Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groei pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Groei pup

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik wist niet goed waar ik dit neer moest zetten, dus mods wees vrij om het te verplaatsen als het niet goed staat.

Murdock is nu 5 maand oud en weegt 13,9, zeg maar 14 kg.
Hij komt ongeveer 1 kg per week aan.
Tot 14 weken heeft hij RC brokken medium adult gekregen, sindsdien krijgt hij vers voer van Herby (+/- 650 gram per dag).
Hij ziet er goed uit, niet te dun of te dik, zit lekker in zijn vel, is actief (man hij is actief) en zijn vacht ziet er mooi uit.

Toch vraag ik me af of hij wel hard genoeg groeit. Ik kan geen Nederlandse groei grafieken van een Airedale vinden, maar op de Amerikaanse loopt hij zo'n 1,5 kg achter en wordt zijn geschatte eindgewicht 22 kg. Dat is volgens mij voor een Airedale veel te weinig, ik geloof dat voor een reu zo'n 28 kg staat.

Maak ik me teveel zorgen en komt het wel goed?
Krijgt hij toch te weinig voedingsstoffen?

Ik hoor graag wat jullie vinden.

Zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Groei pup

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hij ziet er prima uit!
Zou me er niet te veel zorgen over maken, Apple heeft ook een hele tijd rond de 9kg gezeten terwijl ze nu 12,5 kg weegt na het uitzwaren en met ietsje meer reserve dan als slungelpuber.
Je zou m ook even iets meer kunnen geven, kijken of hij dat wil, en dan even in de gaten houden of hij niet te zwaar wordt natuurlijk.
Maar liever een wat slankere hond tijden de groei dan te dik, is mijn idee
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Meeste pups op vlees groeien gelijkmatiger en langer, met minder groeipijnen dan de meeste pups op brok. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken. Meeste van die grafieken zijn gebaseerd op brok. Kijk naar je hond: niet te mager (maar liever slank dan mollig) en goed actief? Dan ga je goed! Dus ik zou me nu echt geen zorgen maken
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou me er echt totáál niet druk over maken. Een hond is gewoon een hond en heeft weinig met groeischema's van iemand anders te maken ;) Zelfs nestgenoten kunnen in volwassen gewicht enorm van elkaar verschillen, laat staan met een groeischema van honden van een ander continent...
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die groeicurves en richtlijnen moet je ook echt alleen daarvoor gebruiken.. Bij de labradors is het ook ongeveer 1 kilo per week tot aan 26 weken, reuen vaak wat meer, teven ietsje minder. Pom zat er geloof ik 3 kilo onder, niet druk om maken verder hoor. Als ie er goed uitziet, niet te mager of te dik en gewoon gezond en levendig, dan is het prima.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Die statistieken zijn natuurlijk altijd gebaseerd op gemiddelden, dus ik zou me helemaal niet druk maken dat hij wat achter lijkt te lopen op de groeicurves die je kunt vinden.
Op de foto ziet hij er prima uit, niet te mager en niet te dik, precies goed dus.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Gewoon op zicht afgaan dus, en hij ziet er goed uit. :D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”