Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondagressieve hond, pup erbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
Aantal honden: 1

Re: Hondagressieve hond, pup erbij?

Ongelezen bericht door Kaki »

Hier in huis staat ze straks onder appél, ze eet niks tot wij zeggen dat het mag, blijft zitten/liggen etc. totdat wij iets anders zeggen. Maar als ze eenmaal een hond ziet werkt niks, al is het beest 100 meter verderop, ze weigert te gaan zitten of ergens anders naar te kijken. En als ze daadwerkelijk gaat grommen/blaffen dan werkt niks, koekjes, roepen, noem maar op. Daar heb ik op zich weinig problemen mee, ik zie honden vaak aankomen voordat ze het doorheeft en dan steek ik gewoon over of ga ik de andere kant op zodat ze de hond nooit ziet.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Als ik mijn (rip) Bunker nog had gehad dan had ik nu 1 hond gehad, die was ook zo vreselijk hondagressief daar had ik nooit wat bij durven zetten. Ik had het ook niet gedaan want ondanks dat hij bezeten was op (rip) Elektra had ik hem er denk ik ook niet eens een plezier mee gedaan. Dat was echt meer een mensenhond. Ik zou het dus niet snel durven.
Kaki
Actief

Nanna schreef:
Kaki schreef: omdat we waarschijnlijk voor een Engelse Mastiff gaan (gaan binnenkort bij een fokker langs) ben ik niet bang voor later. Zo'n beestje is binnen een paar maanden al een stuk groter dan Buffel en met grote honden heeft ze nooit mot. Ik zal dit ook aan de fokker voorleggen, kijken hoe hun daarover denken, en of teruggave mogelijk is mocht het toch écht niet gaan.
Ik zou jou als fokker niet eens een pup verkopen. Ga geen diertje dat ik wekenlang met liefde grootgebracht heb in mogelijk gevaar laten brengen omdat de koper er thuis een stuk chagrijn op nahoudt. En het dan zeker terugnemen nadat het aangevallen en mogelijk getraumatiseerd is :neenee:
Ik schat zomaar dat ik zat andere adresjes zou hebben waar ik het beestje liever heen zie gaan.

Nogmaals, ik ga er écht niet vanuit dat er iets voorvalt, ze kan prima met bepaalde honden door 1 deur en ik heb haar met puppies meegemaakt. Daarbij zeg ik wel dat het stom van mij zou zijn om er niet bij stil te staan, maar ik las hier al een paar verhalen waar het wel goed ging met honden die toch wel iets feller zijn dan Buffel. En tot een daadwerkelijke aanval zou het nooit komen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kaki schreef:Hier in huis staat ze straks onder appél, ze eet niks tot wij zeggen dat het mag, blijft zitten/liggen etc. totdat wij iets anders zeggen. Maar als ze eenmaal een hond ziet werkt niks, al is het beest 100 meter verderop, ze weigert te gaan zitten of ergens anders naar te kijken. En als ze daadwerkelijk gaat grommen/blaffen dan werkt niks, koekjes, roepen, noem maar op. Daar heb ik op zich weinig problemen mee, ik zie honden vaak aankomen voordat ze het doorheeft en dan steek ik gewoon over of ga ik de andere kant op zodat ze de hond nooit ziet.

Daar zou ik dan het komende jaar serieus mee aan de slag gaan, eventueel met hulp.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

dagmar88 schreef:
Kaki schreef:Hier in huis staat ze straks onder appél, ze eet niks tot wij zeggen dat het mag, blijft zitten/liggen etc. totdat wij iets anders zeggen. Maar als ze eenmaal een hond ziet werkt niks, al is het beest 100 meter verderop, ze weigert te gaan zitten of ergens anders naar te kijken. En als ze daadwerkelijk gaat grommen/blaffen dan werkt niks, koekjes, roepen, noem maar op. Daar heb ik op zich weinig problemen mee, ik zie honden vaak aankomen voordat ze het doorheeft en dan steek ik gewoon over of ga ik de andere kant op zodat ze de hond nooit ziet.

Daar zou ik dan het komende jaar serieus mee aan de slag gaan, eventueel met hulp.
Lijkt mij ook. Om eerlijk te zijn, maar dat is iedereen zijn eigen keus, zal het mij aan mijn reet roesten of mijn hond thuis wacht met eten, voor mijn part haalt hij het zelf uit de verpakking. Mijn aandacht gaat altijd en voornamelijk uit naar "hier komen" en "hier blijven". Doordat Ezio dit met een zekerheid van 95 % doet maakt hem voor mij bij voorbaat al een geweldige hond. Feit dat hij helemaal niet zo heel veel interesse heeft in andere honden maakt het voor mij nog prettiger.
Vechtende honden, angst-agressief of hond-agressief (ik heb beide gehad) wil ik liever niet meer hebben.

Apart uitlaten is een optie (hebben wij 13 jaar gedaan louter en alleen om alle aandacht voor Cas en de omgeving te hebben en gewoon te ontspannen als we met Gijs en Woes liepen)

Maar nogmaals, als ik jou was zou ik, als je toch aan een pup begint echt de zaken zo regelen dat als er ook maar het minste gebeurt wat wijst op agressie de pup een veilige andere plek krijgt. De pup moet geen dupe worden van een "experiment" (en dat bedoel ik niet vals hoor)
Afbeelding
Kaki
Actief

dagmar88 schreef:

Daar sta ik ook zeker voor open, het is niet zo dat ik er persoonlijk een probleem mee heb dat ze andere honden niet goed kan luchten (dan had ik wel een ander ras/kruising gekozen) maar ik ga absoluut geen risico nemen met een eventuele nieuwe pup. Wat zou je me hierbij aanraden? Want ik heb een tijd geleden al wat materie gelezen hierover, maar dat ging vooral over het afleiden e.d. maar dat wilt niet echt baten. Een gedragstherapeut misschien?

En @Cornelia; natuurlijk blijft ze ook zitten tot ik zeg dat ze van haar plaats mag, alleen in het geval van andere honden is ze oost-indisch doof.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wij doen het express niet. en geloof me, verleidingen genoeg :-)

ik wil op geen enkele manier het risico lopen dat de pup iets overneemt van het gedrag van mijn ouwe chagrijn.

dus geen hond erbij hier. en dat heeft ervoor gezorgd dat er al een paar héél mooie kansen voorbij gegaan zijn.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kaki schreef:
dagmar88 schreef:

Daar sta ik ook zeker voor open, het is niet zo dat ik er persoonlijk een probleem mee heb dat ze andere honden niet goed kan luchten (dan had ik wel een ander ras/kruising gekozen) maar ik ga absoluut geen risico nemen met een eventuele nieuwe pup. Wat zou je me hierbij aanraden? Want ik heb een tijd geleden al wat materie gelezen hierover, maar dat ging vooral over het afleiden e.d. maar dat wilt niet echt baten. Een gedragstherapeut misschien?
Trainen op aandacht. Het is voor jezelf en je hond niet leuk of handig om uitvallend over straat te gaan. Ze hoeft niemand te luchten, maar schijt aan je hebben is ook niet nodig :mrgreen:
Als het je zelf niet lukt is een gt inderdaad een goed idee. Zou dan wel even om ervaringen vragen.
Kaki
Actief

M@scha schreef:wij doen het express niet. en geloof me, verleidingen genoeg :-)

ik wil op geen enkele manier het risico lopen dat de pup iets overneemt van het gedrag van mijn ouwe chagrijn.

dus geen hond erbij hier. en dat heeft ervoor gezorgd dat er al een paar héél mooie kansen voorbij gegaan zijn.
Lijkt me inderdaad moeilijk! Het apart lopen is voor ons geen probleem, dus in dat opzicht zal een nieuweling niet eens de kans krijgen iets over te nemen. Achter gesloten deuren mag ze overnemen wat ze wilt, want daar is Buffel een modelhond :mrgreen:

Wij hebben altijd meer dan 1 hond gewild, en ik denk persoonlijk niet dat het problemen zal gaan opleveren. In die zin heb ik geen hond die alles en iedereen maar helemaal kapot wilt maken, en als 1 van ons met een pup aan zou komen denk ik dat de reactie aanzienlijk anders is dan een vreemd persoon met een fixerende/blaffende/grommende hond. Maar nogmaals, ik wil er zeker werk van maken, want ik ben ook niet naief genoeg om er zomaar iets bij te zetten.

We gaan in ieder geval binnenkort bij een fokker op bezoek (Hillse Mastiffs) en zondag 8 februari naar de hondenshow in Eindhoven, dus ik ben benieuwd.

En Dagmar; Ik had al even zitten googlen, er stond er 1 tussen waar stond; Onze methodes werken gegarandeerd, want wij werken met de Cesar Milan methode. Snel weggeklikt dus :schrik: Nog maar even verder kijken en wat belletjes plegen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”