Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Diarree

Ongelezen bericht door H&NN »

Vanochtend was Tommy (logeetje) weer eens aan de diarree, maar nu is de vraag: hoe kan dat? 8O Hij heeft gister alleen gedroogd wit brood gekregen en zijn gewone voer. Een tijdje geleden (toen Pedigree hun voer veranderde) had Tommy door diarree. Nu heeft hij inmiddels ander voer van Dobey (dierenwinkel), toen ging het wel weer goed. Maar nu heeft hij weer diarree. Kan het zijn dat er iets goeds mis is? Het kan toch niet door het slechte weer of iets dergelijks komen? :? Hij is verder niet ziek of zo, in tegendeel, hij is zo levendig als wat.
Groetjes! Maud
H&NN
Actief

Gevoelig

Ik moet nog wel toevoegen dat hij hele gevoelige darmen heeft hoor. Van pups af aan al. Geen koekjes/botten/vlees etc. want dan krijgt hij al diarree. Maar dat kan het gister dus niet geweest zijn. Verder las ik dat ze het ook van stress kunnen krijgen, maar hij is hier al vaker geweest en er is niks verandert sindsdien, dus dat kan het ook niet echt zijn. :roll:
Groetjes! Maud
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job heeft ook wel eens dunnere poep als hij zich heel druk maakt ofzo. Maar dat is meestal zo weer over.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
H&NN
Actief

ouderdom?

Kan het ook iets te maken hebben met ouderdom? Of kan het duiden op een ziekte :roll: ?
Groetjes! Maud
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Als je het niet vertrouwd ga dan even naar je DA. Je kunt beter een keer extra gaan dan dat je later zegt was ik maar gegaan. Is prettiger voor je eigen gemoedsrust. Sterkt. ;)
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
H&NN
Actief

Ok

Ja, als het overmorgen of zo nog niet over is, ga ik wel even langs. Bedankt voor de hulp :roll:
Groetjes! Maud
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Als er nou niets mis is zou ik toch eens vuile pens gaan proberen te voeren, alleen maar om de darmen weer wat aan het werk te zetten, als de darmen al zo gevoelig of lui zijn moet je kijken of je ze weer aan het werk kan zetten ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Tommy, er zijn twee dingen die je kunt doen om de oorzaak van dit probleem op te sporen en dat is:

1. door de dierenarts laten onderzoeken in hoeverre de alvleesklier nog goed werkt, en

2. eens gaan kijken of entingen iets te maken zouden kunnen hebben, door na te gaan wanneer het allemaal begonnen is en of de hond 3 maanden daarvoor entingen of jaarlijkse entingen gehad heeft.

Daarnaast kun je ook nog gaan bekijken in hoeverre de voeding van de hond verbeterd kan worden. Elk dier heeft zijn eigen behoeftes en elk beschadigd dier heeft behoeftes die kunnen afwijken van wat de gemiddelde hond nodig heeft om goed te kunnen functioneren.

Aangezien deze hond al duidelijk "beschadigd" is door ??? denk ik eigenlijk niet dat af en toe pens of overstappen op een versvlees een oplossing biedt. Als je meer wilt leren over honden en hun specifieke behoefte aan voeding kun je hier clicken, het gaat over rauwe voeding.

Groet,
Ignit.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

hihi, link doet het niet 8O ... hier clicken is http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk

Ignit. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”