Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groenlipmossel
Moderator: moderatorteam
- Qwea
- Vaste gebruiker
Groenlipmossel
Zijn er hier mensen die hun hond met artrose groenlipmossel geven? Ik heb die van lovely health dan hij krijgt 1 capsule per dag. Ik was even benieuwd of er hier mensen zijn die een andere dosering = meer geven. Daarnaast krijgt Baloe ook nog visoliecapsules van 500mg per dag.
- krullie
- Zeer actief
Re: Groenlipmossel
mika krijgt 1 capsule per dag van 500mg.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik geef glucosamine en doils visolie voor de artrose.
zou de groenlipmossel daar nog wat aan kunnen toevoegen of is het in plaats van glucosamine?
zou de groenlipmossel daar nog wat aan kunnen toevoegen of is het in plaats van glucosamine?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- krullie
- Zeer actief
Jacq schreef:ik geef glucosamine en doils visolie voor de artrose.
kan allebei.
- Qwea
- Vaste gebruiker
En hoeveel visolie geven jullie dan? Want uj geef 1 capsule groenlipmossel van 500mg per dag en 1 capsule van 500mg visolie. Maar nu zag ik dat er in de groenlipmossel ook al omega 3 zat en in Baloe zijn Hills J/D ook al. Is het dan geen overdosis aan omega 3? En waar is omega 6 voor? Want dat voer ik dus niet. Geven jullie 3 of 6, of beide?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hahahah ik ook!tekkel schreef:Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging![]()
- krullie
- Zeer actief
Qwea schreef:En hoeveel visolie geven jullie dan? Want uj geef 1 capsule groenlipmossel van 500mg per dag en 1 capsule van 500mg visolie. Maar nu zag ik dat er in de groenlipmossel ook al omega 3 zat en in Baloe zijn Hills J/D ook al. Is het dan geen overdosis aan omega 3? En waar is omega 6 voor? Want dat voer ik dus niet. Geven jullie 3 of 6, of beide?
ik geef geen visolie meer, alleen de groenlip en duivelsklauw.
omega's zijn ook voor o.a. de gewrichten maar ook hart en vaten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahaha. Dat verwáchtte ik niet, maar ik had het wel bedachttekkel schreef:Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging![]()
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jaap* schreef:Hahaha. Dat verwáchtte ik niet, maar ik had het wel bedachttekkel schreef:Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging![]()
die dus

- Qwea
- Vaste gebruiker
Oke. Maar ik wil als het kan wel ff visolie blijven geven.krullie schreef:Qwea schreef:En hoeveel visolie geven jullie dan? Want uj geef 1 capsule groenlipmossel van 500mg per dag en 1 capsule van 500mg visolie. Maar nu zag ik dat er in de groenlipmossel ook al omega 3 zat en in Baloe zijn Hills J/D ook al. Is het dan geen overdosis aan omega 3? En waar is omega 6 voor? Want dat voer ik dus niet. Geven jullie 3 of 6, of beide?
Op de verpakking staat :
De aanbevolen dagdosering van 2 caps bevat :
1000mg visolie (30% omega 3 vetzuren)
EPA 180mg
DHA 120mg
Vitamine E (20ie) 13mg 111% ADH
(d-alfatocoferol)
Kan ik hem dan icm met de 500mg groenlipmossel van Southern Deep gewoon 1 per dag blijven geven?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dan hadden Nanna of BP de topicstarter moeten zijnmassam schreef:Jaap* schreef:Hahaha. Dat verwáchtte ik niet, maar ik had het wel bedachttekkel schreef:Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging![]()
die dus
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- krullie
- Zeer actief
Qwea schreef:Oke. Maar ik wil als het kan wel ff visolie blijven geven.krullie schreef:Qwea schreef:En hoeveel visolie geven jullie dan? Want uj geef 1 capsule groenlipmossel van 500mg per dag en 1 capsule van 500mg visolie. Maar nu zag ik dat er in de groenlipmossel ook al omega 3 zat en in Baloe zijn Hills J/D ook al. Is het dan geen overdosis aan omega 3? En waar is omega 6 voor? Want dat voer ik dus niet. Geven jullie 3 of 6, of beide?
Op de verpakking staat :
EPA 180mg
DHA 120mg
(d-alfatocoferol)
Kan ik hem dan icm met de 500mg groenlipmossel van Southern Deep gewoon 1 per dag blijven geven?
ja hoor, er zit wel wat omega 3 in de groenlip maar alleen omdat het een zeedier is.
alleen als je het bij elkaar gaat geven is het moeilijker zien wat helpt.
Ik ben zelf ook nog aan het kijken hoor, en aan het uitzoeken wat het beste is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik ga heus niet verklappen wat die groene kleur op de lippen van je mossel doet hoor.tekkel schreef:Dan hadden Nanna of BP de topicstarter moeten zijnmassam schreef:Jaap* schreef:Hahaha. Dat verwáchtte ik niet, maar ik had het wel bedachttekkel schreef:Ik dacht dat het over een akelige teven-ziekte ging![]()
die dus
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
bouvierpoedel schreef:Ik ga heus niet verklappen wat die groene kleur op de lippen van je mossel doet hoor.tekkel schreef: Dan hadden Nanna of BP de topicstarter moeten zijn
Ik wil niet zeggen wat ik bij het lezen van de topictitel dacht
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Qwea
- Vaste gebruiker
Ja nou ja, kijk dat vind ik niet zo erg. Geef het hem al jaren, maar was in ene bang voor een overdosering ook omdat in zijn Hills al omega 3 zit. En het was iets met te veel vitamine A was niet goed. Zoiets. Maar dit is dus geen overdosering?krullie schreef:Qwea schreef:Oke. Maar ik wil als het kan wel ff visolie blijven geven.krullie schreef:Qwea schreef:En hoeveel visolie geven jullie dan? Want uj geef 1 capsule groenlipmossel van 500mg per dag en 1 capsule van 500mg visolie. Maar nu zag ik dat er in de groenlipmossel ook al omega 3 zat en in Baloe zijn Hills J/D ook al. Is het dan geen overdosis aan omega 3? En waar is omega 6 voor? Want dat voer ik dus niet. Geven jullie 3 of 6, of beide?
Op de verpakking staat :
EPA 180mg
DHA 120mg
(d-alfatocoferol)
ja hoor, er zit wel wat omega 3 in de groenlip maar alleen omdat het een zeedier is.
alleen als je het bij elkaar gaat geven is het moeilijker zien wat helpt.
Ik ben zelf ook nog aan het kijken hoor, en aan het uitzoeken wat het beste is.
Heb Puur Natuur glucosamine hond en kat erbij gekocht. Kijken of dat werkt. Baloe krijgt me een boel pillen :') En hij vind die puur natuur niet te vreten
- krullie
- Zeer actief
mika krijgt ook heel wat poeders hoor.
maar als het hem helpt dan graag.
ik heb de tuinen eigen merk, vaak aanbiedingen en goede levering.
maar als het hem helpt dan graag.
ik heb de tuinen eigen merk, vaak aanbiedingen en goede levering.
-
Goldendelicious
Dit kreeg ik net in mijn mailbox als nieuwsbrief. Staat o.a. info in over doseringen. Wellicht heb je er iets aan:
http://www.dogsnaturallymagazine.com/gr ... ssels-dog/
http://www.dogsnaturallymagazine.com/gr ... ssels-dog/
- yuki
- Zeer actief
Qwea schreef:Zijn er hier mensen die hun hond met artrose groenlipmossel geven? Ik heb die van lovely health dan hij krijgt 1 capsule per dag. Ik was even benieuwd of er hier mensen zijn die een andere dosering = meer geven. Daarnaast krijgt Baloe ook nog visoliecapsules van 500mg per dag.
Mag ik vragen waar je deze besteld? Ik zie alleen hun eigen site in Nieuw Zeeland?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther