Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bij mij op cursus zit er eentje, pup van 18? weken denk ik. Das dus wel een schijterd, zeker naar mensen toe.
Die mevrouw noemde het een 'ras in opbouw'..
ChantalTY schreef:Bij mij op cursus zit er eentje, pup van 18? weken denk ik. Das dus wel een schijterd, zeker naar mensen toe.
Die mevrouw noemde het een 'ras in opbouw'..
Hier ook een 'ras in opbouw', maar dat zijn toch niet bepaald schijterds.
Tuurlijk zitten die er heus wel tussen, maar dat heb je bij ieder ras wel.
Ik heb altijd geleerd dat een wolfShond een hond is die wolven jaagt.
Een wolfhond (zonder S dus) is een kruising waarin wolvenbloed zit, zoals de Saarloos Wolfhond en en Tsjechische wolfhond.
Maar enfin, dit ras zou zijn ontstaan uit een Saarloos en een witje.
Met alle respect, dat lijkt me geen recept voor stabiliteit.
Mij ontgaat het eerlijk gezegd ook een beetje waarooooom je nou perse iets bijzondersssss moet hebben
Waar wonen dit soort mensen?
Gewoon in kleine steden, dorpen?
Of ergens op de Veluwe met een stuk prive bos of zo ?
Leuk joh, voor zo'n hond om "mee te moeten" hobbelen op een cursus tussen Labjes en Russels, omdat er zo nodig weer wat figuren bedacht hebben
dat teruggggg naar de oorsprong - hondjes hartstikke leuk zijn om te zien MAAR WEL gedomesticeerd dienen te worden
dat dat vroeger zo met vrijwel alle rassen gegaan is , tuurlijk
Maar in 2015, in de huidige tijdsgeest en in drukker bevolkte gebieden ?
What's next? Van Linxen een gedomesticeerde huiskat maken omdat je dan ook spesjaaal bent?
Nanna schreef:Ik begrijp best dat je wat bijzonders wilt.
Maar het moet ook een beetje in de maatschappij passen.
Óf je moet ze alleen voorbehouden aan mensen die op landgoederen of hutjes op de hei resideren.
Want wat ik aan Saarlozen op de show zie, daar word ik niet vrolijk van. Die honden zelf ook niet.
mercedes2803 schreef:Mij ontgaat het eerlijk gezegd ook een beetje waarooooom je nou perse iets bijzondersssss moet hebben
Waar wonen dit soort mensen?
Gewoon in kleine steden, dorpen?
Of ergens op de Veluwe met een stuk prive bos of zo ?
Leuk joh, voor zo'n hond om "mee te moeten" hobbelen op een cursus tussen Labjes en Russels, omdat er zo nodig weer wat figuren bedacht hebben
dat teruggggg naar de oorsprong - hondjes hartstikke leuk zijn om te zien MAAR WEL gedomesticeerd dienen te worden
dat dat vroeger zo met vrijwel alle rassen gegaan is , tuurlijk
Maar in 2015, in de huidige tijdsgeest en in drukker bevolkte gebieden ?
What's next? Van Linxen een gedomesticeerde huiskat maken omdat je dan ook spesjaaal bent?
Daar hebben we al bengalen en savannah-katten voor.
Ik vind wolfhonden prachtig om te zien, maar dan wel bij een ander (zeker na alle verhalen van Flamme ). Ik vind het alleen zo jammer dat (te) veel mensen het angstige karakter verdedigen en als noodzakelijk voor het ras zien.
Marjoleine schreef:Ik heb altijd geleerd dat een wolfShond een hond is die wolven jaagt.
Een wolfhond (zonder S dus) is een kruising waarin wolvenbloed zit, zoals de Saarloos Wolfhond en en Tsjechische wolfhond.
saarloos en witje.. dat klinkt niet best. ik heb een hoop witjes in de les gehad en stuk voor stuk angsthazen. wat ik over de saarloos weet is ook niet best
Nou, er is een witje gebruikt voor de outcross van de saarloos.
Daar vind ik wel iets van, maar goed, hun keuze.
Dit is anders, dit is een daadwerkelijk ras volgens de site, ontstaan uit een kruising saarloos x witje.
Google maar eens op die naam.
Tsja, ik snap niet veel van de erfelijkheid bij honden maar om een witte herder te kiezen bij de saarloos. Dat ontgaat me echt.
Gooi er een ras in met de onverstoorbaarheid en belastbaarheid van een blok beton.
Zappa is geen angsthaas maar heeft de belastbaarheid van een pakje zachte boter. Dat geeft niet, dat maakt hem voor ons een fijne huishond. Maar het is geen fokmateriaal wat mij betreft.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
lets have fun schreef:Ken trouwens wel stabiele witjes met een prettig karakter, dus het kán wel.
Nou, ik wou net zeggen
Het zijn niet allemaal schijtbakken.
Je hoort nu eenmaal vaker het negatieve.
Heb een poos geleden iemand met 5 witjes leren kennen en dat zijn stuk voor stuk gewoon fijne, prettige honden. Zal toch niet zo zijn dat zij nu net de uitzonderingen heeft, haha.
Maar 'terughoudendheid' is een gewenste raseigenschap bij de Saarloos, tenminste dat zeggen de echte liefhebbers. Dus die zien dan juist liever een witje die vergelijkbaar is qua karakter denk ik dan
Ik heb een wolfhond (Tamaskan) en ik woon midden in de stad. Ik val heel erg op de natuurlijke uitstraling/bouw van deze honden, geen overdrijvingen. Maar een 'angsthaas' zat ik zeker niet op te wachten, dus een Saarloos is het dan ook niet geworden. Het is dat ik bij toeval een keer de Tamaskan ben tegengekomen en de rasomschrijving perfect klonk, anders had ik wss een herder genomen. Want hoe mooi ik wolfhonden ook vind, het karakter moet wel passen.
Niet elk witje is indd een schijterd. De vader van mijn reu kon je nog mee over een kanonsveld lopen, door een drukke stad en vervolgens nog door de dierentuin en dat beest kijkt echt niet op of om...
Dus DAN zou ik het wel snappen, om de saarloos iets stabieler te maken. Maar voor mij zou het niks zijn, eerder een Tamaskan of een witte
Marjoleine schreef:Ik heb altijd geleerd dat een wolfShond een hond is die wolven jaagt.
Zo heb ik het ook geleerd.
De Duitse fokker die dit is gestart heeft het echter over wolfShond.
Wat verwarrend, maar goed...... hij heeft het ras gesticht ........................ nou ja, dat probeert hij.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
De Maxdorfer wolfhond bestaat al een tijdje hoor, een Kennel uit Duitsland die een zelf in elkaar geflanst papiertje uitprint als zijnde Stamboom en voila je hebt een ras.
En Nanna, hou toch eens op met roepen dat de SWH allemaal van die schijters zijn. Hoeveel ken je er nu daadwerkelijk? Ik stel voor dat je eens een wandeling meeloopt waar een groot aantal SWH's aanwezig zullen zijn, eens kijken of je er dan nog zo over denkt. 22 feb. is er weer een wandeling.
Groetjes,
Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter Leven is het meervoud van Lef
Alweer een tijdje geleden ben ik iemand tegengekomen met een Maxdorfer wolfshond. Een reu van een jaar of anderhalf. Een prachtige hond met een heel leuk en stabiel karakter. Sociaal naar mensen en honden. Zeker niet angstig, zelfs niet terughoudend. De teven waar wij toen mee liepen waren zeer van hem onder de indruk, in de zin dat ze hem geweldig vonden
Maar goed, dat was er maar eentje en dat zegt natuurlijk niets over het ras op zich.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
dibbes1974 schreef:De Maxdorfer wolfhond bestaat al een tijdje hoor, een Kennel uit Duitsland die een zelf in elkaar geflanst papiertje uitprint als zijnde Stamboom en voila je hebt een ras.
En Nanna, hou toch eens op met roepen dat de SWH allemaal van die schijters zijn. Hoeveel ken je er nu daadwerkelijk? Ik stel voor dat je eens een wandeling meeloopt waar een groot aantal SWH's aanwezig zullen zijn, eens kijken of je er dan nog zo over denkt. 22 feb. is er weer een wandeling.
Hier in de buurt lopen er een paar: bang. En niet zo'n beetje ook. Op de dag van het Nederlands Dier waren er ook een heel stel: de een was nog banger dan de ander. Op de hondenshow: heel veel angst. Vorig jaar in Eindhoven werd er eentje pissend door de ring getrokken.
Er zullen best er bij zijn die wat heldhaftiger zijn , maar mijn beeld van het ras is toch dat er heel veel angst voorkomt.
Ik ken er een heleboel en het meerendeel is niet angstig maar zoals in de rasstandaard staat terughoudend. Ik ken er idd. een paar die extreem angstig zijn en ken er een aantal die je als bv een labador meteen in je armen springt. De extreem angstige gevallen zijn niet goed, een hond die pissend door de ring gaat is niet zoals een SWH moet zijn. Dan is de baas niet goed bij zijn hoofd om die hond dat aan te doen. Mijn honden houden ook niet van shows maar lopen wel gewoon mee en laten zich gewoon betasten. Hier in het park lopen een aantal duitse herders waarvan er 2 extreem bang zijn en een aantal waarvan ik denk dat die het karakter van een chi hebben gekregen , nu ken ik de duitse herder redelijk goed maar als ik geen meer zou kennen zou ik dan mijn mening moeten vormen over die paar gevallen.
Feit blijft gewoon dat je een SWH geen plezier doet met shows of evenementen waar veel mensen komen en als je dan eentje hebt die echt angstig is zou je dat als baas zijnde nooit moeten doen. Ik stel toch voor dat je eens naar een wandeling gaat waar er een groot aantal komen, dan kan je echt eens de verschillen zien.