Gisteren liep ik met ze terwijl 100m voor ons een DH en een flatcoat een akkefietje hadden. Wij moesten daar wel langs, dus ik lijn Beau aan. Beau is een gevoelig typje en wil bij spanning ergens al dan niet per ongeluk paniek zaaien. Een zeer slecht plan en omdat ik hem ken dus even aan de lijn. Neo liet ik los lopen en riep ik er langs. Je zag die mensen kijken
Even terug moest ik met de mannen, beide aangelijnd, over een brug. We kwamen daarbij langs een kind en haar oma. Waarop de oma tegen het meisje zegt: 'Pas maar goed op voor die Duitse herder.'. Terwijl Neo een kindervriend is en Beau een kinderhater
Ook sturen mensen eerder hun honden op Beau af. 'Ga maar even bij die beagle kijken.'. Waarop ik Neo gewoon uitstuur en Beau bij me roep. Beau vindt andere honden nutteloos en onnodig en Neo vindt het wel grappig.
Heel leuk om met zo'n divers tweetal te lopen. Iedereen schat dat lieve, grijze beagletje héél anders in dan die grote, gevaarlijke Duitse herder. Zelfs mam had er moeite mee, ze is er van overtuigd dat herders hun baas ooit een keer grijpen, al is het na tien jaar trouw. Ik heb maar niet gezegd dat Duitse herders dan altijd van achteren aanvallen

[/url]