Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er toch mis?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lique2008
nieuw lid
Mijn ras(sen): Lhasa Apso
Aantal honden: 1

Wat is er toch mis?

Ongelezen bericht door Lique2008 »

Ik weet het ff niet meer, begin behoorlijk radeloos te worden. Vorige zomer had onze lieve Mikey (Lhasa Apso, 6 jaar) opeens een hernia. 's Avond had hij nog heerlijk lopen ravotten in de tuin en de volgende ochtend vonden we een zielig trillend hoopje hond met veel pijn in de bench. Gelijk de da gebeld en we konden meteen terecht. Diagnose: een flinke hernia. Mikey kreeg een pijnstillende injectie en een kuur Prednisolon + Tramadol. Gelukkig knapte hij daar snel van op en enkele weken later was hij weer helemaal de oude.

Helaas heeft dat niet lang mogen duren want afgelopen november had hij weer een hernia. Niet zo heftig als de vorige keer gelukkig, maar ondanks dat sloeg de medicatie nu niet aan. Er zijn foto's gemaakt waaruit bleek dat Mikey beginnende artrose had. Hij werd op speciaal voer (Hills J/D) en glucosamine gezet en op advies van de da zijn we met hem bij dokter Aharon geweest. Hier zijn we echter niet veel wijzer van geworden.

Afgelopen week hebben we opnieuw foto's laten maken omdat we het idee hadden dat de pijn weer toenam en hieruit bleek dat er een ruimte zit tussen de laatste rugwervel en het begin van de staart. Mikey krijgt hiervoor nu Trocoxil en moet op streng dieet om af te vallen. Daarbij krijgt hij nog Iso Joint acute. Volgens de da zal afvallen al een heel stuk helpen en zal hij, met ondersteuning van de Trocoxil, nog best een aantal goede jaren kunnen hebben.

Ik zie het echter somber in, we zijn woensdagavond gestart met de Trocoxil en vanochtend met de Iso Joint acute maar we merken nog geen enkel verschil. Weet iemand hier toevallig hoe snel het effect van Trocoxil zichtbaar is? Ben ik te ongeduldig of heeft Mikey de pech dat het voor hem niets doet.

En wat kunnen we nog doen als het echt niet werkt? Hij is nog zo jong.. zijn leventje kan toch niet nu al eindigen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Wat is er toch mis?

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb geen idee, maar wat een zorgen.
Ik schup met mijn antwoord je reactie even omhoog en wens jullie veel sterkte
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lique2008 schreef:Ik weet het ff niet meer, begin behoorlijk radeloos te worden. Vorige zomer had onze lieve Mikey (Lhasa Apso, 6 jaar) opeens een hernia. 's Avond had hij nog heerlijk lopen ravotten in de tuin en de volgende ochtend vonden we een zielig trillend hoopje hond met veel pijn in de bench. Gelijk de da gebeld en we konden meteen terecht. Diagnose: een flinke hernia. Mikey kreeg een pijnstillende injectie en een kuur Prednisolon + Tramadol. Gelukkig knapte hij daar snel van op en enkele weken later was hij weer helemaal de oude.

Helaas heeft dat niet lang mogen duren want afgelopen november had hij weer een hernia. Niet zo heftig als de vorige keer gelukkig, maar ondanks dat sloeg de medicatie nu niet aan. Er zijn foto's gemaakt waaruit bleek dat Mikey beginnende artrose had. Hij werd op speciaal voer (Hills J/D) en glucosamine gezet en op advies van de da zijn we met hem bij dokter Aharon geweest. Hier zijn we echter niet veel wijzer van geworden.

Afgelopen week hebben we opnieuw foto's laten maken omdat we het idee hadden dat de pijn weer toenam en hieruit bleek dat er een ruimte zit tussen de laatste rugwervel en het begin van de staart. Mikey krijgt hiervoor nu Trocoxil en moet op streng dieet om af te vallen. Daarbij krijgt hij nog Iso Joint acute. Volgens de da zal afvallen al een heel stuk helpen en zal hij, met ondersteuning van de Trocoxil, nog best een aantal goede jaren kunnen hebben.

Ik zie het echter somber in, we zijn woensdagavond gestart met de Trocoxil en vanochtend met de Iso Joint acute maar we merken nog geen enkel verschil. Weet iemand hier toevallig hoe snel het effect van Trocoxil zichtbaar is? Ben ik te ongeduldig of heeft Mikey de pech dat het voor hem niets doet.

En wat kunnen we nog doen als het echt niet werkt? Hij is nog zo jong.. zijn leventje kan toch niet nu al eindigen.
Als hij overgewicht heeft is de dosering misschien te laag? Ik zou even de DA bellen en dat voorleggen. Hoeveel weegt hij?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lique2008
nieuw lid

Mikey weegt 8,5 kilo, geen extreem overgewicht maar de da adviseert hem schraal te houden omdat elk grammetje teveel direct effect heeft op de mate van de klachten. Hij heeft een tablet van 20mg Trocoxil gekregen en die dosering geldt voor hondjes tot 10 kilo dus de dosering klopt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Trocoxil zijn toch die tabletten die ééns per maand gegeven moeten worden? Ik ga ervan uit dat het wel even duurt voordat het helemaal in het systeem zit. En flink afvallen kan wel degelijk een goed resultaat geven heb ik hier gemerkt maar dat is een kwestie van tijd. Ik zou het dus even een poosje aanzien. Aan Iso Joint acute zou ik persoonlijk niet teveel waarde hechten en ook niet veel van verwachten.
Een complete kvv (de helft van wat ze normaal mag) aangevuld met de helft groenten, en uiteraard zeer zuinig met tussendoortjes heeft ervoor gezorgd dat een herder van mij in een paar maanden meer dan 4 kilo kwijt was. Misschien is het een idee om het in die hoek te zoeken voor het afvallen in plaats van dure dieetvoeders. Sterkte ermee.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Heb er hier 2 op de trocoxil. 1x voor ED klachten en 1x voor artrose in de knie.

De dame met ED klachten is nog relatief jong (bijna 5) daar werkte het vrij snel al goed/merkbaar. Na de eerste dosis.
Bij m'n oudje (11+) voor haar knie ging ik na de 2de dosis pas echt wat merken (de eerste herhaling na 2 weken dus) en na de 2de en 3de dosis merkte we het als het tijd voor nieuw was en nu tussen 3-4 in pas echt t idee dat het merkbaar werkt. Ze wordt steeds brutaler en nog drukker. Ontziet zich nu totaal niet meer.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier had onze oude labrador ook een keer trocoxil gehad helaas heeft bij hem helemaal niks geholpen toen en de narigheid is dat je een maand moet wachten voordat ze weer een andere pijnstiller mogen. Die van ons kreeg toen wel tramadol dat mocht wel in combinatie met de trocoxil. Ik zou ook even afwachten.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Lique2008
nieuw lid

Mikey krijgt nu 2x per dag 50 gram Hills Metabolic Canine original brokjes en 1x per dag een koekje ook uit de Metabolic lijn. Dit vullen we aan met af en toe een plakje komkommer, daar is hij dol op. De brokjes aanvullen met groenten is misschien wel een idee want hij blijft hongerig. Mikey lust graag spercieboontjes, welke andere groenten zijn nog meer hond- en gewichtsvriendelijk?
Lique2008
nieuw lid

Wat is dit moeilijk. Aan de ene kant denk ik we kunnen hem beter laten gaan en aan de andere kant lees je op het web, en ook hier, verhalen van hondjes die er vele malen slechter aan toen zijn en die nog leven. Mikey is niet verlamd, kreupel of mank, hij kwispelt nog, eet en drinkt goed, springt in een onbewaakt ogenblik op en van de bank (af gaat wel beter dan op) en als hij het idee heeft dat er ergens iets lekkers te krijgen is gaat hij de charmeur uithangen, gaat op z'n billen zitten en met z'n voorpootjes in de lucht zwaaien.

En toch is het een andere Mikey. Hij is rustiger, loopt wat trager, speelt wat minder, je hoort hem regelmatig kraken en hij kreunt bij het gaan liggen en vanochtend bij het poepen piepte hij. Vreemd genoeg gaan zitten, lopen, pootje geven en op en af van de bank meestal zonder kreunen alleen het gaan liggen en omdraaien levert een hoop gekreun op.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lique2008 schreef:Wat is dit moeilijk. Aan de ene kant denk ik we kunnen hem beter laten gaan en aan de andere kant lees je op het web, en ook hier, verhalen van hondjes die er vele malen slechter aan toen zijn en die nog leven. Mikey is niet verlamd, kreupel of mank, hij kwispelt nog, eet en drinkt goed, springt in een onbewaakt ogenblik op en van de bank (af gaat wel beter dan op) en als hij het idee heeft dat er ergens iets lekkers te krijgen is gaat hij de charmeur uithangen, gaat op z'n billen zitten en met z'n voorpootjes in de lucht zwaaien.

En toch is het een andere Mikey. Hij is rustiger, loopt wat trager, speelt wat minder, je hoort hem regelmatig kraken en hij kreunt bij het gaan liggen en vanochtend bij het poepen piepte hij. Vreemd genoeg gaan zitten, lopen, pootje geven en op en af van de bank meestal zonder kreunen alleen het gaan liggen en omdraaien levert een hoop gekreun op.
Het gaat toch wel om iets meer dan "leven" alleen? :wink:

Ik dring je niets op hoor, begrijp me goed.
Maar "leven" is niet het enige dat telt.
Hoe leven vind ik zelf belangrijker dan mijn hond tig jaren in leven weten te houden ondanks wat dan ook.

En dat is iets dat je zelf moet beoordelen.
Dat kunnen wij niet.
Ik niet in ieder geval :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Ik zou het niet meteen opgeven hoor. Eén van onze honden heeft ook een hernia gehad en het duurde een tijdje eer we iets hadden wat echt blijvend hielp, maar sinds we bij de chiropractor zijn geweest kan hij alles weer! Acupunctuur hielp ook goed, maar tijdelijk. Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”