Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Telgang

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Telgang

Ongelezen bericht door _Leonie »

Er zijn wel wat onderwerpen over, maar heb wat meerdere specifieke vragen.
Ayleen loopt altijd in telgang ipv stappen. Ik zie haar eigenlijk nooit stappen. Haar gangwerk is telgang - draf - galop. Zal wel fijn lopen dus ik doe er nu niks mee. Heb haar eens laten proberen te stappen maar dan staat ze stil, ze snapt niet waarom we nóg langzamer moeten lopen. :mrgreen:

- is dit ongezond? Is telgang ongezond? Waarom 'mogen' honden niet vaak in telgang lopen? Iemand vertelde mij laatst dat honden dit doen om hun rug te ontzien, maar Ayleen is verder gewoon een jonge hond. Rennen/vliegen/gek doen, HD en ED vrij. Moet ik het haar wel gaan aanleren om echt te stappen?

- wordt dit op show ook afgekeurd? Ook al draaft ze wel gewoon als we een rondje moeten lopen?

Er is pas nog een topic geweest maar kan hem zo niet meer vinden. :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Telgang

Ongelezen bericht door sbientje »

op show is het draven of stilstaan. Als zij zonder aarzelen in draf gaat als je met haar gaat voor haar rondje, dan word je daar niet op afgerekend hoor. Maar er zijn ook veel honden die op een aardig tempo telgangen en dat is dan weer niet de bedoeling. Gang beoordelen gebeurt in draf :)

grappig trouwens, is me nooit opgevallen dat ayleen telgangt. Het is niet ongezond hoor, kan verder geen kwaad :)
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick loopt op hogere snelheden ook in telgang.
Tijdens het hardlopen samen gaat ze over op telgang. Ik moet stevig door rennen wil ik haar in draf overnlaten gaan. Door een huppeltje te veroorzaken bij haar via de lijn kan ze overgaan in draf op lager tempo. Ik laat haar maar gewoon...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

Fendi loopt juist in telgang als hij langzaam loopt, ga je iets harder, steviger doorlopen loopt hij weer gewoon. Dit viel mij meteen op toen ik hem uit het asiel haalde, kon geen kwijt zeiden ze.
Groetjes,
Kristel
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gelukkig dat het niet ongezond is. Die vrouw zei dat zo stellig dat ik begon te twijfelen.
Wel opvallend dat de meeste honden dit op hoge snelheden doen, Ayleen doet het alleen ter vervanging van de stap en draaft daarna gewoon.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het KAN duiden op rugproblemen. Mijn Nanni deed het pas toen ze echt oud was.
Noah daarintegen is een onwijs erge telganger. Zelfs als ik ga joggen loopt ze in telgang. Pas als we een tandje harder lopen gaat ze over in de juiste pas. Noah is behoorlijk lang in haar lichaam, ik denk dat het bij haar echt komt doordat ze pas in hogere tempo een goede draf kan maken.
Perry en Noah

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat duitse herder zegt...het KAN duiden op rugproblemen. Hazel heeft eenmaal erg last van haar rug gehad door overbelasting en de dagen erna telde ze constant.
Als je naar show wilt gaan met jouw hond moet je wat lessen ringtraining volgen. Er zijn wat truukjes om je hond uit de telgang te halen. Een ervan is onmiddellijk stilstaan en dan heel vlot starten.
Je zou het eens kunnen testen bij jouw hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”