Ik wil dus gebruikmaken van de garantie maar niet bij zijn dierenarts. Zijn dierenarts bevindt zich namelijk 2.5 uur rijden van mij vandaan (en 2.5 terug). Heb ik nu toch nog recht op iets van een vergoeding voor de kosten die ik maak bij mijn dierenarts?Als door middel van veterinair onderzoek blijkt dat de pup aan een ziekte, gebrek of afwijking lijdt dat reeds bestond of te herleiden is tot voor het aangaan van de koopovereenkomst waardoor de pup blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik, dan heeft de koper het recht op een nieuwe pup mits hij onverwijld in elk geval binnen twee dagen na ontdekking daartoe de wens aan de verkoper te kennen geeft door middel van een aangetekend schrijven. De verkoper is in dat geval verplicht een andere pup uit het nest of volgend nest te geven of indien dat niet mogelijk is restitutie van de koopprijs. Deze garantie is geldig tot maximaal zes maanden na datum van aankoop.
Dierenarts kosten: De koper zal bij vragen of vermeende problemen over de gezondheid gedurende garantieperiode ten allen tijde eerst de verkoper consulteren. Indien naar mening van verkoper behandeling dan wel een diagnose door een dierenarts noodzakelijk dan wel wenselijk is, kan de koper op kosten van de verkoper gebruikmaken van de dierenarts welke verbonden is aan de kennel van de verkoper. Indien de wederpartij hier geen gebruik van wenst of wil maken vervalt voor de verkoper alle aansprakelijkheid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?
Moderator: moderatorteam
- PowerM
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?
Wij hebben sinds kort een reu mops pup gekocht van een fokker, na een dag of twee begon hij te hoesten alsof er iets vast zit in zijn keel en zit braakgeluiden te maken; kennelhoest. Nu heb ik een koopovereenkomst met garantie waarin het volgende vermeld word:
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokk
Vanuit het contract is het aanbod van de verkoper nadrukkelijk dat je zijn DA mag consulteren indien de verkoper dat nodig acht, dus niet een DA naar keuze. Dat is ook waar je voor getekend hebt. Enkel indien de bepaling in strijd is met de wet zul je mogelijk op iets anders recht hebben.PowerM schreef:Wij hebben sinds kort een reu mops pup gekocht van een fokker, na een dag of twee begon hij te hoesten alsof er iets vast zit in zijn keel en zit braakgeluiden te maken; kennelhoest. Nu heb ik een koopovereenkomst met garantie waarin het volgende vermeld word:
Ik wil dus gebruikmaken van de garantie maar niet bij zijn dierenarts. Zijn dierenarts bevindt zich namelijk 2.5 uur rijden van mij vandaan (en 2.5 terug). Heb ik nu toch nog recht op iets van een vergoeding voor de kosten die ik maak bij mijn dierenarts?Als door middel van veterinair onderzoek blijkt dat de pup aan een ziekte, gebrek of afwijking lijdt dat reeds bestond of te herleiden is tot voor het aangaan van de koopovereenkomst waardoor de pup blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik, dan heeft de koper het recht op een nieuwe pup mits hij onverwijld in elk geval binnen twee dagen na ontdekking daartoe de wens aan de verkoper te kennen geeft door middel van een aangetekend schrijven. De verkoper is in dat geval verplicht een andere pup uit het nest of volgend nest te geven of indien dat niet mogelijk is restitutie van de koopprijs. Deze garantie is geldig tot maximaal zes maanden na datum van aankoop.
Dierenarts kosten: De koper zal bij vragen of vermeende problemen over de gezondheid gedurende garantieperiode ten allen tijde eerst de verkoper consulteren. Indien naar mening van verkoper behandeling dan wel een diagnose door een dierenarts noodzakelijk dan wel wenselijk is, kan de koper op kosten van de verkoper gebruikmaken van de dierenarts welke verbonden is aan de kennel van de verkoper. Indien de wederpartij hier geen gebruik van wenst of wil maken vervalt voor de verkoper alle aansprakelijkheid.
Maar ik zou eerst maar eens gewoon in overleg gaan met de fokker voordat je bezig gaat met je rechten (heb je dat al gedaan?). Ook al zou je namelijk recht hebben op het een of ander, dan nog is de vraag of je het krijgt.
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Waar komt de pup vandaan? Wat versta jij onder een fokker?
Als kennelhoest is vastgesteld door jouw eigen dierenarts heeft die vast ook verteld wat de incubatietijd is. Hij kan het waarschijnlijk ook gewoon bij jou opgelopen hebben. Je koopt een dier, geen speelgoedauto met afstandsbediening. En als je dan ook nog eens kiest voor een Mopshond zou ik maar vast wennen aan hele hoge dierenartskosten. Zo'n 'schattige' vervormde kop komt nou eenmaal niet zonder problemen.
Als kennelhoest is vastgesteld door jouw eigen dierenarts heeft die vast ook verteld wat de incubatietijd is. Hij kan het waarschijnlijk ook gewoon bij jou opgelopen hebben. Je koopt een dier, geen speelgoedauto met afstandsbediening. En als je dan ook nog eens kiest voor een Mopshond zou ik maar vast wennen aan hele hoge dierenartskosten. Zo'n 'schattige' vervormde kop komt nou eenmaal niet zonder problemen.
- Zamunda
- Zeer actief
Oh, ik zie nu in je voorsteltopic dat je de pup al even hebt. Bovendien zeg je daar zelf dat je hond bij jullie kennelhoest heeft opgelopen?
En is je hond er serieus zo slecht aan toe dat hij blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik?
PowerM schreef:Wij zijn Mathijs & Ella en hebben samen sinds een week of 3 een reu mops pup van bijna 5 maanden. Helaas had hij een dag of twee na plaatsing bij ons kennelhoest opgelopen. Hier zal ik verder nog op ingaan in een ander topic want heb een aantal vraagjes wat kennelhoest en garantie betreft.
En is je hond er serieus zo slecht aan toe dat hij blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik?
PowerM schreef:Ik heb een koopovereenkomst met de fokker waarin staat dat als door middel van veterinair onderzoek blijkt dat de pup aan een ziekte, gebrek of afwijking lijdt dat reeds bestond of te herleiden is tot voor het aangaan van de koopovereenkomst waardoor de pup blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik, dan heeft de koper het recht op een nieuwe pup mits hij onverwijld in elk geval binnen twee dagen na ontdekking daartoe de wens aan de verkoper te kennen geeft door middel van een aangetekend schrijven. De verkoper is in dat geval verplicht een andere pup uit het nest of volgend nest te geven of indien dat niet mogelijk is restitutie van de koopprijs. Deze garantie is geldig tot maximaal zes maanden na datum van aankoop.
Boomer heeft binnen een dag of twee na plaatsing bij ons kennelhoest gekregen en vroeg me af of ik de kosten of een deel ervan kan verhalen op de fokker.
- PowerM
- Vaste gebruiker
Ok, duidelijk. Ik heb inmiddels bericht gestuurd naar de fokker. Althans, ik denk dat dit een fokker is. Hij heeft meerdere nestjes van verschillende rassen en importeert (helaas) ook uit het buitenland. Ik heb de situatie uitgelegd dat het een hele lange en dure rit is voor naar een dierenarts, nu hoop ik dat hij een goed hart heeft en me ergens in het midden wil treffen qua een regeling voor de kosten.
Het kan natuurlijk zijn dat Boomer de kennelhoest heeft opgelopen bij ons maar ik heb hierover een keer telefonisch contact met hem gehad waarin hij zei dat de antibiotica die wij gebruikten niet zal helpen en dat hij doxycycline aanraad omdat een paar pups bij hem ook kennelhoest hadden maar dat dit inmiddels was verholpen met de net genoemde antibiotica. Hieruit haal ik dus dat onze pup het heeft gekregen bij hem thuis. Als hij niets voor ons wilt betekenen kan ik dit dan als argument gebruiken dat hij het eigenlijk wel hoort te doen? Maar dan stuit ik waarschijnlijk alsnog tegen het feit dat het alleen bij zijn dierenarts kan.
Vind het verder niet vervelend dat er naar hoge waarschijnlijkheid meer kosten dan andere rassen word gemaakt bij de dierenarts maar in dit geval vind ik dat de fokker toch aansprakelijk is na wat ik hierboven heb verteld.
Het kan natuurlijk zijn dat Boomer de kennelhoest heeft opgelopen bij ons maar ik heb hierover een keer telefonisch contact met hem gehad waarin hij zei dat de antibiotica die wij gebruikten niet zal helpen en dat hij doxycycline aanraad omdat een paar pups bij hem ook kennelhoest hadden maar dat dit inmiddels was verholpen met de net genoemde antibiotica. Hieruit haal ik dus dat onze pup het heeft gekregen bij hem thuis. Als hij niets voor ons wilt betekenen kan ik dit dan als argument gebruiken dat hij het eigenlijk wel hoort te doen? Maar dan stuit ik waarschijnlijk alsnog tegen het feit dat het alleen bij zijn dierenarts kan.
Vind het verder niet vervelend dat er naar hoge waarschijnlijkheid meer kosten dan andere rassen word gemaakt bij de dierenarts maar in dit geval vind ik dat de fokker toch aansprakelijk is na wat ik hierboven heb verteld.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik krijg de indruk van broodfokker? Als de pup met boom van een goeie fokker vandaan komt is het raar dat na alle leuke contacten je hier om advies komt vragen, lijkt mij zo.
Bij een goeie fokker: even gezellig overleggen. Bij een gore broodfokker met Oostblokpups; eigen schuld dikke bult, volgende keer beter nadenken en je doodschamen dat je de ellende in stand houdt.
Bij een goeie fokker: even gezellig overleggen. Bij een gore broodfokker met Oostblokpups; eigen schuld dikke bult, volgende keer beter nadenken en je doodschamen dat je de ellende in stand houdt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- PowerM
- Vaste gebruiker
Had duidelijker moeten zijn met mijn verhaal. Ben voor 90% zeker dat hij kennelhoest heeft opgelopen bij de fokker zoals in mijn vorige post staat aangegeven.Zamunda schreef:Oh, ik zie nu in je voorsteltopic dat je de pup al even hebt. Bovendien zeg je daar zelf dat je hond bij jullie kennelhoest heeft opgelopen?PowerM schreef:Wij zijn Mathijs & Ella en hebben samen sinds een week of 3 een reu mops pup van bijna 5 maanden. Helaas had hij een dag of twee na plaatsing bij ons kennelhoest opgelopen. Hier zal ik verder nog op ingaan in een ander topic want heb een aantal vraagjes wat kennelhoest en garantie betreft.
Elke keer als we naar buiten gaan hoest Boomer de longen uit zijn lijf. Hij eet en drinkt wel en heeft sinds een dag of twee weer, bij elkaar, een uur per dag lekkere speelse, actieve en stoute momenten. Verder slaapt hij bijna alleen maar word s' nachts heel vaak wakker omdat hij soms dan wel 10 tot 15 minuten aan het hoesten/braken is. Komt bij het braken nooit wat uit, op twee keer na, toen was het slijm.Zamunda schreef:En is je hond er serieus zo slecht aan toe dat hij blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik?PowerM schreef:Ik heb een koopovereenkomst met de fokker waarin staat dat als door middel van veterinair onderzoek blijkt dat de pup aan een ziekte, gebrek of afwijking lijdt dat reeds bestond of te herleiden is tot voor het aangaan van de koopovereenkomst waardoor de pup blijvend ongeschikt is voor normaal gebruik, dan heeft de koper het recht op een nieuwe pup mits hij onverwijld in elk geval binnen twee dagen na ontdekking daartoe de wens aan de verkoper te kennen geeft door middel van een aangetekend schrijven. De verkoper is in dat geval verplicht een andere pup uit het nest of volgend nest te geven of indien dat niet mogelijk is restitutie van de koopprijs. Deze garantie is geldig tot maximaal zes maanden na datum van aankoop.
Boomer heeft binnen een dag of twee na plaatsing bij ons kennelhoest gekregen en vroeg me af of ik de kosten of een deel ervan kan verhalen op de fokker.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk zo maar dat kennelhoest een miniem probleem is bij deze pup, ik zou me maar schrap zetten voor veel meer ellende. Goedkoop is duurkoop, zal ik maar zeggen.PowerM schreef:Ok, duidelijk. Ik heb inmiddels bericht gestuurd naar de fokker. Althans, ik denk dat dit een fokker is. Hij heeft meerdere nestjes van verschillende rassen en importeert (helaas) ook uit het buitenland. Ik heb de situatie uitgelegd dat het een hele lange en dure rit is voor naar een dierenarts, nu hoop ik dat hij een goed hart heeft en me ergens in het midden wil treffen qua een regeling voor de kosten.
- Zamunda
- Zeer actief
Vreemd genoeg vind ik het een totaal niet bij het ander passen.PowerM schreef:Ok, duidelijk. Ik heb inmiddels bericht gestuurd naar de fokker. Althans, ik denk dat dit een fokker is. Hij heeft meerdere nestjes van verschillende rassen en importeert (helaas) ook uit het buitenland. Ik heb de situatie uitgelegd dat het een hele lange en dure rit is voor naar een dierenarts, nu hoop ik dat hij een goed hart heeft en me ergens in het midden wil treffen qua een regeling voor de kosten.
-
Safari
Bij dit ras is inmiddels duurkoop ook ellende.Hanneke2 schreef: Ik denk zo maar dat kennelhoest een miniem probleem is bij deze pup, ik zou me maar schrap zetten voor veel meer ellende. Goedkoop is duurkoop, zal ik maar zeggen.
- PowerM
- Vaste gebruiker
Wij zijn compleet nieuw wat honden en fokkers betreft. Als dit een broodfokker is dan had ik hier echt geen idee van, ik wist tot voor dit topic niet eens wat een broodfokker is. Het zag er voor ons gevoel allemaal heel netjes uit. Een grote nette boerderij, een aardige man, koopovereenkomst, paspoort. Hij zei dat de pup uit een nestje uit Hongarije komt, na wat ik hier lees ben ik echt een domme idioot geweest dat ik hem daar heb gekocht, ik wist namelijk niet dat geïmporteerde honden uit het oosten er vaak slecht aan toe zijn. Ik had beter mijn research moeten doen maar ik had werkelijk geen idee dat dit soort dingen voorkomen. Ik ging in goed vertrouwen naar wat ik dacht een goeie fokker te zijn maar zit nu tijdens deze post te googlen naar zijn bedrijf en zie comments staan op zijn bedrijfspagina dat hij een broodfokker is, zieke pups verkoopt en het hem alleen om het geld gaat. Ik heb zo'n spijt dat ik hier aan bijgedragen heb, zou het zo terugdraaien als het kon.basil schreef:Grappenmaker. Eerst kopen bij een broodfokker en dan van hem coulance verwachten? Keep on dreaming. En terecht... wie bewust daar een hondje aanschaft mag op de blaren zitten.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat ook, inderdaad.Safari schreef:Bij dit ras is inmiddels duurkoop ook ellende.Hanneke2 schreef: Ik denk zo maar dat kennelhoest een miniem probleem is bij deze pup, ik zou me maar schrap zetten voor veel meer ellende. Goedkoop is duurkoop, zal ik maar zeggen.
-
korthaar
- Zeer actief
De samenwerkende DA kan de doxycycline toch wel opsturen?
- PowerM
- Vaste gebruiker
Er staat zoveel negativiteit over deze fokker op het internet, waaronder het forum van radar. Die man liegt, bedriegt, komt zijn afspraken niet na enzovoort enzovoort. Lees hier meer over hem: https://broodfokkerpetersylvierobbeheij ... press.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=133685" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb na het lezen van allerlei verhalen van andere mensen die een pup hebben gekocht bij deze fokker een aantal traantjes moeten laten met de gedachte dat onze Boomer het niet gaat halen. Ik betwijfel nu ook of het wel kennelhoest is en niet iets totaal anders. Ik voel me zo verdrietig en ben zo boos op mezelf dat ik niet meer research heb gedaan.
Ik heb het niet zo breed maar ik ga er alles aandoen dat de kansen van deze pup verhoogt. Het spijt me mensen, dat ik een bijdrage heb geleverd aan deze vorm van dierenhandel.
Ik heb na het lezen van allerlei verhalen van andere mensen die een pup hebben gekocht bij deze fokker een aantal traantjes moeten laten met de gedachte dat onze Boomer het niet gaat halen. Ik betwijfel nu ook of het wel kennelhoest is en niet iets totaal anders. Ik voel me zo verdrietig en ben zo boos op mezelf dat ik niet meer research heb gedaan.
Ik heb het niet zo breed maar ik ga er alles aandoen dat de kansen van deze pup verhoogt. Het spijt me mensen, dat ik een bijdrage heb geleverd aan deze vorm van dierenhandel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, begin dan met hoestdrank voor kinderen kopen en dat aan je hondje geven, zodat ie beter wordt.
En verder niet meer aan denken en nooit meer zo dom zijn.
En verder niet meer aan denken en nooit meer zo dom zijn.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat zijn dan precies die gigantische kosten voor een hondje dat kennelhoest heeft? Een flesje kinderhoestsiroop en in het ergste geval een consult en een antibiotica kuurtje bij de dierenarts. Nou nou...
Als je je daar al druk om maakt weet ik niet hoe druk je je gaat maken om alle kosten die nog gaan komen met een mopshondje
Veel succes met je hondje
Als je je daar al druk om maakt weet ik niet hoe druk je je gaat maken om alle kosten die nog gaan komen met een mopshondje
- PowerM
- Vaste gebruiker
Het gaat nu om een bedrag van ongeveer 120 euro. Ging mij erom of ik de kosten kon verhalen bij de fokker omdat dit roughly in de koopovereenkomst staat dat dat kan, maar het was me niet helemaal duidelijk dus ik dacht ik vraag het hier even na. Nu is wel duidelijk dat dit nooit gaat gebeuren, in dat opzicht kan het me niets schelen; ik stop elke euro die ik kan missen in de hoop dat Boomer een goed leven heeft, kan me niet schelen hoeveel. Ik twijfel na het lezen van alle verhalen ook of het wel kennelhoest is. Misschien start ik nog een nieuw topic en beschrijf ik de symptonen in de hoop erachter te komen dat het inderdaad alleen maar kennelhoest is en niet iets anders.Anja schreef:Wat zijn dan precies die gigantische kosten voor een hondje dat kennelhoest heeft? Een flesje kinderhoestsiroop en in het ergste geval een consult en een antibiotica kuurtje bij de dierenarts. Nou nou...
Als je je daar al druk om maakt weet ik niet hoe druk je je gaat maken om alle kosten die nog gaan komen met een mopshondje![]()
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een consult en medicijnen voor kennelhoest kosten echt geen 120 euro.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Je plaatst maar een klein stukje uit het contract, maar alles wat er in staat geldt alleen als de hond door de aandoening blijvend ongeschikt raakt voor normaal gebruik. Om nog maar niet te redetwisten wat normaal gebruik is, je hondje heeft kennelhoest. Dat is even vervelend, maar met wat hoestsiroop en AB komt een hond er normaal gesproken binnen een paar dagen weer bovenop.
De 120 euro voor een consult en een kuurtje lijkt mij wat veel, maar als dit een flinke hap uit je begroting is zou ik mijzelf toch eens gaan verdiepen in een eventuele huisdieren verzekering. Wel goed alle productvoorwaarden doorlezen, want sommigen sluiten meer uit dan dat ze verzekeren.
En sterkte met je pupje!
De 120 euro voor een consult en een kuurtje lijkt mij wat veel, maar als dit een flinke hap uit je begroting is zou ik mijzelf toch eens gaan verdiepen in een eventuele huisdieren verzekering. Wel goed alle productvoorwaarden doorlezen, want sommigen sluiten meer uit dan dat ze verzekeren.
En sterkte met je pupje!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit dus.nathalie schreef:Een consult en medicijnen voor kennelhoest kosten echt geen 120 euro.
Ik geef mijn honden als die symptomen van kennelhoest hebben altijd Daro Tijmsiroop, de versie voor diabetici dus zonder suiker. Een andere hoestsiroop waar geen suiker in zit moet ook kunnen.
Wat jammer dat je niet voordat je je pup gekocht hebt de fokker hebt nagetrokken via google. Maar gedane zaken nemen geen keer en ik hoop dat je niet te veel ellende gaat krijgen met je hondje.
Zelf vind ik het trouwens wel wat flauw om bij iets als kennelhoest, wat een virus is wat overal opgelopen kan zijn en waar de fokker ook niet veel aan zal kunnen doen met het contract te gaan zwaaien en alleen al te overwegen om kosten te verhalen. Een hond in huis nemen is iets wat je sowieso geld gaat kosten, en als je dat niet wil dan kun je beter geen hond nemen.
Beterschap voor je pup!
-
S@ndr@
- Zeer actief
beetje vreemde redenatie, ik zou me rot schamen om daar de fokker voor lastig te vallen- kennelhoest kan gebeuren en geneest vaak prima als de pup verder gezond is. dat is geen erfelijk gebrek en daar moet je een fokker niet mee lastig vallen vind ik 
-
Marion.
Precies! Maar het woordje "kennelhoest" doet onervaren mensen misschien denken dat het iets is waar de fokker wel iets aan kan doen. Je pupje heeft gewoon een griepje. Lekker verwennen en hoestsiroop geven en het gaat vanzelf weer over.LongFields schreef:Zelf vind ik het trouwens wel wat flauw om bij iets als kennelhoest, wat een virus is wat overal opgelopen kan zijn en waar de fokker ook niet veel aan zal kunnen doen met het contract te gaan zwaaien en alleen al te overwegen om kosten te verhalen. Een hond in huis nemen is iets wat je sowieso geld gaat kosten, en als je dat niet wil dan kun je beter geen hond nemen.
Maar ik vraag me ook af, als je nu met een virusje al je 'contract' uitpluist om te zien wat je rechten zijn, wat er dan straks allemaal wel moet komen. Je hebt een levend wezen gekocht, die in de grote boze buitenwereld nu eenmaal wel eens wat op kan lopen. Die heb je gewoon zorg te leveren.
-
laeken
- Zeer actief
Ben je wel al bij de dierenarts geweest? Want je vraagt je af of het wel kennelhoest is? En je pup komt uit Oost Europa uit een moederhondje in een kooitje dat elke 6 maanden pups krijgt en nooit een aai over haar arme bol. Kans is zelfs groot dat ze met de vader en wat andere hondjes in een konijnenkooi zit en hoogzwanger een eigen benchje krijgt om de pups in te werpen. De hondjes daar zijn allemaal ziek, al was het alleen maar in hun hoofd.
Ik hoop voor je dat je hondje het haalt en dat er niks ergers aan de hand is. Wat ik ook hoop voor je is dat je hondje echt is ingeent en geen neppaspoortje heeft. En wat ik ook hoop voor je omgeving is dat je pup geen enge ziektes over draagt via hondenveldjes aan gezonde hondjes uit je omgeving.
En ik hoop dat de moeder van je hondje snel zal overlijden en verlost wordt uit haar lijden. Meestal is dit de situatie van de moeder van je hondje.
Leuk he? Een cocker spanieltje uit de handel....

Ik weet dat het zinloos is maar ik verwijt je wel degelijk wat. Een mops kopen zonder internet te gebruiken, een pup kopen bij een handelaar zonder internet te gebruiken en nu ineens wel internet vinden als je vragen over een contract hebt omdat je hondje ziek is.....
Ik geloof je verhaal alleen maar omdat ik weet dat er nog veel meer mensen zo stom zijn om daar honden weg te halen anders bestond het niet.
Ik hoop voor je dat je hondje het haalt en dat er niks ergers aan de hand is. Wat ik ook hoop voor je is dat je hondje echt is ingeent en geen neppaspoortje heeft. En wat ik ook hoop voor je omgeving is dat je pup geen enge ziektes over draagt via hondenveldjes aan gezonde hondjes uit je omgeving.
En ik hoop dat de moeder van je hondje snel zal overlijden en verlost wordt uit haar lijden. Meestal is dit de situatie van de moeder van je hondje.
Leuk he? Een cocker spanieltje uit de handel....

Ik weet dat het zinloos is maar ik verwijt je wel degelijk wat. Een mops kopen zonder internet te gebruiken, een pup kopen bij een handelaar zonder internet te gebruiken en nu ineens wel internet vinden als je vragen over een contract hebt omdat je hondje ziek is.....
Ik geloof je verhaal alleen maar omdat ik weet dat er nog veel meer mensen zo stom zijn om daar honden weg te halen anders bestond het niet.
-
laeken
- Zeer actief
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Ik geloof gewoonweg niet dat als je deze fokker kan vinden en je je aan kan melden op een hondenforum, je deze informatie niet eerder hebt gezien. Volgens mij heeft het alles te maken met snel en goedkoop een pup willen. Heel dom en zeer kwalijk. Tegenwoordig is overal informatie over broodfokkers te vinden: Internet, kranten en TV programma's besteden hier aandacht aan.PowerM schreef:Wij zijn compleet nieuw wat honden en fokkers betreft. Als dit een broodfokker is dan had ik hier echt geen idee van, ik wist tot voor dit topic niet eens wat een broodfokker is. Het zag er voor ons gevoel allemaal heel netjes uit. Een grote nette boerderij, een aardige man, koopovereenkomst, paspoort. Hij zei dat de pup uit een nestje uit Hongarije komt, na wat ik hier lees ben ik echt een domme idioot geweest dat ik hem daar heb gekocht, ik wist namelijk niet dat geïmporteerde honden uit het oosten er vaak slecht aan toe zijn. Ik had beter mijn research moeten doen maar ik had werkelijk geen idee dat dit soort dingen voorkomen. Ik ging in goed vertrouwen naar wat ik dacht een goeie fokker te zijn maar zit nu tijdens deze post te googlen naar zijn bedrijf en zie comments staan op zijn bedrijfspagina dat hij een broodfokker is, zieke pups verkoopt en het hem alleen om het geld gaat. Ik heb zo'n spijt dat ik hier aan bijgedragen heb, zou het zo terugdraaien als het kon.basil schreef:Grappenmaker. Eerst kopen bij een broodfokker en dan van hem coulance verwachten? Keep on dreaming. En terecht... wie bewust daar een hondje aanschaft mag op de blaren zitten.
Het hele "ik wist het niet en ik het nu zo'n spijt" kan ik alleen nog begrijpen uit de mond van internet- en tvloze individuen zonder krantenabonnement
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja en dat is nu allemaal achteraf, dus klaar ermee- niets meer aan te doen, maar dan niet gaan lopen miepen van pup heeft kennelhoest, diarree, of weet ik veel wat, we gaan de fokker pakken
want ook dat is zinloos en zelfs bij zeer goede fokkers kan een pup iets oplopen . je hebt de hond, zorg ervoor, ook als de hond ziek is of niet zo goed opdroogt, dat is je keuze geweest nu kijken naar wat wel mooi en goed is
-
laeken
- Zeer actief
Ze opent haar vraag met ik heb een mops gekocht bij een fokker. Als het achteraf allemaal pas bekend is geworden en je slaat jezelf voor je kop dan open je een topic met ik ben zo dom geweest om een broodfok pupje te kopen. Of je stelt deze vragen gewoon niet. Ik heb het idee dat de TS prima wist wat ze kocht als dit verhaal al waar is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gebeurd is gebeurd en terugdraaien kan niet meer. Geef je hond tijmsiroop en ga als het daarmee niet over gaat naar de dokter. Ik heb ook ooit de fout gemaakt Lako te steunen met een aankoop en doe het nooit meer. Ik heb bijna 17 jaar lang een heerlijke en gezonde hond aan Max gehad maar dit soort figuren moet je niet steunen. Een van mijn buren heeft ook een hond uit Heijen gehad maar die hebben ze na anderhalf jaar moeten laten inslapen vanwege hond - en mensagressie. Nu hebben ze een andere hond en ondanks mijn waarschuwing zal die ook wel van een broodhandel komen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En wat al gezegd is: meestal teken je voor hoge dokterskosten bij aankoop van een platsnuitje.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- PowerM
- Vaste gebruiker
Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, enige wat ik nog heb toe te voegen aan de hele discussie is dat ik een zeer ervaren computer gebruiker ben en wel degelijk weet hoe het internet werkt. Om die reden schaam ik me ook 10x zo hard dat ik bij de aankoop van de pup mijn kennis niet heb toegepast om erachter te komen of dit misschien ook een harteloze oplichter is. Ben serieus oprecht wanneer ik zeg dat ik overal ben achter gekomen sinds het aanmaken van dit topic. Voor meer informatie over hoe alles tot stand is gekomen verwijs ik jullie naar m'n vorige posts in dit topic.