Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
deugenietje schreef:Maar, als veel honden dus gesteriliseerd worden, heb je dan weer snel kans dat er geen nieuwe bloedlijnen er in komen. Of zie ik dat verkeerd.
Snappen jullie mij, kan het niet goed verwoorden.
Een labradoodle is toch een kruising tussen een poedel en een labrador.....................dus alleen maar poedel x labrador, toch?
Dus fokken met labradoodles heeft dan toch sowieso geen zin?!
Groeten Miranda http://www.elsansnust.nl Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
deugenietje schreef:Maar, als veel honden dus gesteriliseerd worden, heb je dan weer snel kans dat er geen nieuwe bloedlijnen er in komen. Of zie ik dat verkeerd.
Een labradoodle is toch een kruising tussen een poedel en een labrador.....................dus alleen maar poedel x labrador, toch?
Uit welk ras komt het merle patroon van jouw doodle, AnneBP?
Blue is van mijn zusje, de grijze. Moeder is een red merle Australian Shepherd, de vader is een witte poedel
Noa komt uit een Golden Retriever en een Poedel
Waarom niet dan.?
Omdat het dan geen kruising Poedel x Labrador is
Groeten Miranda http://www.elsansnust.nl Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Om die geweldige vacht en het karakter vast te houden en hopen op meer goede in het nest doen ze doodle x doodle.
Beetje het principe wat andere fokkers ook doen.
Rosita Compagner schreef:dezelfde valkuil, alleen bij hun gaat de ondergang nóg sneller
Nou... Is dat zo?
Ik denk het wel. Als ik al hoor welke problemen er opduiken en hoe rigoureus er geselecteerd wordt, met 8 weken al. Waar kun je dan gezonde honden mee fokken? Om een outcross te doen zijn ze ook te ...
Of het zo IS, daar hebben we cijfers voor nodig en die zijn er natuurlijk niet. Die hebben we bij echte rashonden niet eens
Volgens mij kan je best 2 labradoodles op elkaar zetten en je kan er voor kiezen om een poedel en een labrador te kruisen. In beide gevallen heb je een labradoodle kruising.
Maar bij de Australian Labradoodle zijn nog een aantal andere rassen ingefokt. Iemand heeft een heel specifiek 'ras' voor ogen, niet zo maar een kruising tussen een poedel en een labrador .
Aangezien de 'ontwerper' van dit 'ras' niet wil zeggen welke rassen dat precies zijn, zal je als (door de ALEAU) geselecteerde fokker, alleen kunnen fokken met de 'echte' Australian Labradoodle.
Ik kwam eens iemand tegen die honden op leide als blindegeleidehond.Hij had een goldendoodle bij een flinke reu bijna zo groot als mijn reu die toch al 70cm is.
Volgens hem waren ze helemaal niet zo makkelijk als er altijd geroepen werd.Deze ging ook waarschijnlijk in een gewoon huisgezin geplaatst worden.Hij was nogal...vrolijk laten we dat maar zeggen.
Meneer vond een stabiele labrador veel prettig om mee te werken.
Ik moet zeggen dat ik de hond wel erg lief vond,maar hij was wel erg enthouisast