Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huttentocht

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Huttentocht

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik wil van de zomer mogelijk met Layla een weekje een huttentocht doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mss iemand zin om mee te gaan, dat kan ook nog...
Afbeelding
Domani
geregistreerd lid

Re: Huttentocht

Ongelezen bericht door Domani »

Zelf ben ik aan het kijken om met een vriend naar Oostenrijk te gaan. Zweden lijkt mij ook heel tof, maar toen ik in IJsland aan het hiken was van de zomer (waar ik trouwens geen hond mee naar toe zou nemen) vertelde iemand mij dat je daar wel eens een beer tegen kan komen. Als je echt een lange tocht wil maken adviseer ik je om je bagage te laten rijden van hut naar hut. En een dayback met brede heupgordel te nemen waar je bij beschermde of gevaarlijke gebieden de (lange) hondenriem aan vast kan maken, zodat je je handen vrij hebt. Ik heb nu net een rugzakje binnen voor Aaf zodat ze haar eigen spullen mee kan sjouwen en iets langzamer is hopelijk. Als je flinke berggebieden zou willen doen, zweren sommige mensen bij hondenschoenen, je wilt niet al na een dag zitten met een hond met een pootwond als je dat kan voorkomen. In België en Duitsland zijn ook genoeg leuke trails te vinden, veel sites geven aan of het geschikt is voor honden. Het westen van de Engelse kust lijkt me ook geweldig.
En sowieso, alles opbouwen. Het duurt langer dan je denkt.

Misschien is dit allemaal wat heftiger dan je bedoelde, maar dit is het soort vakantie waar ik zelf het meest naar uit kijk.

Veel plezier!
Jeannettebo
Zeer actief

Dank je, opbouwen zijn we sowieso mee bezig. Het wordt dan Zwitserland overigens. Ik heb sowieso al een aantal wandelingen die ik voor die tijd wil maken, ook met opbouw in de hoogtemeters.
Lopen doe ik al met heupgordel en een ruffweartuig. Ik heb ook een ruffwear rugzak voor haar.
De poten gaan eigenlijk vooralsnog prima, maar neem wel wat mee om ze in te smeren indien nodig.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Stond een leuk stukje in de Hoogtelijn over huttentochten met de hond. Begreep dat het in Zwitserland in heel veel hutten niet is toegestaan om met een hond te overnachten. Dan zou je vanuit een hotel/appartement dagtochten kunnen maken. In Oostenrijk zijn ze makkelijker en kan je vaak wel terecht.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ze zijn er wel hoor, maar dat moet je van te voren laten overleggen. In principe, als ik dus een tocht van te voren plan, zou het mogelijk moeten zijn.
Bovendien, ik woon hier, dus ik wil het juist hier graag verder ontdekken
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jeannettebo schreef:Ik wil van de zomer mogelijk met Layla een weekje een huttentocht doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mss iemand zin om mee te gaan, dat kan ook nog...
Niet een huttentocht zoals jij die bedoelt (in Oostenrijk/Zwitserland, denk ik), maar wel soortgelijk. Gewoon van huis uit gaan lopen (het Pieterpad) en ergens in de middag zorgen voor een slaapplaats. We hebben ook in trekhutten geslapen (maar ook in hotels, met 2 honden). En ik zeg nog steeds dat die vakantie de geweldigste was ooit!
Jeannettebo
Zeer actief

Ik wil dit jaar ook beginnen met een LAW hier, denk vergelijkbaar met het Pieterpad, maar dan met hoogtemeters erbij denk ik.
http://www.wanderland.ch/de/routen/route-03.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal niet alles achter elkaar lopen, maar er zijn wel wat routes die ik wil combineren, middels een overnachting.
Afbeelding
Marion.

Jeannettebo schreef:Ik wil dit jaar ook beginnen met een LAW hier, denk vergelijkbaar met het Pieterpad, maar dan met hoogtemeters erbij denk ik.
http://www.wanderland.ch/de/routen/route-03.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal niet alles achter elkaar lopen, maar er zijn wel wat routes die ik wil combineren, middels een overnachting.
Ik kan je alleen maar vertellen dat ik dit echt leuk vond. Ook het 's ochtends niet weten waar je 's avonds slaapt.
Klein verslagje, daar staan ook de 'hobbels' naar de overnachtingen in
Jeannettebo
Zeer actief

Leuk, ga ik eens op mn gemakje lezen. Mij lijkt het ook een geweldige ervaring, ik hoop dat het gaat lukken
Afbeelding
Marion.

Jeannettebo schreef:Leuk, ga ik eens op mn gemakje lezen. Mij lijkt het ook een geweldige ervaring, ik hoop dat het gaat lukken
Doen! Ik heb hem net zelf ook weer doorgelezen, en heb een glimlach van oor tot oor. Dit was echt de gaafste vakantie!
Jeannettebo
Zeer actief

Even herinneringen ophalen, heerlijk is dat.
Huttentocht gaat er ook komen, is het niet dit jaar, dan volgend jaar. Dit jaar hou ik dan wss een vaste standplaats, van waaruit ik dagtochten naar de hutten loop, dan kan ik ook de hutten leren kennen.
Afbeelding
Domani
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Domani »

Leuk hoor. Pieterpad wil ik ook nog doen. Tot noch toe heb Aaf bij mij in de tent laten slapen. Dat heeft zo zijn voor en nadelen:p. Het is een stuk warmer in ieder geval. Een hut is wel veel meer comfortabel. In IJsland zijn we trouwens een stuk mee gelift door de bergen in een grote jeep, waar maar een stuk of 4 of 6 mensen mogen rijden omdat het bijna niet te doen is. Ik zat achterin -zonder achterbank- tussen twee enorme honden. Die had hij in de nacht gewoon in zijn auto gelaten (alpine campground in de sneeuw). Die honden hadden wel allebei een berenvacht. Die vonden het daar dan ook prima en rende zelfs vrolijk rond op het gesteente. Dus het ligt ook een beetje aan wat je hond lichamelijk aan kan en gewend is, als ik zo naar je foto kijk, komt het wel goed. Als je een leuke hutten-route hebt in Zwitserland zou ik het graag weten!
Jeannettebo
Zeer actief

Dat zijn wel de gaafste belevenissen natuurlijk!

Ik wil hier hutten zoeken
http://www.sac-cas.ch/huetten/huette-suchen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder erweiterte suche kun je aangeven dat je een hond op aanvraag mee wil nemen. Op een ipad werkt het alleen niet zo heel goed.
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Het lijkt mij geweldig zo'n huttentocht! Je woont in een prachtig land. Ben jaloers op je wandel mogelijkheden.
Voor mij gaan het weekenden Pieterpad worden. Ik heb al een keer in delen meer dan de helft gelopen, maar zonder bepakking. Dit keer ga ik kamperen en moet mijn bagage dus mee. Mijn doel is dit jaar minimaal de helft te lopen. Nu al veel zin in!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeannettebo schreef: Huttentocht gaat er ook komen, is het niet dit jaar, dan volgend jaar. Dit jaar hou ik dan wss een vaste standplaats, van waaruit ik dagtochten naar de hutten loop, dan kan ik ook de hutten leren kennen.
Dat klinkt als een goed plan zo. :ok:
Ik denk trouwens dat je tegen het najaar aan meer kans maakt met je hond in de verschillende hutten terecht te kunnen dan in de zomer. Zo rond september is het hoogseizoen voorbij en de grote drukte dus ook, en zal men zich klaarmaken voor een rustperiode voor het winterseizoen weer begint, tenminste zo is het in Oostenrijk. Daar konden we met een groepje honden in september goed terecht in verschillende hutten, maar in juli en augustus was dat niet gelukt. Denk dat als je dit jaar persoonlijk gaat informeren waar en wanneer je met Layla welkom zou zijn je wel wat geschikte overnachtingsplekken zal kunnen vinden waartussen je een mooie route kunt plannen.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Oh dat lijkt me zo heerlijk.
Zodra ik Gimmick beter onder controle heb dan lijkt het me geweldig om eens een week op huttentocht te gaan. We zijn dan ook hard aan het werk...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”