Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zonwering voor de auto - ervaringen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

guusjepp
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond & Chinese Crested Powder Puff
Aantal honden: 3

Zonwering voor de auto - ervaringen

Ongelezen bericht door guusjepp »

Hoi, ik rij in een Opel stationcar zonder airco. Mijn honden zijn 3 Chinese Cresteds Powder Puffs.

Tijdens het rijden is de warmte niet zo'n probleem. Maar als ik ergens in de file kom te staan, of de auto tijdens een wandeling niet in de schaduw kan parkeren dan gaat de temperatuur wel aardig omhoog.

De afgelopen jaren heb ik er zo veel mogelijk rekening mee gehouden en ben heel vroeg 's ochtends op pad gegaan.

Nu zit ik er over te denken om Privacy Shades zonneschermen te kopen, het is gelijk aan dit systeem:
http://www.sonniboy.nl/

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met deze zonneschermen ?

Andere auto is geen optie.
groetjes, Urs
-------------------------------------------------
en de 3 "Puffjes" - Guusje, Edje & Koosje
Gimmick
Zeer actief

Re: Zonwering voor de auto - ervaringen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk wel dat het iets helpt maar of het genoeg helpt betwijfel ik.
Je kan er ook voor kiezen om alle achterramen helemaal te laten verduisteren. En desnoods zo'n ventilator op t dak te laten plaatsen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding

Dit zit er bij mij op. Weert goed zon en je kunt prima van binnen naar buiten kijken (als t niet regent)
Wel daarnaast nog een ventilator op t dak.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
guusjepp
geregistreerd lid

@ Gimmik: Ja, dak ventilator heb ik ook op mijn wenslijst, elektrische dan. Doet Harry uit Almere dat nog ? Heb hier op het forum zijn naam al zien langs komen.

@ Malinois: Is dat plakfolie ? Ik zit natuurlijk ook met de zijruiten achter. Zelf plakken is geen optie. En mijn budget is beperkt tot max. 400,- € :-)
groetjes, Urs
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb mijn autoruiten laten tinten, zo donker mogelijk. Dat scheelt wel wat ten opzichte van ervoor. Ik heb ook een station en heb alle ruiten laten doen behalve de voorruit en zijramen voorin.
Mijn man heeft warmtewerende voorzetramen in zijn auto gezet, die houden iets meer warmte tegen nog dan mijn getinte ruiten. Hij heeft ze hier vandaan: http://www.solarplexius.nl
guusjepp
geregistreerd lid

LongFields schreef:Ik heb mijn autoruiten laten tinten, zo donker mogelijk. Dat scheelt wel wat ten opzichte van ervoor. Ik heb ook een station en heb alle ruiten laten doen behalve de voorruit en zijramen voorin.
Mijn man heeft warmtewerende voorzetramen in zijn auto gezet, die houden iets meer warmte tegen nog dan mijn getinte ruiten. Hij heeft ze hier vandaan: http://www.solarplexius.nl
Dank je wel, daar had ik idd ook al naar gekeken. Maar altijd goed om ervaringsberichten te lezen.
groetjes, Urs
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik wil niet de nuchtere pipo uithangen, maar ik zou gewoon een paar oude theedoeken ophangen. Eventueel aan zuignappen.
Totaal ondoorzichtig werkt het beste, is mijn ervaring. Ik klem zelf, in voorkomende gevallen, een paar ouden handdoeken tussen de deuren, als je dan twee raampjes op een klein kiertje zet wappert het lekker frisse lucht onder die handdoeken vandaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
guusjepp
geregistreerd lid

Jaap* schreef:Ik wil niet de nuchtere pipo uithangen, maar ik zou gewoon een paar oude theedoeken ophangen. Eventueel aan zuignappen.
Totaal ondoorzichtig werkt het beste, is mijn ervaring. Ik klem zelf, in voorkomende gevallen, een paar ouden handdoeken tussen de deuren, als je dan twee raampjes op een klein kiertje zet wappert het lekker frisse lucht onder die handdoeken vandaan.
Dank je wel, maar ik zoek meer een permanente oplossing voor de ruiten waar dat mogelijk is. Dus theedoeken is geen optie.
groetjes, Urs
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

guusjepp schreef:
Jaap* schreef:Ik wil niet de nuchtere pipo uithangen, maar ik zou gewoon een paar oude theedoeken ophangen. Eventueel aan zuignappen.
Dank je wel, maar ik zoek meer een permanente oplossing voor de ruiten waar dat mogelijk is. Dus theedoeken is geen optie.
Nouja, ik wil maar zeggen dat iets wat nog licht doorlaat niet zoveel helpt. En dan vind ik het veel geld.
Je hoeft natuurlijk geen theedoeken voor je ramen te plakken :mrgreen: , maar ik zou het wel totaal blinderen. Dat is de strekking eigenlijk.
Misschien niet lichtdoorlatend plakplastic?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

wij hadden in onze golf station de ramen beplakt met warmte werend en uv werend plasticfolie. dat hebben we laten doen in den haag bij een garage. het scheelde een heel stuk wat warmte betreft.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”