Dit zijn mijn nieuwe cavia dames, twee Lunkarya zusjes.
Bijna negen weken oud.
Namen moet ik nog bedenken, ben er nog steeds niet uit.
Dus als iemand twee leuke namen weet?
Mijn twee vorige "dames" bleken een dame en heer te zijn.
Omdat ik dames wou, heeft de fokker de beer terug genomen en de zeug ook, omdat ze zwanger bleek te zijn.
Liever dat ze bij een ervaren iemand geboren zouden worden en vanwege eventuele complicaties op zo'n jonge leeftijd.
Helaas is de zwangerschap/bevalling niet goed verlopen.
Verder had ze momenteel niks beschikbaar en ik wou ook niet meteen nieuwe caafjes in huis hebben.
( Er was voor de beer ook niet direct een andere geschikte beer om mee te koppelen en ik wou toch erg graag dames).
Ze kon me wel bij een kennis van haar voorstellen welke nog enkele zeugjes beschikbaar had als knuffelcaafjes.
Ben er een tijdje terug heen geweest en zo doende zijn dus sinds kort de dames hier gearriveerd
Heb eerst nog even nagedacht voor ik ze daadwerkelijk ben op gaan halen, maar ik kon deze lieve bolletjes wol niet weerstaan
Maar ze zijn zo leuk,...die lieve schattige krulletjes
Oppakken vinden ze eng, maar eenmaal op de hand/schoot vinden ze het wel gezellig
Ik pak ze twee maal per dag sowieso even op, om ze te laten wennen en om natuurlijk even te knuffelen
Maar ik laat ze verder zoveel mogelijk met rust eerst, voorlopig.
( Is soms wel erg moeilijk hoor, want wie wil zulke lieve krullenbollen nou niet knuffelen)