Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe Weil enting
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Nieuwe Weil enting
Ik hoor en lees dat er een nieuwe enting is voor de ziekte van Weil.
Eerst waren er maar 2 varianten waartegen je entte, en nu 4 omdat deze schijnbaar meer en meer voorkomen.
Maar nu las ik ook dat de hond ook best ziek kan worden van deze nieuwe enting.
Nu willen we de bende laten titeren. Ik weet ook dat Weil ook maar een klein jaar geldig is. Dus die wilden we toch laten zetten.
Maar hoe zit dat met deze nieuwe enting? Iemand al ervaring mee?
Eerst waren er maar 2 varianten waartegen je entte, en nu 4 omdat deze schijnbaar meer en meer voorkomen.
Maar nu las ik ook dat de hond ook best ziek kan worden van deze nieuwe enting.
Nu willen we de bende laten titeren. Ik weet ook dat Weil ook maar een klein jaar geldig is. Dus die wilden we toch laten zetten.
Maar hoe zit dat met deze nieuwe enting? Iemand al ervaring mee?
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Nieuwe Weil enting
Riv heeft m blijkbaar vorig jaar gehad als 1 van de eersten en maandag weer. Ze heeft wat meer geslapen maar dat was alles
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik wil mijn honden alleen tegen weil enten dit jaar. Volgens mijn DA kost dat 10 euro, is dat bij jullie ook zo?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Eigenlijk ben ik er geen voorstandster van maar ja, soms moet je. Dus heb ik dit keer de nieuwe laten geven en voor zover ik kan zien heeft Kiki er geen last van. Ze heeft in december de eerste gehad en vorige week de boost. Het eerste deel zat bij de cocktail en de boost kostte € 23,- wat blijkbaar de normale prijs is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Safari
Mijn mannen kregen ook een herhalingsprik de laatste keer, was eenmalig en ze hebben er geen last van gehad.
- Daisy@
- Zeer actief
Het valt bij diegene die hem al hebben laten zetten dus mee wbt ziek zijn.
Hoe duur het is bij ons weet ik nog niet, zover ben ik nog niet.
En waar het staat Nanna. De da- assistente vertelde het, dus ben ik gaan zoeken op het net.
http://www.dierenartsypenburgnootdorp.n ... -van-weil/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dierenziekenhuizen.nl/nieuw-vacc ... -van-weil/" onclick="window.open(this.href);return false;
En zo zijn er nog tig links.
Ik vermoed ook eigenlijk dat de oude enting er straks niet eens meer is. Dat je ook wel moet. (wil je tenminste enten voor Weil)
En waar het staat Nanna. De da- assistente vertelde het, dus ben ik gaan zoeken op het net.
http://www.dierenartsypenburgnootdorp.n ... -van-weil/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dierenziekenhuizen.nl/nieuw-vacc ... -van-weil/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vermoed ook eigenlijk dat de oude enting er straks niet eens meer is. Dat je ook wel moet. (wil je tenminste enten voor Weil)
-
Sterre
Sterre heeft hem vorig jaar ook gehad met de herhalingsprik na een paar weken. Ze heeft er totaal geen last van gehad.
-
ChantalTY
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Klopt, die word al niet meer gemaakt. Voor zover ik weet is hij ook niet meer te krijgen (behalve als je DA een enorme voorraad heeft aangelegd)Daisy@ schreef:Het valt bij diegene die hem al hebben laten zetten dus mee wbt ziek zijn.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Mijn werk Foxterriers werden altijd ingeënt tegen de ziekte van Weil.
Mijn huidige honden laat ik niet enten ondanks dat ze af en toe in besmette gebieden komen.
De kans op besmetting acht ik zeer klein.
Zelf ben ik veelvuldig in contact gekomen met ratten en muizen alsmede hun urine en uitwerpselen. Ook door hen gebeten. Voor mensen waren en zijn er nog geen entingen beschikbaar, althans in Nederland niet. Was dat er wel, dan had ook ik mij jaarlijks laten enten.
Mijn huidige honden laat ik niet enten ondanks dat ze af en toe in besmette gebieden komen.
De kans op besmetting acht ik zeer klein.
Zelf ben ik veelvuldig in contact gekomen met ratten en muizen alsmede hun urine en uitwerpselen. Ook door hen gebeten. Voor mensen waren en zijn er nog geen entingen beschikbaar, althans in Nederland niet. Was dat er wel, dan had ook ik mij jaarlijks laten enten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Daisy@
- Zeer actief
Ik zit nu ook verhalen te lezen van honden die echt ziek geworden zijn door deze nieuwe enting.
Jemig... wat moet je daar nu mee. Ik vind het moeilijk. De rest is te titeren, is langer geldig.
Weil is sowieso beperkt geldig. Gaf hem ook altijd, maar dan wel de oude waarvan hier nog nooit een hond ziek geworden is.
Jemig... wat moet je daar nu mee. Ik vind het moeilijk. De rest is te titeren, is langer geldig.
Weil is sowieso beperkt geldig. Gaf hem ook altijd, maar dan wel de oude waarvan hier nog nooit een hond ziek geworden is.
- Daisy@
- Zeer actief
De meeste da zullen geen bergen voorraad hebben van de oude vrees ik.
En Wolfsblut, ik denk ook niet dat het in hele grote getal voorkomt. Maar het is wél iets wát voorkomt. En het is wel degelijk een enge ziekte toch?! Voor mens en dier.
En Wolfsblut, ik denk ook niet dat het in hele grote getal voorkomt. Maar het is wél iets wát voorkomt. En het is wel degelijk een enge ziekte toch?! Voor mens en dier.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Nieuwe laten zetten vorig jaar, geen problemen gehad gelukkig!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Je hebt gelijk. Als ze het krijgen en ze zijn niet geënt dan is het achteraf, had ik maar. Er zijn echter nog zoveel andere ziekten die ze kunnen oplopen van knaagdieren. En daar zijn helaas (nog) geen entingen voor mogelijk.Daisy@ schreef:De meeste da zullen geen bergen voorraad hebben van de oude vrees ik.
Zelf heb ik naar alle waarschijnlijkheid ook iets opgelopen van dit soort knaagdieren. H.A. kan echter niets vinden. Ik heb haar het gedeelte over beroepsziekten uit mijn opleiding overhandigd. Was m.u.v. de ziekte van Weil allemaal abacadabra voor haar. Ze zou zich er in gaan verdiepen. Nou ja, als het erger wordt ga ik terug en hoop dat ze dan iets meer weet. Tijdens een studiedag in Wageningen over beroepsziekten kwam dit ook naar voren. Er is in Nederland zeer weinig kennis over ziekten veroorzaakt door ratten of muizen alsmede hun uitwerpselen en urine. En dan met name over het stellen van een juiste diagnose. Dat geldt niet alleen voor H.A.'s maar ook voor D.A.'s Wat daar de oorzaak van is weet ik niet. Ik vermoed echter dat het zo weinig voorkomt dat men niet al teveel geld en energie in verdere onderzoeken steekt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Mijn labrador reu van 5jaar, is afgelopen jaar heel ziek geworden van deze enting. Hij verloor zijn complete vacht, was op plekken echt kaal, had gruwelijke jeuk, en was timide. Het heeft meer als een half jaar geduurd voor ik hem weer zo goed als normaal had. Ik geef deze enting dus 100% zeker niet meer.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier hebben ze alle 3 de nieuwe enting gehad en geen van drieën heeft daar last van gekregen.
Het is natuurlijk wel zo dat je op internet geen meldingen zal lezen van alle entingen die zonder problemen zijn gegeven, en alleen verhalen vindt van honden die wél ziek zijn geworden.
Het is natuurlijk wel zo dat je op internet geen meldingen zal lezen van alle entingen die zonder problemen zijn gegeven, en alleen verhalen vindt van honden die wél ziek zijn geworden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hier ook allebei gehad, en geen problemen, ik denk dat als t problemen geeft dat t vaak de grote cocktail is, die ze dan voor t eerst krijgen, en dan wil t lijf nog wel een protesteren, meestal is dat niet zo midden in een honden leven
tenzij ze al iets mankeren ( al of niet zichtbaar)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Echt geen denken aan dat die er hier in gaat. Ik ent sowieso niet (meer) en de nieuwe Weil vind ik niet nodig. Volgens de enige DA die wij het afgelopen jaar hebben gezien is 'ie ook niet echt nuttig, zij ent alleen de oude nog. Maargoed, zij ent sowieso liever niet, dus dat is wel prettig. Ik heb al te veel slechte verhalen gehoord over deze enting.

- Miepmiept
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Beiden hebben hem vorig jaar gehad incl. herhaling en me is niets opgevallen.
- Daisy@
- Zeer actief
KLopt dat je natuurlijk alleen de slechte verhalen leest. Maar ik lees er teveel naar mijn zin.
Voor de heren ben ik minder bang. Maar bij Indy hebben we net die allergie gehad, wat niet echt fijn was. Ook nog problemen gehad met haar pootjes waar ze telkens wondjes had.
Ik heb nog nooit zoveel getwijfeld als nu.
Was er keurig over uit dat we gingen titeren en de Weil gingen laten zetten... nu dit dillema
Voor de heren ben ik minder bang. Maar bij Indy hebben we net die allergie gehad, wat niet echt fijn was. Ook nog problemen gehad met haar pootjes waar ze telkens wondjes had.
Ik heb nog nooit zoveel getwijfeld als nu.
Was er keurig over uit dat we gingen titeren en de Weil gingen laten zetten... nu dit dillema
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Alles heeft hier vorig jaar de nieuwe weil gehad. Ook Ace en langer blijvende pups. Geen problemen gehad
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb dit keer nog alles laten doen maar waarschijnlijk was het wel de laatste keer. Weil vind ik nog iets anders omdat de watergangen hier toch ook bevolkt worden door ratten en de uitlaatstrook eraan grenst. En mijn da doet alleen nog de nieuwe...Hilde schreef:Echt geen denken aan dat die er hier in gaat. Ik ent sowieso niet (meer) en de nieuwe Weil vind ik niet nodig. Volgens de enige DA die wij het afgelopen jaar hebben gezien is 'ie ook niet echt nuttig, zij ent alleen de oude nog. Maargoed, zij ent sowieso liever niet, dus dat is wel prettig. Ik heb al te veel slechte verhalen gehoord over deze enting.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Daisy@
- Zeer actief
De ratten lopen hier soms door de straat. Indy zat er pas 1 achterna. Dus ik wil ze wel beschermd hebben tegen Weil. Maar omdat ze net weer een beetje zichzelf is vind ik het eng.
-
beatje
.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De kans dat je hond Weil krijgt en dan ook nog één van die 4 serovars die dan in de enting zit is maar heel klein.
Zo'n 10 honden per jaar had ik laatst opgezocht. Het zal je hond net maar zijn natuurlijk, maar hoe groot is die kans nou ?
De kans is groter dat je hond overlijdt aan kanker of iets anders naars. Als ik de keus heb ent ik dus niet tegen Weil.
Zo'n 10 honden per jaar had ik laatst opgezocht. Het zal je hond net maar zijn natuurlijk, maar hoe groot is die kans nou ?
De kans is groter dat je hond overlijdt aan kanker of iets anders naars. Als ik de keus heb ent ik dus niet tegen Weil.
- Daisy@
- Zeer actief
Pffff, meningen verschillen enorm. Jullie maken me het moeilijk, haha.
Ik wil ook niet achteraf zeggen 'had ik maar'.
De kans zal idd klein zijn, maar toch...
De kans zal idd klein zijn, maar toch...
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Overleden die honden ook? Of wat voor ziekteverschijnselen?sirene schreef:De kans dat je hond Weil krijgt en dan ook nog één van die 4 serovars die dan in de enting zit is maar heel klein.
-
Marion.
Precies! Tijdje terug nog met vriendin van neefje in discussie. Ze hoorde dat ik tegen mijn moeder zei, dat ze die brief die ze van de DA had gekregen in de kliko moest gooien (dat ging over de grote cocktail, die vorig jaar gezet is met Nobivac). Tegelijk zei ik ook dat de kennelhoest al helemaal nergens voor nodig was. Dat was vriendin niet met me eens. "Worden de hondjes heel erg ziek van hoor!".Nanna schreef:Haha, ja, dat is het verschilDaisy@ schreef:Pffff, meningen verschillen enorm. Jullie maken me het moeilijk, haha.
De kans zal idd klein zijn, maar toch...Jij bent bang dat ze Weil oplopen en ik ben bang dat ze wat van dat geënt krijgen
Dat is haar gedachtengang dus. Hondjes een paar dagen een beetje blèh, dan zijn ze heel erg ziek. En dan geef je ze gewoon preventief een spuitje, en dan krijgen ze dat in elk geval niet. Heb nog even geprobeerd wat uit te leggen, maar dat was tegen dovenmansoren gezegd. Nou ja, dan hoop ik inderdaad maar dat de enting haar hondjes bespaard van de kennelhoest haha.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dodelijk is het dus ook niet echt.... voor een hond met beetje weerstandNanna schreef:Ik heb 11 jaar in een DAP gewerkt en in al die tijd maar één hond gezien met Weil. Die heeft het trouwens overleefd.sirene schreef:De kans dat je hond Weil krijgt en dan ook nog één van die 4 serovars die dan in de enting zit is maar heel klein.
Ik vind de kans dat je hond iets krijgt van die entingen dus veel groter dan dat ze het daadwerkelijk oplopen.
Ik ent dus niet.
- Daisy@
- Zeer actief
Ik ben voor allebei bangNanna schreef:Haha, ja, dat is het verschilDaisy@ schreef:Pffff, meningen verschillen enorm. Jullie maken me het moeilijk, haha.
De kans zal idd klein zijn, maar toch...Jij bent bang dat ze Weil oplopen en ik ben bang dat ze wat van dat geënt krijgen