Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Lizzie
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Re: Arme Lizzie
bouvierpoedel schreef:Dacht eerst trutpoedel die het lekker uitmelkt dat vrouwtje ongerust is . Anaalklieren geeft geen zieke hond die doods is en hoge koorts heeft , zou toch even naar een DA gaan als je ongerust bent.
Ze heeft geen koorts. Ze is wel zielig en niet op de "oh ik ben zo zielig en moet aandacht" manier. Ze komt geen aandacht vragen en Lizzie is wel soms zielig als ze schrikt ofzo maar eigenlijk niet flauw met pijn.
- Miezemuis
- Zeer actief
Weet ik niet zeker maar volgens mij wel. Ze is idd gecastreerd.Jeannettebo schreef:Is haar buik ook nagekeken? Is ze gecastreerd?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Bij buikpijn kunnen ze ook krom gaan lopen met de rug.Miezemuis schreef:Weet ik niet zeker maar volgens mij wel. Ze is idd gecastreerd.Jeannettebo schreef:Is haar buik ook nagekeken? Is ze gecastreerd?
Sterkte met de dame

-
*Ellen*
Als het nou niet beter wordt dit weekend dan zou ik toch maandag een rontgen laten maken van haar rug.
Best kans dat daar de ellende vandaan komt ja.
Best kans dat daar de ellende vandaan komt ja.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze eet wel gewoon, Lizzie is nogal een pietlut met eten dus ik denk dat ze met buikpijn niet gaat eten.Jeannettebo schreef:Bij buikpijn kunnen ze ook krom gaan lopen met de rug.Miezemuis schreef:Weet ik niet zeker maar volgens mij wel. Ze is idd gecastreerd.Jeannettebo schreef:Is haar buik ook nagekeken? Is ze gecastreerd?
Sterkte met de dame
Maar bedankt voor de sterkte.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Die uitspraak lijkt me iets te positeif.Miezemuis schreef:Ik heb mijn vriendin even gebeld (vanaf maart werkt zij in de kliniek in Eersel, toevallig). Zij geeft ook aan dat rust en pijnstilling de beste opties zijn. As er echt iets mis was met haar nek/ rug was dat gisteren er wel uitgekomen. Ik ben misschien ongeduldig en wil gewoon dat Lizzie pijnvrij is. Zelf heb je natuurlijk ook wel eens dat het in je nek schiet en dan doet dat ook een paar dagen pijn. Maar ja Lizzie kan niet praten en laat me wel merken dat ze echt zielig is.
Ook bij een behoorlijk grondig onderzoek bij de DA hoeft een echt rugprobleem er zeker niet zomaar uit te komen, terwijl het er wel is.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola hebben we deze zomer ook bij de da gehad omdat we dachten aan nekproblemen. Haar anaalklieren werden geleegd en toen knapte ze weer op. Hopelijk doet lizzie hetzelfde, alleen waren ze bij haar ook ontstoken begrijp ik? Sterkte ermee in elk geval!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Is ze vandaag wel beter dan gister? Als ze nog steeds een indruk maakt dat ze ziek is of pijn heeft zou ik denk ik niet afwachten.Miezemuis schreef:Ze eet wel gewoon, Lizzie is nogal een pietlut met eten dus ik denk dat ze met buikpijn niet gaat eten.Jeannettebo schreef:Bij buikpijn kunnen ze ook krom gaan lopen met de rug.Miezemuis schreef:Weet ik niet zeker maar volgens mij wel. Ze is idd gecastreerd.Jeannettebo schreef:Is haar buik ook nagekeken? Is ze gecastreerd?
Sterkte met de dame
Maar bedankt voor de sterkte.
Maar gewoon langs gaan bij een da idd bij buikpijn kunnen ze ook krom gaan lopen maar ook kunnen er andere klachten zijn die je niet zo snel op merkt. Als een hond echt e en zieke indruk maakt is er meestal toch welniets aan de hand. Sterkte.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 14 feb 2015 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ze lijkt sinds anderhalf uur wel iets beter dan gisteren, ze heeft volgens mij ook best last van de metacam. ze wordt er een beetje stoned van.
Ze heeft gewoon een stukje meegelopen. wel een korte wandeling, maar die maakte ze wel. houdt haar hoofd nog wel laag, maar minder.
Ze heeft gewoon een stukje meegelopen. wel een korte wandeling, maar die maakte ze wel. houdt haar hoofd nog wel laag, maar minder.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 14 feb 2015 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ok lastig.
- Miezemuis
- Zeer actief
Bij lizzie was er idd een ontstoken.-Lilo- schreef:Lola hebben we deze zomer ook bij de da gehad omdat we dachten aan nekproblemen. Haar anaalklieren werden geleegd en toen knapte ze weer op. Hopelijk doet lizzie hetzelfde, alleen waren ze bij haar ook ontstoken begrijp ik? Sterkte ermee in elk geval!
De da heeft er met een spuit antibiotica ingespoten (volgens mij in de klier), dus dat zal ook niet lekker hebben gevoeld.
Maandag heb ik weer een afspraak staan bij onze da voor dezelfde behandeling.
Als ik denk dat de klachten heviger worden ga ik sowieso naar de da trouwens.
- Miezemuis
- Zeer actief
Maar moet een hond dan niet pijnklachten aangeven bij betasten, drukken, kloppen en strekken? Mijn da heeft haar echt behoorlijk goed onderzocht voor zover ik kan kijken. Ze reageerde iets op haar middenrug, maar op haar anaalklier reageerde ze veel meer.ranetje schreef:Die uitspraak lijkt me iets te positeif.Miezemuis schreef:Ik heb mijn vriendin even gebeld (vanaf maart werkt zij in de kliniek in Eersel, toevallig). Zij geeft ook aan dat rust en pijnstilling de beste opties zijn. As er echt iets mis was met haar nek/ rug was dat gisteren er wel uitgekomen. Ik ben misschien ongeduldig en wil gewoon dat Lizzie pijnvrij is. Zelf heb je natuurlijk ook wel eens dat het in je nek schiet en dan doet dat ook een paar dagen pijn. Maar ja Lizzie kan niet praten en laat me wel merken dat ze echt zielig is.
Ook bij een behoorlijk grondig onderzoek bij de DA hoeft een echt rugprobleem er zeker niet zomaar uit te komen, terwijl het er wel is.
-
lets have fun
Weet wel dat het soms heel moeilijk is om te zien of een hond pijn heeft omdat ze het voor ons slecht aangeven. Dan druk je op een zere rug en het enige wat een hond dan doet is bv tongelen. Als je dat tongelen dan niet herkent als daar zou ze wel eens pijn kunnen hebben mis je dingen. Vandaar dat ik nooit zoveel vertrouwen heb in alleen betasten.Miezemuis schreef:Maar moet een hond dan niet pijnklachten aangeven bij betasten, drukken, kloppen en strekken? Mijn da heeft haar echt behoorlijk goed onderzocht voor zover ik kan kijken. Ze reageerde iets op haar middenrug, maar op haar anaalklier reageerde ze veel meer.ranetje schreef:Die uitspraak lijkt me iets te positeif.Miezemuis schreef:Ik heb mijn vriendin even gebeld (vanaf maart werkt zij in de kliniek in Eersel, toevallig). Zij geeft ook aan dat rust en pijnstilling de beste opties zijn. As er echt iets mis was met haar nek/ rug was dat gisteren er wel uitgekomen. Ik ben misschien ongeduldig en wil gewoon dat Lizzie pijnvrij is. Zelf heb je natuurlijk ook wel eens dat het in je nek schiet en dan doet dat ook een paar dagen pijn. Maar ja Lizzie kan niet praten en laat me wel merken dat ze echt zielig is.
- ranetje
- Zeer actief
Er zijn honden die je zo ongeveer uit elkaar moet gaan schroeven voor ze iets laten horen.lets have fun schreef:Weet wel dat het soms heel moeilijk is om te zien of een hond pijn heeft omdat ze het voor ons slecht aangeven. Dan druk je op een zere rug en het enige wat een hond dan doet is bv tongelen. Als je dat tongelen dan niet herkent als daar zou ze wel eens pijn kunnen hebben mis je dingen. Vandaar dat ik nooit zoveel vertrouwen heb in alleen betasten.Miezemuis schreef:Maar moet een hond dan niet pijnklachten aangeven bij betasten, drukken, kloppen en strekken? Mijn da heeft haar echt behoorlijk goed onderzocht voor zover ik kan kijken. Ze reageerde iets op haar middenrug, maar op haar anaalklier reageerde ze veel meer.ranetje schreef:Die uitspraak lijkt me iets te positief.Miezemuis schreef:Ik heb mijn vriendin even gebeld (vanaf maart werkt zij in de kliniek in Eersel, toevallig). Zij geeft ook aan dat rust en pijnstilling de beste opties zijn. As er echt iets mis was met haar nek/ rug was dat gisteren er wel uitgekomen. Ik ben misschien ongeduldig en wil gewoon dat Lizzie pijnvrij is. Zelf heb je natuurlijk ook wel eens dat het in je nek schiet en dan doet dat ook een paar dagen pijn. Maar ja Lizzie kan niet praten en laat me wel merken dat ze echt zielig is.
Dat wil niet zeggen dat ze geen pijn hebben.
Maar je hoort ze er niet over.
Stil staan met een lage kophouding en de staart een beetje slap kan op flinke rugpijn wijzen.
KAN
Ik zeg niet dat het zo is, maar je kunt het niet uitsluiten voor je nader onderzoek hebt gedaan.
Daar ben ik net weer eens grondig met mijn neus op gedrukt
Het hangt er dus van af hoe Lizzie verder gaat.
Of ze goed loopt, gemakkelijk op staat, op de bank kan springen enz.enz.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik gok op nekpijn, of oorpijn (oor ziet er wel schoon uit). Lizzie schudde zich uit net toen ik thuis kwam en toen piepte ze. Daarna at ze goed. Ik dacht ik loop even naar het veld en omdat ik dacht dat ze last van haar nek zou hebben heb ik haar los meegenomen. daar kreeg ze de gekke 5 minuten. Ik heb haar uiteraard terug geroepen. toen ze langs Dushi afrende wilde ze haar nog ff nippen (hoofd naar beneden) en toen piepte ze weer. Ze spring wel op de bank. Loopt ook mee, maar wil liever niet staan en als ze ligt tilt ze haar hoofd niet op. Ze lijkt zich overigens wel weer iets beter te voelen. Ik wilde haar eigenlijk niet alleen laten, maar toch gedaan omdat ze dan ook even rust kreeg (de kinderen mogen haar nu niet aanraken maar zorgen wel voor drukte) Toen ik thuis kwam stond ze gewoon bij de deur met een kwispelende staart.
Ik vind het wel lastig dit. maandag moet hij sowieso nog maar even goed naar de nek/ oren kijken.
Ik vind het wel lastig dit. maandag moet hij sowieso nog maar even goed naar de nek/ oren kijken.
- ranetje
- Zeer actief
Laat maandag de hele rug van nek tot en met de staart nakijken.Miezemuis schreef:Ik gok op nekpijn, of oorpijn (oor ziet er wel schoon uit). Lizzie schudde zich uit net toen ik thuis kwam en toen piepte ze. Daarna at ze goed. Ik dacht ik loop even naar het veld en omdat ik dacht dat ze last van haar nek zou hebben heb ik haar los meegenomen. daar kreeg ze de gekke 5 minuten. Ik heb haar uiteraard terug geroepen. toen ze langs Dushi afrende wilde ze haar nog ff nippen (hoofd naar beneden) en toen piepte ze weer. Ze spring wel op de bank. Loopt ook mee, maar wil liever niet staan en als ze ligt tilt ze haar hoofd niet op. Ze lijkt zich overigens wel weer iets beter te voelen. Ik wilde haar eigenlijk niet alleen laten, maar toch gedaan omdat ze dan ook even rust kreeg (de kinderen mogen haar nu niet aanraken maar zorgen wel voor drukte) Toen ik thuis kwam stond ze gewoon bij de deur met een kwispelende staart.
En de oren als jij denkt dat daar wat mee is.
- Miezemuis
- Zeer actief
Bedoel je dan ook om een foto vragen? De nek en rug en staart zijn al goed nagekeken vrijdag. En ik vraag natuurlijk of hij nogmaals kijkt, maar het kan best wel dat ze dan weer geen pijn aangeeft.ranetje schreef:Laat maandag de hele rug van nek tot en met de staart nakijken.Miezemuis schreef:Ik gok op nekpijn, of oorpijn (oor ziet er wel schoon uit). Lizzie schudde zich uit net toen ik thuis kwam en toen piepte ze. Daarna at ze goed. Ik dacht ik loop even naar het veld en omdat ik dacht dat ze last van haar nek zou hebben heb ik haar los meegenomen. daar kreeg ze de gekke 5 minuten. Ik heb haar uiteraard terug geroepen. toen ze langs Dushi afrende wilde ze haar nog ff nippen (hoofd naar beneden) en toen piepte ze weer. Ze spring wel op de bank. Loopt ook mee, maar wil liever niet staan en als ze ligt tilt ze haar hoofd niet op. Ze lijkt zich overigens wel weer iets beter te voelen. Ik wilde haar eigenlijk niet alleen laten, maar toch gedaan omdat ze dan ook even rust kreeg (de kinderen mogen haar nu niet aanraken maar zorgen wel voor drukte) Toen ik thuis kwam stond ze gewoon bij de deur met een kwispelende staart.
-
Neeltje
Ik zou inderdaad om een röntgenfoto vragen. Je kunt veel voelen, maar een foto is toch veel duidelijker. Toen Yentle haar pootje had gebroken, gaf ze geen kik bij het onderzoek en de DA (Italiëlaan, Eindhoven) had haar zo naar huis willen sturen, maar ik eiste een foto, tja, toch mooi beide botjes van haar voorpootje gebroken.
- ranetje
- Zeer actief
Als dat kan zou ik op zijn minst een röntgenfoto willen hebben.Miezemuis schreef:Bedoel je dan ook om een foto vragen? De nek en rug en staart zijn al goed nagekeken vrijdag. En ik vraag natuurlijk of hij nogmaals kijkt, maar het kan best wel dat ze dan weer geen pijn aangeeft.ranetje schreef:Laat maandag de hele rug van nek tot en met de staart nakijken.Miezemuis schreef:Ik gok op nekpijn, of oorpijn (oor ziet er wel schoon uit). Lizzie schudde zich uit net toen ik thuis kwam en toen piepte ze. Daarna at ze goed. Ik dacht ik loop even naar het veld en omdat ik dacht dat ze last van haar nek zou hebben heb ik haar los meegenomen. daar kreeg ze de gekke 5 minuten. Ik heb haar uiteraard terug geroepen. toen ze langs Dushi afrende wilde ze haar nog ff nippen (hoofd naar beneden) en toen piepte ze weer. Ze spring wel op de bank. Loopt ook mee, maar wil liever niet staan en als ze ligt tilt ze haar hoofd niet op. Ze lijkt zich overigens wel weer iets beter te voelen. Ik wilde haar eigenlijk niet alleen laten, maar toch gedaan omdat ze dan ook even rust kreeg (de kinderen mogen haar nu niet aanraken maar zorgen wel voor drukte) Toen ik thuis kwam stond ze gewoon bij de deur met een kwispelende staart.
Ook als ze zelf geen pijn aangeeft bij betasten.
Mijn overtuiging is gekleurd hoor.
Mijn honden zeggen nooit wat.
Als ik wil weten of er iets stuk is moet ik een foto laten maken (soms een scan), anders kom ik er niet achter.
Ik let dus op signalen als niet willen zitten, kop laag houden met een lage staart e.d.
Mijn honden tonen zich alleen zielig als er een beukenootje tussen de voetkussentjes zit
- Miezemuis
- Zeer actief
Hoewel het vandaag een stuk beter ging met Lizzie heb ik mijn vriendin vandaag toch gevraagd haar te onderzoeken. Ze reageerde behoorlijk op haar nek en heel haar ruggengraat. Ook vond mijn vriendin dat ze stram liep vanachter. Haar heupen voelde wel goed. Maar mijn vriendin vond Lizzies bespiering eigenlijk best slecht, zeker omdat ze weet dat ik veel met haar loop. Ze adviseerde me te gaan fietsen met haar zodra de pijn weg is. Ik dacht al dat het haar nek was. Ik ga morgen aan de dierenarts voor 10 dagen Metacam vragen, en dan hoop ik dat alles weg is. Zo niet ga ik een foto laten maken. Mooi balen dit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Uhm mag ik vragen waarom je 10 dagen wacht met een foto te maken?
Als ik je bericht goed begrijp geeft ze nu wel echt pijn aan?
Ik zou dat zelf dus niet afwachten.
Als ik je bericht goed begrijp geeft ze nu wel echt pijn aan?
Ik zou dat zelf dus niet afwachten.
-
Neeltje
Ik zou ook liever eerst foto's laten maken, zodat je zeker weet of er wel of niet iets met haar ruggewervel aan de hand is. Als je haar pijnstilling blijft geven, is er een kans dat ze over haar grens heen gaat omdat ze geen pijn voelt en dan kun je met fietsen meer kapot maken dan goed. Als de foto's ok zijn, prima, ga je fietsen, maar dan weet je het zeker.
- Miezemuis
- Zeer actief
Mijn dierenarts en mijn vriendin geven beide aan dat met dit soort klachten een foto niets toevoegt . Mijn da denkt trouwens aan een hernia. Mooi shit, maar gelukkig waren de pijnklachten ook zonder metacam eigenlijk al een stuk minder. Mijn dierenarts adviseerde om als de klachten na 6 tot acht weken niet over zijn een MRI te maken. Dat kost 800,- dus we hopen maar dat dat niet nodig is. Ik heb iig een voorraad metacam gekregen. Met het advies dat 10dagen te geven en dan te kijken hoe het zonder metacam gaat. Uiteraard ga ik nu niet fietsen, ik snap dat dat nu niet handig is. Ga dadelijk een borsttuig halen, dat ontlast de nek ook al een hoop..
- ranetje
- Zeer actief
Een foto kan dacht ik wel iets toevoegen, maar een MRI zal zeker duidelijker zijn.Miezemuis schreef:Mijn dierenarts en mijn vriendin geven beide aan dat met dit soort klachten een foto niets toevoegt . Mijn da denkt trouwens aan een hernia. Mooi shit, maar gelukkig waren de pijnklachten ook zonder metacam eigenlijk al een stuk minder. Mijn dierenarts adviseerde om als de klachten na 6 tot acht weken niet over zijn een MRI te maken. Dat kost 800,- dus we hopen maar dat dat niet nodig is. Ik heb iig een voorraad metacam gekregen. Met het advies dat 10dagen te geven en dan te kijken hoe het zonder metacam gaat. Uiteraard ga ik nu niet fietsen, ik snap dat dat nu niet handig is. Ga dadelijk een borsttuig halen, dat ontlast de nek ook al een hoop..
Daar zie je kraakheklder de ruggengraat en de goede of niet goede doorloop van de zenuwbanen.
Een hernia is daarop onomstotelijk vast te stellen
Het is inderdaad duur.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Poedels kunnen zeikers zijn maar tegerlijkertijd ook bikkelhard voor hun zelf en heb je weinig in de gaten.
Hopelijk gaat het wat beter met haar vandaag.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Poedels kunnen zeikers zijn maar tegerlijkertijd ook bikkelhard voor hun zelf en heb je weinig in de gaten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Wat een zorgen.
Fijn om te lezen dat het met de metacam wel wat beter gaat.
Fijn om te lezen dat het met de metacam wel wat beter gaat.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie