Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doodziek van je huisdier
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Doodziek van je huisdier
Jaja de televaag weer
vr 06 feb 2015, 12:37
Doodziek van je huisdier
Ben je de trotse eigenaar van een schattig poesje, een trouwe hond of een leuke hagedis? Let dan op. Naast onvoorwaardelijke liefde en goed gezelschap zou je nog meer van je dier kunnen krijgen; vieze en potentieel gevaarlijke bacteriën en schimmels.
Ringworm van je puppy of kitten
Ringworm is een zeer besmettelijke schimmelinfectie van de huid en kan bij mensen resulteren in schilferige, rode cirkelvormige uitslag. Meestal op het hoofd of op de romp. Verschijnselen ontstaan over het algemeen tien dagen tot drie weken na de besmetting.
Veel populaire huisdieren zoals honden en katten, maar ook mensen, dragen ongemerkt de sporen van de besmettelijke schimmel bij zich. Ringworm is weliswaar te behandelen, maar voorkomen blijft uiteraard beter.
Tips:
- Was zoveel mogelijk je handen nadat je je dier hebt geaaid en draag altijd handschoenen tijdens het tuinieren.
- Is je dier besmet? Zet deze dan apart en start de behandeling meteen. Soms is scheren noodzakelijk en in ieder geval moet er gewassen worden met een anti-schimmelshampoo. Daarnaast moet het dier ook speciale tabletjes slikken.
Salmonellose van reptielen
Alle reptielen zijn drager van de salmonellabacterie die de besmettelijke darmziekte salmonellose kan veroorzaken. De salmonellabacterie zit in het darmkanaal en dus ook in uitwerpselen van het dier. Een reptiel wordt meestal niet ziek, maar mensen die besmet raken kunnen zich goed beroerd voelen. De meestal infecties resulteren in griepachtige symptomen; diarree, kramp en koorts. Maar als de infectie zich door het bloed, beenmerg en zenuwen gaan verspreiden kan dit leiden tot hevige ziektenbeelden en soms zelfs de dood.
Tips:
- Ook hier; was altijd je handen na het reptiel of terrarium te hebben aangeraakt.
- Laat geen reptielen in je keuken of andere plaatsen waar voedsel wordt bereid of gegeten.
- Kus ze niet.
- Maak een apart badje om je reptiel te wassen en doe dit niet op een plek waar je zelf ook gebruik van maakt.
Papegaaienziekte van je vogel
De papegaaienziekte, ofwel psittacose, wordt veroorzaakt door de Chlamydophila bacterie. Vrijwel alle soorten wilde en tamme vogels kunnen deze bacterie bij zich dragen. De bacterie komt voor in vogelpoep, snot, slijm en oogvocht van besmette vogels. Wanneer je hokken en kooien van deze vogels schoonmaakt, kun je als mens ook besmet raken.
De symptomen variëren van lichte verkoudheidsverschijnselen tot zeer hoge koorts. Klein lichtpuntje; je kunt de papegaaienziekte maar één keer krijgen en besmetting van mens op mens komt maar weinig voor.
Tips:
- Houd een nieuwe vogel eerst enige tijd apart en laat deze onderzoeken.
- Laat je vogel(s) niet in contact komen met wilde vogels.
- Verschoon de kooi of volière regelmatig en; was je handen daarna grondig.
Toxoplasmose van katten
De infectieziekte toxoplasmose plant zich voort in katten, maar ook andere dieren zoals varkens, schapen en koeien kunnen besmet zijn. Ongeveer de helft van de Nederlanders loopt tijdens zijn leven een toxoplasmainfectie op. De één heeft er weinig last van, de ander krijgt vage klachten zoals hoofdpijn, vermoeidheid, koorts en huiduitslag. Na enkele weken of maanden is de ziekte over.
In principe is er dus niet veel aan de hand, maar als je zwanger bent kan toxoplasmose wel gevaarlijk zijn. Via de placenta kan de moeder haar ongeboren baby besmetten. Voor de baby is dit gevaarlijk; er kunnen afwijkingen aan het zenuwstelsel of het oog onstaan. Het kan vroeg in de zwangerschap zelfs leiden tot een miskraam en in een later stadium tot vroeggeboorte.
Tips:
- Verschoon de kattenbak dagelijks en was daarna áltijd je handen grondig met water en zeep. Voor zwangere vrouwen; laat dit klusje liever aan iemand anders over.
- Tuinier met handschoenen aan en was daarna ook je handen.
- Dek zandbakken voor kinderen af, zodat katten er niet in kunnen.
Loop je toch toxoplasmose op tijdens de zwangerschap, raadpleeg dan meteen de huisarts. De infectieziekte moet meteen met medicijnen behandeld worden.
bron
vr 06 feb 2015, 12:37
Doodziek van je huisdier
Ben je de trotse eigenaar van een schattig poesje, een trouwe hond of een leuke hagedis? Let dan op. Naast onvoorwaardelijke liefde en goed gezelschap zou je nog meer van je dier kunnen krijgen; vieze en potentieel gevaarlijke bacteriën en schimmels.
Ringworm van je puppy of kitten
Ringworm is een zeer besmettelijke schimmelinfectie van de huid en kan bij mensen resulteren in schilferige, rode cirkelvormige uitslag. Meestal op het hoofd of op de romp. Verschijnselen ontstaan over het algemeen tien dagen tot drie weken na de besmetting.
Veel populaire huisdieren zoals honden en katten, maar ook mensen, dragen ongemerkt de sporen van de besmettelijke schimmel bij zich. Ringworm is weliswaar te behandelen, maar voorkomen blijft uiteraard beter.
Tips:
- Was zoveel mogelijk je handen nadat je je dier hebt geaaid en draag altijd handschoenen tijdens het tuinieren.
- Is je dier besmet? Zet deze dan apart en start de behandeling meteen. Soms is scheren noodzakelijk en in ieder geval moet er gewassen worden met een anti-schimmelshampoo. Daarnaast moet het dier ook speciale tabletjes slikken.
Salmonellose van reptielen
Alle reptielen zijn drager van de salmonellabacterie die de besmettelijke darmziekte salmonellose kan veroorzaken. De salmonellabacterie zit in het darmkanaal en dus ook in uitwerpselen van het dier. Een reptiel wordt meestal niet ziek, maar mensen die besmet raken kunnen zich goed beroerd voelen. De meestal infecties resulteren in griepachtige symptomen; diarree, kramp en koorts. Maar als de infectie zich door het bloed, beenmerg en zenuwen gaan verspreiden kan dit leiden tot hevige ziektenbeelden en soms zelfs de dood.
Tips:
- Ook hier; was altijd je handen na het reptiel of terrarium te hebben aangeraakt.
- Laat geen reptielen in je keuken of andere plaatsen waar voedsel wordt bereid of gegeten.
- Kus ze niet.
- Maak een apart badje om je reptiel te wassen en doe dit niet op een plek waar je zelf ook gebruik van maakt.
Papegaaienziekte van je vogel
De papegaaienziekte, ofwel psittacose, wordt veroorzaakt door de Chlamydophila bacterie. Vrijwel alle soorten wilde en tamme vogels kunnen deze bacterie bij zich dragen. De bacterie komt voor in vogelpoep, snot, slijm en oogvocht van besmette vogels. Wanneer je hokken en kooien van deze vogels schoonmaakt, kun je als mens ook besmet raken.
De symptomen variëren van lichte verkoudheidsverschijnselen tot zeer hoge koorts. Klein lichtpuntje; je kunt de papegaaienziekte maar één keer krijgen en besmetting van mens op mens komt maar weinig voor.
Tips:
- Houd een nieuwe vogel eerst enige tijd apart en laat deze onderzoeken.
- Laat je vogel(s) niet in contact komen met wilde vogels.
- Verschoon de kooi of volière regelmatig en; was je handen daarna grondig.
Toxoplasmose van katten
De infectieziekte toxoplasmose plant zich voort in katten, maar ook andere dieren zoals varkens, schapen en koeien kunnen besmet zijn. Ongeveer de helft van de Nederlanders loopt tijdens zijn leven een toxoplasmainfectie op. De één heeft er weinig last van, de ander krijgt vage klachten zoals hoofdpijn, vermoeidheid, koorts en huiduitslag. Na enkele weken of maanden is de ziekte over.
In principe is er dus niet veel aan de hand, maar als je zwanger bent kan toxoplasmose wel gevaarlijk zijn. Via de placenta kan de moeder haar ongeboren baby besmetten. Voor de baby is dit gevaarlijk; er kunnen afwijkingen aan het zenuwstelsel of het oog onstaan. Het kan vroeg in de zwangerschap zelfs leiden tot een miskraam en in een later stadium tot vroeggeboorte.
Tips:
- Verschoon de kattenbak dagelijks en was daarna áltijd je handen grondig met water en zeep. Voor zwangere vrouwen; laat dit klusje liever aan iemand anders over.
- Tuinier met handschoenen aan en was daarna ook je handen.
- Dek zandbakken voor kinderen af, zodat katten er niet in kunnen.
Loop je toch toxoplasmose op tijdens de zwangerschap, raadpleeg dan meteen de huisarts. De infectieziekte moet meteen met medicijnen behandeld worden.
bron
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Re: Doodziek van je huisdier
Och, als dat alles is; Wat je allemaal niet van mensen kunt krijgen;
o.a. depressies, stank voor dank, het schijt, een kind, platjes en grijze haren.
o.a. depressies, stank voor dank, het schijt, een kind, platjes en grijze haren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo je hebt best wel wat meegemaakt.cornelia schreef:Och, als dat alles is; Wat je allemaal niet van mensen kunt krijgen;
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Volgens mij is het allemaal helemaal waar, niks gelogen. Dat het misschien niet zo vaak voorkomt, is wat anders, maar er staat niets dat niet klopt.bouvierpoedel schreef:Is het niet waar dan.?
Als je hond ringworm heeft, zul je toch even heel erg goed op moeten letten.
- cornelia
- Zeer actief
Och jong, ik kan je verhalen vertellen..................bouvierpoedel schreef:Zo je hebt best wel wat meegemaakt.cornelia schreef:Och, als dat alles is; Wat je allemaal niet van mensen kunt krijgen;
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik ben niet doodziek van mijn huisdier dus dat is niet waar.
Op de rest van het artikel loop je wel kans.
Als je in de buurt van mensen komt loop je kans om besmet te raken met 1 van de 80 rondgaande griep epidemieën.
Op de rest van het artikel loop je wel kans.
Als je in de buurt van mensen komt loop je kans om besmet te raken met 1 van de 80 rondgaande griep epidemieën.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
cornelia schreef:Och jong, ik kan je verhalen vertellen..................bouvierpoedel schreef:Zo je hebt best wel wat meegemaakt.cornelia schreef:Och, als dat alles is; Wat je allemaal niet van mensen kunt krijgen;
Wat je zegt ben je zelfffff 

- cornelia
- Zeer actief
ja lach maar om andermens leedbouvierpoedel schreef:cornelia schreef:Och jong, ik kan je verhalen vertellen..................bouvierpoedel schreef:Zo je hebt best wel wat meegemaakt.cornelia schreef:Och, als dat alles is; Wat je allemaal niet van mensen kunt krijgen;
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik dacht dat komkommertijd in de zomer was? Hadden zeker niets beters te schrijven op zo'n mooie winterdag!

- Bink2009
- Zeer actief
Haha ik ben dus letterlijk ziek van mijn huisdier, met honden, katten, paarden en noem het maar op ben ik opgegroeid en nooit ergens last van gehad maar voor Bink ben ik super allergisch. Als ik ergens ben waar Bink niet is heb ik nergens last van maar in de buurt van hem krijg ik klachten, ruim 3 dozen tissues per maand, regelmatig een bloedneus als ik voor de zoveelste keer moet niezen, weinig lucht en ik kan nog wel even doorgaan, maar ik heb het er voor over
Hoe het komt geen idee en hopelijk groei ik er overheen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik in 2003 ringworm gekregen doordat de katten schimmel hadden. gelukkig was ik er sneller van af dan de katten. maar het kan dus wel.
ellen
ellen
-
S@ndr@
- Zeer actief
krijg je weerstand van, je immuunsysteem heb je ook niet voor piet snot 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Yep allemaal mooie glazen kastjes bestellen en erin gaan zitten.... dan weet je zeker dat je weinig gebeurd...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
- Miepmiept
- Zeer actief
Haha doet me denken aan de dierenarts waar we ooit les van kregen 'Jullie gaan allemaal dood als je in de dierverzorging werkt' waarna ze de reeks ziektes opnoemde.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ach, als je hoort wat er allemaal mis kan gaan met ongeboren kindjes en rond de bevalling en de eerste maanden erna, kun je je ook verbazen dat er nog zoveel mensen op het ondermaanse rondlopen 
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Mens op mens kunnen ook ziektes overbrengen.
Tegenwoordig kan alles besmettelijk of gevaarlijk zijn.
Dan kan je beter nog in een geisolleerd pak gaan rondlopen.
Vind dit soort berichten bang makend, je kan ook van een ladder vallen en je been breken, gaat ook over, maar je kan tijdelijk even niks
Tegenwoordig kan alles besmettelijk of gevaarlijk zijn.
Dan kan je beter nog in een geisolleerd pak gaan rondlopen.
Vind dit soort berichten bang makend, je kan ook van een ladder vallen en je been breken, gaat ook over, maar je kan tijdelijk even niks
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Ringworm hebben noem ik niet doodziek, maar vervelend.
Onder doodziek versta ik toch heel wat anders.
Onder doodziek versta ik toch heel wat anders.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik heb 2x ringworm van de cavia's gekregen. Tja, dan moet je ze ook niet zoenen en knuffelen 
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Haha, ik zie mezelf nog zitten bij de huisarts met mijn ringworm. De huisdieren waren de boosdoeners aldus de HA. Mijn dieren hebben geen schimmel gehad, alleen ik was de pineut 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Andere haarsoort!Bink2009 schreef:Haha ik ben dus letterlijk ziek van mijn huisdier, met honden, katten, paarden en noem het maar op ben ik opgegroeid en nooit ergens last van gehad maar voor Bink ben ik super allergisch. Als ik ergens ben waar Bink niet is heb ik nergens last van maar in de buurt van hem krijg ik klachten, ruim 3 dozen tissues per maand, regelmatig een bloedneus als ik voor de zoveelste keer moet niezen, weinig lucht en ik kan nog wel even doorgaan, maar ik heb het er voor over![]()
Ik had dat met 1 van mijn 3 katten, met de andere 2 totaal geen last
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een beetje ontmoedigingbeleid met betrekking tot een hond nemen juich ik toe. Te veel randdebielen die onnadenkend een hond aanschaffen en die ze om bijvoorbeeld ringworm ook weg kunnen doen. En je verbaasd je over hoeveel mensen denken dat de ziektes mens/hond niet overdraagbaar zijn.
En ringworm vervelend? Mwah die jeuk: ik ben geloof ik liever doodziek.
En ringworm vervelend? Mwah die jeuk: ik ben geloof ik liever doodziek.

- dagmar88
- Zeer actief
Luna87 schreef:Haha, ik zie mezelf nog zitten bij de huisarts met mijn ringworm. De huisdieren waren de boosdoeners aldus de HA. Mijn dieren hebben geen schimmel gehad, alleen ik was de pineut
Bij navraag bij de dierenarts bleek die huisarts regelmatig zijn eigen onkunde op huisdieren af te schuiven.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Luna87 schreef:Haha, ik zie mezelf nog zitten bij de huisarts met mijn ringworm. De huisdieren waren de boosdoeners aldus de HA. Mijn dieren hebben geen schimmel gehad, alleen ik was de pineut
Hier precies hetzelfde, ik ringworm de honden niet. Duurde wel verrekte lang voor het weg was.
En doodziek... tsja.. daar versta ik echt andere dingen onder dan zoiets.
Mijn honden hebben me meer gezondheid dan ziekte gegeven
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ach hier kregen we het van dochterlief maar die kon ik niet naar een assiel brengenellen en de birmanen schreef:ik in 2003 ringworm gekregen doordat de katten schimmel hadden. gelukkig was ik er sneller van af dan de katten. maar het kan dus wel.
ellen
- iones
- Zeer actief
Typisch iets van deze tijd. Te ver doorslaan en niet meer kunnen relativeren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ach, als je dicht bij een geitenboerderij woont of er werkt kun je q-koorts krijgen en dan zijn er nog veel meer leuke dingen te bedenken die je van dieren kunt krijgen. Maar dat trekt geen lezers meer denk ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Volgens mij worden mensen meestal altijd nog ziek van elkaar. Dan maar niet meer met elkaar omgaan?
Gezellig!
Gezellig!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

[/url]