Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenspeeltuin
Moderator: moderatorteam
- Ovile
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hondenspeeltuin
Hoi,
Is er op dit forum iemand aanwezig waarbij in jouw plaats of directe omgeving een hondenspeeltuin is gerealiseerd?
In onze gemeente komt een ideaal omheind terrein vrij waar dit wellicht gemaakt kan worden maar ik heb ideeën, suggesties en ervaringen nodig voordat ik naar de verantwoordelijke ambtenaar kan stappen om dit te bespreken.
Waar ik met name naar op zoek ben is antwoorden op de volgende vragen:
1) waar moet een dergelijk terrein aan voldoen qua veiligheid?
2) wat zou erin moeten staan (toestellen, schuilmogelijkheden, water, ondergrond)?
3) wat zouden de huisregels moeten zijn?
4) permanent toezicht, geen toezicht, of bepaalde openingstijden (ivm toezicht)?
5) hoe doe je dat met grote en kleine honden, van elkaar scheiden?
6) aansprakelijkheid?
Vuur maar los ...
Is er op dit forum iemand aanwezig waarbij in jouw plaats of directe omgeving een hondenspeeltuin is gerealiseerd?
In onze gemeente komt een ideaal omheind terrein vrij waar dit wellicht gemaakt kan worden maar ik heb ideeën, suggesties en ervaringen nodig voordat ik naar de verantwoordelijke ambtenaar kan stappen om dit te bespreken.
2) wat zou erin moeten staan (toestellen, schuilmogelijkheden, water, ondergrond)?
4) permanent toezicht, geen toezicht, of bepaalde openingstijden (ivm toezicht)?
6) aansprakelijkheid?
Vuur maar los ...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Hondenspeeltuin
In Rotterdam heb je zoiets. In Kralingen, meen ik. Ik kan straks de site wel opzoeken. Ben er zelf nooit geweest
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Misschien kun je contact opnemen met de mensen van Hondenspeeltuin Bello in Rotterdam.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof niet dat de gemeente er in mee gaat ,weinig geld en geen interesse.Ovile schreef:Hoi,
Zijn geen aparte regels voor als het een openbaar iets word
Kan van alles zijn en tegen een stootje kan
Ligt eraan en afhankelijk of jij dat wil gaan doen uit zakelijk of het gewoon openbaar blijft en in handen en verantwoordelijkheid van gemeenten
Als je al zo gaat denken moet er altijd iemand bij zijn en dan heb je al een valkuil.
6) aansprakelijkheid?
Zie hierboven
Vuur maar los ...
Of je moet het stukje grond kunnen pachten en er een club van maken met leden. Maar dan loop je weer tegen alle organisatie op .Het is ook maar net wat er in de bestemming ligt van het terreintje en wat word betiteld als bebouwing aan toestellen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ik las toevallig deze week iets over een nieuwe hondenspeelplaats:
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... -1.4745397
Misschien kun je met de mensen achter dat plan in contact proberen te komen? Zij zullen vast wel tips hierover hebben.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... -1.4745397
Misschien kun je met de mensen achter dat plan in contact proberen te komen? Zij zullen vast wel tips hierover hebben.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Die bedoelde ik inderdaad. Hoef ik niet meer te zoekenKaiou schreef:Misschien kun je contact opnemen met de mensen van Hondenspeeltuin Bello in Rotterdam.
- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Hier is het begonnen met een buurtinitiatief en inmiddels is er een 2e speeltuin bij gekomen vanuit deOvile schreef:Hoi,
Voor de veiligheid is een omheining wel handig en niet te dicht bij een drukke weg,
en zo af en toe gegraven gaten weer dichtgooien
Hier hadden we een kattenloop, sla om, meerdere hordes, een wip, evenwichtsbalk, steile wand en een ingegraven betonnen buis. En voor de baasjes een picknicktafel + prullenbak. Water hebben wij niet op het veld maar wel een sloot er direct naast waar ze inmiddels de kant hebben aangepast zodat honden er makkelijk in en uit kunnen
Geen idee van de regels die er bij ons gelden staat namelijk geen bordje. Een belangrijke
ongeschreven regel waar iedereen zich hier aan houdt: Poep opruimen!
Hier is geen toezicht, vaste gebruikers van het veld meldden aan de gemeente wanneer
er weer gesloopt is door jeugd. Tis een donker veld (Geen verlichting) dus s ávonds komt er bijna niemand behalve
jeugd en vandalen
Hier loopt alles door elkaar, sommige groepjes gaan goed andere ontwijk ik. Er zit wel eens
raar volk bij dat komt dat bv met 2 pers en 6 grote agressieve honden maargoed die hoor je
van verre al aan het gebrul van de baasjes (HIER BLIJF GVD!!) enz Dan loop ik nog een extra rondje
want geheid dat ze er een kwartier later al niet meer zijn
6) aansprakelijkheid?
? daar heb ik geen idee van denk gewoon je eigen verantwoordelijkheid
.
gemeente. Die is gecombineerd met een plukroute dus daar staan naast de speeltoestellen ook veel fruitbomen.
of dat ook echt gaat werken is afwachten want dat bestaat nog niet zo lang.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre