Gollum schreef: Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
En verder ben ik best slim
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokk
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Tja 8 jaar geleden, toen was er ook al internet hoordagmar88 schreef:Gollum schreef: Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
Vind je?
Nee hoor. Maar dat is niet gisteren geweest. Tegenwoordig kan ik me er niets meer bij voorstellen.
Mensen zijn soms gewoon impulsief.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
PreciesGollum schreef:Tja 8 jaar geleden, toen was er ook al internet hoordagmar88 schreef:Gollum schreef: Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
En verder ben ik best slimVind je?
Nee hoor. Maar dat is niet gisteren geweest. Tegenwoordig kan ik me er niets meer bij voorstellen.
![]()
Mensen zijn soms gewoon impulsief.
En hoe je goed moet/kunt rondkijken en zoeken op internet voor je een hond koopt is iets wat toch wel heel veel mensen pas leren als ze hun eerste hond al hebben.
Niet daarvoor.
Ik was zo gezegend (voor het internet tijdperk) dat ik toevallig bij een fatsoenlijke fokker terecht kwam.
Wat het feit dat vrienden daar een pup hadden gekocht zei natuurlijk niks, aangezien zij ook nog niet veel verstand hadden van honden
En van wat ik zo heb gehoord op de puppycursussen is het nu niet veel anders dan toen.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit ras kiezen en dan nu al zeiken om een kennel hoestje

Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Met velen eens, maar ik denk dat de starter van dit topic al meerder malen heeft toegegeven dat het een domme actie is geweest.
Meer zout in de wond smijten lijkt me zinloos.

- dagmar88
- Zeer actief
Cashel Vale schreef:Dit ras kiezen en dan nu al zeiken om een kennel hoestje
Nou ja, maar hopen dat het dat is. Vind het wel extreem heftig klinken en zou eerder neigen naar de boel door en door laten onderzoeken dan afwachten.
Even voor de duidelijkheid, de importeur en zijn dierenarts werken in de regel samen. Daar hoef je dus niets van te verwachten.
Bij de broodfokker waar ik ben geweest kregen de pups standaard antibiotica. Dan worden ze dus inderdaad "ineens" ziek na een paar dagen thuis.
http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/bulldoggen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eenslabje schreef:Met velen eens, maar ik denk dat de starter van dit topic al meerder malen heeft toegegeven dat het een domme actie is geweest.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het was 2,5 uur rijden (enkele reis). Niet echt in de buurt dus waarschijnlijk via internet adres opgezocht. Is het dan zo veel moeite die naam ook even in Google te gooien?DaniBanani schreef: Het is heel, heel dom allemaal maar ik denk echt niet dat TS wist dat het om broodfok ging, net zoals ze niet wist wat voor ongezond ras ze uitgekozen heeft. Gewoon, impulsief "hé schat, zullen we een hond kopen? Ik zag dat ze hier in de buurt nog een nestje hadden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
dagmar88 schreef:Gollum schreef: Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
Vind je?
Komt waarschijnlijk omdat jij al sinds 2009 lid bent. En omdat jij sinds die tijd regelmatig bent blootgesteld aan die informatie, verwacht je dat iedereen het dan ineens weet...
Mijn moeder, heeft verschillende honden gehad waarvan de laatste 1,5 jaar geleden genomen, heeft een telefoon met internet, een iPad, een laptop en kan ermee omgaan, die heb ik laatst ook verteld over wat broodfok is en hoe dat in zn werk gaat.
Bij jou komt het misschien via 100 kanalen binnen, maar als je niet met social media bezig bent en niet je halve leven achter de tv zit is dat dus helemaal niet zo.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Je hebt zelfs mensen die je er uitgebreid voor waarschuwt en die alsnog net zo hard naar een broodfokker rijden en het gewoon niet inzien. Zelfs met alle aandacht tegenwoordig en na al jaren honden gehad te hebben. De hokken zien er goed uit, dus dat is heel anders dan die vreselijke beelden op tv.DaniBanani schreef:Het is heel, heel dom allemaal maar ik denk echt niet dat TS wist dat het om broodfok ging, net zoals ze niet wist wat voor ongezond ras ze uitgekozen heeft. Gewoon, impulsief "hé schat, zullen we een hond kopen? Ik zag dat ze hier in de buurt nog een nestje hadden en die fokker heeft heel veel honden dus hij is vast goed. Kijk, het is zelfs met contract, dan moet het echt wel goed zitten." En dan gelijk in de auto stappen en eenmaal aangekomen "ja, die daar! Die kleine schattige, met dat lieve snoetje!"
Of zoiets. En zo zijn gaat het vast veel vaker. Superdom maar wel ook mens-eigen.
Ik hoop voor TS dat het inderdaad een simpel kennelhoestje is.
-
Safari
Ik heb nog nooit een programma gezien over broodfok en ook ik wist daar niets vanaf voor het forum. Ook ik ben dus thuis gekomen met een hondje uit een erg fout asiel, een ex broodfokteef dat dan weer wel.
Ik weet pas van broodfok dooe dit forum en ik ben er van uit gegaan dat je met een asielhond altijd goed zou zitten. Echt wist ik veel
ben wel blij dat ik al die informatie via dit forum heb kunnen krijgen.
Ik weet pas van broodfok dooe dit forum en ik ben er van uit gegaan dat je met een asielhond altijd goed zou zitten. Echt wist ik veel
-
Marion.
Nee, niet waar. Mijn moeder wilde ook een hondje, na de dood van mijn vader. Wist ik, was ik mee bezig. En ineens, heel spontaan, gewoon op een donderdagmiddag toen ik even bij mijn moeder wilde beppen, was ze weg. Samen met mijn zusje. Zusje had een hondje gezien op marktplaats, en het was vakantie dus ze was samen met zus en 2 nichtjes op pad naar het hondje.Paisley schreef:dagmar88 schreef:Gollum schreef: Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
Vind je?
Komt waarschijnlijk omdat jij al sinds 2009 lid bent. En omdat jij sinds die tijd regelmatig bent blootgesteld aan die informatie, verwacht je dat iedereen het dan ineens weet...
Mijn moeder, heeft verschillende honden gehad waarvan de laatste 1,5 jaar geleden genomen, heeft een telefoon met internet, een iPad, een laptop en kan ermee omgaan, die heb ik laatst ook verteld over wat broodfok is en hoe dat in zn werk gaat.
Bij jou komt het misschien via 100 kanalen binnen, maar als je niet met social media bezig bent en niet je halve leven achter de tv zit is dat dus helemaal niet zo.
Zus en nichtjes zijn heel veel op internet bezig (daar zagen ze het pupje ook), lieten de foto aan mijn moeder zien en hopla, daar gingen ze.
Toen mijn tante dat vertelde werd ik gek. Toch niet Huissen? Ja, Huissen (het topic is hier nog wel te vinden, iets met "puppenfabriek heeft het weer voor elkaar"). Alles op alles gezet, en mijn moeder aan de telefoon gekregen nèt voordat ze het bedrag wilde pinnen voor het pupje wat ze al in haar armen had gesloten. En ergens had ze toch voldoende vertrouwen in mijn oordeel, en heeft het pupje daar laten zitten.
De maandag erna zijn we samen naar een boer gegaan die nog een soort van Malthezer-teefje had zitten van 8 weken, en inmiddels zijn Pien en mijn moeder een twee-eenheid.
Wat ik maar wil zeggen. Ook mijn kleine zus zit vol op internet, al jaren. Maar heeft 0 interesse voor honden. En heeft geen weet van broodfokkers. Dat kan, maar schaf dan ook geen hond aan!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?
Ja. Mijn buren hebben nu hun 3e broodfokhond in denk ik 7 jaar of zo. De eerste die ik ook gekend heb is wel 4 jaar geworden.under the red sky schreef:Het was 2,5 uur rijden (enkele reis). Niet echt in de buurt dus waarschijnlijk via internet adres opgezocht. Is het dan zo veel moeite die naam ook even in Google te gooien?DaniBanani schreef: Het is heel, heel dom allemaal maar ik denk echt niet dat TS wist dat het om broodfok ging, net zoals ze niet wist wat voor ongezond ras ze uitgekozen heeft. Gewoon, impulsief "hé schat, zullen we een hond kopen? Ik zag dat ze hier in de buurt nog een nestje hadden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Er blijven er genoeg die ondanks alles toch bewust voor een broodfokpup kiezen, vanwege de prijs en 'het zal wel loslopen'. Zo hebben wij er hier in de buurt in ieder geval een stel rondlopen. Tot nog toe inderdaad zonder grote gezondheidsproblemen. Die hebben dus geluk gehad en hebben geen reden om de volgende keer anders te kiezen 
-
Neeltje
Als dit je eerste hond is en verder je er nog niet zo in verdiept hebt, heb je ook totaal geen weet wat kennelhoest eigenlijk is. Niet iedereen weet alle ins en outs als men een hond koopt, of dit nu een broodfokhond is of rashond of wat dan ook. Ik kan de collega's zo aanwijzen die stuk voor stuk bij een van de grootste broodfokkers/handelaars puppies hebben gekocht en mij voor gek verklaren dat ik zeg dat dat een broodfokker. Dat is dan totaal niet waar. En ik denk ook nog maar eens dat al die programma's over rashonden zijn zo ongezond, dat werkt alleen maar in het voordeel van de broodfokkers/handelaren, want die hondjes zijn veel gezonder.Cashel Vale schreef:Dit ras kiezen en dan nu al zeiken om een kennel hoestje![]()
Dus ook ik kan me voorstellen dat TS daar een hondje heeft gekocht, en ik denk zo maar voor de laatste keer. Ik zou ook zo snel mogelijk bij je eigen dierenarts langs gaan om je hondje te laten controleren, zodat je zeker weet dat er verder niets aan de hand is. Houdt er ook rekening mee, dat je inderdaad een hondje hebt gekocht waar veel gebreken aan kunnen zitten. Hoeft niet, maar daar is wel kans op.
-
lets have fun
Klopt. Overal is een publiek voor ook al zou je het graag anders zien. Ken ze ook wel waarvan de pup dood gaat en zij gaan dan niet op internet klagen, zij gaan naar de fokker, wisselen hun garantie in en krijgen een nieuwe pup. Want daar doet de fokker niet lullig over. Denk dat de meeste ook nog vinden dat er een goeie klachten afhandeling is.Fotogravinnetje schreef:Er blijven er genoeg die ondanks alles toch bewust voor een broodfokpup kiezen, vanwege de prijs en 'het zal wel loslopen'. Zo hebben wij er hier in de buurt in ieder geval een stel rondlopen. Tot nog toe inderdaad zonder grote gezondheidsproblemen. Die hebben dus geluk gehad en hebben geen reden om de volgende keer anders te kiezen
- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef: Bij jou komt het misschien via 100 kanalen binnen, maar als je niet met social media bezig bent en niet je halve leven achter de tv zit is dat dus helemaal niet zo.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit vind ik ook erg logisch en zou ik als fokker ook erg waarderen (en waardeerde ik ook toen ik nog fokte en ook nu nog als er iets is met 1 van de door mij gefokte honden).Daisy@ schreef: Remy werd ook ziek toen hij even hier was. Diarree. Gewoon contact gehad met de fokker. Totaal NIET om het geld. Want een hond kan gewoon wat krijgen en dan krijgt de hond zorg.
Maar puur om te overleggen en vragen of er nog meer zieke hondjes waren en om hem in te lichten over onze pup. Er is gewoon normaal contact over geweest. Gelukkig was onze pup de enige die ziek geworden was.
Wij zoeken geen schuldvraag. Maar gewoon overleg en inlichten.
Maar zoals hier in dit topic direct gezwaaid werd met het contract en het feit dat de fokker de kosten voor iets als een kennelhoest (is dit nu wél of niet geconstateerd door een DA, volgens mij heeft de TS daar nog niet op geantwoord) zou moeten opdraaien, of eigenlijk dat de TS hier überhaupt over dacht, dat vind ik wat overdreven.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
ranetje schreef:Mee eenslabje schreef:Met velen eens, maar ik denk dat de starter van dit topic al meerder malen heeft toegegeven dat het een domme actie is geweest.
Idd.
Afgezien van het feit dat ik vind dat niet elke broodfokpup per definitie ziek, zwak en misselijk wordt opgehaald en gelijk de eerste week al het loodje legt.
Natuurlijk zijn er zat, te veel (!), die dat inderdaad zijn, maar het gros van de broodfokpups zijn helemaal niet zo ongezond. Zeker niet de notoire ongezonde rassen afgezet tegen hun stamboomequivalent. Waarschijnlijk omdat er regelmatig een ander ras doorheen is gegooid waardoor de platsnuit-rassen wat meer neus/betere neusgaten hebben en vaak een minder krakkemikkig lijf.
Ik zie hier in mijn omgeving zát gezonde lookalikes rondhuppelen die bij navraag bij broodfokkers vandaan komen. En diezelfde eigenaren gaan na de dood van hun 12-broodfokhond dan ook terug naar diezelfde fokker.
Laat overigens onverlet dat ik mordicus tégen broodfok ben vanwege het enorme leed dat er achter zit voor de ouderdieren (voor ik word neergesabeld omdat ik broodfok promoot
Maar ik denk dat de argeloze, naïeve pupkopers die impulsief besluiten vandaag een pup te kopen ook niet makkelijk een broodfokker herkennen. Er zijn er niet zoveel meer die 25 rassen tegelijk aanbieden, allemaal opgehokt in glazen kooien.
Er komen steeds meer broodfokkers die op MP onder verschillende telefoonnummers adverteren en hun pups vlak voor de verkoop bij een te voren ingehuurd gezin dumpen, inclusief een representatieve teef (die niet eens de moeder is) en er wordt door het gezin een heel toneelstukje opgevoerd. Inclusief huilende kinderen die afscheid nemen van hun 'pupje'.
Daar zou ik ook intrappen, hoor.

- Paisley
- Zeer actief
Inderdaad en van de collies vind ik het gek genoeg vaak nog mooiere honden ook. Ik weet dat je wel eens op 'collie in nood' kijkt, misschien heb je het verhaal van Hope meegekregen?lieke schreef:
Laat overigens onverlet dat ik mordicus tégen broodfok ben vanwege het enorme leed dat er achter zit voor de ouderdieren (voor ik word neergesabeld omdat ik broodfok promoot).
Dat was een ex fok-teef die ik hier vaak in het losloopgebied tegenkwam. Het arme dier had dr tepels zowat over de grond slepen, zoveel nesten heeft ze gehad. Die is in al die ellende 10 jaar geworden en is overleden aan een tumor. Maar gezien haar geschiedenis moet het een sterke hond zijn geweest.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het is broodfok én een mops
double trouble
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Veel van die broodfok-collieteven hebben geen vacht vanwege hun slechte conditie. Bovendien gaan de teven úit vacht van een nest. Je wilt niet weten hoe mijn Kyra er uit zag na het spenen van haar eerste en enige nest. 't Was gewoon een armoeiige kale collie. Een jaar lang.Paisley schreef:Inderdaad en van de collies vind ik het gek genoeg vaak nog mooiere honden ook. Ik weet dat je wel eens op 'collie in nood' kijkt, misschien heb je het verhaal van Hope meegekregen?lieke schreef:
Laat overigens onverlet dat ik mordicus tégen broodfok ben vanwege het enorme leed dat er achter zit voor de ouderdieren (voor ik word neergesabeld omdat ik broodfok promoot).
Dat was een ex fok-teef die ik hier vaak in het losloopgebied tegenkwam. Het arme dier had dr tepels zowat over de grond slepen, zoveel nesten heeft ze gehad. Die is in al die ellende 10 jaar geworden en is overleden aan een tumor. Maar gezien haar geschiedenis moet het een sterke hond zijn geweest.
Het verhaal van Hope heb ik idd. gevolgd. De stakker. Die tumor had overigens niks te maken met haar achtergrond. Dat was gewoon vette pech bij een hond die al een verschrikkelijk verleden had. Dubbele pech voor de stakker.
Edit: dit is mijn Robyn. Een echte broodfokhond, uit 1985.
Het was een schat, maar ze was wel mislukt als collie
[img][IMG]http://i151.photobucket.com/albums/s124/lieke_2007/Robyn.jpg[/img][/img]
Laatst gewijzigd door lieke op 14 feb 2015 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Safari
Ja dat meen ik echtKells schreef:Meen je dat echt?Safari schreef:Ik heb nog nooit een programma gezien over broodfok en ook ik wist daar niets vanaf voor het forum. Ook ik ben dus thuis gekomen met een hondje uit een erg fout asiel, een ex broodfokteef dat dan weer wel.
Ik weet pas van broodfok dooe dit forum en ik ben er van uit gegaan dat je met een asielhond altijd goed zou zitten. Echt wist ik veelben wel blij dat ik al die informatie via dit forum heb kunnen krijgen.
Ver voor er internet was werd er al gewaarschuwd voor broodfok. Ondanks de vele waarschuwingen in de media (waren toen nog de krant en tijdschriften) verkochten zat mensen hun oepsnesten aan een handelaar ergens in de polder.
- Paisley
- Zeer actief
Inderdaad, wat een ellende. Ze wordt eindelijk gered en fleurde helemaal op met een paar collie-maatjes om zich heen, warmte en liefde. En een paar maanden laten wordt ze geveld door een tumorlieke schreef: Het verhaal van Hope heb ik idd. gevolgd. De stakker. Die tumor had overigens niks te maken met haar achtergrond. Dat was gewoon vette pech bij een hond die al een verschrikkelijk verleden had. Dubbele pech voor de stakker.![]()
Hele lieve hond trouwens. Ik vind het echt wonderbaarlijk hoe sommige honden het vertrouwen in mensen blijven houden, na alles wat ze zijn aangedaan.

- dagmar88
- Zeer actief
Kells schreef:Meen je dat echt?Safari schreef:Ik heb nog nooit een programma gezien over broodfok en ook ik wist daar niets vanaf voor het forum. Ook ik ben dus thuis gekomen met een hondje uit een erg fout asiel, een ex broodfokteef dat dan weer wel.
Ik weet pas van broodfok dooe dit forum en ik ben er van uit gegaan dat je met een asielhond altijd goed zou zitten. Echt wist ik veelben wel blij dat ik al die informatie via dit forum heb kunnen krijgen.
Ver voor er internet was werd er al gewaarschuwd voor broodfok. Ondanks de vele waarschuwingen in de media (waren toen nog de krant en tijdschriften) verkochten zat mensen hun oepsnesten aan een handelaar ergens in de polder.
Zelfs al heb je daar nog nooit van gehoord, dan is "pup kopen waar op letten" intypen op google alle moeite die je hoeft te doen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat je daar niet op komt.
Met m'n kat heb ik wel geleerd dat een fokker die hoge ogen gooit op shows, fokt met geteste dieren, stambomen etc nog steeds een broodfokker kan zijn. Daar is denk ik nog steeds te weinig aandacht voor.
- Paisley
- Zeer actief
Ik ook hoor. Ik heb geen tv, en ben pas op het forum gekomen sinds ik mijn hond heb. Ik wist wel dat er broodfok was, maar de schaal waarop het gebeurde en de doortraptheid van de verkopers, dat wist ik echt niet.Safari schreef:Ja dat meen ik echtKells schreef:Meen je dat echt?Safari schreef:Ik heb nog nooit een programma gezien over broodfok en ook ik wist daar niets vanaf voor het forum. Ook ik ben dus thuis gekomen met een hondje uit een erg fout asiel, een ex broodfokteef dat dan weer wel.
nog steeds zie ik op tv niets over/van broodfok. Ik krijg het hier soms mee doordat iemand een link plaatst naar een programma. Eerlijk gezegd kijk ik tv voor de ontspanning en geen maatschappelijk bewuste dingen. Sorry maar met mij zullen er vele zo tv kijken.
Een stamboom zag ik als iets onnodigs, voor mensen die willen fokken. Verder wist ik wel waar ik op moest letten, maar vaak voldoen broodfokkers aan al die zaken.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En niet iedereen weet daarvan. Echt niet.Valerie schreef:Het is broodfok én een mopsdouble trouble

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hopelijk knapt je pup snel op.
Heb je direct na aankoop ook een check bij de da gedaan?
Kennelhoest is heel duidelijk te herkennen, door da of ervaringsdeskundige.
Vraag me af waarom je twijfelt?
En 120 euro, is wel heel veel geld, miss de dierenarts ook eens googelen?
Wat heeft die gedaan voor dat geld??
Heb je direct na aankoop ook een check bij de da gedaan?
Kennelhoest is heel duidelijk te herkennen, door da of ervaringsdeskundige.
Vraag me af waarom je twijfelt?
En 120 euro, is wel heel veel geld, miss de dierenarts ook eens googelen?
Wat heeft die gedaan voor dat geld??
-
Safari
Even voor de duidelijkheid ik was niet op zoek naar een pup maar een herplaatser via het asiel, en ook die zijn niet altijd even betrouwbaar.dagmar88 schreef:Kells schreef:Meen je dat echt?Safari schreef:Ik heb nog nooit een programma gezien over broodfok en ook ik wist daar niets vanaf voor het forum. Ook ik ben dus thuis gekomen met een hondje uit een erg fout asiel, een ex broodfokteef dat dan weer wel.
Zelfs al heb je daar nog nooit van gehoord, dan is "pup kopen waar op letten" intypen op google alle moeite die je hoeft te doen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat je daar niet op komt.
Kan me voorstellen dat iemand zoekt op 'mopshond pup/puppie' en dan ergens uitkomt
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nee maar de hond is er nu dus nu moet er een pot voor gemaakt worden voor de dierenartskosten. Hopelijk is het een kruising en heeft deze wel een beetje een neus.marian* schreef:En niet iedereen weet daarvan. Echt niet.Valerie schreef:Het is broodfok én een mopsdouble trouble