Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Upgrade hobbyfokkers

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Upgrade hobbyfokkers

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Eilfy schreef:
Gos schreef:Voor degenen die op fb zitten, in de groep Fokkers voor Fokkers staat vandaag een interessante post betreffende iemand die een email gestuurd heeft naar het Ministerie van Economische zaken en antwoord gehad heeft. Komt er op neer dat nog steeds het aantal van 20/jaar als richtlijn genomen wordt en de andere indicaties alleen bekeken worden als je in het grijze gebied eromheen zou vallen.

Maar ondertussen varen Barneveld en LOI er wel bij ;-)
Edit: had het bericht gepost maar zag dat het van een besloten groep kwam dus maar weer verwijderd.

Inderdaad apart dat dat bericht dus aangeeft dat er niet zo heel streng gecontroleerd gaat worden en dat er feitelijk niks veranderd. Terwijl alle informatie avonden tot nu toe wel aangeven dat eigenlijk iedereen bedrijfsmatig bezig is.
wanneer je de inzender van het stuk, nl https://www.facebook.com/nahs.smits?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false; toevoegt dan kun je het wel knippen en plakken hoor. Es had het ook al gedaan in het andere topic
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

nu lopen er dus 2 topics met dezelfde strekking", ik antwoord net precies hetzelfde als Eilfy:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Gos schreef:Voor degenen die op fb zitten, in de groep Fokkers voor Fokkers staat vandaag een interessante post betreffende iemand die een email gestuurd heeft naar het Ministerie van Economische zaken en antwoord gehad heeft. Komt er op neer dat nog steeds het aantal van 20/jaar als richtlijn genomen wordt en de andere indicaties alleen bekeken worden als je in het grijze gebied eromheen zou vallen.

Dus iedereen die met zijn/haar ene teef af en toe een nestje fokt valt er buiten.
Een nest met 20 pups lijkt me een onmogelijkheid.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

edit: nu met werkende link
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Er lijkt dus inderdaad weinig te veranderen ten opzichte van hoe het was. Voor veel kleinschalige fokkers een opluchting, denk ik. Ik vind wel dat het wat duidelijker gecommuniceerd had mogen worden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ranetje schreef:

Dus iedereen die met zijn/haar ene teef af en toe een nestje fokt valt er buiten.
Een nest met 20 pups lijkt me een onmogelijkheid.
Daar mee word bedoeld dat je totaal 20 pups per jaar mag krijgen bij verschillende teven ;)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lizzie. schreef:
ranetje schreef:

Dus iedereen die met zijn/haar ene teef af en toe een nestje fokt valt er buiten.Een nest met 20 pups lijkt me een onmogelijkheid.
Daar mee word bedoeld dat je totaal 20 pups per jaar mag krijgen bij verschillende teven ;)
Daar had ik het niet over :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hoewel ik het er helemaal mee eens ben dat het nog al eens aan kennis schort en daar best wat aan gedaan mag worden denk ik dat dit toch hoopvol is voor serieuze mensen met gewoon maar 1 leuke, geschikte gezonde teef. Want het kan wel degelijk wat toevoegen aan de gehele populatie als er hele kleine liefhebbers-fokkers blijven.

Zoals ik ;-)
Ze is gewoon mijn hond. Geen fokteef als in bedrijfsartikel. Wel moeder van serieus gefokte pups. Volstrekt hobbymatig maar met passie voor het ras. 20 pups in ruim 4 jaar. Ik vind het inderdaad prettig als daar niet per definitie direct "bedrijfsmatig" op geplakt wordt. Ik ben geen bedrijf. Ook al heb ik ze verkocht.

Vier (drie reuen, 1 teef) van die zorgvuldig gefokte pups gaan misschien ooit zelf ook weer voor nakomelingen zorgen. En dat is denk ik een goede zaak. Een andere teef heeft al de benodigde kwalificaties, maar het inplannen van een nest lukt niet in het drukke gezinsleven en er zijn de zorgen over het goed kunnen plaatsen van de pups. En dat is heel begrijpelijk. Stel dat dat toch nog een keer lukt (de teef is inmiddels 4), en zij moet dan eerst al deze heisa doen, voor slechts één nest, met een prima teef...dan zou ze het helemaal niet meer doen denk ik. En ook dat is dan heel begrijpelijk.

Dus ik hoop dat er een officiëel standpunt komt met duidelijkheid hieromtrent. En voor de rest opleiding in delen. Module hond voldoende voor het fokken van een nestje honden. Laten we de katten-module aan de kattenfokkers.

Ik vind het vooral zorgelijk dat dieren meer en meer als fabrieksartikel worden gezien. En deze nieuwe bepalingen werken dat niet bepaald tegen heb ik het gevoel.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”