Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De hond die niet bestaat?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: De hond die niet bestaat?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dromer schreef:And the search continues...
Wat vinden jullie van deze? Een cocker kruising. Nadeel is dat het verharen niet in te schatten is natuurlijk...en dat ik niet weet wat ze al heeft meegemaakt.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... aniel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens las ik ergens dat cockers voortdurend verharen....is het een kwestie van mazzel hebben?
Een buitenlandse herplaatser is een prima idee, maar ik zou wel eerst informeren of er mensen zijn die ervaring hebben met de stichting van je keuze. Ik ken deze stichting niet, maar er zit een hoop kaf onder het koren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

hermelien1989 schreef:Kijk uit met powderpuffs. Toen ik voor de eerste enting bij mijn dierenarts was ze erg blij dat ik een poedel had en geen powderpuff (was een van de eerste vragen, welke van de 2 het was).
Powderpuffs blijken veel problemen te hebben met de tanden en zowieso een slechtere gezondheid te hebben.
Ik heb voorheen even getwijfeld (ik heb 1 pp een paar keer gezien en vond die heel leuk), maar ben blij het uiteindelijk niet gedaan te hebben.
Ik denk dat de da in de war was met de naakte versie. Die hebben een incompleet gebit. Powderpuffs hebben een prima gebit hoor.
Dat van die gezondheid lijkt me ook dikke onzin.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Dromer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dromer »

Aha, dus dat vlaggen moet ik hem gewoon niet laten doen? Hij is al 8...zou hij dat nog af kunnen leren? Ik heb mijn kinderen uitgelegd dat hij overal groetjes aan het lezen is van andere honden (snuffelen) en dan groetjes terug doet door een plasje te doen. Vinden ze dus de normaalste zaak van de wereld. Soms zeg ik dat ze even door moeten lopen en krijg ik een reactie als "maar mam, hij is nog aan het lezen!" Of "maar mam, hij moet nog de groetjes terug doen!" :flower: :LOL:

Trouwens, ik lees net dat chihuahus ook niet verharen. Mijn zoon ziet me aankomen met een chihuahua. Bestaan er ook grote stoere chihuahuas? :engel:
Dromer
Vaste gebruiker

Oh enne, de poedel: ik vind hem ongeschoren een stuk knapper. Mijn man vind het nog steeds een PHOEdel. Het zijn vooroordelen. Pure Discriminatie. Excuses. :roos:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dromer schreef:Oh enne, de poedel: ik vind hem ongeschoren een stuk knapper. Mijn man vind het nog steeds een PHOEdel. Het zijn vooroordelen. Pure Discriminatie. Excuses. :roos:
Het is ook altijd hetzelfde met mannen :mrgreen: je moet gewoon niet zeggen dat het een poedel is.

Jip (middenslag poedel) is altijd de favoriet van kinderen. Vindt het heerlijk om te knuffelen en ballen te halen. Zelfs de semi stoere jongens van een jaar of 15 besluiten daarna dat ze een Jip willen :engel:

Cockertjes zijn overigens ook erg leuk vind ik. Lekker vrolijk :cheer: hier in de buurt lopen ook een aantal chineesjes maar die vind ik erg onzeker en blafferig. Wel allemaal van dezelfde baas dus misschien ligt het daar aan.

En een havanezertje? Ook sportief maar kunnen ook met een dagje minder. En verharen (vrijwel) niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dromer schreef:Aha, dus dat vlaggen moet ik hem gewoon niet laten doen? Hij is al 8...zou hij dat nog af kunnen leren? Ik heb mijn kinderen uitgelegd dat hij overal groetjes aan het lezen is van andere honden (snuffelen) en dan groetjes terug doet door een plasje te doen. Vinden ze dus de normaalste zaak van de wereld. Soms zeg ik dat ze even door moeten lopen en krijg ik een reactie als "maar mam, hij is nog aan het lezen!" Of "maar mam, hij moet nog de groetjes terug doen!" :flower: :LOL:

Trouwens, ik lees net dat chihuahus ook niet verharen. Mijn zoon ziet me aankomen met een chihuahua. Bestaan er ook grote stoere chihuahuas? :engel:
dat moet je natuurlijk zelf weten. als jij je eraan stoort kan je het verbieden. mij zou het niet uitmaken. ik loop ook altijd in het bos en daar lopen ze los. soms ga ik door de wijk maar dan maakt het me ook niet uit, ik wil alleen niet dat hij tegen groen van andere mensen pist.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Tja, ik denk dan aan een gezinslievende clown als een boxer. Maar deze is een stuk groter, en je kinderen zijn nog niet heel oud. Een boxer kan erg onstuimig raken als het op spelen aankomt. Nou ja, dat zal ook wel een kwestie van opvoeding zijn. Correct me if i'm wrong.

Dan nog even :offt:
Ja Tibetaan hoort in groep 9 gezelschapshonden maar is een hond die vee hoed maar niet op de manier van een terriër maar op de manier van een Herder.

Vraag ik me toch af waar dat Terriër vandaan komt :denken:

Terrier is er ooit eens opgeplakt omdat het uiterlijk wat lijkt op dat van een terrier.
Om nog maar niet te beginnen over de Zwarte Russische Terriër.
Afbeelding
Dromer
Vaste gebruiker

Oke, de opties zijn dus:

Cocker spanier
Poedel
Tibetaanse terrier
Havanezer

Konden we maar ergens op bezoek waar ze deze allemaal hebben rondlopen, zodat we ze met elkaar kunnen vergelijken....
Of iedere soort een weekendje op proef ofzo.
Zijn er hier nog mensen met bovenstaande honden die binnenkort een weekendje weg willen zonder de hond? :engel:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Je kunt toch gewoon afspreken met baasjes van deze rassen of meegaan met wandelingen van de rasverenigingen?
Hutsje
Zeer actief

Dromer schreef:Oke, de opties zijn dus:

Cocker spanier
Poedel
Tibetaanse terrier
Havanezer

Konden we maar ergens op bezoek waar ze deze allemaal hebben rondlopen, zodat we ze met elkaar kunnen vergelijken....
Of iedere soort een weekendje op proef ofzo.
Zijn er hier nog mensen met bovenstaande honden die binnenkort een weekendje weg willen zonder de hond? :engel:
waar woon je? en ik stuur je even een pb ;)
Afbeelding
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Vraag maar eens rond bij vrienden en kennissen. Ik heb dat ook gedaan en laat nu net de oma van een vriendje uit het dorp een Havanezer hebben, die ik ook al heel vaak had gezien op het voetbalveld zonder te weten dat het een Havanezer was. :) Op internet had ik al geconcludeerd dat dit voor ons het leukste hondje is, dus dat kwam mooi uit!

Of spreek mensen aan die een leuke hond hebben. Iedereen wil graag over zijn hond vertellen, is mijn ervaring.

Wij gaan over een paar maanden op zoek naar een Havanezer pup.
Havanezertje Zoey :I:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Leeuwhondje geen optie?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Leonie. schreef:Je kunt toch gewoon afspreken met baasjes van deze rassen of meegaan met wandelingen van de rasverenigingen?
Idd!

Gewoon "brutaal" wat mensen benaderen
Misschien wil Boevierpoedel je wel een bakkie koffie doen in ruil voor een middag poedels kijken :ok:
Ter waarschuwing; dat spul van hem zit graag op schoot :I:

Voor de cockers benaderd Hutsje je al zie ik

hmmmm wie heeft er een tibetaanse terrier mensen :mann:
en een havanezer?
Dromer
Vaste gebruiker

Volgens mij was het leeuwhondje nog wat kleiner, en ik vind de havanezer eigenlijk al te klein....
Een havanezer zien we dagelijks op het schoolplein. Schatje. Superzacht. Wel een beetje klein....meer een oma-hondje :D . Komt niet heel sportief over....maar is zoner meer lief voor alle kinderen op het schoolplein. :I:

cockers en tibetaanse terriers hebben we niet in de buurt geloof ik. En langharige poedels heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Een vriendin heeft een koningspoedel. Te groot en geschoren. :schrik:

Ik kwam nog een lijst tegen van weinig verharende honden. Zie hier:
http://dogtime.com/dog-breeds/character ... -shed-dogs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vroeg mijn dochter welke ze het leukst vond. Wees ze de enige aan die geen ras is: de puggle. :LOL:
Ik snap het wel, is ook een van de weinige die eruit ziet als een HOND. :ok:
Maar waarom zou zo'n mix er tussen staan? Welk origineel (beagle of mopshond) verhaard dan weinig?
En waarom staat de cocker niet in dit lijstje....?
questions :pop: questions....
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Leeuwhondje is groter dan de havanezer :wink: Volgens standaard max 33cm schofthoogte, maar ik ken er veel die erover zitten zelfs 36cm.
Laatst gewijzigd door Linsey op 27 jan 2015 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Nou, de Beagle haart als de zzziekte :schrik:
Ik heb een kruising Beagle met Hussel Russel
Ze weegt krap 11-12 kilo maar wat daar afkomt tegen de rui aan ? Niet lollig
mercedes2803
Zeer actief

Ik heb de afgelopen jaren weleens poedels gezien; klein en middenslag en groot
Die ik gewoon nooit herkend had als poedel :80:
Waarom? Omdat er steeds meer mensen zijn die die honden 'gewoon' normaal knippen
waardoor dat tuttige beeld wat iedereen bij een poedel heeft totaal verdwijnt
Ik moet tegenwoordig dus echt twee keer kijken voor ik 1 keer een poedel herken
en niet om op te scheppen :pffff: maar ik ben gewoon best goed in rassen herkennen en zeker een poedel
dacht ik er wel uit te halen omdat ik die ken van vroegah

oftewel; nanna heeft gelijk :ok:
"Schiet" die poedel nog maar niet af Dromer...
Ik vind het echt 1 van de beste ideeen namelijk
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef: Afbeelding
Wat een extreem leuk hondje.

Volgens mij is een poedeltje ook wel wat voor mij. Maar hoe zien ze eruit als je de vacht helemaal niet zou knippen, vraag ik me af?
Dromer
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Dromer schreef: Een vriendin heeft een koningspoedel. Te groot en geschoren. :schrik:
:19:
Er zijn ook middenslag en dwergpoedels.
En je móet niet in die bolletjes scheren hoor. Bij sommige mensen heeft het idee denk ik postgevat dat dat een dwingende voorwaarde is. Nee, dus.
Dit is ook een Poedeltje.

Afbeelding
Die is echt TE leuk. Maar das vast een puppy.....das niet eerlijk. Puppys zijn altijd cute. :I:
Hutsje
Zeer actief

Kells schreef:
Dromer schreef:Oke, er is dus een nieuw criterium: een rode of blonde hond aub :engel:
Ik zou gaan voor rood! :engel:
je hebt ook hele leuke schimmeltjes hoor! :mann:

http://www.spanielclub.nl/cocker/kleuren" onclick="window.open(this.href);return false;

hier betere foto's en andere kleurtjes

http://www.ecscn.nl/index.php/kleuren" onclick="window.open(this.href);return false;

een blauwschimmel met tan vind ik ook geweldig hoor! :I:
Afbeelding
Dromer
Vaste gebruiker

Nou, doe mij dan maar een cocker in Toller kleuren. Rood met witte bles aub. Nee, u hoeft haar niet in te pakken. Vooruit, een strikje dan. Oke, twee. :cheer:
Hutsje
Zeer actief

zoiets? :I:

Afbeelding
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Cockers zijn echt superleuk! Ik vond het maar truthondjes maar sinds ik er van dichtbij ken blijkt niets minder waar. Actief, waaks, altijd vrolijk :I:
Ik weet niet in welke mate het bij de cocker voorkomt maar de reu van een vriendin lijdt wel aan epilepsie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leonie. schreef:
Nanna schreef: Afbeelding
Wat een extreem leuk hondje.

Volgens mij is een poedeltje ook wel wat voor mij. Maar hoe zien ze eruit als je de vacht helemaal niet zou knippen, vraag ik me af?
Dan krijg je dus zoiets. Net gewassen en geborsteld. Geen model maar ontplofte haarbal en voor de gemiddelde eigenaar niet meer bij te houden
Afbeelding
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Leonie. schreef:Je kunt toch gewoon afspreken met baasjes van deze rassen of meegaan met wandelingen van de rasverenigingen?
Idd!

Misschien wil Boevierpoedel je wel een bakkie koffie doen in ruil voor een middag poedels kijken :ok:

en een havanezer?
Je moet niet alles verklappen. :hmmm:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Je kan ook een keer een show bezoeken, dan zie je er veel bij elkaar en kan je wat mensen spreken over de rassen en ervaringen aanhoren. Volgend weekend is er eentje in Eindhoven.

Leuk hè, zo'n zoektocht :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mercedes2803 schreef:
Idd!

en een havanezer?
:engel: Of wilde je in de toekomst nog verwoedde pogingen doen om ons allemaal te doen geloven dat je valsuh poedels hebt of zo ? :LOL:
Jammer voor jou, maar daar gaat niemand meer intrappen na oa je bezoekje aan de Doe-Dag waarbij jouw honden zich echt uber zoet gedroegen :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
bouvierpoedel schreef:
mercedes2803 schreef:
Idd!

en een havanezer?
:engel: Of wilde je in de toekomst nog verwoedde pogingen doen om ons allemaal te doen geloven dat je valsuh poedels hebt of zo ? :LOL:
Jammer voor jou, maar daar gaat niemand meer intrappen na oa je bezoekje aan de Doe-Dag waarbij jouw honden zich echt uber zoet gedroegen :mann:
zijn gewoon slettebakken en hoerenhonden ,eigenlijk helemaal niet stoer. :roll: Wil wel graag die botte boer imago houden en niet zo te boek staan als de hoerenmadame. :hmmm:
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)

Ongelezen bericht door Noahtje »

Dromer schreef: Trouwens, ik lees net dat chihuahus ook niet verharen. Mijn zoon ziet me aankomen met een chihuahua. Bestaan er ook grote stoere chihuahuas? :engel:
Ik heb twee chihuahuas en ze verharen wel. Ze zijn klein, maar zeker als ze in de rui zijn vind je toch echt wel haren terug op je bank / kleren.
Noah en Isa zijn echte allemansvrienden, vinden wandelen heerlijk, net als spelen met andere honden. Blaffen doen ze zelden, alleen soms als ze spelen. Als je een goed gesocialiseerde chihuahua koopt, bij een goede fokker heb je er een heel leuk hondje aan. Ze zijn wel klein.. en daar moet je van houden. Maar, als je alleen aan een chihuahua denkt vanwege het niet verharen, dan zou ik het niet doen, ze verharen wel.. het zou niet meteen een ras zijn waaraan ik denk als ik je wensenlijstje zie.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Iedere hond verhaard.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”