Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vakantieplannen noorwegen wie heeft advies
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: vakantieplannen noorwegen wie heeft advies
http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rabies moet je wel voor elkaar hebben, voor de rest loopt het wel los.
Maar wat doen jullie verschrikkelijk verwend en moeilijk zeg. Sorry dat ik het zeg.
Stap toch gewoon in de auto en rij die kant uit. Waarom zou je iets willen reserveren in vredesnaam. Het is een land om doorheen te reizen en te doen wat je wilt.
Het zijn geen landen waar je op donderdag om 3 uur ergens moet zijn.
Rabies moet je wel voor elkaar hebben, voor de rest loopt het wel los.
Maar wat doen jullie verschrikkelijk verwend en moeilijk zeg. Sorry dat ik het zeg.
Stap toch gewoon in de auto en rij die kant uit. Waarom zou je iets willen reserveren in vredesnaam. Het is een land om doorheen te reizen en te doen wat je wilt.
Het zijn geen landen waar je op donderdag om 3 uur ergens moet zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Sommige mensen hebben altijd problemen en anderen nooit. Het hele idee van op de bonnefooi gaan reizen is dat je niet precies weet wat je gaat treffen. Maar je bent niet direct dood ofzo, en je beleefd tenminste nog eens iets. De onzekerheden zijn nu juist de charme.toots schreef:Ook met de huisjes huren ik heb wat ervaringen gelezen van mensen die in het hoogseizoen zijn gaan rijden en echt niet aan huisjes konden komen of ze hadden alleen nog maar dure huisjes beschikbaar, toen dacht ik ga alvast kijken of ik vanuit huis wat hytes op de route kan reserveren, dat kan wel maar dan zit je wel een week in een huisje en niet echt wat wij willen.

Heeft je vriend een handicap?... dus we zitten nu toch maar naar een camper te zoeken dan hoef je niet te zoeken naar hytes en kun je gewoon gaan waar je wilt. Alleen is het best lastig om een automaat camper te vinden waar een hond mee mag in onze omgeving iig wij zien er wel veel in Friesland. En we willen perse geen particulier . Ik had een echt mooie camper gevonden maar dat bleek geen automaat jammer. Mijn vriend wil perse automaat het valt nog niet mee.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- NoaPup
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
Wij gaan nu voor het derde jaar lekker op de bonnefooi! Is geweldig, 's morgens niet weten waar je 's avonds staat met je campertje. Uiteraard wel een route in ons hoofd maar beide jaren daar behoorlijk van afgeweken. Terwijl je reist spreek je regelmatig locals of andere reizigers. Wanneer je verteld waar je naar toe wilt gaan geven ze je allemaal tips om daar te bekijken maar we hebben ook een paar keer gehoord daar vooral NIET naartoe te gaan. De mensen komen dan met prachtige alternatieve routes die je veel meer van het land laten zien! Vandaar dus dat wij echt niets willen reserveren.
In Noorwegen misschien iets makkelijker, op veel plaatsen mag je vrij kamperen. Maar in Frankrijk dus niet. Daar waren we vorig jaar, ook met camper, 2 volwassenen 3 kids en een hond, midden in het hoogseizoen. Mensen verklaarden ons voor gek dat we helemaal niets hadden geboekt, dat was juist ons avontuur! Ook wel bij campings aangeklopt die vol waren maar voor één nachtje mag je vaak toch wel blijven, desnoods langs de kant van de weg, en mag je gewoon gebruik maken van alle faciliteiten van de camping.
In Noorwegen misschien iets makkelijker, op veel plaatsen mag je vrij kamperen. Maar in Frankrijk dus niet. Daar waren we vorig jaar, ook met camper, 2 volwassenen 3 kids en een hond, midden in het hoogseizoen. Mensen verklaarden ons voor gek dat we helemaal niets hadden geboekt, dat was juist ons avontuur! Ook wel bij campings aangeklopt die vol waren maar voor één nachtje mag je vaak toch wel blijven, desnoods langs de kant van de weg, en mag je gewoon gebruik maken van alle faciliteiten van de camping.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Nou wij hebben denk gewoon graag wat meer zekerheid mag dat ook?
Wij willen het land verkennen maar willen ook gewoon een mooie vakantie die een beetje relaxed gaat.
Hoe een ander dat invult moet hij of zij zelf weten. Dan zijn we maar verwend.
Nee mijn vriend heeft geen handicap maar wil gewoon graag met een automaat hij rijd altijd automaat en is gewoon luxe gewend. Ik denk dat we gewoon meer geld moeten gaan neerleggen voor wat wij willen.
Wij willen het land verkennen maar willen ook gewoon een mooie vakantie die een beetje relaxed gaat.
Hoe een ander dat invult moet hij of zij zelf weten. Dan zijn we maar verwend.
Nee mijn vriend heeft geen handicap maar wil gewoon graag met een automaat hij rijd altijd automaat en is gewoon luxe gewend. Ik denk dat we gewoon meer geld moeten gaan neerleggen voor wat wij willen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou wij hebben een aantal hele leuke Campers te koop zien staan en vanmiddag hebben we een mail naar een van de verkopers gestuurd. Die heeft een leuke 2 tot 4 persoons kleine Hymer 5.4 meter een ouwetje nouja uit bouwjaar 1993 en is van een ouder echtpaar geweest die er zuinig op zijn geweest hij heeft nog geen 100000 km gelopen en ziet er heel netjes uit hij bevat zelfs wat extra,s als een schotel en tv en gewoon een 160x200 cm hef bed boven de draaibare bestuurders stoel en automaat voor een nette prijs. De stoffering is heel netjes niet helemaal meer van deze tijd maar daar zouden we altijd iets aan kunnen laten doen maar dat is het enige. Alles zit erin douche, wc , oven 3 pits gaststel etc dus hopelijk mogen we daar binnenkort naar gaan kijken.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 25 jan 2015 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- NoaPup
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
Wat leuk!
Wij willen in de nabije toekomst ook een eigen camper.
We weten alleen nog niet of we dat volgend jaar al gaan doen. Kinderen worden ouder, en de oudste heeft al aangegeven niet meer mee te willen volgend jaar.
Zitten we straks met z'n tweeën in een loei van de camper, ook niet handig.
We weten alleen nog niet of we dat volgend jaar al gaan doen. Kinderen worden ouder, en de oudste heeft al aangegeven niet meer mee te willen volgend jaar.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja dat zul je net zien je zou altijd kunnen kijken naar een compacter model voor 4 of 5 personen en dan eventueel een voortent.NoaPup schreef:Wat leuk!
Wij hebben bijvoorbeeld ook een Mercedes camper gevonden met een Mercedes sprinter motor en Dethleffs opbouw, maar wat ons daar bij tegen staat is dat het een 6 persoons camper is met een vast hef bed 2 persoons, een stapelbed en een om te bouwen dinette. Maar met een ledig gewicht van 3120 kg dus dat is toegestaan met een B rijbewijs echter moet je dan gaan oppassen wat je mee neemt want je mag tot 3500 kg. Maar het is een onwijs mooi ding uit bouwjaar 2004 en heel netjes en alles moderner wat net wat frisser over komt. Maar het gewicht is wel even een dingetje en wij hebben gewoon geen 6 persoonscamper nodig. Maar het is er wel eentje waar we toch mee in ons hoofd zitten hij heeft nog geen 100000 gelopen en is bij de eerste eigenaar, die alle gegevens, onderhoudt boekjes heeft. Maargoed we hebben ook echt een aantal wat compactere gevonden waarvan die Hymer dus trouwens ook met een Mercedes motor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
maar goed ff terug on topic, want ik ga geen camper kopen, en ik ben ook geen luxe verwend.
een camper huren word voor mij waarschijnlijk onbetaalbaar, ivm de borg die bij officiele verhuurders geeist word.
dus zou ik particulier moeten huren, wie heeft hier ervaring mee, of wilt misschien zelfs zijn camper wel verhuren?
een camper huren word voor mij waarschijnlijk onbetaalbaar, ivm de borg die bij officiele verhuurders geeist word.
dus zou ik particulier moeten huren, wie heeft hier ervaring mee, of wilt misschien zelfs zijn camper wel verhuren?