Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aftrekbaar?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Aftrekbaar?

Ongelezen bericht door kipo »

En ze blijven onverminderd populair....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
kipo schreef:En ze blijven onverminderd populair....
Er worden steeds minder kinderen geboren. En mensen hebben toch de neiging om voor iets behoeftigs te zorgen.
Dus dan neem je toch gewoon een kynologisch stuk wrakhout met 'zo'n leuk menselijk gezichtje'? :19:
Kun je fijn de poeperd afvegen en snoetenpoetsen. :piew:
Waar haal je poeperd afvegen vandaan? Tenzij dat Tirsa diarree had, is dat never nooit nodig geweest.

Snoetenpoetsen ook zelden, maar dat is bij heel wat meer rassen noodzakelijk en heel wat noodzakelijker dan bij de Franse bulldog.
En waarom constant een en hetzelfde ras afkraken? Kun je het je ook voorstellen dat er ook mensen die zijn voor het karakter van de Franse bulldog gaan?
Neeltje

Nanna schreef:
Neeltje schreef: En waarom constant een en hetzelfde ras afkraken? Kun je het je ook voorstellen dat er ook mensen die zijn voor het karakter van de Franse bulldog gaan?
Ik heb het niet over het karakter. Ik heb het over de trieste lichaamsbouw, iets dat het filmpje onderstreept.
Maar dat weten we ondertussen wel, dat is, zoals je waarschijnlijk weet, al tig keer hier op het forum besproken. Begin deze week ook nog in het topic over de show in Eindhoven.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Waarom mag dat niet gezegd worden? Vind het wel goed dat nog eens benadrukt wordt dat die filmpjes NIET grappig zijn. Zie ze ook wel op fb langs komen en dan die commentaren er onder 'hahahahaha funny lol' Mensen hebben werkelijk geen idee. Leg het ze maar uit.
Neeltje

lets have fun schreef:Waarom mag dat niet gezegd worden? Vind het wel goed dat nog eens benadrukt wordt dat die filmpjes NIET grappig zijn. Zie ze ook wel op fb langs komen en dan die commentaren er onder 'hahahahaha funny lol' Mensen hebben werkelijk geen idee. Leg het ze maar uit.
Ja, ik leg het aan mensen uit die het vragen of die een Franse Bulldog willen kopen. Ik heb geen last van filmpjes op facebook. Het filmpje hier weer op het forum zetten, heeft, vind ik, weinig toegevoegde waarde. Nanna weet dat dit al tot in den treure hier op het forum bediscussieerd is. Dan kunnen we wel van alle rassen die er belabberd aan toe zijn, of zo gebouwd zijn dat dit hun gezondheid in gevaar kan brengen, maar dat weten we allemaal al.
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Melody »

Ik vind het goed dat er meet aandacht voor komt. In het stukje tekst gaat het toch over kortsnuiten in het algemeen? Bulldog en mopshond worden ook genoemd. ..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef: En waarom constant een en hetzelfde ras afkraken? Kun je het je ook voorstellen dat er ook mensen die zijn voor het karakter van de Franse bulldog gaan?

Nee, ik kan me niet voorstellen dat je dat karakter los kunt zien van alle narigheid die de hond er gratis bij krijgt.
Sandra212
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sandra212 »

In mijn ogen is de gezondheid nog altijd het belangrijkste.
Leuk hoor, zo'n Franse bull, die al vanaf dag 1 niet normaal kan ademen en met 4 jaar ingeslapen moet worden, omdat het helemaal niet meer gaat... Nee, dan vind ik het karakter geen goed "excuus" om voor dit ras te kiezen :neenee:

Ieder zijn ding hoor, het is niet persoonlijk, maar in mijn ogen kan dat gewoon niet zo
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

En dan zo'n filmpje als humor op you tube plaatsen, triest.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

http://youtu.be/PlOiUvVmOKg

ik snap ook niet waarom het niet gezegd mag worden.
wie zwijgt stemt toe.
het is gewoon je reinste dierenmishandeling om een dier bewust misvormd te fokken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:
lets have fun schreef:Waarom mag dat niet gezegd worden? Vind het wel goed dat nog eens benadrukt wordt dat die filmpjes NIET grappig zijn. Zie ze ook wel op fb langs komen en dan die commentaren er onder 'hahahahaha funny lol' Mensen hebben werkelijk geen idee. Leg het ze maar uit.
Ja, ik leg het aan mensen uit die het vragen of die een Franse Bulldog willen kopen. Ik heb geen last van filmpjes op facebook. Het filmpje hier weer op het forum zetten, heeft, vind ik, weinig toegevoegde waarde. Nanna weet dat dit al tot in den treure hier op het forum bediscussieerd is. Dan kunnen we wel van alle rassen die er belabberd aan toe zijn, of zo gebouwd zijn dat dit hun gezondheid in gevaar kan brengen, maar dat weten we allemaal al.
Er zijn wel meer dingen uit den treure op het forum besproken en komen ook steeds weer terug. :tongue:

Misschien kan je dit soort dingen beter blijven benadrukken tot er een einde komt aan de fok van honden die meteen bij de geboorte worden opgescheept met een hoop narigheid.
Op het forum lezen ook aardig wat mensen mee die hier geen lid zijn.
Wie weet helpt het om het ook steeds hier te vermelden
Nee heb je, ja kan je krijgen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

je hebt gelijk hoor Nanna!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Neeltje schreef:
Fout.

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat de franse bulldog zijn geslachtsdeel niet kan wassen.
Hoe meer mensen weten dat sommige rassen zo misvormd zijn dat ze niet eens fatsoenlijk kunnen ademen, zichzelf niet eens kunnen schoonmaken, etc hoe beter.
Corneliana
Zeer actief

net als het slaan van kinderen, pups met hun neus door de pis halen, prikbanden gebruiken etc je moet blijven volhouden dat het ONACCEPTABEL is.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor ons is het inderdaad een reden geweest om dergelijke rassen buiten beschouwing te laten. En zijn we dus uitgekomen op een ras zonder extremiteiten, maar wel klein (was een andere eis, om praktische redenen ;) )
Neeltje

EstherK schreef:
Neeltje schreef:
Fout.

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat de franse bulldog zijn geslachtsdeel niet kan wassen.
Hoe meer mensen weten dat sommige rassen zo misvormd zijn dat ze niet eens fatsoenlijk kunnen ademen, zichzelf niet eens kunnen schoonmaken, etc hoe beter.
Wat fout? Ik zeg toch nergens dat ik het niet eens ben dat de Franse Bulldog zeer belabberd gebouwd is tegenwoordig??
Neeltje

Nanna schreef:
Neeltje schreef: Wat fout? Ik zeg toch nergens dat ik het niet eens ben dat de Franse Bulldog zeer belabberd gebouwd is tegenwoordig??
Het commentaar op het grappig bedoelde filmpje ging erover dat de FB zo köt gebouwd is dat hij niet eens zijn eigen kont of piemel kan likken. Ik denk dat dat nieuw is voor veel mensen. Dus een extra reden om het ras over te slaan.
En je hebt gelijk met 'tegenwoordig' hoor. Ik denk dat de FB van 100 jaar geleden er veel beter aan toe was.
Ik heb het verschil al gezien tussen de Franse Bulldog waar ik in de jaren 60/70 ben opgegroeid en met Tirsa. Ik heb ook altijd gezet nadat ik Tirsa had, dat als ik na een paar jaar Tirsa te hebben gehad, dit van te voren had geweten, Tirsa er niet was gekomen. Wij zijn vroeger met Asita naar Scheveningen op vakantie geweest en die ging gewoon mee naar het strand de hele dag en nergens last van. Die lag gewoon samen met ons in de zon te bakken, dat had ik met Tirsa niet hoeven te doen.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Neeltje schreef:Ik heb het verschil al gezien tussen de Franse Bulldog waar ik in de jaren 60/70 ben opgegroeid en met Tirsa. Ik heb ook altijd gezet nadat ik Tirsa had, dat als ik na een paar jaar Tirsa te hebben gehad, dit van te voren had geweten, Tirsa er niet was gekomen. Wij zijn vroeger met Asita naar Scheveningen op vakantie geweest en die ging gewoon mee naar het strand de hele dag en nergens last van. Die lag gewoon samen met ons in de zon te bakken, dat had ik met Tirsa niet hoeven te doen.
En dat is precies waarom dit (en andere gevallen hoor, ik heb nou niet het idee dat het commentaar zich specifiek richt op de FB en dat bv de CKS buiten beschouwing blijft...) zo regelmatig aangehaald wordt. Om goedwillende pupkopers die gaan voor zo'n leuke Franse Bull te waarschuwen. Zodat zij niet, na een paar jaar denken, als ik dit van tevoren had geweten dan had die hond er nooit gekomen. Bewustzijn creëren. Want iedereen die regelmatig op het HF komt weet echt wel dat de FB geen gezond ras meer is. Maar er komen hier regelmatig nieuwelingen bij, plus alles wat hier geschreven wordt komt naar boven op google, dus ook potentiele pupkopers komen hier terecht. En juist om die te behoeden voor deze ellende, is het imo goed dat het regelmatig naar boven komt. En nu is het toevallig al een paar keer de Franse Bull, maar er zijn ook periodes waarom de kritiek zich meer richt op extreem laagbenige teckels met een voorborst waar je een bus achter kunt parkeren, of CKSjes met hoofdpijn of weet ik het wat.

En daarbij, ík wist ook echt niet dat kortneuzen hun "junk" niet zelfstandig schoon kunnen houden, voor mij was het nieuwe informatie...
Neeltje

Nanna schreef:
Neeltje schreef: Ik heb het verschil al gezien tussen de Franse Bulldog waar ik in de jaren 60/70 ben opgegroeid en met Tirsa. Ik heb ook altijd gezet nadat ik Tirsa had, dat als ik na een paar jaar Tirsa te hebben gehad, dit van te voren had geweten, Tirsa er niet was gekomen. Wij zijn vroeger met Asita naar Scheveningen op vakantie geweest en die ging gewoon mee naar het strand de hele dag en nergens last van. Die lag gewoon samen met ons in de zon te bakken, dat had ik met Tirsa niet hoeven te doen.
Ik geloof het onmiddellijk.
Waar ik echter niet goed van word is het gewauwel over 'goedwillende fokkers die zo hard werken om het ras gezond te krijgen' :roll: Dafuk?
Het ras wás gezond en nu is het het afvoerputje van de kynologie. En wij hebben het mantra over de goedwillendheid maar voor zoete koek te slikken zodat zij gewoon door kunnen gaan met het fokken van dat soort creaturen...

Afbeelding
Afbeelding
Zolang de personen die nu de rasvereniging besturen daar blijven zitten, zal er niets en dan ook helemaal niets veranderen. Die zitten er al veel te lang en zullen het 'model' niet aanpassen. Ik ken maar één fokker die echt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaarenlang Franse Bulldoggen fokte, die ermee gestopt is.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat is het doel nou van zo'n extreem korte neus? Daar gaat'ie schattig van knorren?
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

En verder vinden de eigenaars het misschien ook wel fijn dat zo'n hond extra verzorging nodig heeft, net zoals die baby.
Fijn snoetenpoetsen. :19:
Ach, als het daar bij bleef.. :D
En de prijsjes op de tentoonstelling zijn ook wel voorbij want we hebben toch met zijn allen mogen aanschouwen hoe de bulldog mèt neus en rechte neus de ring uitgebonjourd werd ipv feestelijk binnengehaald.
Dat is echt wel ronduit schandalig. Natuurlijk is het niet volgens de 'rasstandaard', maar waar het dus op neer komt is dat ze stipt gehandicapt moeten zijn?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Thomas schreef:
En de prijsjes op de tentoonstelling zijn ook wel voorbij want we hebben toch met zijn allen mogen aanschouwen hoe de bulldog mèt neus en rechte neus de ring uitgebonjourd werd ipv feestelijk binnengehaald.
Dat is echt wel ronduit schandalig. Natuurlijk is het niet volgens de 'rasstandaard', maar waar het dus op neer komt is dat ze stipt gehandicapt moeten zijn?
Nou eigenlijk niet geloof ik
Hollandse Bulldoggen Club schreef:HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Neeltje schreef:
Nanna schreef:
kipo schreef:En ze blijven onverminderd populair....
Er worden steeds minder kinderen geboren. En mensen hebben toch de neiging om voor iets behoeftigs te zorgen.
Dus dan neem je toch gewoon een kynologisch stuk wrakhout met 'zo'n leuk menselijk gezichtje'? :19:
Kun je fijn de poeperd afvegen en snoetenpoetsen. :piew:
Waar haal je poeperd afvegen vandaan? Tenzij dat Tirsa diarree had, is dat never nooit nodig geweest.

Snoetenpoetsen ook zelden, maar dat is bij heel wat meer rassen noodzakelijk en heel wat noodzakelijker dan bij de Franse bulldog.
En waarom constant een en hetzelfde ras afkraken? Kun je het je ook voorstellen dat er ook mensen die zijn voor het karakter van de Franse bulldog gaan?
Oh ja ze zijn superleuk. Maar onze Lotje kon ook niet bij haar poeperd. En zij had een heuse stamboom en is zelfs 3e geworden op een show, als ze de goede kleur had gehad (ze was wit) dan was ze misschien wel eerste geworden.
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Ik Had werkelijk geen idee dat dit bedrag voorkomt uit het feit dat ze het niet op de normale manier kunnen schoon likken.

Het lijkt mij daarom wel degelijk nodig om dit hier "weer" neer te zetten, want ik heb weer wat geleerd en vertel het voort.
Neeltje

Thomas schreef:
En verder vinden de eigenaars het misschien ook wel fijn dat zo'n hond extra verzorging nodig heeft, net zoals die baby.
Dat heeft tijd nodig hè? En zoals ik al zei, een andere generatie.
Neeltje

ranetje schreef:
Thomas schreef:
Nou eigenlijk niet geloof ik
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Ik denk dat dat een nieuwe toevoeging is, die stond er nl. voorheen niet in. Dat kost tijd, net zoals het tijd heeft gekost om de Franse Bulldog te maken tot wat het nu is.
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Die toevoeging staat er al een aantal jaar in, ik ken hem tenminste niet anders als zo.

Ik denk dat 98% van de Franse bullen niet aan hun geslachtsdeel kunnen zitten. Mijn reu Tyke kan er net wel bij, Yara kan er gelukkig ook gewoon bij.
Voordeel van dat minder korte en brede lijf :tongue:
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ChantalTY schreef:Die toevoeging staat er al een aantal jaar in, ik ken hem tenminste niet anders als zo.

Ik denk dat 98% van de Franse bullen niet aan hun geslachtsdeel kunnen zitten. Mijn reu Tyke kan er net wel bij, Yara kan er gelukkig ook gewoon bij.
Voordeel van dat minder korte en brede lijf :tongue:

:ok: Ik vind je teefje sowieso erg leuk, net wat meer neus en zo te zien open neusgaten.

Bij extremer gebouwde bull terriers schijnt het ook regelmatig voor te komen dat ze zich niet schoon kunnen houden.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ranetje schreef:\
Daar ken ik er toch maar bijzonder weinig van.
Corneliana
Zeer actief

Neeltje schreef:
Thomas schreef:
Dat heeft tijd nodig hè? En zoals ik al zei, een andere generatie.
je kan toch stoppen met fokken?
en een ander ras gaan fokken en accepteren dat dit ras niet meer bestaat?
als het echt om het dier gaat lijkt me dat niet zo'n probleem waar een wil is is een weg.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”