veel tegen.
Tegen het zandvliegje helpt alleen iets wat een DEET-oplossing heeft dus muggemelk e.d. Ook opletten dat je hond met zonsondergang en opgang (en ook daar tussen maar die 2 voornoemde periode zijn het ergste) niet buiten is.
Je zou voor als je 's-avonds toch buiten wilt zitten met een soort van vitrage over de tafel een klamboe voor de hond kunnen maken tegen dit zandvliegje.
Let wel op water, koop flessen water voor jezelf maar ook voor de hond. (De onze lussen zelfs het water uit de kraan niet eens)
In Lloret wordt er wel naar gekeken of je Rottie gemuilkorft is (zwager heeft al 2 bekeuringen gekregen) maar of dat nu komt omdat daar erg streng naar gekeken wordt of die agent gewoon (was 2 keer dezelfde) daar erg kies mee is kan ik niet vertellen.
Honden zijn meestal op de terrassen van restaurants wel toegestaan, maar binnen zelden.
Dit geld ook voor stranden. De meeste stranden zijn verboden voor honden (Dit gaat dan over de hoofdstranden die in de zomer tjokvol toeristen liggen) de overige stranden wordt of een oogje dichtgeknepen 's-avonds in het seizoen of wordt zelfs niet gecontroleerd (dit laatste bij kleine baaitjes)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is het een goed idee om te gaan kamperen? Op de meeste kampings mag je komen met je hond. In Catalunïe hebben veel kampings een deel waar honden op mogen, en een deel voor de mensen die niet van honden houden.Yvonne Bekkers schreef:Zo....
Alles eens op mijn gemak bekeken, een kameraad van me gebeld, en we gaan !!!!![]()
We maken er lekker een weekje (of anderhalf) vakantie van.
Heerlijk onder de Spaanse zon. (hoop ik)![]()
Moeten nog wel even kijken hoe we het precies gaan regelen, in iedergeval met de eigen auto, maar verder ????
Ik zal met mijn teef(je) Kenza gaan, en mijn kameraad neemt zijn Beauceron teef Bibel mee.
Ik heb er nu al zin in....
- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De show is in Barcelona.Waar in Spanje is de show trouwens?
Groetjes, Willy.
Ik zal bij de dierenarts vast eens wat gaan navragen over al die "middeltjes" die jullie me voorschrijven. Ik weet namelijk niet of hij deze op voorraad heeft.
Verder hebben we een op de heen en terugweg een hotel bij Lion geboekt, en bij Barcelona hebben we ook een hotelletje.
Alvast mijn hartelijke dank voor de tips, en ik zou zeggen......
ALLE INFO IS WELKOM !!!!
Ik ben al weer een stukje verder...... toch leuk die "voorpret"....
- cane corso
- Zeer actief
klopt hoor Daan, omdat je door Frankrijk moet mag de gezondheidverklaring niet ouder zijn dan 5 dagen,(Via een mail gehoord van het frans verkeersbureau) Voor Spanje is het inderdaad 10 dagen maar ja je moet denk ik door Frankrijk heen.diesel schreef:Voor Frankrijk mag de gezondheidsverklaring max 5 dagen oud zijn.
En aangezien wij altijd door frankrijk naar spanje reizen, en in frankrijk overnachten , hebben wij daar ook weer een geldige verklaring nodig.
Wij hebben op de terug weg het risico genomen door niet naar de DA in Spanje te gaan om de gezondheidsverklaring weer te laten tekenen.
Wil jij dit wel doen is het mischien een tip om een briefje in het Spaans mee te nemen waarin er wordt uit gelegt dat je alleen maar komt om de gezondheidsverklaring te laten tekenen. Dan ben je zo weer weg.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Babouche
- nieuw lid
Vakantie met de hond(en) in (B) (FR) (S)
Hallo,
Wij gaan al weer wat jaartjes met de honden naar het buitenland. Natuurlijk moeten ze ingeent worden (bijtijds) voor rabies. Sinds dit jaar is echter op europees niveau besloten ook een gezondheidsverklaring te overleggen die afgegegevn is niet langer dan 5 dagen voor vertrek! Houdt daar dus rekening mee. (Wij zijn echter nog nimmer gecontroleerd, zelfs niet op een camping.) Het teken verhaal kan je voorkomen, door de honden voor vertrek goed te wassen en vervolgens inspuiten met Frontline voor honden of katten. Werkt perfect ook tegen vlooien. (onze beesten (3 honden en 3 katten) hebben al ca 7 jaar geen vlo meer gehad!
Eventuele teken die zich op de vacht laten vallen sterven voordat zij zich hechten. En natuurlijk kan je nog meer zekerheid in acht nemen door de dieren een goede borstel beurt te geven.
Groetjes van Babouche en de rest.
Wij gaan al weer wat jaartjes met de honden naar het buitenland. Natuurlijk moeten ze ingeent worden (bijtijds) voor rabies. Sinds dit jaar is echter op europees niveau besloten ook een gezondheidsverklaring te overleggen die afgegegevn is niet langer dan 5 dagen voor vertrek! Houdt daar dus rekening mee. (Wij zijn echter nog nimmer gecontroleerd, zelfs niet op een camping.) Het teken verhaal kan je voorkomen, door de honden voor vertrek goed te wassen en vervolgens inspuiten met Frontline voor honden of katten. Werkt perfect ook tegen vlooien. (onze beesten (3 honden en 3 katten) hebben al ca 7 jaar geen vlo meer gehad!
Eventuele teken die zich op de vacht laten vallen sterven voordat zij zich hechten. En natuurlijk kan je nog meer zekerheid in acht nemen door de dieren een goede borstel beurt te geven.
Groetjes van Babouche en de rest.