Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kliekjes
Moderator: moderatorteam
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Kliekjes
Ik lees hier altijd van die hele verstandige voedingstopics, maar toen Lola vanavond voor het eerst in dr leven een bord zuurkool wegwerkte, vroeg ik me af of er meer mensen hier van de kliekjes zijn.
In principe krijgt Lola s ochtends smuldier en s avonds prins brokken. Maar als we s avonds eten over hebben, gaat dat naar Lola ipv of gemengd met brokken . En ze lust ook zowat alles. Zolang het niet rauw/koud is (haring, gerookte zalm, paprika, tomaat) vindt ze het lekker. Nootjes, mais en couscous verteren niet, dus dan slaan we even over, maar verder... Pittige nasi, zware snert, gekookt, gebakken, vlees, vis, vaste prik een gefrituurde frikandel op zondagavond, Lola eet alles.
Tegelijkertijd is ze een ontzettende zeikerd met eten. Als ze geen enorme honger heeft, laat ze brokken gewoon staan. Koekjes, zeker gegeven door anderen, neemt ze niet aan en veel andere 'droge' dingen neemt ze aan en spuugt ze vervolgens uit.
Meer mensen gekke eters hier? En zijn er dingen zwaar favoriet of juist heel erg niet?
In principe krijgt Lola s ochtends smuldier en s avonds prins brokken. Maar als we s avonds eten over hebben, gaat dat naar Lola ipv of gemengd met brokken . En ze lust ook zowat alles. Zolang het niet rauw/koud is (haring, gerookte zalm, paprika, tomaat) vindt ze het lekker. Nootjes, mais en couscous verteren niet, dus dan slaan we even over, maar verder... Pittige nasi, zware snert, gekookt, gebakken, vlees, vis, vaste prik een gefrituurde frikandel op zondagavond, Lola eet alles.
Tegelijkertijd is ze een ontzettende zeikerd met eten. Als ze geen enorme honger heeft, laat ze brokken gewoon staan. Koekjes, zeker gegeven door anderen, neemt ze niet aan en veel andere 'droge' dingen neemt ze aan en spuugt ze vervolgens uit.
Meer mensen gekke eters hier? En zijn er dingen zwaar favoriet of juist heel erg niet?
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Re: Kliekjes
Nee, mocht ze willen dan kan ik haar binnenkort rollen, ze krijgt weleens een hap van mijn gehaktbal of wat aardappelen met bloemkool dan wordt ze helemaal maf.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
pom vreet alles, als ik een vuilniszak insmeer met leverpastei denk ik dat ze hem zo opheeft hahaha.. maar goed, hier nauwelijks kliekjes, omdat ik eigenlijk meestal alles wel opheb. Heel af en toe krijgt ze weleens een bodempje soep met haar brokken of soms wat pasta als ik overheb
Verder niets eigenlijk. Wel krijgt ze vaak een chipsje of een stukje koek ofzo
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Enzi wordt helemaal leip als ik een boerenomelet voor mijn vriend heb gemaakt. Héérlijk vindt hij dat.
Verder eten ze hier ook gewoon met ons mee. Ik voer ze bewust wat minder van hun KVV omdat ze zoveel snaaiwerk van ons krijgen.
Spaghetti is hier ook wel een favorietje, trouwens. En Nila vindt frietjes ook errug lekker.
Verder eten ze hier ook gewoon met ons mee. Ik voer ze bewust wat minder van hun KVV omdat ze zoveel snaaiwerk van ons krijgen.
Spaghetti is hier ook wel een favorietje, trouwens. En Nila vindt frietjes ook errug lekker.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Bij ons gaat een restje ook al gauw door het vlees van de hond of het moet te kruidig, vet, zout of iets dergelijks zijn. Rauwe groente en fruit hoef ik niet te geven. Dat wordt weer uitgekwat.
Jurek was gek op hutspot en hachee. Jelka was dol op ei, rauw, gebakken of gekookt. Samica loopt maar door de keuken te draaien als er een blikje tonijn in de buurt is. Zo hadden en hebben ze allen hun voorkeuren.
Jurek was gek op hutspot en hachee. Jelka was dol op ei, rauw, gebakken of gekookt. Samica loopt maar door de keuken te draaien als er een blikje tonijn in de buurt is. Zo hadden en hebben ze allen hun voorkeuren.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Marion.
Hetzelfde hier. Koekjes gegeven door vreemden blieven ze niet. Ik zeg dan altijd heel stoer "we hebben ze geleerd dat ze niet van vreemden snoepjes mogen aanpakken".-Lilo- schreef:Ik lees hier altijd van die hele verstandige voedingstopics, maar toen Lola vanavond voor het eerst in dr leven een bord zuurkool wegwerkte, vroeg ik me af of er meer mensen hier van de kliekjes zijn.
Maar andersom, hier krijgen ze rauw en vers, als we een logé krijgen met bijbehorende grote zak voer dan vinden ze dat logé wel het allerlekkerste eten ter wereld krijgt en dan willen zij dat ook. Aan de overkant is het gras altijd groener denk ik dan maar.
-
Marion.
Oh, en hier gaan de kliekjes dus inderdaad naar de hond. Ik weet wat erin zit, dat zijn geen pakjes met E-nummers, dus meestal is het goed voor een ontbijtje voor Miep (als het niet teveel is, want dan gaat het gewoon in de vriezer voor onze consumptie).
- Hylos
- Zeer actief
Ha, zuurkool zelfs
Xavi krijgt dus barf.
En pizzakorstjes, stukjes hamburger, stukjes kip, broodjes met leverworst, stukje brood met kaas, pasta als het over is, bij mn schoonouders gekookte pompoen, zoete aardappel en rundvlees (uit de soep dan dus
).
Ja, ik voer altijd heeeel gezond
Ik weet inmiddels waar hij wel en niet tegen kan, dus vind het wel prima. Ik snoep zelf ook dus mag mijn hond dan ook heus zo nu en dan
Xavi krijgt dus barf.
En pizzakorstjes, stukjes hamburger, stukjes kip, broodjes met leverworst, stukje brood met kaas, pasta als het over is, bij mn schoonouders gekookte pompoen, zoete aardappel en rundvlees (uit de soep dan dus
Ja, ik voer altijd heeeel gezond
Ik weet inmiddels waar hij wel en niet tegen kan, dus vind het wel prima. Ik snoep zelf ook dus mag mijn hond dan ook heus zo nu en dan

-
Marion.
Zuur vinden de meeste honden lekker hoor! Karnemelk, of over de datum melk, maar dus ook zuurkool. Favoriet hier hoor!Hylos schreef:Ha, zuurkool zelfs![]()
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
En ze kijken zo intens gelukkig wanneer ze dat laatste stukje pizzakorst krijgen waar ze 10 minuten lang om hebben zitten schooien 
- -Lilo-
- Zeer actief
Zelfs zuurkool ja, haha. Alleen pizza en pannenkoeken krijgt ze nooit. Geen idee waarom eigenlijk.Hylos schreef:Ha, zuurkool zelfs![]()
Xavi krijgt dus barf.
En pizzakorstjes, stukjes hamburger, stukjes kip, broodjes met leverworst, stukje brood met kaas, pasta als het over is, bij mn schoonouders gekookte pompoen, zoete aardappel en rundvlees (uit de soep dan dus).
Ja, ik voer altijd heeeel gezond![]()
Dat laatste is ook een beetje onze redenatie. Het hoeft niet altijd zo supergezond en -verstandig en elke dag twee keer dezelfde brokken vind ik eigenlijk ook niks. Lola's vacht en ontlasting veranderen niet van ons eten, dus we genieten elke avond van dr blijheid, haha. De lasagneschaal uitlikken is hier altijd een groot succes. Poot in de schaal en daarna kunnen wij dweilen
- Hanneke2
- Zeer actief
Pasta valt hier ook zeer in de smaak, vleesrestjes uiteraard ook en vooral Jack lustte heel veel soorten groenten, was ook echt dol op spruitjes.
Lilo is wat kieskeuriger en eet alleen boontjes en worteltjes en doperwten, behalve die ene knalgroene erwt in de Rodi rundvlees met 'groenten' , die laat ze altijd liggen.
Toto heeft nog geen kliekjes gehad, maar morgen eten we boontjes, ik gok dat hij die wel blieft.
Toto heeft nog geen kliekjes gehad, maar morgen eten we boontjes, ik gok dat hij die wel blieft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
O ja, en pannenkoek natuurlijk. De eerste pannenkoek is altijd voor de hond. Ik maak trouwens altijd havermoutpannenkoeken. Zo vreselijk ongezond zijn die nou ook weer niet.
De helft krijgt ze als wij klaar zijn met eten en de andere helft 's avonds in de voerbak.
De helft krijgt ze als wij klaar zijn met eten en de andere helft 's avonds in de voerbak.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Hanneke2
- Zeer actief
-Lilo- schreef: de zoute-haring was leuk om te testen. Lo wist niet wat ze ermee moest, wilde er doorheen rollen, pakte het op, spuugde het uit, etc. Maar uiteindelijk ging dat er ook met smaak in
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Kiyoshi is allergisch voor graan dus we moeten er wel mee oppassen maar in principe gaat het naar de honden als het niet meer genoeg is voor mijn lunch.
Dat is soms vervelend als je op bezoek bent bij mensen die geen honden hebben. Ik ben het gewend om mijn eten te delen dus ik schep nooit teveel op thuis
maar bij anderen wel, en ik heb een hekel aan iets laten liggen op het bord.
Dat is soms vervelend als je op bezoek bent bij mensen die geen honden hebben. Ik ben het gewend om mijn eten te delen dus ik schep nooit teveel op thuis
-
Safari
Alles, echt alles vraten ze hier maar voorkeur hadden ze wel. Bommel voor pizza, Rakker voor drop
Sliert voor komkommer en Molly voor rookworst.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
waarom voedsel weggooien dat nog met smaak gegeten kan worden.
Hier wordt niets weggegooid dus. het gaat zowel naar de honden, als de kippen, als de paarden.
Hier wordt niets weggegooid dus. het gaat zowel naar de honden, als de kippen, als de paarden.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tommy is net mijn vriend, het is groen dus ik hoef het niet. Maar de boontjes in de Renske eet hij dan weer wel
Broodjes leverworst gaan er met smaak in en hij krijgt iedere woensdag een tartaartje.
Verder krijgt hij geen kliekjes eigenlijk, het eten gaat hier meestal wel op.
Broodjes leverworst gaan er met smaak in en hij krijgt iedere woensdag een tartaartje.
Verder krijgt hij geen kliekjes eigenlijk, het eten gaat hier meestal wel op.

-
nomo
- Zeer actief
Morris krijgt altijd mijn restjes eten. Zonde om weg te gooien. Een heel enkele keer is iets echt te pittig dus dan heeft hij pech.
Ik krijg vaak eten van mijn ouders (mijn vader kookt graag en maakt dan altijd veel te veel, dus die voert zo ongeveer de hele familie bij
) en laatst hoorde ik hem zeggen dat hij wat extra had gemaakt omdat Morris het ook zo lekker vindt 
Ik krijg vaak eten van mijn ouders (mijn vader kookt graag en maakt dan altijd veel te veel, dus die voert zo ongeveer de hele familie bij
- -Lilo-
- Zeer actief
DropSafari schreef:Alles, echt alles vraten ze hier maar voorkeur hadden ze wel. Bommel voor pizza, Rakker voor dropSliert voor komkommer en Molly voor rookworst.
Ik heb de vorige hond van mn schoonouders deze zomer ook getest. Die vrat uiteindelijk zelfs rauwe koolrabi
@nomo wat lief van je pa
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Alleen stokbrood en rijst als ik over heb, verder niets
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De honden hier zijn gek op pittig eten. Ze mogen altijd met alles meeëten en krijgen ook de kliekjes. We halen regelmatig indisch bij de toko en de honden zijn er dol op (en hebben ook nergens last van).nomo schreef:Morris krijgt altijd mijn restjes eten. Zonde om weg te gooien. Een heel enkele keer is iets echt te pittig dus dan heeft hij pech.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Die rottweiler waar ik altijd mee wandelde was gek op komkommers en wortels.
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Mijn hond krijgt ook barf en daarnaast dus tafelresten.
Ik houd daar tijdens het koken zoveel mogelijk rekening mee (qua zout etc), maar soms ook niet. En dan krijgt hij het ook. Op vrijdag krijgt hij sowieso altijd een kaaspannekoek. Verder rijst, pasta, gekookte groenten, allerlei restjes bonen uit blik. Favoriet is het yoghurtbekertje dat hij mag uitlikken als het bijna op is.
Ik houd daar tijdens het koken zoveel mogelijk rekening mee (qua zout etc), maar soms ook niet. En dan krijgt hij het ook. Op vrijdag krijgt hij sowieso altijd een kaaspannekoek. Verder rijst, pasta, gekookte groenten, allerlei restjes bonen uit blik. Favoriet is het yoghurtbekertje dat hij mag uitlikken als het bijna op is.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik voer ook vers én ik eet zelf ook vers.
Komt dus goed uit, de honden krijgen dus de restjes die niet genoeg zijn voor een maaltijd. En ze lusten alles, van groenten tot rijst, pasta, aardappelen, fruit tot eigengemaakte soep. Als ik pannekoeken bak, bak ik altijd een paar extra voor de honden.
Voordeel van gevarieerd eten is dat ze allemaal een maag van beton hebben.
Er wordt altijd gezegd dat collies zo'n zwakke maag en darmen hebben, nou, bij mij niet. Wel jaren geleden toen ik nog reuze streng was met hóndeneten en ménseneten. Toen had ik ze geregeld aan de diarree. Sinds ik overgestapt ben op kvv aangevuld met tafelrestjes, hebben ze er nooit meer last van.
Komt dus goed uit, de honden krijgen dus de restjes die niet genoeg zijn voor een maaltijd. En ze lusten alles, van groenten tot rijst, pasta, aardappelen, fruit tot eigengemaakte soep. Als ik pannekoeken bak, bak ik altijd een paar extra voor de honden.
Voordeel van gevarieerd eten is dat ze allemaal een maag van beton hebben.
Er wordt altijd gezegd dat collies zo'n zwakke maag en darmen hebben, nou, bij mij niet. Wel jaren geleden toen ik nog reuze streng was met hóndeneten en ménseneten. Toen had ik ze geregeld aan de diarree. Sinds ik overgestapt ben op kvv aangevuld met tafelrestjes, hebben ze er nooit meer last van.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Soms krijgt hij wat, maar niet te vaak, anders kan ik hem ook rollen
Puchu is dol op alles behalve mandarijn, maar wat hij bv krijgt is altijd een restje zelfgemaakte groentesoep met balletjes
uiteraard
Als we gebraden kip eten, dan pulk ik altijd de restjes eraf die ik zelf niet smakelijk vindt, maar hij wel en
o ja, bij stokbrood krijgt hij altijd de puntjes.
Dat is het zo ongeveer, absoluut geen dagelijkse restjes, maar een beetje vaste dingen waar hij wel wat van krijgt.
Overigens kwijlt hij dan alles onder als ik die kip zit te eten, want dan weet hij het al natuurlijk, vreselijk wat een druipbek
Puchu is dol op alles behalve mandarijn, maar wat hij bv krijgt is altijd een restje zelfgemaakte groentesoep met balletjes
uiteraard
o ja, bij stokbrood krijgt hij altijd de puntjes.
Dat is het zo ongeveer, absoluut geen dagelijkse restjes, maar een beetje vaste dingen waar hij wel wat van krijgt.
Overigens kwijlt hij dan alles onder als ik die kip zit te eten, want dan weet hij het al natuurlijk, vreselijk wat een druipbek
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bijna dagelijks krijgen ze hier ook wat. Van Marc krijgen ze volgens mij dagelijks een plakje worst. Als we friet bestellen, bestellen we koude frikandellen voor de honden mee. En als ik een enkele keer vergeten ben om vlees te ontdooien en ze moeten brokken eten, gaat er altijd een pakje renske of blikje sardientjes doorheen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
nomo
- Zeer actief
Morris vind pittig ook niet erg. Hij vind het heerlijk. Maar na het eten van sommige curry's loopt hij de hele avond heen en weer naar de waterbakBelle schreef:De honden hier zijn gek op pittig eten. Ze mogen altijd met alles meeëten en krijgen ook de kliekjes. We halen regelmatig indisch bij de toko en de honden zijn er dol op (en hebben ook nergens last van).nomo schreef:Morris krijgt altijd mijn restjes eten. Zonde om weg te gooien. Een heel enkele keer is iets echt te pittig dus dan heeft hij pech.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ja hier krijgen ze af en toe de kliekjes. Ik kook niet expres extra voor ze maar als er iets overblijft krijgen ze dat.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki krijgt altijd iets van tafel of een hoekje brood. Het zijn minimale beetjes maar ze vindt bet zó lekker. En voor een stukje mandarijn doet ze een moord.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10