Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saartjeperikelen--update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Saartjeperikelen--update

Ongelezen bericht door Moos »

Saartje werd al bij vlagen trager de afgelopen maanden, maar dat leek na de zomer toch weer beter te gaan. Behalve dan dat ik haar 's ochtends de eerste 10 minuten van de wandeling voort moest sleuren, maar ik dacht dat dat kwam doordat Saar bepaald geen fan is van kou en regen zo op de vroege ochtend. En ach, ze is ook alweer 10 dus geen jonge god meer, en snuffelt graag dus blijft dan sowieso veel achter op wandelingen.

Maar afgelopen week kreeg ze wel erg veel moeite met lopen. Als ze eenmaal op gang was ging het op een gegeven moment wel weer, maar daarvoor liep ze echt als een heel oud hondje. Stram, stijf, traag. Toen ze gisterenochtend helemaal haar mand niet meer uitkwam toen we opstonden ben ik langs de dierenarts gegaan met d'r. Het arme ding heeft behoorlijke artrose, bij haar pootjes schuurt het bot over bot, en ook in de nek en rug gaf ze pijn aan (verstijven, smakken). Geen wonder dat ze zo slecht vooruit te branden was, en ik haar maar opjutten "verdorie Saar, loop nou eens even mee!" :ugh: :ugh: Maar ja, bij zo'n timide ding is het ook zo lastig te zien of ze pijn heeft of gewoon timide is.....
Dus nou ja, pijnstilling, glucosamine, en kijken hoe het dan over een maand is.

Vanmorgen voor het eerst in 7 jaar met Vera naar het bos geweest en Saar thuis gelaten (want lekker weer om in een wagentje of in een fietsmandje te zitten is het ook niet). Pensstaafje erbij, en weggegaan met haar grote zus. En de lieverd lag toen we thuiskwamen gewoon lekker op de bank, begroette Vera blij, en mij eventjes, en toen was het weer goed. Het is ook zo'n braverd, en voor haar ook fijn want nu kan ze vaker lekker warm binnen blijven als Vera en ik door de regen struinen :ok: Al is de reden waarom natuurlijk beduidend minder....
Laatst gewijzigd door Moos op 17 feb 2015 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sterre

Re: Saartjeperikelen.

Ongelezen bericht door Sterre »

Sterre geef ik sinds een jaar of drie Metacam voor dezelfde klachten als Saar. Ik hoef nog steeds niet de maximale dosis te geven. Ze krijgt om de dag een halve dosis voor haar gewicht. En van een wrak die 's avonds haar mand niet meer uit kon komen (ze gilde zelfs soms van de pijn) is het weer een gewone hond geworden die heerlijk mee gaat wandelen. Nooit meer pijn aangeeft en gewoon haar mand uitkomt. Ik let zelf natuurlijk wel op dat ik haar niet overbelast. Ga ook nooit meer fietsen, alleen wandelen. Maar wel lekker los struinen langs de waterkant dat vindt ze het leukste wat er is. Dus ik hoop dat als de medicijnen eenmaal aanslaan dat ook voor Saartje geldt. Sterre is nu 14 jaar.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik hoop dat het voor Saartje net zo gaat uitpakken als voor Sterre :ok:
Pijnstilling, glucosamine.
Kan toch helpen zodat ze zich prettig voelt en weer een stuk beter kan bewegen.

Geef dat kleine hummeltje maar een dikke knuffel van me en neem er zelf ook een :J:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Arm hummeltje!
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra had daar ook last van en bij haar hielp acupunctuur goed :wink: beterschap Saar :flower:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ach, arm Saartje-staartje.
Hopelijk zal het met de medicijnen snel wat beter gaan met haar.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Moos
Zeer actief

alinelaila schreef:Ach, wat sneu. Hopelijk voelt ze zich met de medicatie snel wat fijner! :flower:

Krijgt ze bij slecht weer ook een jasje aan? Zo nee, misschien kan dat helpen dat ze zich wat fijner voelt omdat ze dan wat warmer blijft?
Ja, ze krijgt bij kou en regen altijd een (regen)jasje aan :wink:
Afbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Sterkte voor Saar.
Tommie werd weer een jonge god met pijnstiller.
Ik hoop dat Saar er ook van opknapt.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Sterkte met lieve Saar. :I:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ach arme Saar :( We hadden het er zondag nog over en nu laat je haar al thuis. Fijn dat het zo goed gaat, maar ik hoop dat de pijnstilling en glucosamine hun werk gaan doen en Saar weer mee kan op de wandelingen. Maar wel fijn om te weten dat ze als het zulk rotweer is als vandaag, dat ze goed alleen kan blijven. Knuffel voor jullie :J:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach Saartje :(: ja, ook zij wordt al een jaartje ouder natuurlijk.
Ik hoop dat de pijnstilling gaat werken en hou haar dan wel in beweging hoor, want anders wordt alles stram en sowieso heeft
ze een goede bespiering nodig.
Kaya heeft ook jaren pijnstilling gekregen tegen de artrose en het hielp bij haar ook goed.

Geef je meisje maar een dikke (nog wat voorzichtige) knuffel van me :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ach, Saartjestaartje, keuniginnetje van me. Hopelijk pakt het goed uit en beweegt ze snel weer wat vrijer :J:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Moos
Zeer actief

Dank voor de lieve berichtjes :wink:
Sita schreef:Ach arme Saar :( We hadden het er zondag nog over en nu laat je haar al thuis. Fijn dat het zo goed gaat, maar ik hoop dat de pijnstilling en glucosamine hun werk gaan doen en Saar weer mee kan op de wandelingen. Maar wel fijn om te weten dat ze als het zulk rotweer is als vandaag, dat ze goed alleen kan blijven. Knuffel voor jullie :J:
ja, gek he? We hadden het er idd nog over gehad vorig weekend. Maar het is wel erg fijn dat ze nu bij snertweer gewoon op de bank kan blijven liggen, voor haar vooral hihi.
Vanmorgen liep ze als een trein! We gaan straks weer even een stukje en hopenlijk gaat dat ook goed dan. Ik ga haar inderdaad, als ze normaal loopt, zeker niet beperken. Gewoon nog steeds mee met de lange wandelingen dan, behalve als het zeikt van de regen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Arme schatje, ik hoop dat ze met die pijnstilling nog even goed door kan.
Beterschapsknuffel voor de kleine meid.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Altijd sneu als ze ouderdomskwaaltjes gaan krijgen
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Yvar heeft ook metacam tegen de artrose en het werkt bij hem prima, hij wandelt weer lekker mee.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Och meissie Saartje toch, veel sterkte hoor :flower: (knuffeltje)

Ik weet dat onze Bo erg opknapte van die Glucosamine alleen al en vrij snel met minder pijnstilling toe kon (zelfs lang zonder kon) Veel succes en je moet het jezelf niet kwalijk nemen, die dingen gebeuren.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Miura heeft het jarenlang met pijnstilling nog best goed gedaan. Ik liet haar ook thuis als het koud en nat was, en op een gegeven moment heb ik voor haar een hondendraagzak aangeschaft. Zo kon ze af en toe in de tas als het wat te veel werd voor haar op de lange wandelingen.
Ik hoop dat Saar het net zolang goed doet op de pijnstilling!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier veel baat gehad bij Fortiflex. Misschien is dat tzt ook wat voor Saar. Sterkte met je dametje.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ach, mutsje toch.
Ja, zo gaat dat. Wordt ze een bankhangsterop dr ouwe dag.
Hoop dat de pillen goed aan blijven slaan!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ach, mutsje toch.
Ja, zo gaat dat. Wordt ze een bankhangsterop dr ouwe dag.
Hoop dat de pillen goed aan blijven slaan!
Mag ze eindelijk op dat rood fluwelen kussentje op de bank blijven liggen :wink:

Met Saar gaat het weer heel aardig! Ze kan weer meewandelen iig, en zelfs heel soms een klein sprintje trekken. Ze staat nog wel erg sneu als ze in huis staat (nek laag, rug krom), maar ze ligt graag en veel dus dat komt mooi uit nu.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Saar gaat als een speer. Sjeest weer, danst weer op de achterpootjes, en daagt Vera weer grommend en rondjes draaiend uit.
Ik denk er echter over om te stoppen met de pijnstilling en glucosamine, want in haar nieuwe gedaante als superrrrrrrsaarrrrrr peerde ze 'm vanmorgen twee weilanden over achter de hazen aan. Beetje erg doof werd ze er ook nog van :hmmm:
Gelukkig zat er op een gegeven moment een sloot tussen en is het zelfs superrrrsaarrrr teveel om die over te zwemmen, dus toen kwam ze maar weer op volle vaart teruggesprint: "haaaai baas, koekie?"
Het moet verdorie niet gekker worden :S: :mrgreen: :lol1:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moos schreef:Saar gaat als een speer. Sjeest weer, danst weer op de achterpootjes, en daagt Vera weer grommend en rondjes draaiend uit.
Ik denk er echter over om te stoppen met de pijnstilling en glucosamine, want in haar nieuwe gedaante als superrrrrrrsaarrrrrr peerde ze 'm vanmorgen twee weilanden over achter de hazen aan. Beetje erg doof werd ze er ook nog van :hmmm:
Gelukkig zat er op een gegeven moment een sloot tussen en is het zelfs superrrrsaarrrr teveel om die over te zwemmen, dus toen kwam ze maar weer op volle vaart teruggesprint: "haaaai baas, koekie?"
:LOL: :LOL: :LOL:
Hoe ouder hoe gekker :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Saar gaat als een speer. Sjeest weer, danst weer op de achterpootjes, en daagt Vera weer grommend en rondjes draaiend uit.
Vooral dat verwachte koekie ook :LOL: Ze ging er helemaal voor op haar achterpootjes staan met een smekkend tongetje. Tuuuurlijk Saar, je luisterde ook ze netjes he? :hmmm:
(maar ach, ik ben ook een softie, want koekie heeft ze toch gekregen :schrik: :tongue: )
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Saartjeperikelen--update

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat geweldig zeg! :ok: go Saar :cheer: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mooi zo
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Goed zo Saar :cheer: ik zou alleen niet stoppen met pijnstilling maar geleidelijk afbouwen en kijken hoe ze het doet :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Moos schreef:
Marjoleine schreef:
Vooral dat verwachte koekie ook :LOL: Ze ging er helemaal voor op haar achterpootjes staan met een smekkend tongetje. Tuuuurlijk Saar, je luisterde ook ze netjes he? :hmmm:
(maar ach, ik ben ook een softie, want koekie heeft ze toch gekregen :schrik: :tongue: )
Groot gelijk, beter verwend dan verwaarloosd :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

hahaha wat een boef! :LOL:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL:
Wat een lekker oud wijffie :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”