Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wagenziek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wagenziek

Ongelezen bericht door Feather__ »

Yindi blijkt wagenziek te zijn. Snoopy vind met de auto meegaan helemaal geweldig en wanneer het kan nemen we hem dan ook mee ipv thuis laten zitten.
Yindi dan alleen thuis laten áls ze mee kan lijkt me ook niet echt fijn voor haar maar ook niet voor ons.
We hadden haar vanochtend al expres geen eten gegeven maar ze kotste alsnog haar maag leeg.

Wat kunnen we hier tegen doen? Zijn er pilletjes voor net als bij mensen? Andere tips?
Ik las dat het soms voorkomt dat ze het in de achterbak wel goed doen als het op de achterbank niet goed gaat, heeft iemand hier ervaring mee? En dan moeten we een rek plaatsen want mevrouw springt gewoon terug naar de achterbank.
Afbeelding
Kimmie

Re: Wagenziek

Ongelezen bericht door Kimmie »

primatourtje werkt uitstekend,dat geef ik hier ook bij honden die autoziek zijn :)
Feather__
Zeer actief

We zijn elke dag met haar wezen rijden sinds ze hier is, behalve 1 dag. Aangezien we voor de kat van een vriend zorgde en we haar niet alleen wilde laten. Vanaf schiphol naar huis was ze rustig, de andere keren zat ze te kwijlen en was wel onrustig. Maar dat is mijn moeders hond ook en die kwijlt ook dus ik dacht er niet zo bij na.
Maar dinsdag ging ze kotsen in de auto, we dachten eerst dat d'r brokken verkeerd vielen. Maar vandaag heeft ze 3x gekotst toen we voer gingen halen, 1x heenweg en 2x terugweg, terwijl dat net 15 min rijden is.

Puur reis of primatour? Wat is dan beter/makkelijker? Het losloop gebied is ook 10 minuten rijden ongeveer en het strand een half uur en ik zou toch wel graag met haar daarna toe gaan + hondenschool.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Probeer die auto wat leuker te maken?
Niet meenemen voor boodschappen, maar een klein stukje rijden naar een fijne uitlaatplek, daar met haar spelen en dan weer terug naar huis.
Brginnen met hele korte ritjes.

Als de meeste ritjes gaan naar iets wat leuk is werkt dat vaak het beste.
En zorg dat ze niet net heeft gegeten, dat scheelt een stuk. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Soms worden ze wagenziek door hele kleine dingetjes; mijn hond was als pup hartstikke wagenziek tot het moment
dat we het rek tussen ons en de achterbank weghaalde en hij ineens met zijn neus tussen de voorstoelen kon liggen.
Het was in één klap totaal over, terwijl hij behoorlijk wagenziek was en al kotste bij een ritje van 5 minuten.
Dus probeer wat verschillende dingen uit, kan je hond misschien op de voorstoel om eens te zien hoe dat gaat?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Feather__
Zeer actief

Ja, de losloopplek is 5-10 minuutjes en redelijk rechte weg (door polder). Daar kan Snoop lekker los (we gaan altijd al het rustig is en ik van 100+ meter een hond kan zien aankomen) en dan kan zij ook lekker gaan snuffelen. Spelen kan ze nog niet echt, ze gebruikt de 2 meter van d'r eigen lijn niet eens dus een 10 meter lijn is nu nog overbodig :mrgreen:

Ik dacht er ook aan om eventueel bij de dierenarts van die matjes te vragen. Of als je die ergens kunt kopen. Zodat ze daar op zou kunnen kotsen, dan is het alleen matje eruit halen en weggooien. Nu elke keer deken wassen :P
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ok, ja de stress zie ik ook wel een beetje. Ze doet een paar stapjes achteruit en gaat er niet zelf in. We moeten haar er dan ook in tillen.
Hoeveel van de primatour heeft ze nodig? Een hele pil? Of een halve?
Ze woog laatst 11.9 bij de dierenarts.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb hier een oudje die er helaas nooit vanaf gekomen is,hij gaat hartstikke graag mee,maar na een half uur wordt ie echt ziek,die geef ik een hele Primatour half uurtje voor we weggaan ,maar die weegt 40+ kilo...

zijn zusje was overigens ook autoziek,maar die groeide er inderdaad overheen :)

pilletje wel een half uurtje van te voren geven hoor,anders ligt je auto alsnog vol met kots incl pilletje...
Feather__
Zeer actief

Ja zoiets las ik al :mrgreen:
Toen ik het opzocht kwam ik op een site die Cerenia aangaf ipv primatour.
Dat kon je dan bij Da halen. Maar ik lees hier alleen maar primatour. Dus Primatour it is :P
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Oké dus kwart pilletje een half uur voor we weggaan. Geen eten ervoor geven en dan zou het goed moeten gaan. :cheer:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Oké. Het wordt ook niet dagelijks. Op vijf minuten lopen is er een parkje waar ze zou kunnen spelen met andere honden. Maar dat is voor Snoopy geen optie dus daar kan ze pas heen als ze wat meer gesetteld is. En niet meer bang voor andere honden :P
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou een beetje terughoudend zijn met primatour. Ik ben zelf makkelijk wagenziek maar ik vind die primatour tabletten maar niets - ik word er hartstikke duf en mak van. Bij lange reizen is dat niet zo erg, maar als ik wat moet doen nadat ik die auto uit kom, dan ben ik nergens voor te porren.

Mijn hond is heel anstig in de auto geweest, maar dat was voorbij toen ik haar voorin begon te nemen. Misschien heeft ze ook wel last van haar oriëntatie als ze achter zit, wat in haar geval er niet uit komt als misselijkheid maar als onrust. Ik ken het gevoel wel, want als ik wagenziek word, ben ik niet persé misselijk maar heb ik kramp in mijn maag en ik word er chagrijnig en onrustig van.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Bij suus hielp primatour niet, maar was zo'n strip onder de auto de oplossing.
Feather__
Zeer actief

Ik ben zelf ook wagenziek, maar alleen bij lange ritten. Ze is een beetje te groot om d'r voor bij me te nemen. Snoopy past er prima maar Yindi gaat er niet passen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Zo groot is ze toch niet? Mijn hond is 20 kg en ik druk er makkelijk de hond van mijn moeder van 25 kg bij, allemaal op de bijrijdersplaats van een polotje
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Paisley schreef:Ik zou een beetje terughoudend zijn met primatour. Ik ben zelf makkelijk wagenziek maar ik vind die primatour tabletten maar niets - ik word er hartstikke duf en mak van. Bij lange reizen is dat niet zo erg, maar als ik wat moet doen nadat ik die auto uit kom, dan ben ik nergens voor te porren.

Mijn hond is heel anstig in de auto geweest, maar dat was voorbij toen ik haar voorin begon te nemen. Misschien heeft ze ook wel last van haar oriëntatie als ze achter zit, wat in haar geval er niet uit komt als misselijkheid maar als onrust. Ik ken het gevoel wel, want als ik wagenziek word, ben ik niet persé misselijk maar heb ik kramp in mijn maag en ik word er chagrijnig en onrustig van.
Jack was ook heel erg wagenziek, het hielp wel iets als hij op de achterbank tussen de voorstoelen door naar voren kon kijken. Mijn ervaring met Primatour is dat hij (als hij het niet uitkotste) na een paar uur wel heel slaperig werd. Nou, daar konden we allemaal wel mee leven. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Paisley
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Paisley schreef:Ik zou een beetje terughoudend zijn met primatour. Ik ben zelf makkelijk wagenziek maar ik vind die primatour tabletten maar niets - ik word er hartstikke duf en mak van. Bij lange reizen is dat niet zo erg, maar als ik wat moet doen nadat ik die auto uit kom, dan ben ik nergens voor te porren.

Jack was ook heel erg wagenziek, het hielp wel iets als hij op de achterbank tussen de voorstoelen door naar voren kon kijken. Mijn ervaring met Primatour is dat hij (als hij het niet uitkotste) na een paar uur wel heel slaperig werd. Nou, daar konden we allemaal wel mee leven. :mrgreen:
Maar als je dan naar een natuurgebied rijd en die hond kan eindelijk rennen, loopt ie dan niet achter je aan te slaapwandelen? En nenmaal thuis raakt het uitgewerkt en gaat ie naast je zitten: "Uit?" :D
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Paisley schreef:
Hanneke2 schreef:

Maar als je dan naar een natuurgebied rijd en die hond kan eindelijk rennen, loopt ie dan niet achter je aan te slaapwandelen? En nenmaal thuis raakt het uitgewerkt en gaat ie naast je zitten: "Uit?" :D
Haha ja dat heb ik een keer gehad, slapen in de auto, slapen bij de visite, slapen terug in de auto en om half 1 's nachts stuiterend door het huis.

Maar je kan ook een kwart primatourtje geven en nog een kwart voor de terugreis bijvoorbeeld. En ik heb gelukkig vaak genoeg een wakkere hond tijdens de leuke dingen gehad die eenmaal thuis of al op de terugreis de dut van de eeuw ging doen. Je moet gewoon een beetje uitproberen wat handig is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”