Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kedeng
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: kedeng
Een duitse politieagent heeft een pup van ons die hij zelf opleidt voor diensthond. In april (dan is hij inmiddels 16 maanden) gaan ze samen de officiële cursus van 3 maanden in om aan het einde als hij geslaagd is, als diensthond ingezet te gaan worden. Die man heeft me uitgelegd dat zij de hond eerst het bijtwerk aanleren en daarna het werken met muilkorf. Bij het muilkorfwerk leren ze de hond om op de borst te stoten dmv een bijtrol.
Hij vertelde ook dat ze werken met muilkorf in situaties zoals in een voetbalstadion, rellen e.d. Het voordeel ervan is dat je dan met 1 hond in korte tijd meerdere mensen kunt uitschakelen (zo'n stoot op je borst komt wel aan en dan heb je even geen tijd de agent aan te vallen): de hond stoot, man gaat neer, hond is meteen klaar om de volgende uit te schakelen. Bij bijten is dat vaak lastiger, als een hond beet heeft is het lastiger hem snel te laten lossen en op de volgende in te zetten.
Hij vertelde ook dat ze werken met muilkorf in situaties zoals in een voetbalstadion, rellen e.d. Het voordeel ervan is dat je dan met 1 hond in korte tijd meerdere mensen kunt uitschakelen (zo'n stoot op je borst komt wel aan en dan heb je even geen tijd de agent aan te vallen): de hond stoot, man gaat neer, hond is meteen klaar om de volgende uit te schakelen. Bij bijten is dat vaak lastiger, als een hond beet heeft is het lastiger hem snel te laten lossen en op de volgende in te zetten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gos schreef:Een duitse politieagent heeft een pup van ons die hij zelf opleidt voor diensthond. In april (dan is hij inmiddels 16 maanden) gaan ze samen de officiële cursus van 3 maanden in om aan het einde als hij geslaagd is, als diensthond ingezet te gaan worden. Die man heeft me uitgelegd dat zij de hond eerst het bijtwerk aanleren en daarna het werken met muilkorf. Bij het muilkorfwerk leren ze de hond om op de borst te stoten dmv een bijtrol.
Diezelfde (intensieve) cursus heeft "mijn" pup toen inderdaad ook gehad.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Bij een echte confrontatie heb je ook niet de tijd om na te denken; je moet gewoon gaan.maart schreef:een hond denkt niet aan later, die doet gewoon.Biet schreef: En ik neem aan dat een hond ook wel in staat is zelf te leren hoe ie het beste in kan komen, als ie later met muilkorf moet werken.
Het is een kwestie van aanleren, je kunt ze prima op 1 plek leren bijten (hier op vereniging is dat een jute stuk op de kledij) en van daaruit ga je dan de korf gaan introduceren. Hond weet van niet beter dan dat het op die plek te doen is
Al is de manier waarop je inkomt en de mate waarin je reflexen getraind zijn wel bepalend van hoe effectief de aanval is: de tegenpartij staat ook niet stil en kan op hetzelfde moment beslissen aan te vallen.
Als een hond z'n tanden mag gebruiken, is een beet in de arm of het been al effectief.
Als het de bedoeling is dat iemand omver gekegeld wordt, denk ik meer aan de knie (van achteren, als iemand wegrent) of de schouder, hoog op de borst (waarbij de hond ook nog eens, instinctief, dat schoppende been of maaiende arm moet ontwijken om daar te kunnen komen).
Als het dan meer gebruikelijk wordt om honden die echt aan het werk gaan te voorzien van een muilkorf, is het wellicht handig dat er in de aanleerfase al rekening wordt gehouden met het latere werken met een muilkorf om.
Maar waarschijnlijk wordt dat ook al gedaan, zeker gezien de stelligheid waarmee je zegt dat het prima te doen is honden te leren op 1 plek te bijten.
edit: lees in een reactie van @Gos ook al hoe..
Laatst gewijzigd door Biet op 16 feb 2015 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Wel apart om te zien die training met die muilkorf om. Maar raken die honden niet veel sneller geblesseerd zo door dat gebuts?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er zullen meerdere wegen naar Rome zijn ook ligt het natuurlijk aan het type hond
Heb honden gezien die puur op verweer worden opgebouwd , eerst met bijt pak daarna een verborgen burgerbeschermpak
Wat al werd aangegeven praktijk situaties zijn niet allemaal te trainen dus de aanval kan altijd verschillend zijn.
Muilkorf kan je de hond al vroeg aanleren en er zijn stoot muilkorven met een neus bescherming.
Heb honden gezien die puur op verweer worden opgebouwd , eerst met bijt pak daarna een verborgen burgerbeschermpak
Wat al werd aangegeven praktijk situaties zijn niet allemaal te trainen dus de aanval kan altijd verschillend zijn.
Muilkorf kan je de hond al vroeg aanleren en er zijn stoot muilkorven met een neus bescherming.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kan hem helaas hier niet plaatsen van FB maar ik heb er ook nog een filmpje van op mijn tijdlijn staan... die wordt letterlijk van de fiets gekegeld...vol op de borst achterover.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geen idee of je hem ook zonder FB kunt zien:malinois schreef:kan hem helaas hier niet plaatsen van FB maar ik heb er ook nog een filmpje van op mijn tijdlijn staan... die wordt letterlijk van de fiets gekegeld...vol op de borst achterover.
" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
malinois schreef:Geen idee of je hem ook zonder FB kunt zien:malinois schreef:kan hem helaas hier niet plaatsen van FB maar ik heb er ook nog een filmpje van op mijn tijdlijn staan... die wordt letterlijk van de fiets gekegeld...vol op de borst achterover.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Wordt cursussen valtechnieken volgen voor pakwerkers..
Wiel
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dit niet kunnen. Een hond laten pakwerken met een muilkorf om zorgt ervoor dat die hond inderdaad op een dag zijn nek blesseert of erger. De hond blijft nl gedrag vertonen dat het voorgedrag is van een daadwerkelijke beet. Die ketst af en dan schiet zijn kop een willekeurige kant op.
Sorry, veel te link om een hond zo te laten werken in mijn ogen.
Wat ik ook niet ok vind is dat deze bepaalde hond die al zo hard inklapt ook nog eens een ruime baan krijgt om snelheid te maken. Op een dag ligt de hond in puin. En dan is het balen....
Sorry, veel te link om een hond zo te laten werken in mijn ogen.
Wat ik ook niet ok vind is dat deze bepaalde hond die al zo hard inklapt ook nog eens een ruime baan krijgt om snelheid te maken. Op een dag ligt de hond in puin. En dan is het balen....
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou echt heNanna schreef:Hahaha, die komt gewoon op zijn gemak aangehuppeldmalinois schreef:Geen idee of je hem ook zonder FB kunt zien:malinois schreef:kan hem helaas hier niet plaatsen van FB maar ik heb er ook nog een filmpje van op mijn tijdlijn staan... die wordt letterlijk van de fiets gekegeld...vol op de borst achterover.
" onclick="window.open(this.href);return false;Die weet toch wel dat die kerel hoe dan ook van die fiets af gaat