Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker hondenvoer????? Welke merken???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

wilco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wilco »

ik had Farm Food en Prince,Royal Canin vergeleken met wat er allemaal in zit,bij de brokken dan,
ik kwam bij Farm Food uit dat daar minst van bijv eiwit ,vet celstof vitamine A,koper,enz....percentage in zat ,maar daar zitten geen conserveringsmiddelen,enz.. in.

bij Prince zat ik nagenoegen gelijk aan Royal Canin,Prince heeft bij sommigen dingen iets meer percentage,
alleent wat me op valt is dat bij Royal Canin veel meer koper,ijzer,zink,selenium,enz.. in zit dat scheelt soms wel het dubbelle, bij Royal Canin zit er bijv.35mg koper in en bij Prince 7mg en bij Farm Food 6mg,dat scheelt 5 a 6 keer,

waarom zit er bij RC zoveel in?

ik gebruik nu RC puppy (dat eet ze slecht,ze eet het wel met versvlees)maar ik dacht laat ik eens vergelijken,want Farm Food is hier het vaakst genoemt en het is nog goedkoper als RC ook maar ik zat te twijfelen welk ik nu moest nemen Prince of Farm Food.

heeft iemand daar zijn theorie over?
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

wilco schreef:ik had Farm Food en Prince,Royal Canin vergeleken met wat er allemaal in zit,bij de brokken dan,
ik kwam bij Farm Food uit dat daar minst van bijv eiwit ,vet celstof vitamine A,koper,enz....percentage in zat ,maar daar zitten geen conserveringsmiddelen,enz.. in.

bij Prince zat ik nagenoegen gelijk aan Royal Canin,Prince heeft bij sommigen dingen iets meer percentage,
alleent wat me op valt is dat bij Royal Canin veel meer koper,ijzer,zink,selenium,enz.. in zit dat scheelt soms wel het dubbelle, bij Royal Canin zit er bijv.35mg koper in en bij Prince 7mg en bij Farm Food 6mg,dat scheelt 5 a 6 keer,

waarom zit er bij RC zoveel in?

ik gebruik nu RC puppy (dat eet ze slecht,ze eet het wel met versvlees)maar ik dacht laat ik eens vergelijken,want Farm Food is hier het vaakst genoemt en het is nog goedkoper als RC ook maar ik zat te twijfelen welk ik nu moest nemen Prince of Farm Food.

heeft iemand daar zijn theorie over?
Tja, weet je, het is maar net waar je zelf voor kiest. Als jij het niet erg vind om je hondje
te vergiftigen met alle smaak- en geurstoffen, bindmiddelen en conserveringsmiddelen,
dan zou ik naast dit alles ook nog eens een hoog percentage aan koper geven.
Ze kunnen dat nl bijna niet kwijt. Wat je daarom heel vaak ziet is da, wanneer
je een hond omzet naar een goede geperste, biologische/natuurlijke brok zoals
Farmfood, een hond werkelijk aan het "ontgiften" gaat. In het begin daarbij heel
veel drinkt (om al die gifstoffen kwijt te kunnen raken en hun nieren te spoelen).
Wanneer je dat zie, dan is het toch wel duidelijk wat voor een rotzooi hij eerst
heeft gegeten (of ie dat nu lekker vond of niet).
De geperste brok van Prins is al wel wat beter dan RC, maar als je je hondje,
naast versvlees (en pas op; ik kom hier op diverse toppics heel veel tegen dat
mensen denken dat zakjes pedigree en blikvoer versvlees is: DAT IS HET NIET!)
een prima en zo natuurlijk mogelijke brok (in hoeverre een brok natuurlijk is!)
wilt geven, om ook een beetje je gevoel te volgen; wat spreekt jou aan en
hoe biologisch wil je het hebben.
Lekker een hele week op versvlees (diepvries; Bibi, Carnibest, Rodi of Energique)
en daarna over op een geperste brok.
Lieve groet van Eefy
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Suzanne19 schreef:
~Tine~ schreef:
Suzanne19 schreef:
Femke en Bailey schreef: Vroeg ik me ook af... ;)
Ja
Is echt geen "vers vlees" hoor.
Of het nou wel; of niet vers vlees is tis vlees en hier smullen ze dr van en daar gaat het tog om? en Het merk bevalt me wel .
Nee dat is het hem juist. Dat is geen vlees. Het bestaat uit 5% vleesresten. De overige 95% laat zich raden.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Eveline
Actief

WendyV schreef:
Suzanne19 schreef:
~Tine~ schreef:
Suzanne19 schreef: Ja
Is echt geen "vers vlees" hoor.
Of het nou wel; of niet vers vlees is tis vlees en hier smullen ze dr van en daar gaat het tog om? en Het merk bevalt me wel .
Nee dat is het hem juist. Dat is geen vlees. Het bestaat uit 5% vleesresten. De overige 95% laat zich raden.
En, nog VEEL erger; het is gekookt! :tong:
NIET rauw dus en DAT is wat een hond nodig heeft
en gewend is om te eten. Vleesresten is niet zo erg (als een wolf een versgevangen
rund eet, eet ie ook vlees, botten en de ingewanden; de pens daarbij is heel
belangrijk; daar haalt hij het halfverteerde groenvoer vandaan) Wat voor ons
vleesafval is; kan voor een hond prima voer zijn; pens en bot zijn juist heel erg
goed. Het gaat erom dat je je hond echt vlees geeft. Rauw. Daarmee houden ze
hun darmflora goed op peil. Dit kan ook kant-en-klaar voer zijn hoor.
Bibi, Carnibest, Rodi, Energique en zelfs Prins hebben een prima diepvries-kant-en-
klaar en compleet voer op de markt.
Lieve groet van Eefy
wilco
Vaste gebruiker
(Sharpei RIP)

ik geef nu Duck versvlees,ik vond er veel granen in zitten en kwam toen bij Carnibest maar daarvoor moet ik dan bijna 40KM voor rijden dat wordt te gek,dus wou ik nu op Rodi of Prince,
en ik ga van RC af iik ga naar Farm Food,
maar hoe pak ik dat nu aan?

ik geef nu 2x per dag haar RC puppy met 1 schijf Duck ,
hoe geef ik haar dat zometeen als ik Farm Food heb,
kan ik versvlees met brokken vermengen of liever alleent versvlees,
of s'ochtens brokken en dan versvlees(Prince of Rodi )maar versvlees is toch ook te zacht voor de tandjes?
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

wilco schreef:ik geef nu Duck versvlees,ik vond er veel granen in zitten en kwam toen bij Carnibest maar daarvoor moet ik dan bijna 40KM voor rijden dat wordt te gek,dus wou ik nu op Rodi of Prince,

of s'ochtens brokken en dan versvlees(Prince of Rodi )maar versvlees is toch ook te zacht voor de tandjes?
weekje alleen vers en dan ff erbij gaan geven. mengen of apart maakt bij ff niet zo veel uit. ik doe zelf twee dagen duck, een dag vuile pens en vier dagen ff, gaat heel goed! :-D
Eveline
Actief

wilco schreef:ik geef nu Duck versvlees,ik vond er veel granen in zitten en kwam toen bij Carnibest maar daarvoor moet ik dan bijna 40KM voor rijden dat wordt te gek,dus wou ik nu op Rodi of Prince,

Hoihoi,
Eerst 1 hele week alleen maar versvlees. Daarna kan je zo over op Farmfood.
Niets meer mengen met RC! Daar gewoon mee stoppen. 1 week versvlees heb je
als overgang.
Wat je daarna doet is een beetje je eigen beslissing: Wil je 1 of 2 of misschien wel
3 versvleesdagen in de week? Sommige kiezen er voor om vlees met Farmfood
te mengen (bij geperste brokken als Farmfood kan dat ook minder kwaad dan bij
geexpandeerde brokken; die mag je eigenlijk niet mengen met versvlees; het
darmgestel verwerkt beide op een hele andere manier en dat gaat niet samen.)
Ikzelf geef er echt de voorkeur aan om 2 of 3 hele dagen versvlees te geven.
Achter elkaar (dus niet 1 dag vlees dan weer 1 dag brokken) 's morgens
en 's avonds vlees, 2 dagen achtereen en daarna de rest van de week Farmfood
brokjes. Ik geef tijdens de brokkendagen een keer of 2 per week wat biogarde
yoghurt; da's ook heel goed voor het darmgestel.
Ik heb dus 3 vleesdagen, 4 Farmfood dagen en 2 x per week yoghurt.
Sinds ik dit heel consequent doe, het afgelopen jaar, nooit meer 1 probleempje
gehad (jeuk of diaree) Zalig!
Als jij het toch wilt mengen; met Farmfood weet ik dat dat mag. Kijk gewoon waarop
hij het het beste doet.
Lieve groet van Eefy
wilco
Vaste gebruiker
(Sharpei RIP)

als dus overga op FF met versvlees,
en moet bijv. ongeveer nu 325 gr. brokken geven dan moet ik dus minder brokken geven en dan 1 schijf (100gr. ) versvlees er door ,
is FF een zware brok of kan ik er gewoon 325 gr. van geven en dan ook nog versvlees.?

ze mag volgens RC puppy ongeveer 325 gr. hebben per dag (richtlijn ongeveer voor mij),
ze eet dan nu s'ochtens 125 gr. RC puppy met 1 plak Duck en s'avonds eet ze 150 gr. RC puppy met 1 plak Duck,maar vaak zit ze nog te zeuren om eten mag ik haar dan gewoon meer geven of betekent het dat ze het zo lekker vind of vullen die brokken/Duck niet?

asl ik nou s'ochtens FF geef en sávonds Duck moet ik dan de aanbevolen hoeveelheid gram geven of een tussenweg zoeken zoals; 200 gram FF en dan s'avonds 3 schijven Duck?
Ps ,nu lees ik net in dit stukje forum ,http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... c&start=30,
dat als je hond winderig of veel boert dat is een teken dat het te belastend is voor de maag en darmen met de kans op een volgend MAAGTORSIE,is dat zo
want Cheina is ook vaak s'avonds winderig?,moet ik me druk gaan maken of moet ik het voer aanpassen.
Eveline
Actief

wilco schreef:als dus overga op FF met versvlees,
en moet bijv. ongeveer nu 325 gr. brokken geven dan moet ik dus minder brokken geven en dan 1 schijf (100gr. ) versvlees er door ,
is FF een zware brok of kan ik er gewoon 325 gr. van geven en dan ook nog versvlees.?

ze mag volgens RC puppy ongeveer 325 gr. hebben per dag (richtlijn ongeveer voor mij),
ze eet dan nu s'ochtens 125 gr. RC puppy met 1 plak Duck en s'avonds eet ze 150 gr. RC puppy met 1 plak Duck,maar vaak zit ze nog te zeuren om eten mag ik haar dan gewoon meer geven of betekent het dat ze het zo lekker vind of vullen die brokken/Duck niet?

asl ik nou s'ochtens FF geef en sávonds Duck moet ik dan de aanbevolen hoeveelheid gram geven of een tussenweg zoeken zoals; 200 gram FF en dan s'avonds 3 schijven Duck?
Ps ,nu lees ik net in dit stukje forum ,http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... c&start=30,
dat als je hond winderig of veel boert dat is een teken dat het te belastend is voor de maag en darmen met de kans op een volgend MAAGTORSIE,is dat zo
want Cheina is ook vaak s'avonds winderig?,moet ik me druk gaan maken of moet ik het voer aanpassen.
Hoi,
Farmfood is een geperste brok en ligt wat zwaarder. Het heeft zelf ook een
voederschema (richtlijn) van hoeveel je een hond van een bepaalde leeftijd en
een bepaald gewicht mag geven. Daar moet je zelf even naar kijken.
Dit kan absoluut anders zijn dan de hoeveelheid RC die je nu geeft.
En daarna zal je zelf even moeten bekijken; een handje of 2 minder brokken geven
en daarvoor in de plaats 1 plak vlees? Dit is altijd lastig uitrekenen. Ook daarom
geef ik liever een hele dag brokken en heb ik een aantal vaste dagen dat ik
versvlees geef (zowel 'smorgens als savonds) Het is dan wat makkelijker
om je een weg te vinden met de richtlijnen die worden aangegeven.
Bij mixen moet je het echt uitproberen.
Wat betreft de maagtorsie hetvolgende:
Dat je een geperste brok gaat geven is alleen maar gunstiger. Geexpandeerde
brokken blijven nl drijven en vallen bijna niet of anders HEEEL langzaam uiteen
en dat maakt de kans op een maagtorsie iets groter.
Vooral bij honden met een diepe borstkas (windhonden, doggen, sommige herders,
een aantal jachthonden hebben dat) raadt men aan om geperste brokken
te geven. Dezen komen onderin de maag te liggen (liggen dus wel wat zwaarder)
maar vallen veel sneller uiteen. (probeer dat maar eens uit in twee glazen water;
1 met RC en 1 glas met FF en doe daar een gelijke hoeveelheid water bij.
Laat dit maar eens een tijdje staan; je zult het verschil zien).
Nog een voordeel hiervan is dat de voedingsstoffen hiermee veel beter worden
opgenomen en een hongergevoel vaak weg kan blijft.
Mijn hond krijgt in gewicht aan FF brokken echt iets minder dan een geexpandeerde
brok, maar hij zeurt nooit meer om meer eten en bij de vorige brok had hij altijd honger,
leek wel.
Een lange rust na het eten (lekker laten slapen en minstens 1 uur rustig aan doen)
blijft een advies om maagtorsie te voorkomen. Geef pas te eten na het wandelen
en laat 'm lekker met rust (niet gelijk ruwe spelletjes na het eten).
Lieve groet van Eefy
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik heb honden van 5 en 10 maanden jong! Ze staan beiden op Carnibest in de ochtend en 's avonds Farmfood. Ik weet dat de verdeling door iedereen anders gedaan wordt. Dit bevalt ons en de honden het beste.

Ontzettend gezonde honden, glanzende vachten, geen schilfers of jeuk. Goede ontlasting, vitaal, energiek, vrolijk, goede conditie. Dat is voor ons het bewijs dat we het goed doen! Al die blik rotzooi komt er zelfs voor onze katten niet in!
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Scarlett schreef: Al die blik rotzooi komt er zelfs voor onze katten niet in!
Onze katten staan zelfs volledig op vers vlees :mrgreen: ;)
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Tja, zou ik ook wel willen. Maar 1 kat van 7 jaar staat op een blaas dieet. De oudste kat wordt 16 jaar en om die nog op ander voer te zetten, ze krijgt/pikt af en toe wel wat Carnibest van de honden. En de derde kat mankeert niets is 7 jaar, maar om het voor hem alleen te doen is iets te omslachtig. Hebben ook nog een hond van 14 jaar op een lever dieet.
Er staan hier nu al 4 voertonnen voor de dieren. :P :mrgreen:
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”