Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sok aan of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Sok aan of niet?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toto heeft een geschaafde voetzool door wat onhandig bochtenwerk op een asfaltpaadje. :(

Hij houdt het zelf goed schoon, en het is geen diepe wond dus ik ga niet in de soda ermee ofzo. Bovendien vond hij het een beetje eng dat ik ernaar wilde kijken, zo lang kennen we elkaar immers nog niet, dat vertrouwen moet nog een beetje groeien.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik hem morgen een sok aan zal doen of niet. Bij Lilo heb ik dat de laatste keren wel gedaan, en dan liep ik even een dag of wat niet in het park zodat die sok droog bleef. Maar niet het park in is bij Toto denk ik geen optie, als hij niet effe goed uit kan rennen 's ochtends ben ik bang dat hij wat aan binnenhuisarchitectuur gaat doen als ik op mijn werk zit. :roll:

Biedt een sok nog enige bescherming als hij er mee door het natte gras en de modder gaat rennen? Het lijkt mij niet, dan toch maar gewoon met die blote zere voet laten lopen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Sok aan of niet?

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je die sok daarna thuis uit doet zodat hij niet een paar uur een natte sok om zijn poot heeft (broeien)
Helpt het misschien wel tegen verder beschadigen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Smeer er in voorkomend geval vaseline op en daar overheen een sok.
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:Als je die sok daarna thuis uit doet zodat hij niet een paar uur een natte sok om zijn poot heeft (broeien)
Verder beschadigen kan ik wel voorkomen door hem op de paadjes steeds even aan te lijnen en alleen los te laten rennen op de velden. Ik doe zo'n sok eigenlijk vooral aan om te voorkomen dat er zand en vuil in die wond komt, en met aanlijnrondjes werkt dat wel redelijk.

Nou ja, ik zie wel morgenochtend. Bij het lopen lijkt hij er niet veel last van te hebben, het zit een beetje bovenaan het achterste kussentje van een achterpoot, duidelijk een mislukte rempoging. :roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou er juist geen vaseline op smeren. Ik zou er niks aan doen. Geen schoen, geen middelen en geen gedoe. Wat je nl doet als je vaseline op zo'n plek smeert is de plek zacht maken. Het moet droog en hard worden. En zodra je gaat smeren gaat je hond likken en de hele tijd met die plek aan de gang. Moet je allemaal niet willen. Gewoon opdrogen en genezen. Klaar. Ik heb nooit gesmeerd en gedaan bij mijn honden. Nooit van die gekke plekken gehad. Ik lees hier altijd verhalen over honden die gaan likken, rode plekken krijgen en de hele tijd bezig zijn met een wondje. Mijn honden hadden zoiets van AUW! Nou ja, niet op letten. Dus ik wandelde gewoon en gaf er geen aandacht aan tenzij de hond mank was. Dan ontzag ik hem een beetje.

Wuilus had ooit haar hele kussen doormidden omdat ze door de raam was gesprongen. DA zei dat het niet te hechten was, deed er gaas omheen en dat was er na een kwartier thuis al af. Onnacceptabel dat gaas... :LOL: Die wond was al weer snel genezen en werd een prachtig litteken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hanneke2 schreef:
ranetje schreef:Als je die sok daarna thuis uit doet zodat hij niet een paar uur een natte sok om zijn poot heeft (broeien)
Verder beschadigen kan ik wel voorkomen door hem op de paadjes steeds even aan te lijnen en alleen los te laten rennen op de velden. Ik doe zo'n sok eigenlijk vooral aan om te voorkomen dat er zand en vuil in die wond komt, en met aanlijnrondjes werkt dat wel redelijk.

Nou ja, ik zie wel morgenochtend. Bij het lopen lijkt hij er niet veel last van te hebben, het zit een beetje bovenaan het achterste kussentje van een achterpoot, duidelijk een mislukte rempoging. :roll:
:mrgreen: :lol1:

Vuil spoel ik in zo'n geval thuis gewoon even af na een wandeling.
Daar heb ik nooit sokken voor aangedaan.
Dat deed ik hooguit om verdere schade te voorkomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

laeken schreef:Ik zou er juist geen vaseline op smeren. Ik zou er niks aan doen. Geen schoen, geen middelen en geen gedoe. Wat je nl doet als je vaseline op zo'n plek smeert is de plek zacht maken. Het moet droog en hard worden. En zodra je gaat smeren gaat je hond likken en de hele tijd met die plek aan de gang. Moet je allemaal niet willen. Gewoon opdrogen en genezen. Klaar. Ik heb nooit gesmeerd en gedaan bij mijn honden. Nooit van die gekke plekken gehad. Ik lees hier altijd verhalen over honden die gaan likken, rode plekken krijgen en de hele tijd bezig zijn met een wondje. Mijn honden hadden zoiets van AUW! Nou ja, niet op letten. Dus ik wandelde gewoon en gaf er geen aandacht aan tenzij de hond mank was. Dan ontzag ik hem een beetje.

Wuilus had ooit haar hele kussen doormidden omdat ze door de raam was gesprongen. DA zei dat het niet te hechten was, deed er gaas omheen en dat was er na een kwartier thuis al af. Onnacceptabel dat gaas... :LOL: Die wond was al weer snel genezen en werd een prachtig litteken.
Vanochtend zag het er al weer een stuk beter uit, ik heb er dan ook niks aan gedaan en Toto had er geen last van. Vanmiddag nog even gecheckt en hij had het zelf weer keurig schoon gemaakt. Komt wel goed dus.

Bij echt diepe wonden door glas of zo doe ik wel sodabadjes en een sok aan. Bij Jack kwam er een keer na dagen sodabadjes nog een miniem splintertje uit. Als ik die wond niet open had gehouden was dat een akelige toestand geworden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hanneke2 schreef:
laeken schreef:Ik zou er juist geen vaseline op smeren. Ik zou er niks aan doen. Geen schoen, geen middelen en geen gedoe. Wat je nl doet als je vaseline op zo'n plek smeert is de plek zacht maken. Het moet droog en hard worden. En zodra je gaat smeren gaat je hond likken en de hele tijd met die plek aan de gang. Moet je allemaal niet willen. Gewoon opdrogen en genezen. Klaar. Ik heb nooit gesmeerd en gedaan bij mijn honden. Nooit van die gekke plekken gehad. Ik lees hier altijd verhalen over honden die gaan likken, rode plekken krijgen en de hele tijd bezig zijn met een wondje. Mijn honden hadden zoiets van AUW! Nou ja, niet op letten. Dus ik wandelde gewoon en gaf er geen aandacht aan tenzij de hond mank was. Dan ontzag ik hem een beetje.

Vanochtend zag het er al weer een stuk beter uit, ik heb er dan ook niks aan gedaan en Toto had er geen last van. Vanmiddag nog even gecheckt en hij had het zelf weer keurig schoon gemaakt. Komt wel goed dus.

Bij echt diepe wonden door glas of zo doe ik wel sodabadjes en een sok aan. Bij Jack kwam er een keer na dagen sodabadjes nog een miniem splintertje uit. Als ik die wond niet open had gehouden was dat een akelige toestand geworden.
Ik was bij de DA geweest uiteraard. En daar was die hele jaap wel even goed schoongespoeld en bekeken. Dus er zat zeker niks meer in gelukkig. Haar kussen was nl doormidden en er hing een hele flap aan. Die stond ook open. Maar dat is dus vanzelf weer op zijn plek gegroeid. Er zat nog doorbloeding in de flap :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”