Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Knikkende kniëen
Moderator: moderatorteam
-
Sterre
Knikkende kniëen
Vanmorgen met een vriendin afgesproken voor een wandeling over een dijk waar honden los mogen. Sterre was nog aan de riem, we liepen net het straatje door naar de dijk. Er komen 3 dames aan met 3 loslopende honden. Twee liepen gewoon te snuffelen en de derde was een enorme Duitse Dog reu die naar Sterre toekwam. Ik zeg nog ha jongen kom je even kijken. Maar hij ging over Sterre heen hangen en grommen. Vrouw riep hij doet niks hoor. Ik riep terug hij staat te grommen wilt u hem weghalen. Mijn hond is 14 jaar zei ik ook nog. Hond luisterde totaal niet naar haar. Hij had een tuig om. Ze liep naar hem toe en sloeg hem met de riem. Van dit moment maakte ik gebruik door gauw door te lopen. Ze pakte hem dus niet aan zijn tuig maar gaf nog een klap waarna hij tegen haar begon te grommen. Hierna schreeuwde ze tegen hem dat hij door moest lopen. Dat deed hij toen gelukkig. Wij waren al een stuk verder ondertussen. Waarom ze hem niet aan zijn tuig vastpakte heb ik geen idee van. Nou ja uiteindelijk is er niks gebeurd maar ik was echt bang en mijn knieën knikte. Ik moest aan het hondenforum denken dat er dan gezegd wordt de hond weg te sturen of te brullen. Maar dat durfde ik gewoon echt niet. Hij was zo ontzettend groot en dat grommen vond ik doodeng. Nou ja daarna hebben we nog heerlijk kunnen wandelen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Knikkende kniëen
Nou als ze bijten heb je er best een poos last van.
Fijn dat er niks gebeurd is met Sterre.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sterre
Nee hij viel niet aan. Sterre reageerde overigens helemaal niet. Ze stond stil en keek voor zich uit. Nou blij toe dat ik niks gezegd heb tegen de hond dus.Nanna schreef:Hij stond te grommen en viel niet ogenblikkelijk aan? Dan is het eigenlijk altijd het beste om als niet-baas van die hond niks te doen en af te wachten. Meestal gaan ze na een grompartij gewoon uit elkaar.
Ga je commanderen of, God forbid, aanraken dan kan de vlam zomaar in de pan slaan.
Het is overigens niet netjes van die mevrouw om zo'n hond zomaar los te laten lopen.
-
Sterre
Nou gelukkig heb ik het dan goed gedaan. Voelde me een beetje een slappeling door niks te durven zeggen tegen de hond.Cleva schreef:Honden hebben bijna nooit geleerd om weggestuurd te worden. De meeste honden luisteren ook helemaal niet naar vreemden.
Dat moet je met een paar korrels zout nemen.
Dan kun je beter de honden allemaal bij je roepen.
-
Sterre
O ja dat was ook een Duitse Dog die jou gebeten heeft. En ik ben ook erg blij dat er niks gebeurd is.gonnie schreef:Nou als ze bijten heb je er best een poos last van.
-
Sterre
Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt. Vooral het gevoel dat je eigenlijk staat te wachten of er iets gebeurt of niet vond ik zo akelig.Heavy schreef:Nou in jouw situatie had ik ook niks weggestuurd hoorSterre schreef:Nou gelukkig heb ik het dan goed gedaan. Voelde me een beetje een slappeling door niks te durven zeggen tegen de hond.Cleva schreef:Honden hebben bijna nooit geleerd om weggestuurd te worden. De meeste honden luisteren ook helemaal niet naar vreemden.
Dat moet je met een paar korrels zout nemen.
Dan kun je beter de honden allemaal bij je roepen.![]()
Als ik een hond wegstuur zijn het honden die al niet heel dichtbij komen maar op kleine afstand blijven staan of rondjes om mijn hond heen lopen .
Ik heb het ook eens meegemaakt dat er een Bordeaux Dog naar mijn hond kwam met geen gezellige bedoelingen en toen ging mijn hond doodstil op zijn rug liggen en bewoog niet meer.
Ik ben toen ook heel stil blijven staan totdat de baas hem had opgehaald
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nu snap je ook waarom mw hem dus niet aan zijn tuig beet pakte. Dan had de hond geëscaleerd. Ooit hier een situatie met een niet luisterende jachthond. Ik had Kay vast en die jachthond kwam. Luisterde totaal niet naar zijn 'decadente' baas is jachtoutfit en jachtfluitje. Nou ja komt buurten bij Kay. Ik zie meteen: patsende reu. Ik laat de riem loshonden, gaat die meneer met veel centen zeggen dat ik maar door moet lopen.... Tja dus druk op de lijn moet gaan zetten. Mooi niet dus. Een hond luistert niet als je meer geld hebt dus dacht ik toen nog. Uiteindelijk Kay op commando toch mee gekregen. Soms is niks doen juist het enige wat je kan doen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het zou fijn zijn als mensen met honden die dit doen eens een riem zouden gebruiken waar die voor is. En dat heeft niets met geld te maken maar wel met je verantwoording naar andere honden en bazen toe. Als ze hem trouwens had vastgepakt had je pas écht de poppen aan het dansen gehad.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik stuur honden weg als ik ertussen sta. Dus voordat de honden contact hebben gemaakt.
De meeste honden luisteren wel hoor, honden kunnen wel wat meer dan een aantal ingestudeerde kunstjes.
In dit geval had je het ook beter niet kunnen doen want dat is olie op het vuur gooien.
De meeste honden luisteren wel hoor, honden kunnen wel wat meer dan een aantal ingestudeerde kunstjes.
In dit geval had je het ook beter niet kunnen doen want dat is olie op het vuur gooien.
-
Sterre
Ik begrijp nu inderdaad dat ze er goed aan gedaan heeft het tuig niet te pakken. Gelukkig maar dan. En mijn hond losgooien durfde ik niet omdat Sterre al 14 is en nog heel wat lijkt als je haar zo ziet. Maar bij de minste duw van een hond ligt ze op de grond. Sterre had volgens mij ook geen idee wat er aan de hand was. Ze reageerde totaal niet en stond gewoon rustig te kijken, dus daarom ook wilde ik haar niet loslaten.
Fijn om er hier even over te praten en te lezen wat anderen er van vinden.
Fijn om er hier even over te praten en te lezen wat anderen er van vinden.
- *Skye*
- Zeer actief
Jeetje, ik kan je knikkende knieen heel goed voorstellen en ben blij dat er niets is gebeurd.
Ik vind het trouwens wel een heel fijn topic om te lezen. Een tijdje geleden kwam ik in het bos ook een man tegen met een duitse dog we liepen op elkaar af bij een kruising maar hij bleef stil staan met zijn hond. Ik sloeg met Skye rechtsaf en Skye bleef netjes bij mij lopen. Toen hoorde ik ineens van achter me 'NEE!!!!' en toen ik om keek kwam die hond op me afgestormd en ging boven Skye hangen en grommen. Ik stond daar dus ook met knikkende knieën en mijn hart in mijn keel en dacht dus ook 'Wat een watje ben ik, op het hondenforum zeggen ze altijd dat je je hond moet beschermen in dit soort situaties'. Ik stond er ongeveer een meter vandaan en Skye stond doodstil, die man van de hond riep de hond van een afstandje en ik riep tegelijk zo rustig mogelijk 'Skyetje, kom maar
'. En toen liepen ze allebei een andere kant uit. Maar pfff... als dit met een Maltheser of een Golden Retriever zou gebeuren zou ik niet zo bang zijn, maar toen had ik idd ook wel even knikkende knieën. Maar blij te lezen dat ik goed heb gereageerd.
Ik vind het trouwens wel een heel fijn topic om te lezen. Een tijdje geleden kwam ik in het bos ook een man tegen met een duitse dog we liepen op elkaar af bij een kruising maar hij bleef stil staan met zijn hond. Ik sloeg met Skye rechtsaf en Skye bleef netjes bij mij lopen. Toen hoorde ik ineens van achter me 'NEE!!!!' en toen ik om keek kwam die hond op me afgestormd en ging boven Skye hangen en grommen. Ik stond daar dus ook met knikkende knieën en mijn hart in mijn keel en dacht dus ook 'Wat een watje ben ik, op het hondenforum zeggen ze altijd dat je je hond moet beschermen in dit soort situaties'. Ik stond er ongeveer een meter vandaan en Skye stond doodstil, die man van de hond riep de hond van een afstandje en ik riep tegelijk zo rustig mogelijk 'Skyetje, kom maar
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ģelukkig ging dit nog goed. Altijd lastig om te weten wat je moet en wat je vooral moet laten. Hier ooit een Duitse dog die zonder baas een half uur met ons meeliep. Maar toen we bij de auto kwamen en ik onze hond aanlijnde vloog de dog er bovenop en probeerde onze in paniek krijsende hond dood te schudden. We doken dus zelf op die dog en toen hij even over wilde pakken vluchtte onze hond weg. Die konden we daarna in het bos gaan zoeken. Het was puur het aanlijnen wat die dog triggerde.
- gyanty
- Zeer actief
Mwah ik had het hier laatst met een maltheser uit de straat. Kende het diertje nog niet zo goed. Kinderen waren buiten aan het spelen in de sneeuw en hondje zat op de stoep. Vanwege Norah week ik uit naar de andere kant van de straat. Kinderen probeerde hondje tijdig mee te krijgen, maar kwam uiteindelijk toch over de straat naar ons toe. Dus Kay vooruit gestuurd om het diertje om te vangen en als bliksemafleider voor Norah die ik bij het tuig vasthield. Echter maltheser bleek een machootje te zijn. En Kay is daar wel gevoelig voor. Wil ook niet dat Kay voor ogen van die kinders boven op zo'n hondje duik natuurlijk.... Kinders hadden dat gelukkig zelf ook in de gaten, dus ik zorgde eerst dat Kay weer terug bij mij was en toen hebben kinders hun hondje ook maar weer meegenomen.*Skye* schreef:Jeetje, ik kan je knikkende knieen heel goed voorstellen en ben blij dat er niets is gebeurd.
Ik vind het trouwens wel een heel fijn topic om te lezen. Een tijdje geleden kwam ik in het bos ook een man tegen met een duitse dog we liepen op elkaar af bij een kruising maar hij bleef stil staan met zijn hond. Ik sloeg met Skye rechtsaf en Skye bleef netjes bij mij lopen. Toen hoorde ik ineens van achter me 'NEE!!!!' en toen ik om keek kwam die hond op me afgestormd en ging boven Skye hangen en grommen. Ik stond daar dus ook met knikkende knieën en mijn hart in mijn keel en dacht dus ook 'Wat een watje ben ik, op het hondenforum zeggen ze altijd dat je je hond moet beschermen in dit soort situaties'. Ik stond er ongeveer een meter vandaan en Skye stond doodstil, die man van de hond riep de hond van een afstandje en ik riep tegelijk zo rustig mogelijk 'Skyetje, kom maar'. En toen liepen ze allebei een andere kant uit. Maar pfff... als dit met een Maltheser of een Golden Retriever zou gebeuren zou ik niet zo bang zijn, maar toen had ik idd ook wel even knikkende knieën. Maar blij te lezen dat ik goed heb gereageerd.

- *Skye*
- Zeer actief
Malthesers zullen zeker geen watjes zijn. Maar ze zullen wel iets minder schade aanrichten dan een dog. Wel handig zo een bliksemafleider en gelukkig is het redelijk vreedzaam afgelopen.
-
korthaar
- Zeer actief
Gelukkig goed afgelopen.
Misschien heeft Sterre door deze houding de zaak ook wel goed opgelost.
Heb de DSK inmiddels nogal hoog staan qua inschattingsvermogen.
Misschien heeft Sterre door deze houding de zaak ook wel goed opgelost.
Heb de DSK inmiddels nogal hoog staan qua inschattingsvermogen.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik denk dat Sterre heel goed wist wat er gebeurde en daarom zo stil stond als ze had bewogen was het fout gegaan.

-
Sterre
Ja misschien ook wel. Korthaar zegt het ook lees ik net.yodi schreef:Ik denk dat Sterre heel goed wist wat er gebeurde en daarom zo stil stond als ze had bewogen was het fout gegaan.
Sterre bemoeit zich haast nooit met andere honden. Het liefst struint ze in haar eentje langs de waterkant. Er is hier in de buurt maar 1 hond waar ze op reageert. Daar heeft ze een hekel aan. Dat is een greyhound. Nou een bravere hond bestaat er niet. Hij wandelt altijd rustig naast zijn baas aan de lijn. Kijkt nergens naar en al helemaal niet naar Sterre. Maar als ze hem ziet wordt ze 2x zo groot en gaat ze grommen. Dit alles vanuit de verte dan want hier in de wijk is Sterre natuurlijk ook aangelijnd.
In losloopgebieden heb ik eigenlijk nooit gedoe omdat Sterre praktisch nooit uit zichzelf naar honden gaat. Soms komt er een reu bij haar snuffelen en dat vindt ze soms leuk, gaat ze kwispelen maar meestal interesseert het haar niks. Dan kijkt ze zo van ben je klaar dan kan ik weer verder. Daarom dacht ik eigenlijk dat ze het hele gedoe niet meegekregen had vanochtend.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Wat is nu concreet het best om te doen in die situatie dat er zo'n stille, verstarde, dreiging heerst. Ik ken de situaties wel, vaak inderdaad een lijn die maar heel even strak komt te staan en hup...het is knokken. Toch blijft in dat stil staan vaak de spanning alleen maar toenemen en zich opbouwen. Is het niet bij de hond dan wel bij de bazen (bij mij zeker)
Wat is nu in deze situatie dan het best te doen om die spanning te doorbreken. Wat adviseren mensen die daar meer ervaring mee hebben ?
Ik vind dit dus hele nare situaties (in mijn ervaring met mensen kan ik goed de-escalerend werken maar met honden..........)
Wat is nu in deze situatie dan het best te doen om die spanning te doorbreken. Wat adviseren mensen die daar meer ervaring mee hebben ?
Ik vind dit dus hele nare situaties (in mijn ervaring met mensen kan ik goed de-escalerend werken maar met honden..........)
-
Sterre
Nou dat had ik doodeng gevonden als die vrouw weggelopen was zonder haar hond. En ik was dan niet aardig gebleven.Nanna schreef:Weglopen (zonder de hond mee te nemen, mind you). Dat vermindert bij de hond het idee dat hij rugdekking van de baas kan verwachtencornelia schreef:Wat is nu concreet het best om te doen in die situatie dat er zo'n stille, verstarde, dreiging heerst. Ik ken de situaties wel, vaak inderdaad een lijn die maar heel even strak komt te staan en hup...het is knokken. Toch blijft in dat stil staan vaak de spanning alleen maar toenemen en zich opbouwen. Is het niet bij de hond dan wel bij de bazen (bij mij zeker)
- gyanty
- Zeer actief
Nee, maar mijn grotere hond kan wel schade aan zo'n kleintje aanrichten...... Vind ik maar minstens net zo eng. Ik ben blij dat ik zelf niet zo'n klein hondje heb, ik zou altijd doodsangsten uitstaan volgens mij haha.*Skye* schreef:Malthesers zullen zeker geen watjes zijn. Maar ze zullen wel iets minder schade aanrichten dan een dog. Wel handig zo een bliksemafleider en gelukkig is het redelijk vreedzaam afgelopen.

- gyanty
- Zeer actief
En daar is dus ook geen eenduidig antwoord op.... Soms trek ik de hond alsnog weg, loop ik er resoluut doorheen. Maar meestal lukt het om Kay mee te roepen(en dus inderdaad iets weg te stappen van de situatie). Hij wordt ouder en wijzer en heeft minder patserig gedrag, dus ik hoef vaak ook minder te doen. Ik heb een wondermiddel: de bal, dus ik roep: 'kijk eens' en hij loopt vaak rustig weg, om bij mij de bal te komen halen. Makkelijker kan het eigenlijk niet he?cornelia schreef:Wat is nu concreet het best om te doen in die situatie dat er zo'n stille, verstarde, dreiging heerst. Ik ken de situaties wel, vaak inderdaad een lijn die maar heel even strak komt te staan en hup...het is knokken. Toch blijft in dat stil staan vaak de spanning alleen maar toenemen en zich opbouwen. Is het niet bij de hond dan wel bij de bazen (bij mij zeker)

- *Skye*
- Zeer actief
Vandaag werden we ineens vanuit het niets besprongen door twee ridgebacks die niet echt al te vriendelijk kennis kwamen maken. Baasje hoorde ik uit de vertel helemaal uit het zicht riepen. Ben zelf gewoon doorgelopen en heb Skye rustig geroepen. Toen de baasjes uiteindelijk in het zicht waren en van 50 meter afstand hun honden bleven roepen heb ik even niet zo heel vriendelijk verzocht of ze hun honden even konden komen halen.
Al met al ging het wel goed en Skye liep iedere keer rustig met me mee als ik hem riep. Als de baasjes in de buurt waren geweest was het misschien iets handiger geweest
Al met al ging het wel goed en Skye liep iedere keer rustig met me mee als ik hem riep. Als de baasjes in de buurt waren geweest was het misschien iets handiger geweest
-
Pauline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
DOORLOPEN. Allebei de bazen. Blijf je erbij staan, dan is het voor de honden moeilijk om de ontmoeting af te ronden en verder te gaan. Met twee in verschillende richting (!) weglopende bazen is het voor de honden onderling snel klaar.cornelia schreef:Wat is nu in deze situatie dan het best te doen om die spanning te doorbreken. Wat adviseren mensen die daar meer ervaring mee hebben ?
En wat ook al gezegd is, niet ernaar toe gaan / beetpakken.
-
beatje
Als mijn honden aan de lijn zitten,laat ik mijn lijn los en loop door meestal volgt de losgelaten hond en is de spanning weg.Maar het ligt ook altijd aan de situatie.
Met de kerst vloog er een hond vanachter mijn rug op mijn keeshond die aangelijnt naast mij liep.Wij beide hadden de hond niet gezien.Ik heb toen in een reflex de hond aan zijn halsband gegrepen en in de lucht gehangen.
Een paar maanden daarvoor zat mijn duitse reu te scheiten en werd hij al scheitend gegrepen door 2 borders die om een bocht kwamen.Ik was als de dood dat hij ging terug vechten,maar tot mijn opluchting kwam hij toen ik hem riep en lieten de honden hem los door mijn brul.ben trouwens wel naar de da kunnen gaan om de gaatjes te kunnen naaien.De Border mevrouw had natuurlijk het hazepad genomen.
Met de kerst vloog er een hond vanachter mijn rug op mijn keeshond die aangelijnt naast mij liep.Wij beide hadden de hond niet gezien.Ik heb toen in een reflex de hond aan zijn halsband gegrepen en in de lucht gehangen.
Een paar maanden daarvoor zat mijn duitse reu te scheiten en werd hij al scheitend gegrepen door 2 borders die om een bocht kwamen.Ik was als de dood dat hij ging terug vechten,maar tot mijn opluchting kwam hij toen ik hem riep en lieten de honden hem los door mijn brul.ben trouwens wel naar de da kunnen gaan om de gaatjes te kunnen naaien.De Border mevrouw had natuurlijk het hazepad genomen.
-
Corneliana
- Zeer actief
Sky deed niet anders als een hond te dichtbij kwam. die liep dus ook niet los.cornelia schreef:Wat is nu concreet het best om te doen in die situatie dat er zo'n stille, verstarde, dreiging heerst. Ik ken de situaties wel, vaak inderdaad een lijn die maar heel even strak komt te staan en hup...het is knokken. Toch blijft in dat stil staan vaak de spanning alleen maar toenemen en zich opbouwen. Is het niet bij de hond dan wel bij de bazen (bij mij zeker)
als ik te laat was met de clicker dus of de ander een onoverzichtelijke bocht doorkwam.
dat voel je zonder te kijken.
maar liet hem echt niet los hoor
was gewoon kort naast de knie en doorrrr... de veiligste kant op
geen stap dan maar 3 meter de halsband iets hoog en daarna meteen weer los en even lekker rustig kuieren om te ontspannen. en hoe vaker je dat doet hoe makkelijker het wordt. gewoon zonder aan te kijken doorlopen/ meenemen en in ontspannen toestand contact maken. maar het zal wel per hond en eigenaar verschillend zijn.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik vind het ook moeilijk en durf mijn hond dan niet achter te laten. De eerste keer dat ik dat deed wilde mijn hond die toen pas 6 maanden was met me meekomen en toen greep de herder die er doodstil boven hing hem alsnog.Het waren maar ondiepe wondjes maar mijn vertrouwen in het zelf regelen was toen meteen van de baan 
-
Sterre
Ik had Sterre daar ook absoluut niet alleen achtergelaten. Ik heb geen idee wat de Dog dan had gedaan maar ik moet er niet aan denken dat hij haar dan gebeten had terwijl ik verderop sta.Marie-Josée schreef:Ik vind het ook moeilijk en durf mijn hond dan niet achter te laten. De eerste keer dat ik dat deed wilde mijn hond die toen pas 6 maanden was met me meekomen en toen greep de herder die er doodstil boven hing hem alsnog.Het waren maar ondiepe wondjes maar mijn vertrouwen in het zelf regelen was toen meteen van de baan
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat je knikkende knieën had zeg, het is me ook nogal een formaat hond wat even komt grommen
Als ik de kleinere hond had, zou ik ook niet weglopen, veel te bang dat het toch escaleert en dan is er in ieder geval iemand
bij om proberen de situatie nog in de hand te houden.
Andersom weet ik dat bij mijn hond als hij gaat klieren, weglopen de beste methode is. Nu krijgt hij de kans niet meer en is
het bij hem meer erop afrennen en dan 2 meter ervoor blijven staan, maar als ik er dan bij zou komen, dan voelt hij zich juist
gesterkt en zal wellicht een stap verder gaan. Dan zou ik hem dus wel razendsnel moeten pakken.
Wat beter helpt, is doorlopen en roepen en dan kiest hij eieren voor zijn geld. Maar goed, dat is een dusdanige situatie die
je gewoon niet wilt hebben natuurlijk, maar ik snap het weglopen wel.
Als ik de kleinere hond had, zou ik ook niet weglopen, veel te bang dat het toch escaleert en dan is er in ieder geval iemand
bij om proberen de situatie nog in de hand te houden.
Andersom weet ik dat bij mijn hond als hij gaat klieren, weglopen de beste methode is. Nu krijgt hij de kans niet meer en is
het bij hem meer erop afrennen en dan 2 meter ervoor blijven staan, maar als ik er dan bij zou komen, dan voelt hij zich juist
gesterkt en zal wellicht een stap verder gaan. Dan zou ik hem dus wel razendsnel moeten pakken.
Wat beter helpt, is doorlopen en roepen en dan kiest hij eieren voor zijn geld. Maar goed, dat is een dusdanige situatie die
je gewoon niet wilt hebben natuurlijk, maar ik snap het weglopen wel.
- Marie-Josée
- Erelid
Voor de hond die gaat klieren is weglopen misschien het beste maar geldt dat dan ook voor de hond die geklierd wordt en die dan ook nog de steun van de baas verliest? Of is dat laatste juist goed om zijn gedrag tov de klier niet te beïnvloeden?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Marie-Josée schreef:Voor de hond die gaat klieren is weglopen misschien het beste maar geldt dat dan ook voor de hond die geklierd wordt en die dan ook nog de steun van de baas verliest? Of is dat laatste juist goed om zijn gedrag tov de klier niet te beïnvloeden?
Ik zou zelf nooit weglopen als er een grote dreigende hond boven mijn hond staat. Ik zou me er tot op dat punt overigens ook
niet mee bemoeien, want grote kans dat dan de vlam in de pan schiet, maar ik blijf er wel bij staan en mocht het verder gaan dan
kan ik ingrijpen.
Edit: als het een eerlijke schermutseling is, dan zoeken ze het overigens maar uit hoor, maar in het geval van een zeer grote
dreigende hond tegenover mijn eigen bange/onderdanige hond, loop ik niet weg.