Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenasiel in Tiel neemt honden uit Spanje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hondenasiel in Tiel neemt honden uit Spanje.

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:
chrico schreef:Ik denk dat als zij echt zo een leegstand zouden hebben dat er eens onderling gekeken zou moeten worden bij asiels om wachtlijsten weg te werken. Maar als je veel soorten honden niet aan wil nemen tja dan kan ik mij voorstellen dat je plaats over houd. Hier kan ik met mijn pet niet bij maar dat zal aan mij liggen.

ik wel.

waarom zou je vrijwillig levenslang pension worden voor onplaatsbare honden? dat is namelijk het aanbod zo ongeveer in de nederlandse asielen.

dat ze buitenlandse honden opnemen vind ik ok zolang het er maar wel bijgezegd wordt en ik ben bang dat dat verwatert
Ook mee eens en het vermelden moet zeker niet verwateren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

chrico schreef:In dit geval gaat het om een asiel van de DB. Als beheerder laat je de hokken leeg en streef je niet de doelstelling na maar wijkt totaal af van alles en laat honden uit spanje overkomen om die hier te plaatsen. Boekhouding via omwegen want ze houden er 2 op na in dit geval. Ga dan lekker particulier. Kosten voor eigen rekening en niet voor de DB
Jij zegt dus dat dit asiel steelt en de boel bedriegt vanwege die twee boekhoudingen.
Lijkt me dat dat de db daar wel tegen op kan en zal treden, die zijn namelijk niet zo dol op mensen die middels diefstal over de ruggen van honden hun potjes menen te moeten vullen.
Als dit algemeen bekend is , en klaarblijkelijk is dat het , dan vind ik degene die dit weten en er niets aan doen net zo laakbaar.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

gyanty schreef:Dat ze iets aparts maken voor buitenlandse honden: prima zou ik zeggen. Maar laten we ons eigen vangnet nou niet te nietdoen, Dan zitten we over een paar jaar met hetzelfde probleem als in buitenland, daar kun je je vingers op na tellen. Asiels zijn er niet voor het vraag/aanbod.
En gek genoeg: vind ik toch ook heel veel andere honden in asiels hier dan staffords, herders en jack russels. Men wil niet naar de andere kant van nederland rijden, maar wel een hond per vliegtuig laten komen. We hebben hier ons probleem schijnbaar met honden onder controle er is dus weinig aanbod. Dat getij gaat met of zonder honden uit buitenland heus ooit weer eens keren. Dus moet je niet je vangnet nu dichtmetselen. Dat je er iets naast aan gaat bieden.... prima.
Over ons eigen vangnet ben ik het wel met je eens , daar moet zeker ruimte voor blijven.

Maar aan de andere kant waarom zouden asiels zich niet wat meer bezig kunnen houden met het vraag en aanbod want dat is er realistisch genoeg tenslotte wel.
Als hun daarmee de broodfok enigszins teniet kunnen doen lijkt me dat een win/win situatie voor de honden in het algemeen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

duitse herder schreef:Een asiel is er voornamelijk om zwerfhonden van straat te houden. Een echte leegstand in asielen valt reuze mee, er is vaak een wachtlijst voor afstand. Daarbij zijn het geen handelaars. In mijn ogen gebeurd dat wel als een asiel buitenlandse honden hierheen haalt, dan gebeurd er eigenlijk hetzelfde als bij broodfok. Er wordt ingespeeld op vraag, terwijl het om aanbod moet gaan.

Voor degene die nog steeds denken dat er alleen rotzakken in het asiel zitten omdat er op de website alleen maar staffies/herders/doggen inzitten, zou ik zeggen ga eens kijken in het asiel zelf. Alle leuke simpele honden zijn soms dezelfde dag al weg, die komen niet eens op internet.
Maar die vraag is er toch gewoon , die kun je dan negeren of je probeert er op een goede manier mee om te gaan.
Asiels vragen nu eenmaal geld voor hun honden , vaak meer voor pups en soms nog meer als het om rashonden gaat.
Die info is gewoon openbaar te vinden , dat is toch al handel op zich.
Ik vind daar overigens niets mis mee hoor mocht je dat denken :wink:

En ja er zijn zat leuke honden in het asiel te vinden , Abra is daar een goed voorbeeld van :D en zo zijn er nog veel meer.
Afbeelding

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Tineke schreef:
noekie schreef:Ja wat zal ik zeggen.
Zolang er nog steeds vele asielen zijn die wachtlijsten hebben omdat ze vol zitten; mensen niet weten waar ze hun hond moeten afstaan omdat het asiel vol zit.
Asielen bepaalde rassen weigeren waardoor asielen die ze wel opnemen langere wachtlijsten krijgen
En er zelfs asielen honden niet meer aannemen omdat ze grommen naar kinderen ed houd ik mijn mond verder maar
Dat weigeren gebeurt niet omdat ze vol zitten in alle gevallen maar omdat ze in bepaalde honden geen trek hebben omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn.
Als ik vandaag ga bellen naar alle asiels en geef aan een reu van zes jaar oud pitje te hebben dan vang ik bot bij een hoop terwijl als ik aangeef twee chihuahua pups te hebben ik waarschijnlijk wel direct langs kan komen.
Simpelweg omdat er in de regel dan wel iemand is die dat kan en wil opvangen thuis als er verder geen plek is en dat wordt met die volwassen pit wat lastiger.
Ja dat staat er toch ook.
Dat asielen bepaalde honden weigeren waardoor ze naar andere asielen uitwijken die ze wel willen aannemen maar daardoor een wachtlijst krijgen en dus weer niet alles meteen kunnen helpen. Dat zijn een paar asielen maar; omdat het grootste gedeelte zich blind staart op de regiogrens en zullen dus niet helpen.
Wij krijgen vandaag ook weer een hond binnen uit een andere regio.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Tineke schreef:
Zolang er nog steeds vele asielen zijn die wachtlijsten hebben omdat ze vol zitten; mensen niet weten waar ze hun hond moeten afstaan omdat het asiel vol zit.
Asielen bepaalde rassen weigeren waardoor asielen die ze wel opnemen langere wachtlijsten krijgen
En er zelfs asielen honden niet meer aannemen omdat ze grommen naar kinderen ed houd ik mijn mond verder maar
Dat weigeren gebeurt niet omdat ze vol zitten in alle gevallen maar omdat ze in bepaalde honden geen trek hebben omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn.
Als ik vandaag ga bellen naar alle asiels en geef aan een reu van zes jaar oud pitje te hebben dan vang ik bot bij een hoop terwijl als ik aangeef twee chihuahua pups te hebben ik waarschijnlijk wel direct langs kan komen.
Simpelweg omdat er in de regel dan wel iemand is die dat kan en wil opvangen thuis als er verder geen plek is en dat wordt met die volwassen pit wat lastiger.
Dat asielen bepaalde honden weigeren waardoor ze naar andere asielen uitwijken die ze wel willen aannemen maar daardoor een wachtlijst krijgen en dus weer niet alles meteen kunnen helpen. Dat zijn een paar asielen maar; omdat het grootste gedeelte zich blind staart op de regiogrens en zullen dus niet helpen.
Tineke
Zeer actief

noekie schreef:
Tineke schreef:
Nou inderdaad die regiogrens is ook weer zoiets vreemds.
Als er in de ene regio plaats is en in de andere niet dan lijkt me dat je het niet eens moet hebben over een regiogrens maar gewoon zo'n hond moet opnemen.
Wel vind ik dat er in alle eerlijkheid ook naar de honden zelf moet worden gekeken en hoe realistisch hun plaatsingskans is.
Honden jaren laten zitten vind ik ook niet eerlijk naar hun toe , zeker niet als het voortkomt uit imo onredelijke eisen.
Er is jarenlang een baas gezocht voor een duo mastini , die mochten niet uit elkaar.
Dat wordt om te beginnen al moeilijk laat staan voor twee van die honden.
Laat zo'n eis dan vallen denk ik dan zodat de plaatsingskans groter zal worden.
En bij een hond die echt onplaatsbaar is en doodongelukkig in het asiel en waar geen thuisopvang bij een medewerker voor mogelijk is vind ik euthanasie de meest diervriendelijke oplossing.
En dat maakt mij dan niet uit waar zo'n asiel staat , in welk land dan ook.

Maar goed Tiel doet duidelijk niet aan een regiogrens :mrgreen: ook niet voor Nederlandse honden zoals op hun site staat te lezen.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

chrico schreef:het is dus gewoon verkapte handel.
Ik ken een asiel die in honden handelt. Broodfokker de Crull in Den Ham. Die broodfokt regelmatig een nestje golden retrievers. Levert geld op.

Is gemakkelijker dan spaanse honden hierheen halen. Kijk, als je het om het geld doet, kun je het beter zo doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je in honden wil handelen om het geld dan ga je geen honden importere, testen op ziekten, castreren en dan verpatsen voor 250 euro. Wat verdient een asiel daar precies aan? Dan ga je inderdaad gewoon kleine honden kopen en die laten fokken. Boomers brengen zo'n 350 euro op en je hebt er geen transport en andere kosten aan.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nederlandse asielen zijn niet heel goed in hun internet beleid. Dus kijken op dierenasiels.com heeft geen zin, omdat daar inderdaad alleen de honden komen die extra promotie nodig hebben. Tja de honden in het buitenland die in nederland verkocht moeten worden, die hebben allemaal promotienodig want die worden door niemand uit nederland gezien. Dus kijken hoeveel herders en andere mogelijk wat minder makkelijke hond er op internet staan is geheel zinloos, want de honden die geen promotiemateriaal nodig hebben, halen vaak geheel het internet niet. Wij halen al jaren Schotse Collies uit het asiel en altijd kunnen slagen voor hele leuke probleemloze honden. Ik heb zelf natuurlijk lang gewerkt in asiel en ook nog jaren met ze samengewerkt, dus ik wist ook echt wat er continue zat. Ik ben die connecties op dit moment kwijt, maar het is niet zulk slechts. Ook met regelmaat kleine hondjes (helaas ook veel van de broodfokker hier uit de buurt, regelmatig inbeslagnames daar), maar zo zat er van de week nog een retriever. Via faceboo kwam deze wel even naar voren en ja die was binnen een paar uur geplaatst (maar nooit de site van dierenasiels.com bereikt, niet nodig)

Mensen worden wel heel lui in het zoeken van honden en misschien zouden nederlandse asiels daar wel iets beter op in kunnen spelen, maar ze zien de noodzaak niet, want die honden vinden hun weg wel, maar niet naar mensen die alleen maar via internet zoeken vanuit hun luie stoel. Voor bij mensen die langskomen of een belletje eraan wagen. Tja wie een leuke hond wil (en misschien niet meteen vanmiddag al) kan die best in nederland wel vinden, daar ben ik van overtuigd, ze zijn er wel degelijk en dat is de praktijk gewoon)

Asiels krijgen volgens mij het gebouw en de functie van de gemeente. Volgens mijn zijn asiels wel stichtingen en moeten ze het wel zelf gaan redden (mogelijk krijgen ze een x bedrag van de gemeente voor bepaalde zaken). Het asiel hier heeft in ieder geval het doel: opvangplaats voor zwerfdieren.

Afstandshonden worden wel aangenomen. Echter niet altijd zomaar en niet bij elk willekeurig lulverhaal. Er worden soms verhalen verteld en bij controle blijkt er niks van waar te zijn. Je wordt ook wel een beetje afgestomd na de zoveelste kutsmoes, of mensen die hun hond maar zo snel mogelijk kwijt willen. Veel mensen willen hun afstandhond niet in het asiel en het betalen vaneen bedrag willen veel meer nog niet (en die honden vind je later nog wel eens aan een boom, dan hoeven ze niks te betalen). Het asiel is een noodplek. Veel honden die aangeboden worden, zitten niet in nood. Dus passen niet in de context. Als het niet anders kan, zullen meeste asiels echt wel zo'n hond aannemen of helpen in bemiddeling. (alhoewel daar heb je ook weer speciale stichtingen voor, dus doorverwijzen kan ook)
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

gyanty schreef:Nederlandse asielen zijn niet heel goed in hun internet beleid. Dus kijken op dierenasiels.com heeft geen zin, omdat daar inderdaad alleen de honden komen die extra promotie nodig hebben. Tja de honden in het buitenland die in nederland verkocht moeten worden, die hebben allemaal promotienodig want die worden door niemand uit nederland gezien. Dus kijken hoeveel herders en andere mogelijk wat minder makkelijke hond er op internet staan is geheel zinloos, want de honden die geen promotiemateriaal nodig hebben, halen vaak geheel het internet niet. Wij halen al jaren Schotse Collies uit het asiel en altijd kunnen slagen voor hele leuke probleemloze honden. Ik heb zelf natuurlijk lang gewerkt in asiel en ook nog jaren met ze samengewerkt, dus ik wist ook echt wat er continue zat. Ik ben die connecties op dit moment kwijt, maar het is niet zulk slechts. Ook met regelmaat kleine hondjes (helaas ook veel van de broodfokker hier uit de buurt, regelmatig inbeslagnames daar), maar zo zat er van de week nog een retriever. Via faceboo kwam deze wel even naar voren en ja die was binnen een paar uur geplaatst (maar nooit de site van dierenasiels.com bereikt, niet nodig)

Mensen worden wel heel lui in het zoeken van honden en misschien zouden nederlandse asiels daar wel iets beter op in kunnen spelen, maar ze zien de noodzaak niet, want die honden vinden hun weg wel, maar niet naar mensen die alleen maar via internet zoeken vanuit hun luie stoel. Voor bij mensen die langskomen of een belletje eraan wagen. Tja wie een leuke hond wil (en misschien niet meteen vanmiddag al) kan die best in nederland wel vinden, daar ben ik van overtuigd, ze zijn er wel degelijk en dat is de praktijk gewoon)

Asiels krijgen volgens mij het gebouw en de functie van de gemeente. Volgens mijn zijn asiels wel stichtingen en moeten ze het wel zelf gaan redden (mogelijk krijgen ze een x bedrag van de gemeente voor bepaalde zaken). Het asiel hier heeft in ieder geval het doel: opvangplaats voor zwerfdieren.

Afstandshonden worden wel aangenomen. Echter niet altijd zomaar en niet bij elk willekeurig lulverhaal. Er worden soms verhalen verteld en bij controle blijkt er niks van waar te zijn. Je wordt ook wel een beetje afgestomd na de zoveelste kutsmoes, of mensen die hun hond maar zo snel mogelijk kwijt willen. Veel mensen willen hun afstandhond niet in het asiel en het betalen vaneen bedrag willen veel meer nog niet (en die honden vind je later nog wel eens aan een boom, dan hoeven ze niks te betalen). Het asiel is een noodplek. Veel honden die aangeboden worden, zitten niet in nood. Dus passen niet in de context. Als het niet anders kan, zullen meeste asiels echt wel zo'n hond aannemen of helpen in bemiddeling. (alhoewel daar heb je ook weer speciale stichtingen voor, dus doorverwijzen kan ook)

Wat je zegt klopt wel; heel veel asielen werken totaal hun site niet bij. Niet belangrijk en de helft van de dieren staat er niet op.
Veel dieren staan er wel op maar zonder verdere informatie.
Wij zetten alles op de site; leuk of moeilijk en oud of jong maakt niet uit; alles gaat erop.Ik werk ikzoekbaas; dierenasiels.com en facebook 3x per week helemaal bij.
Moet zeggen dat we ook best wel veel variatie hebben op dit moment.

Ons asiel is van de dierenbescherming en het gebouw en de grond zijn dit ook vanaf de bouw in 1953.
Een groot deel van het geld komt van de DB en daarvoor moeten we hun kleuren dragen en hun PR materiaal gebruiken en natuurlijk hun asielprotocol.
Verder komt er een groot deel van donaties en overlijden.
De gemeente betaald een bedrag per gevonden dier voor de 14 dagen dat ze zwerf zijn; daarna trekken hun de handen er van af en "geven" het dier aan het asiel.
Wat voor bedrag ed is altijd weer vergaderingen waard ivm met de jaarlijkse dierenwelzijnnota.
iones
Zeer actief

gyanty schreef:Veel mensen willen hun afstandhond niet in het asiel en het betalen vaneen bedrag willen veel meer nog niet (en die honden vind je later nog wel eens aan een boom, dan hoeven ze niks te betalen). Het asiel is een noodplek. Veel honden die aangeboden worden, zitten niet in nood. Dus passen niet in de context. Als het niet anders kan, zullen meeste asiels echt wel zo'n hond aannemen of helpen in bemiddeling. (alhoewel daar heb je ook weer speciale stichtingen voor, dus doorverwijzen kan ook)
Als mensen echt van een hond af willen, komen ze er van af. Goedschiks of kwaadschiks. Een hond die nog niet in nood zit, kan dus gemakkelijk in nood komen omdat het asiel de hond niet wil opnemen. Daarom vind ik dat een asiel gewoon een hond moet opnemen als mensen er persé van af willen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Cleva schreef:Het zegt me werkelijke geen zak waar honden in het asiel geboren zijn.
Ik heb zelf een jihad-hekel aan rotterdam maar daarom mag mijn hond daar nog wel geboren zijn. Wat doet het er toe?
Het is de intentie waarmee een hond gefokt wordt, het grove gemakkelijk geld verdienen, zonder er iets voor terug te doen. Daar heb ik een schurft hekel aan.

Een asiel zou beter moeten weten dan dat te doen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gyanty schreef:Ik ben er wat wantrouwend voor. Misschien ben ik wel heel conservatief. Vanuit het asiel waar ik altijd voor gewerkt hebt heb ik de volgende informatie en dat is dat dit asiel in dienst was van de gemeente. Die asiel was dus voor het zwerfdierenbeleid van de gemeente. Het toelaten van afstandhonden kon dus ook beperkt echt wel (voor de zomer was er vaak wel een stop, omdat het asiel dan wel meer dieren verwachte) en ook voor inbeslagnames moest er wel ruimte blijven. Dus volgens mij zou het in strijd zijn met het beleid van de gemeente om dieren ergens van elders te halen. Volgens mij zijn alle asiels van de dierenbescherming onderdeel van gemeentes? En dan zou dit dus wel degelijk in strijd zijn met het beleid? Het heeft niks te maken met verhandelpunt van honden te maken en dus ook niks met aanbod, maar het is een plek waar dieren die niet op straat horen, tijdelijk gehuisvest kunnen worden zodat ze van straat zijn.

Dat ze iets aparts maken voor buitenlandse honden: prima zou ik zeggen. Maar laten we ons eigen vangnet nou niet te nietdoen, Dan zitten we over een paar jaar met hetzelfde probleem als in buitenland, daar kun je je vingers op na tellen. Asiels zijn er niet voor het vraag/aanbod.
En gek genoeg: vind ik toch ook heel veel andere honden in asiels hier dan staffords, herders en jack russels. Men wil niet naar de andere kant van nederland rijden, maar wel een hond per vliegtuig laten komen. We hebben hier ons probleem schijnbaar met honden onder controle er is dus weinig aanbod. Dat getij gaat met of zonder honden uit buitenland heus ooit weer eens keren. Dus moet je niet je vangnet nu dichtmetselen. Dat je er iets naast aan gaat bieden.... prima.
Heel even over die opmerking die ik vet heb gemaakt, want ik heb hem vaker gehoord, omdat er af en toe wel eens een podenco of podencokruising in een Nederlands asiel zit. Waarom ik die dan niet gewoon haal. :roll:

:piew: Ik heb er maanden over gedaan om de hond te vinden die ik wilde, en dat is misschien nog wel langer dan de mensen die een raspup van een bepaalde fokker willen hebben. Het is toch van de zotte dat mensen die een herplaatser zonder boom willen maar genoegen zouden moeten nemen met de eerste de beste hond die een beetje aan het profiel voldoet?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:
gyanty schreef:Veel mensen willen hun afstandhond niet in het asiel en het betalen vaneen bedrag willen veel meer nog niet (en die honden vind je later nog wel eens aan een boom, dan hoeven ze niks te betalen). Het asiel is een noodplek. Veel honden die aangeboden worden, zitten niet in nood. Dus passen niet in de context. Als het niet anders kan, zullen meeste asiels echt wel zo'n hond aannemen of helpen in bemiddeling. (alhoewel daar heb je ook weer speciale stichtingen voor, dus doorverwijzen kan ook)
Als mensen echt van een hond af willen, komen ze er van af. Goedschiks of kwaadschiks. Een hond die nog niet in nood zit, kan dus gemakkelijk in nood komen omdat het asiel de hond niet wil opnemen. Daarom vind ik dat een asiel gewoon een hond moet opnemen als mensen er persé van af willen.
Hé da's makkelijk. Ik wil mijn hond niet meer, dus hups naar het asiel en die kunnen dan verder voor de kosten opdraaien?? Het is verdorie geen liefdadigheidsinstelling. Een asiel runnen kost gewoon geld en dat krijgen ze niet allemaal van de gemeente, dat zal ergens anders vandaan moeten komen. Een asiel puppies fokken, nee, daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat ze maar iedere hond moeten opnemen die de mensen niet meer willen, wat dan ook betekent dat alle niet gewenste katten, cavia's konijnen etc. ook moeten worden geaccepteerd. Nah, dan zullen ze lekker vol komen te zitten.
iones
Zeer actief

Cleva schreef:

Ik wist niet dat een asiel op aard was om allerlei menselijke rechtvaardigheidjes te demonstreren.

Huisloze honden aan hondloze huizen koppelen lijkt me eigenlijk wel goed genoeg.
Precies.
Neeltje schreef:
Hé da's makkelijk. Ik wil mijn hond niet meer, dus hups naar het asiel en die kunnen dan verder voor de kosten opdraaien?? Het is verdorie geen liefdadigheidsinstelling. Een asiel runnen kost gewoon geld en dat krijgen ze niet allemaal van de gemeente, dat zal ergens anders vandaan moeten komen. Een asiel puppies fokken, nee, daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat ze maar iedere hond moeten opnemen die de mensen niet meer willen, wat dan ook betekent dat alle niet gewenste katten, cavia's konijnen etc. ook moeten worden geaccepteerd. Nah, dan zullen ze lekker vol komen te zitten.
Het is feitelijk wél een liefdadigheidsinstelling want ze moeten bestaan van donaties en met een beetje geluk wat subsidie. Bij het asiel wordt ook afstandsgeld verlangd. In die zin levert een afstandshond nog wat op, wat bij een zwerfhond dus niet op kan gaan.

Wat katten betreft zitten asiels vol. OVERvol. Asiels zijn daarom noodgedwongen om katten te weigeren, uit onmacht. Niet uit onwil of principe.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tineke schreef:
iones schreef:In Noordbroek in Almelo krijgen elke hond uiteindelijk geplaatst. Behalve als ze het herplaatsen niet aandurven omdat de hond te link zou zijn. Maar dit asiel staat dan ook bekend als heel goed, en er wordt echt tijd gestoken in de honden om ze te rehabiliteren. En dat lukt ze aardig.
Noordbroek is inderdaad een uitstekend asiel waar ook nog eens veel kennis zit , ook bij de vrijwilligers die zich daar inzetten.
Noekie zet zich ook vaak extra in indien nodig en met het asiel Stevenshage hebben Alma en ik ook een goede ervaring mee opgedaan.
Bij Stevenshage werden wij ooit ook gewoon weggestuurd omdat we fulltime werkten, we kregen niet eens de tijd om door te geven dat we beiden in ploegen werkten en dat de honden nooit langer dan 2uur alleen zouden zijn.......maar met de mensen die er nu werken is goed te praten dat klopt wel.
Het is natuurlijk wel zo dat er een deel van die medewerkers/vrijwilligers gewoon zelfverklaarde cesar millans zijn.Die hoef jij als domme wannabe hondenbaas echt niet uit te leggen hoe het werkt.Het gaat gewoon 2kanten op en naar elkaar luisteren zou al zoveel dingen stukken makkelijker maken.
iones
Zeer actief

Ik denk dat heel veel honden in het asiel belanden door domme mensen, en dat asiels daarom geen hoge dunk hebben van hondenmensen met heel hun domme acties en smoesjes. Doen zichzelf alwetend en goedbedoelend voor, maar hebben nergens interesse voor of verstand van. En dat asiels zich daarom zo opstellen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

iones schreef:Ik denk dat heel veel honden in het asiel belanden door domme mensen, en dat asiels daarom geen hoge dunk hebben van hondenmensen met heel hun domme acties en smoesjes. Doen zichzelf alwetend en goedbedoelend voor, maar hebben nergens interesse voor of verstand van. En dat asiels zich daarom zo opstellen.
dat zal best maar ik heb ook wel eens een heel dominante reu meegekregen waarmee we het maar gewoon moesten proberen, toen bleek hij mijn reu aan stukken te scheuren wanneer hij maar de kans kreeg en ook nog eens enorm te jagen(op alles) en toen ik het asiel belde dat het echt niet ging en ik er een beschrijving bij deed toen waren ze boos op mij .
Ik kreeg een hond mee waar ze niets van wisten en ik heb hem uitgeprobeerd voor ze, de opgedane kennis wilden ze echter niets mee doen.
iones
Zeer actief

Eefje83 schreef:
iones schreef:Ik denk dat heel veel honden in het asiel belanden door domme mensen, en dat asiels daarom geen hoge dunk hebben van hondenmensen met heel hun domme acties en smoesjes. Doen zichzelf alwetend en goedbedoelend voor, maar hebben nergens interesse voor of verstand van. En dat asiels zich daarom zo opstellen.
dat zal best maar ik heb ook wel eens een heel dominante reu meegekregen waarmee we het maar gewoon moesten proberen, toen bleek hij mijn reu aan stukken te scheuren wanneer hij maar de kans kreeg en ook nog eens enorm te jagen(op alles) en toen ik het asiel belde dat het echt niet ging en ik er een beschrijving bij deed toen waren ze boos op mij .
Ik kreeg een hond mee waar ze niets van wisten en ik heb hem uitgeprobeerd voor ze, de opgedane kennis wilden ze echter niets mee doen.
Asiels kunnen op verschillende manieren stom bezig zijn. Dit was weer een andere manier van stom doen.
gyanty
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
gyanty schreef:Ik ben er wat wantrouwend voor. Misschien ben ik wel heel conservatief. Vanuit het asiel waar ik altijd voor gewerkt hebt heb ik de volgende informatie en dat is dat dit asiel in dienst was van de gemeente. Die asiel was dus voor het zwerfdierenbeleid van de gemeente. Het toelaten van afstandhonden kon dus ook beperkt echt wel (voor de zomer was er vaak wel een stop, omdat het asiel dan wel meer dieren verwachte) en ook voor inbeslagnames moest er wel ruimte blijven. Dus volgens mij zou het in strijd zijn met het beleid van de gemeente om dieren ergens van elders te halen. Volgens mij zijn alle asiels van de dierenbescherming onderdeel van gemeentes? En dan zou dit dus wel degelijk in strijd zijn met het beleid? Het heeft niks te maken met verhandelpunt van honden te maken en dus ook niks met aanbod, maar het is een plek waar dieren die niet op straat horen, tijdelijk gehuisvest kunnen worden zodat ze van straat zijn.

Dat ze iets aparts maken voor buitenlandse honden: prima zou ik zeggen. Maar laten we ons eigen vangnet nou niet te nietdoen, Dan zitten we over een paar jaar met hetzelfde probleem als in buitenland, daar kun je je vingers op na tellen. Asiels zijn er niet voor het vraag/aanbod.
Heel even over die opmerking die ik vet heb gemaakt, want ik heb hem vaker gehoord, omdat er af en toe wel eens een podenco of podencokruising in een Nederlands asiel zit. Waarom ik die dan niet gewoon haal. :roll:

:piew: Ik heb er maanden over gedaan om de hond te vinden die ik wilde, en dat is misschien nog wel langer dan de mensen die een raspup van een bepaalde fokker willen hebben. Het is toch van de zotte dat mensen die een herplaatser zonder boom willen maar genoegen zouden moeten nemen met de eerste de beste hond die een beetje aan het profiel voldoet?
Heey joh ik heb het toch helemaal niet over jou. Ik heb niks tegen buitenlandse hondjes uit asiels daar. Vind er leuke exemplaren tussen hoor. Maar het was even ter verduidelijking dat niet alle honden uit nederlandse asiels op sites staan en dat je in nederland misschien wat meer moet bellen en rond gaan kijken, omdat makkelijke honden in nederland niet aangeprezen hoeven te worden via internet.....
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

iones schreef:
Cleva schreef:

Ik wist niet dat een asiel op aard was om allerlei menselijke rechtvaardigheidjes te demonstreren.

Huisloze honden aan hondloze huizen koppelen lijkt me eigenlijk wel goed genoeg.
Precies.
Neeltje schreef:
Het is feitelijk wél een liefdadigheidsinstelling want ze moeten bestaan van donaties en met een beetje geluk wat subsidie. Bij het asiel wordt ook afstandsgeld verlangd. In die zin levert een afstandshond nog wat op, wat bij een zwerfhond dus niet op kan gaan.

Wat katten betreft zitten asiels vol. OVERvol. Asiels zijn daarom noodgedwongen om katten te weigeren, uit onmacht. Niet uit onwil of principe.
Het is vaker dat de mensen die geen afstandsgeld willen betalen de hond dumpen. Je maakt de logica dat de honden die geweigerd worden om wat voor reden dan ook (want echt het gebeurd minder vaak dan je denkt) dat die op straat gedumpt worden, maar dat lijkt in mijn ervaring mee te vallen. Die mensen zoeken vaak een andere oplossing. Daar en tegen heb je marktplaats tegenwoordig. Raak je prima je hond op kwijt verdien je er ook nog wat aan.
Afbeelding
iones
Zeer actief

gyanty schreef:
Het is vaker dat de mensen die geen afstandsgeld willen betalen de hond dumpen. Je maakt de logica dat de honden die geweigerd worden om wat voor reden dan ook (want echt het gebeurd minder vaak dan je denkt) dat die op straat gedumpt worden, maar dat lijkt in mijn ervaring mee te vallen. Die mensen zoeken vaak een andere oplossing. Daar en tegen heb je marktplaats tegenwoordig. Raak je prima je hond op kwijt verdien je er ook nog wat aan.
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Er worden nog altijd honden aangetroffen die gedumpt zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”