Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kliekjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Kliekjes

Ongelezen bericht door Mit »

Wij eten regelmatig pittig, dus dan krijgen ze niks. Maar als ik rijst over heb krijgen ze wel altijd wat bij hun eten.
Traditie is hier dan als we patatjes hebben ze allemaal een patatje krijgen. Dat weten ze ook precies, dan zitten ze op hun mooist klaar :LOL:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tineke schreef:
Pepie schreef:Na het eten krijgen de honden een restje maar niet bij pittig eten of patat,dan doe ik er een beetje yoghurt of karnemelk bij.
En het is ook echt een restje geen half bord vol ofzoiets.
Ja bij ons is het ook altijd een restje en enkel Rio krijgt het.
Hij zit er ook echt klaar voor na ons eten zo van kom maar op :E:
Wij eten ook vaak pittig maar daar is hij dol op en heeft volgens mij nog zijn voorkeur ook.
Mijn honden ook. Hoe pittiger, hoe beter. En nee, daar merk je niks van als het er weer uitkomt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Alles waar " te" voor staat is niet goed, zo ook de leverworst uit een van deze links. Maar je moest eens weten wat je een hond kunt leren met hulp van een stukje leverworst. Of zoals ik met Kiki heb gedaan: zelf gedroogde stukjes hart en lever.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lets have fun

Gebruik gewoon een beetje je nuchtere boerenverstand en dan ben je dat soort internetlijstjes helemaal niet nodig.
Je hoeft niet elk flintertje leverworst uit zijn dieet te bannen in de angst dat hij meteen dood neervalt.
lets have fun

Als ik een boterham met leverworst eet krijgt Rufus de laatste hap.
Ik flikker al 20 jaar vanalles in die bakken. Zelfs brok en kvv wat volgens vele een doodzonde is. Geen centje pijn.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja Whis en Phantom krijgen kliekjes en Sjon vreet met de pot mee en dan ook echt alles. Dus de ene keer krijgt hij spinazie de andere keer aardappelen met boontjes en een biefstuk en in het weekend een bak van de rijsttafel of een roti om maandag weer een bord aardappelen met bruine bonen (en natuurlijk picadilli) en een salade weg te werken en vanavond aardappelen met doperwten en een tartaar en morgen eten we een broodje Dobbe kroket.

En 's morgens brood of cornflakes met melk of brintapap
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Hier ook een allesvreter met een betonmaag.

In haar jonge jaren heeft ze ooit eens per ongeluk een halve kilo (ja echt) mayo naar binnen gespeeld. En niets misselijk of diarree.

Kliekjes zijn dus geen probleem hier.
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ja hoor, hier belanden kliekjes vaak in de bak van hond en kat :mrgreen:
Ik geloof niet dat er veel is dat Vinou niet eet.
Ze wordt ook nergens ziek van.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Brigitte schreef:Ja Whis en Phantom krijgen kliekjes en Sjon vreet met de pot mee en dan ook echt alles. Dus de ene keer krijgt hij spinazie de andere keer aardappelen met boontjes en een biefstuk en in het weekend een bak van de rijsttafel of een roti om maandag weer een bord aardappelen met bruine bonen (en natuurlijk picadilli) en een salade weg te werken en vanavond aardappelen met doperwten en een tartaar en morgen eten we een broodje Dobbe kroket.

Dat klinkt allemaal wel heel erg ongezond
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Knoflook is voor mensen ook giftig... als je heel veel eet. Als je een beetje eet is het juist gezond. Zo is het ook met honden.
Daar zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen op zoals chocola en druiven (en meer).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier krijgen ze ook wel eens een kliekje.
Ik weet niet of het al gezegt is maar met zuurkool zou ik wel uitkijken daar zit zoveel zout in het is een simpelle witte kool die een tijd in een vat gaat met voornamelijk veel zout
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Cindy52 schreef:
Brigitte schreef:Ja Whis en Phantom krijgen kliekjes en Sjon vreet met de pot mee en dan ook echt alles. Dus de ene keer krijgt hij spinazie de andere keer aardappelen met boontjes en een biefstuk en in het weekend een bak van de rijsttafel of een roti om maandag weer een bord aardappelen met bruine bonen (en natuurlijk picadilli) en een salade weg te werken en vanavond aardappelen met doperwten en een tartaar en morgen eten we een broodje Dobbe kroket.

Tis vreselijk, maar ja pubers he doen wat ze zelf willen ben allang blij dat hij van zijn zakgeld niet steeds bij de Mac zit.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Brigitte schreef:
Cindy52 schreef:

Tis vreselijk, maar ja pubers he doen wat ze zelf willen ben allang blij dat hij van zijn zakgeld niet steeds bij de Mac zit.
:goeie: :LOL: :LOL:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wij hebben zelfs een tijd extra eten voor Kay gekookt haha. Dat ging dan om eten wat hem enigszin kon aanzetten, want het was zo'n slechte eter en soms was hij zo mager.... Dus wat extra aardappeltjes of wat extra macaroni (hij kreeg alleen de witte macaroni).

Kliekjes zijn voor mezelf voor in de vriezer. Ze schooien hier eigenlijk zelden bij het eten en krijgen ook niet standaard iets. Inmiddels is Kay ook niet meer zo mager dat extra koken nodig is. Maar als er groente over is, of aardappelen ofzo, ja dan gooi ik wel eens wat door hun kvvmaaltijd. Maar dat is dus zelden. Soms krijgen ze een stuk over gebleven brood. Voorheen ging dat naar alle knagers en het paard, maar dat dunt langzaam uit, dus blijft er meer voor de honden over die er dan dankbaar gebruik van maken.

Zaken als macaroni met saus ofzoiets doe ik eigenlijk niet.
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier ook volop restjes voor de honden. Maar het zijn wel kieskeurige typjes hier. Stukjes fruit blieven ze niet en ze eten liever witbrood dan bruinbrood :roll: Ze krijgen hier altijd na het laatste rondje nog een stukje brood. Dat is een erfenis uit een grijs verleden toen we een hond hadden die altijd 's ochtends vroeg moest spugen. Nu is dat dus standaard. Maar dat stukje brood kan ook vervangen worden door de resten stokbrood, een cracker, stuk knäckebrood of wat overgebleven rijst.

Pillen gaan hier altijd naar binnen in wat Saksische leverworst, dat plakt zo lekker. De bakjes van de vla zijn voor de honden om uit te likken, net als de lege kommen van de yoghurt. Vleeswaren die op het randje zijn, uitgedroogde plakjes kaas, overgebleven frietjes, stamppot en nasi zijn hier erg welkom. Het woord "zoek" betekent dat ik ergens iets heb laten vallen dat eetbaar is. Ze vinden het toch wel, maar zo is het gelijk een leuk spelletje.

En ze krijgen hier rond de tijd dat ze moeten wisselen ook vaak een koude wortel uit de koelkast. Lekker koud en om op te knagen.

Oh, en de mooie groene erwt van Rodi wordt hier ook zorgvuldig vermeden of naast de voerbak gedeponeerd.

Verder kennen ze hier wel het commando "uit de keuken". Ik heb een open keuken, maar heb een hekel aan honden die lopen te schooien. Als ik aan het koken ben of aan tafel eet moeten ze gewoon uit mijn buurt blijven. Ik wil niet op een poot gaan staan als ik met een pan kokend water rondloop.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nou, voor jullie info: Toto blieft geen boontjes. :19:

Echt voor het eerst dat hij iets liet liggen in die bak, maar boontjes zijn goor. Ik ga het van de week eens proberen met andere groente, ben benieuwd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zodra ik pizza op mijn bord heb, wat ik overigens zelden eet, dan zie ik echt zijn grootste enthousiasme. Zodra ik hem aan kijk houd hij zijn adem in tot hij vrijwel paars aanloopt :piew: Hij krijgt dus altijd de pizzakorstjes. Niet allemaal trouwens want ik merk het echt aan zijn ontlasting. Zodra je dan je bord weg zet met nog wat korstjes erop weet ik dat hij het liefst zou willen schreeuwen. Met een verbaasde blik kijkt hij dan van het bord naar jou. Hij wijst nog net niet het bord aan en geeft je een klap voor je kop.

Gisteravond had ik aardappelen teveel gekookt en nog wat jus over. En dat heb ik hem gegeven. Dat vindt hij heerlijk, alleen al omdat hij weet dat het mijn eten is geloof ik. Al zou ik een pak smuldier op míjn bord leggen zou hij er ook op aanvallen.
Brokken blieft hij niet, smuldier alleen de kip en de duurdere Naturis worsten eet hij ook alleen met lange tanden. Maar leg het op mijn bord en het is een heus culinair feestje voor de heer :cheer:

Waar hij dan weer helemaal gek op is, is winterpeen. Hij krijgt een hele en is er een uurtje zoet mee.
Banaan vindt hij wel oké, erwtjes en boontjes hoeft hij niet. Eigenlijk heel veel dingen die hij niet moet. Naturel ribbelchips is wel een heuse favoriet maar Doritos vindt hij dan weer ranzig. Bij het snuffelen eraan trekt hij één wenkbrauw op.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manu schreef:smuldier alleen de kip en de duurdere Naturis worsten eet hij ook alleen met lange tanden. Maar leg het op mijn bord en het is een heus culinair feestje voor de heer :cheer:
:LOL: Klinkt als Akira, alleen moet ik haar voeren met een vork :oeps: In het begin wilde ik haar laten barfen maar dat werd geen succes, ik moest alles in hele kleine stukjes hakken en haar dan met een vork voeren, ik deed er minstens een uur over om haar te laten eten. Ik heb heel veel geduld maar ik wil wel dat ze geniet van het eten, ze at het alleen omdat het op mijn bord lag en ik met een vork voerde en daarom ben ik ermee gestopt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Emmaaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heb zelf een heidewachtel

Ongelezen bericht door Emmaaa »

Noa krijgt af en toe ook wat avondeten van ons, zolang ze maar niet gaan bedelen, want dan heeft ze pech :P en als er wat eten op de tafel ligt en draai mijn rug even om, is het weg! haha, gekke hond
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heb hier eigenlijk bijna nooit kliekjes.
Af en toe krijgt Ras een frietje of stukje worst mee of een korstje brood maar meer ook niet.
Brokken moet meneer niet, daar haalt ie zijn neus voor op maar kan ie het jatten als we bij zijn vriendinnetje zijn dan wil hij het ineens wel. tssss.
Toch is ie dan wél weer zo makkelijk, als ze allebei een kluifje hebben en hij heeft de zijne nog niet op dan mag Snoopy gerust knagen op de zijne, dan heeft ie zoiets van aaaaach láát haar nou hihi.
Quint moet zo iets niet proberen want dan kan ie een snauw krijgen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Nou echt kliekjes, ik heb wel eens rijst of macaroni over en dan mogen de honden dat wel hebben, of tot nu toe alleen Yvar, met die kleine ben ik nog wat voorzichtig.
En als ik ballen gehakt maak, dan maak ik altijd speciaal een kleinere bal voor Yvar erbij, het is toch rundergehakt en dat mag hij wel hebben.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb ze verpest. Ik kook altijd een extra eitje voor de honden wanneer ik dat zelf eet, ze krijgen altijd een restje na het eten en als al het eten op is maken we wel wat voor ze :schrik: :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Brigitte schreef:
Cindy52 schreef:

:LOL:

Hier krijgen ze 's ochtends hun warme "pap", vlokken, havermout of instant aardappelpuree.
En eindelijk zijn ze heel aardig op gewicht. Weekje geen pap en Niko is meteen weer magerder.

Charlie is allergisch voor veel granen. Omdat ik haar toch graag wat lekkers geef krijgt ze 's avonds wat er over is.
Ze is dol op alle soorten groente en fruit. Witlof, augurken, peer en banaan heeft ze het liefst. Ook salade en pittig eten vindt ze heerlijk.
Je hoeft niets te laten liggen, van de week was mijn kiwi opeens verdwenen :Q:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Cas krijgt ook alles. Alleen met dingen waar veel zout op zit pas ik op omdat hij dan spuugt.
Als ik 's ochtends een nieuw halfje brood open maak en er zit nog een oude snee in de andere zak, dan krijgt hij die. Na zijn eerste rondje krijgt hij brokken. De hoeveelheid daarvan is aangepast aan wat hij de dag ervoor allemaal heeft gekregen. Soms is dat niets naast zijn eigen voer, soms bijna een maaltijd.
Als ik een peer eet, staat hij ernaast te smakken voor de schil en klokhuis stukjes. Hetzelfde geldt voor een appel. Mandarijntjes delen we ook.
Als ik boontjes dop, dan vallen de dopjes zo in cas zijn mond.
Heb ik geen zin om mijn bord leeg te eten dan krijgt hij dat. Als het echt teveel is dan doe ik vast een deel in zijn bak voor de volgende ochtend.
Cas lust werkelijk alles en heeft altijd trek.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo en Djenna krijgen ook bijna alles wat over is. Behalve als het te gekruid is want daar krijgt kibo last van.
Pasta is absolute nummer 1 hier; maar ze zijn niet kieskeurig de rest is ook prima :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier krijgen ze alles, kliekjes/blikvoer/brood/koffie/brokken/kvv en het geen ze wel krijgen maar niet lusten, spugen ze wel weer uit of laten ze liggen
het enige dat ik ze niet geef is iets uit de fritpot, Shadow* is daar eens enorm ziek van geweest (friet biefstuk) en sindsdien durf ik dat niet meer te geven, ondanks dat Zena wel de frieten uit de vuilbak plukt als ik niet oplet :oeps:

gisteren Zena en Guapa nog een stuk wortel gehad, Zena keek me aan alsof ik haar wilde vergiftigen, maar het feit dat Guapa 1 m verder naar haar wortel stond te kijken was genoeg aanmoediging om het toch zelf op te eten.
Kita vind mandarijn rete-interessant maar heeft geen flauw idee wat ze der mee moet doen haha
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier is het te ver doorgeschoten. Wat begon als een klein restantje is inmiddels uitgegroeid dat ik voor de honden mee moet koken. Overdag worden er nauwelijks tot geen brokken meer gegeten. Even na 4 uur komen ze bij me staan en legt Lut een poot op mijn been. Dat is een teken dat ik moet beginnen met koken. Dan doe ik dat maar en verder heb ik ook geen last van ze. Als het klaar is en ik een bord pak komen ze naast me liggen en laten me rustig eten. Duurt het te lang dan wil Lut wel eens huilen.
Als ik klaar ben en met het bord naar de keuken loop weten ze dat zij aan de beurt zijn. Dan wordt het vlees gesneden, groenten en aardappelen met veel jus lekker prakken en dan krijgen ze allebei een portie.

Later op de avond heb ik altijd honger en zijn het meestal wat gefrituurde snacks of saucijzenbroodjes,. Dat krijgen ze dan ook. Met havermout en Brinta pap ben ik sinds kort gestopt want ik vind Fleurtje de Teckel wat mollig begint te worden.

Ik heb een aantal keren geprobeerd om het wat af te bouwen zodat ze meer brokken gaan eten. Bijv. soep of jus met brokken. Dan blijven de brokken helemaal schoongelikt op het bord liggen. Dat wordt me niet in dank afgenomen, vooral niet als ik ze alleen maar brokken voor zet. Dan krijg ik van allebei een vuile blik en negeren ze me.

Maar ja, ik heb het zelf gedaan. Nou een aanvaardbare weg terug weten te vinden. Maar dat wordt moeilijk als je slecht nee kunt zeggen.
Maar als ik het zo lees ben ik niet de enige. Daar getroost ik me dan maar in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ben een ontaarde hondenbaas, ze krijgen hier vrijwel nooit kliekjes.
Wel hondenkoekjes, -snoepjes en -kluifjes maar om ze van mijn maaltijd mee te laten eten heb ik veel te veel voerbaknijd :mrgreen:

Ze krijgen wel eens menseneten; hun barf komt voor een deel van de versschappen van de Albert Heijn of ze krijgen een stukje kaas. Maar ik heb nog nooit een extra mensenmaaltijd voor de honden gemaakt.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik kwam er gisteravond achter dat Manu de dropjes uit mijn Engelse drop heel graag lust :80:
Zo'n zeikerd met eten en dan wel van die pittige drop wegschransen :piew:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Manu schreef:Ik kwam er gisteravond achter dat Manu de dropjes uit mijn Engelse drop heel graag lust :80:
Zo'n zeikerd met eten en dan wel van die pittige drop wegschransen :piew:
Pittig? Rakker vrat nog dubbel zoute als hij de kans kreeg. Bij zijn eerste eigenaar heeft hij een keer een kilo zak gejat, en leeg gevreten. Hij stond voor geen enkel krakend zakje/verpakking op behalve drop.

Heb erg moeten lachen om Manu die een uurtje zoet is met een winterpeen :LOL: die van mij (zelfs bijna tandloze Molly) vraten zo'n ding binnen tien minuten op.

Ik voerde ze heus wel hoor :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”