Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondagressieve hond, pup erbij?
Moderator: moderatorteam
- Kaki
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
- Aantal honden: 1
Hondagressieve hond, pup erbij?
Zoals sommigen van jullie weten kan onze Buffel niet door de deur met de meeste honden, de uitzondering hierop zijn erg grote honden (Bordeaux Doggen, Duitse Doggen e.d.) en puppies. Nu willen mijn vriendin en ik al lange tijd een tweede hond erbij, hoewel dit nog niet in de nabije toekomst is. Op het moment zijn we vooral aan het kijken naar de Engelse Mastiff, van wat ik hoor is dat een vrij milde hond als het gaat om dominantie et cetera. Buffel is erg fel op vreemde honden, maar het lijkt me sterk dat ze een puppy iets aan zou doen, laat staan een puppy die door 1 van ons wordt 'begeleid'. Buffel is een teef, de eventuele tweede hond wordt een reu. Ik ga er niet van uit dat als we daadwerkelijk een tweede hond zouden hebben, er iets mis zou gaan, maar ik zou dom zijn om er niet bij stil te staan. Heeft iemand ervaring met een soortgelijk scenario?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Hondagressieve hond, pup erbij?
Ik zou er niet zo vanuit gaan dat een volwassen hond een pup niets zou doen. Ken er toch die dat wél doen.
Maar je kent je eigen hond toch het beste. Luister naar je gevoel.
Het kan ook heel goed gaan hoor. Ik had een rottweilerreu die niet gezellig was met andere honden. Er kwam een klein teefje van 10 bij en dat ging super. Later een pup, een teef en dat ging ook super.
Maar je kent je eigen hond toch het beste. Luister naar je gevoel.
Het kan ook heel goed gaan hoor. Ik had een rottweilerreu die niet gezellig was met andere honden. Er kwam een klein teefje van 10 bij en dat ging super. Later een pup, een teef en dat ging ook super.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
wat ik me dan bedenk: nu loop je met 1 hond waarbij je, kan ik me zo vorstellen, alert moet zijn met andere honden. Straks heb je er 2: is ansich al anders, je moet dan je aandacht verdelen. Je 2e keus ras zijn ook niet bepaald lichtvoetig, ook al lastig. En stel nou dat die hetzelfde euvel heeft?
Maar goed, ideeën afkomstig van een muts met 2 kleine honden hoor maar ik heb heel vaak een bordeauxdog te logeren en kolere, wat loopt dat anders
Maar goed, ideeën afkomstig van een muts met 2 kleine honden hoor maar ik heb heel vaak een bordeauxdog te logeren en kolere, wat loopt dat anders
Laatst gewijzigd door Sas op 23 jan 2015 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik heb een angst agressieve teef, dus of je dat echt kan vergelijken weet ik niet. Zij kan eigenlijk alleen met een paar bekenden honden door één deur, voor de rest niet. En daar is anderhalf jaar geleden ook een pup bijgekomen, wat eigenlijk heel goed ging. Wel buiten de eigen tuin/huis kennis gemaakt (maar wel op bekend terrein voor onze teef, omdat ze op vreemd terrein heftiger is) en daarna continu erbij gebleven. Het duurde een paar dagen voordat zij het ook geslaagd vond. 
Enige grote nadeel, wij hebben ze het 1e jaar bijna nooit samen uitgelaten, omdat we niet wilden dat de pup het gedrag overnam. En nog steeds lopen ze apart.
Enige grote nadeel, wij hebben ze het 1e jaar bijna nooit samen uitgelaten, omdat we niet wilden dat de pup het gedrag overnam. En nog steeds lopen ze apart.
- Kaki
- Actief
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden; We gaan hoe dan ook niet samen met ze lopen, buiten het feit dat de 2 honden een compleet ander energie niveau hebben, zou ik absoluut niet willen dat de pup het gedrag overneemt van Buffel. En wat ik eerder zei klopte ook niet helemaal; een aantal kleine honden, waaronder een felle chihuahua reu die in haar gezicht staat te keffen, doet ze niks. Daar wilt ze alleen maar enthousiast mee spelen. Dat hoeft geen enkele andere hond te proberen want dan is het einde oefening, wel frapant eigenlijk. Zo is er ook nog een stafford reu waar ze wel van onder de indruk is, en een malteser-achtige kruising waar ze mee overweg kan. Buiten die 3, zijn het alleen de erg grote honden waarbij ze niet uitvalt.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
In het geval dat de uitkomst op jouw vraag hier 50/50 zou zijn (voorspelling kans van slagen) zou je toch kunnen gaan voor een pup erbij als je voor de pup alvast een soort back-up plan hebt mocht het niet zo goed gaan. Terugplaatsing of "reserve" bazen of zoiets.
Mijn ongerustheid zou hem ook erg zitten in; je neemt een pup en dan lukt het niet, wat dan met die pup ??? Lijkt me geen goede zaak als je die vraag dan pas moet gaan beantwoorden.
Dus ook een back up plan mee nemen in je overwegingen.
Mijn ongerustheid zou hem ook erg zitten in; je neemt een pup en dan lukt het niet, wat dan met die pup ??? Lijkt me geen goede zaak als je die vraag dan pas moet gaan beantwoorden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Langhaar Tomas moet ook niets van vreemde reuen hebben maar met Havanezer Sancho gaat het geweldig. In het begin niet hoor, ik heb wel eens gewanhoopt maar toen ik Tomas leerde vertrouwen ging het eigenlijk al meteen beter.
- Kaki
- Actief
cornelia schreef:In het geval dat de uitkomst op jouw vraag hier 50/50 zou zijn (voorspelling kans van slagen) zou je toch kunnen gaan voor een pup erbij als je voor de pup alvast een soort back-up plan hebt mocht het niet zo goed gaan. Terugplaatsing of "reserve" bazen of zoiets.
Precies, daarbij komt dan ook nog dat ik toch minder vertrouwen zou hebben in mijn eigen hond. Dat ze niet met andere honden overweg kan is prima, dat moet je altijd in je achterhoofd houden met dergelijke rassen, maar een puppy iets aan willen doen zou ik toch minder vrede mee hebben.
- Kaki
- Actief
Buffel is 25 december 2 geworden, dus nog aardig jong. En met nabije toekomst zat ik te denken aan om en nabij 1 jaar tijd. Nogmaals, ik verwacht niet dat het een probleem gaat worden, aangezien ik haar wel met puppies heb gezien en dat prima ging (de ouders dan weer minder). Maar ik hoopte iemand tegen te komen die misschien een soortgelijke situatie heeft meegemaakt, aangezien hier toch wel aardig wat mensen zitten met soortgelijke rassen, die ook niet altijd even goed overweg kunnen met soortgenoten en toch meer dan 1 hond hebben.Nanna schreef:Je wilt het nog niet in de nabije toekomst. Hoe oud is Buffel? Je zou anders ook kunnen wachten tot ze dood is en dan een frisse start maken met een nieuwe pup.
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Garanties heb je nooit natuurlijk, het kan prima gaan of het gaat niet goed...
Ik heb een stafford teef, Guess (nu 9 jaar oud), en daar heb ik in de loop van de jaren verschillende pups bijgezet, zowel reuen als teven. Op dit moment woont ze samen met een 5 jarige Tamaskan (wolfhond) teef. Ze kan met de meeste (sociale) honden trouwens wel overweg, maar niet met alle honden gaat het goed. Ze maakt verder geen onderscheid in klein/groot, reu/teef of jong/oud. De ene hond vind ze ok, de andere hond wil ze niets van weten.
Ze vind het niet leuk als ik een nieuwe pup in huis haal, die zijn vervelend en eisen aandacht op. Ze ziet ze als indringer in haar huis, en in het begin is ze dan ook wel eens uitgevallen naar de pup. Ik zit er dan ook strak bovenop en laat ze niet alleen samen. Na een paar dagen stopt ze met lelijk doen richting pup en doet ze volledig negeren. Weer een paar dagen verder en dan begint ze nieuwe pup toch wel stiekem leuk te vinden
Na 1 a 2 weken (bij de ene pup ging het wat sneller als bij de ander) heeft ze de pup volledig geaccepteerd als nieuwe roedelgenoot en dan is het samen slapen en spelen. Mijn twee teven zijn echt dol op elkaar en met de reuen ging het ook heel goed, vechten doen ze niet. Ik moet afentoe zelfs mijn andere honden op hun kop geven omdat ze dan Guess aan de nek door het huis heen slepen, Guess pikt alles van ze.
Ik heb een stafford teef, Guess (nu 9 jaar oud), en daar heb ik in de loop van de jaren verschillende pups bijgezet, zowel reuen als teven. Op dit moment woont ze samen met een 5 jarige Tamaskan (wolfhond) teef. Ze kan met de meeste (sociale) honden trouwens wel overweg, maar niet met alle honden gaat het goed. Ze maakt verder geen onderscheid in klein/groot, reu/teef of jong/oud. De ene hond vind ze ok, de andere hond wil ze niets van weten.
Ze vind het niet leuk als ik een nieuwe pup in huis haal, die zijn vervelend en eisen aandacht op. Ze ziet ze als indringer in haar huis, en in het begin is ze dan ook wel eens uitgevallen naar de pup. Ik zit er dan ook strak bovenop en laat ze niet alleen samen. Na een paar dagen stopt ze met lelijk doen richting pup en doet ze volledig negeren. Weer een paar dagen verder en dan begint ze nieuwe pup toch wel stiekem leuk te vinden
Na 1 a 2 weken (bij de ene pup ging het wat sneller als bij de ander) heeft ze de pup volledig geaccepteerd als nieuwe roedelgenoot en dan is het samen slapen en spelen. Mijn twee teven zijn echt dol op elkaar en met de reuen ging het ook heel goed, vechten doen ze niet. Ik moet afentoe zelfs mijn andere honden op hun kop geven omdat ze dan Guess aan de nek door het huis heen slepen, Guess pikt alles van ze.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Mijn Duitse herder teef was agressief naar alles wat hond was. Ook pups moesten dood. Enkel met zeer zelfverzekerde intacte reuen kon ze redelijk overweg.
Wij wilden er toen wel een pup bij. Hebben we ook gedaan, een Duitse herder reu pup. We hebben de woonkamer toen heel lang in twee delen gesplitst dmv een houten plaat. Ze sprong daar niet overheen en pup was nog te klein om erover te kunnen. Pas toen hij een stuk groter was (tegen een jaar aan al wel) hebben we ze voorzichtig bij elkaar gelaten. Over het Schot heen had ze hem al een keer een flinke hap uitgedeeld dus hij had alle respect.
uiteindelijk na een jaar konden ze samen maar daar is wel veel begeleiding aan vooraf gegaan. Maar mijn teef was dus echt agressief en wilde andere honden echt om zeep helpen.
Wij wilden er toen wel een pup bij. Hebben we ook gedaan, een Duitse herder reu pup. We hebben de woonkamer toen heel lang in twee delen gesplitst dmv een houten plaat. Ze sprong daar niet overheen en pup was nog te klein om erover te kunnen. Pas toen hij een stuk groter was (tegen een jaar aan al wel) hebben we ze voorzichtig bij elkaar gelaten. Over het Schot heen had ze hem al een keer een flinke hap uitgedeeld dus hij had alle respect.
uiteindelijk na een jaar konden ze samen maar daar is wel veel begeleiding aan vooraf gegaan. Maar mijn teef was dus echt agressief en wilde andere honden echt om zeep helpen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Cash
- Zeer actief
Dat noem ik geen hond agressieve hond hoor.Rahne schreef:Garanties heb je nooit natuurlijk, het kan prima gaan of het gaat niet goed...
De meesten niet die hun hond hierboven beschrijven.
een hond agressieve hond molt andere honden zonder pardon. Daar kun je nooit een andere hond bij zetten. Elke hond willen ze dood hebben.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Tsja. Van mijn teef moeten pups dood. Of ze nou reu of teef zijn.
Een volwassen reu paste uiteindelijk wel, maar dat had wel wat voeten in aarde. De (oude) man heeft er een winkelhaak op zijn neus aan overgehouden.
Een volwassen reu paste uiteindelijk wel, maar dat had wel wat voeten in aarde. De (oude) man heeft er een winkelhaak op zijn neus aan overgehouden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hylos
- Zeer actief
Pure agressie zie je ook veel minder dan angst agressie. Wat Cash zegt, dat moet ook alles dood. Hier was ook zo'n hond, een stafford.. die wilde alles dood hebben. Zelfs onze pup van 9 weekjes oud.
Xavi kan met veel honden ook niet, maar het is pure angst waardoor hij zo reageert. Zodra het echt bekend is, is het prima.. zoals het hondje van de buurvrouw. Die kennen elkaar sinds pup, daar reageert hij vaak helemaal niet op.. die is zo normaal dat het saai is
Dus dat je hond niet met alle honden kan zegt denk ik niet zo veel als je zelf een andere hond neemt. Al zou ik dan wel voor safe gaan zoals je doet en een reu - teef combinatie nemen.
Xavi kan met veel honden ook niet, maar het is pure angst waardoor hij zo reageert. Zodra het echt bekend is, is het prima.. zoals het hondje van de buurvrouw. Die kennen elkaar sinds pup, daar reageert hij vaak helemaal niet op.. die is zo normaal dat het saai is
Dus dat je hond niet met alle honden kan zegt denk ik niet zo veel als je zelf een andere hond neemt. Al zou ik dan wel voor safe gaan zoals je doet en een reu - teef combinatie nemen.

- Cash
- Zeer actief
Onze hera (die dus agressief was) heeft cash ook wel een paar keer te pakken gehad,Miranda schreef:Tsja. Van mijn teef moeten pups dood. Of ze nou reu of teef zijn.
ook met intacte grote reuen kon ze ineens een waas krijgen en als zij begon te vechten moest ze er echt af getrokken worden en had de betreffende hond al wel gaatjes.
lieten het uiteraard nooit zo ver komen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie was niet heel agressief, maar wilde de meeste honden wel wat gatengeven als ze in zijn persoonlijke ruimte kwamen en niet op zijn (heeeeeele subtiele) signalen reageerden. En toch hebben we daar 3 pups bij kunnen zetten in de loop van de tijd.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Kaki
- Actief
Cash schreef:Dat noem ik geen hond agressieve hond hoor.Rahne schreef:Garanties heb je nooit natuurlijk, het kan prima gaan of het gaat niet goed...
een hond agressieve hond molt andere honden zonder pardon. Daar kun je nooit een andere hond bij zetten. Elke hond willen ze dood hebben.
Als ik Buffel haar gang zou laten gaan dan was het einde oefening geweest voor menig hond. Er zijn wel een paar incidenten geweest helaas, en dat was geen pretje dus ik heb ogen in mijn achterhoofd inmiddels.
Heavy schreef:Wat ik me afvraag is waarom wil je een tweede hond als je al weet dat je ze niet samen gaat uitlaten?
Ik denk niet dat ik snap wat je bedoelt?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou het niet doen.
Ben is ook nooit te vertrouwen geweest met pups, ik heb hem dan ook pas echt met Apple gelaten toen ze ouder was, en dan ook onder toezicht. Dat ging toen verder prima omdat het al echt een dametje was.
Nou had ik het geluk niet in hetzelfde huis te wonen in die tijd als Ben toen Apple echt klein was, dus dan was scheiden alleen nodig bij bezoekjes.
Ben is ook nooit te vertrouwen geweest met pups, ik heb hem dan ook pas echt met Apple gelaten toen ze ouder was, en dan ook onder toezicht. Dat ging toen verder prima omdat het al echt een dametje was.
Nou had ik het geluk niet in hetzelfde huis te wonen in die tijd als Ben toen Apple echt klein was, dus dan was scheiden alleen nodig bij bezoekjes.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Onze Bo is hondagressief.
Ze is opgegroeid met een labrador en toen die doodging was ze alleen.
Ik durfde er persoonlijk geen pup bij te zetten omdat ze wel met pups kan, maar pups ook groter worden.
Waarschijnlijk was het prima gegaan, maar ja wat als het niet zo is?
Uiteindelijk hebben we Max (die destijds 8 maanden was) er als herplaatser bijgenomen. De voorwaarde dat hij mocht blijven was dat het zou klikken met Bo.
Ik kon het karakter van Max op die leeftijd al goed inschatten en zo kon ik kijken of de klik er was.
Die was er, en het zijn nog altijd dikke maatjes.
Maar het is denk ik altijd een risico dat je neemt, wel inderdaad handig om een back up te regelen.
Ze is opgegroeid met een labrador en toen die doodging was ze alleen.
Ik durfde er persoonlijk geen pup bij te zetten omdat ze wel met pups kan, maar pups ook groter worden.
Waarschijnlijk was het prima gegaan, maar ja wat als het niet zo is?
Uiteindelijk hebben we Max (die destijds 8 maanden was) er als herplaatser bijgenomen. De voorwaarde dat hij mocht blijven was dat het zou klikken met Bo.
Ik kon het karakter van Max op die leeftijd al goed inschatten en zo kon ik kijken of de klik er was.
Die was er, en het zijn nog altijd dikke maatjes.
Maar het is denk ik altijd een risico dat je neemt, wel inderdaad handig om een back up te regelen.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Het verschilt natuurlijk heel erg per hond. Ik ken honden die van kleine pups niks moeten hebben. Als ze daarintegen ongeveer 4 tot 5 maanden zijn, vinden ze deze geweldig.
Ik ken ook honden die pups geweldig vinden, maar niet met volwassen honden kunnen.
Ik ken ook honden die geen pups zouden accepteren.
Het ligt dus puur aan jouw hond.
Vraag jezelf vooral af: Stel dat het ooit fout zal gaan, hóe fout zal het dan gaan? Blijft het bij een wondje of zal de hond het amper overleven?
Ik ken ook honden die pups geweldig vinden, maar niet met volwassen honden kunnen.
Vraag jezelf vooral af: Stel dat het ooit fout zal gaan, hóe fout zal het dan gaan? Blijft het bij een wondje of zal de hond het amper overleven?

- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Cash zegt. Er zit een wereld van verschil tussen angstagressie naar vreemde honden en echte hondagressie naar alles. En beiden kunnen wellicht met sommige honden wel prima, maar dat verschil blijft. Jack had bijvoorbeeld een staff-vriendin waar hij dol op was en andersom ook. In 10 jaar tijd nog geen grommetje tussen die twee, alleen maar helemaal blij als ze elkaar weer zagen, maar zij zat wel altijd aan de lijn vanwege zonder aanleiding diverse honden aan stukkies bijten. Ik vond het altijd leuk om elkaar tegen te komen maar ik had Jack never nooit niet met die teef ergens binnen alleen durven laten.Cash schreef:Dat noem ik geen hond agressieve hond hoor.Rahne schreef:Garanties heb je nooit natuurlijk, het kan prima gaan of het gaat niet goed...
Lilo daarentegen is nog steeds stikakelig tegen bepaalde honden die ze eng vindt. Echt überdebiel dat ze bijvoorbeeld ook alle platsnuitjes over 1 kam blijft scheren, hebben we er gisteren uiteindelijk gewoon rustig een rondje mee gewandeld, gaat ze vandaag weer achterlijk lopen gillen tegen diezelfde hond.
En bij Lilo zou ik toch zorgeloos een puppeding, zelfs een zwarte duitse herder met een platte snuit
Echte hondagressie is een compleet ander verhaal, en bij een hond die werkelijk hondagressief is en zonder blikken of blozen en vrijwel zonder aanleiding vindt dat er gebeten moet worden, daar zou ik nooit een andere hond bij durven zetten.
Ik kan de situatie van TS niet precies inschatten, maar ik zou zeker in mijn achterhoofd houden dat juist teven eerder een pup aan gort bijten dan reuen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb een hondsgressieve hond gehad en daar n pup bij gezet
Dat ging goed tot pupje 4 mnd was
Uit t niets greep ze die kleine en heb ze nog net kunnen redden
Sindsdien altijd de honden gescheiden gehouden of haar met muilkorf erbij
Dan ging t redelijk , maar ook niet voor lang
Dus voor Kenji een jaar was had ik ze 24/7 gescheiden zitten
Ik kon dat , maar t blijft altjjd oppassen met deuren openen enz enz
Als je daar niet op zit te wachten zou ik t niet doen
Dat ging goed tot pupje 4 mnd was
Uit t niets greep ze die kleine en heb ze nog net kunnen redden
Sindsdien altijd de honden gescheiden gehouden of haar met muilkorf erbij
Dan ging t redelijk , maar ook niet voor lang
Dus voor Kenji een jaar was had ik ze 24/7 gescheiden zitten
Ik kon dat , maar t blijft altjjd oppassen met deuren openen enz enz
Als je daar niet op zit te wachten zou ik t niet doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat vind ik wel een hele goeie vraag.Thomas schreef:Het verschilt natuurlijk heel erg per hond. Ik ken honden die van kleine pups niks moeten hebben. Als ze daarintegen ongeveer 4 tot 5 maanden zijn, vinden ze deze geweldig.
Wij zouden ooit een kitten krijgen dat in opvang zat bij katvriendelijke honden, en de grootste hond was heel tolerant en eerlijk in correcties, maar kon blijkbaar niet doseren. Dat werd dus een dood kitten door een terechte, maar veel te harde correctie, en we hebben uiteindelijk haar zusje gekregen. Pippikitten hing net als haar dooie zus meteen met een grote grijns met al die nagels uit aan Jack en een minder geweldige hond had er wellicht vervelender op gereageerd, maar hier werden het uiteindelijk de beste vrienden ooit.
Je kent je eigen hond het best, en als je er iets bij zet, moet je even uitgaan van het slechtste scenario. Als dat in jouw idee bloed aan de muren kan geven, dan niet doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Gimmick
- Zeer actief
Bedenk je trouwens ook hoe "leuk" het is om met twee honden altijd apart te lopen.
Dat vergt aanzienlijk meer tijd. En niet met beide honden waarom zou je dan een tweede hond willen hebben?
Ik loop veel apart omdat beide honden apart nog veel begeleiding nodig hebben maar ik zou dit niet nog 10 jaar willen doen zo.
Dat vergt aanzienlijk meer tijd. En niet met beide honden waarom zou je dan een tweede hond willen hebben?
Ik loop veel apart omdat beide honden apart nog veel begeleiding nodig hebben maar ik zou dit niet nog 10 jaar willen doen zo.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
O daar geef ik dan weer helema niks om
Heb er hier 5 waarvan er 4 perfect samen kunnen ( hoop dat dat ook blijft )
Maar die gaan echt niet alle 4 tegelijk mee
Ik pak ze vaak 2 om 2 mee , de oudste gaat dan apart waant die gaat niet met de rest
Maar ik pak ze elke dag ook een ronde apart mee
De ene keer een aanlijn wandeling , de andere keer fietsen
Dan loop ik 30 min en als ze 2 om 2 mee gaan loop ik 3 kwartier tot een uur
Kenji die de oudste is red dat allemaal niet meer
Als vriend thuis is nemen we ze wel alle 4 tegelijk mee op aanlijn wandeling en dan lopen we ook langer
Nu kan dat want Pinky en Wolfje zijn nu bijna 8 mnd en kunnen dus wat langer mee
Echt los lopen hebben we een heel groot veld voor , komen wel mensen maar niet als wij er lopen
Eer je dat veld over bent ben je 20 min verder , plus ze kunnen er lekker zwemmen
Dus wij kunnen er ook 1,5 / 2 uur over doen
Een dagtaak af en toe , maar dat vind ik niet erg
En scheelt ook dat ik 15-25 uur Pw werk , dus heb er de tijd voor
Heb er hier 5 waarvan er 4 perfect samen kunnen ( hoop dat dat ook blijft )
Maar die gaan echt niet alle 4 tegelijk mee
Ik pak ze vaak 2 om 2 mee , de oudste gaat dan apart waant die gaat niet met de rest
Maar ik pak ze elke dag ook een ronde apart mee
De ene keer een aanlijn wandeling , de andere keer fietsen
Dan loop ik 30 min en als ze 2 om 2 mee gaan loop ik 3 kwartier tot een uur
Kenji die de oudste is red dat allemaal niet meer
Als vriend thuis is nemen we ze wel alle 4 tegelijk mee op aanlijn wandeling en dan lopen we ook langer
Nu kan dat want Pinky en Wolfje zijn nu bijna 8 mnd en kunnen dus wat langer mee
Echt los lopen hebben we een heel groot veld voor , komen wel mensen maar niet als wij er lopen
Eer je dat veld over bent ben je 20 min verder , plus ze kunnen er lekker zwemmen
Dus wij kunnen er ook 1,5 / 2 uur over doen
Een dagtaak af en toe , maar dat vind ik niet erg
En scheelt ook dat ik 15-25 uur Pw werk , dus heb er de tijd voor
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Gimmick
- Zeer actief
Ja en daar moet je maar net de tijd voor hebben.
ik heb met 2 kleine kinderen en minimaal 24 uur per week werk daar niet altijd even veel tijd voor. Echter ik kan met ze allebei prima samen wandelen...
ik heb met 2 kleine kinderen en minimaal 24 uur per week werk daar niet altijd even veel tijd voor. Echter ik kan met ze allebei prima samen wandelen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Dus de definitie van een hondagressieve hond is een hond die alles (alle honden) direct wil slopen??
In dat geval is mijn Guess idd geen hondagressieve hond, godzijdank. Maar gezellig met andere honden is ze ook niet altijd, ze heeft een erg kort lontje (zoals wel meer Staffords). Een vreemde hond die een lipje optrekt, gromt, over haar heen gaat hangen, of op stijve poten aan komt lopen... dat pikt ze niet. En als ik op dat moment niet direct ingrijp maar haar laat gaan eindigt de andere hond wel in stukjes. En dan maakt het niet uit of het om een volwassen hond of een pup gaat.
Toen ik er een pup bijnam wist ik niet hoe het zou gaan, en de eerste paar dagen moest ik er echt bovenop zitten... anders was Konah er wss niet goed vanaf gekomen. Er waren ook zat mensen die het mij afraden van te voren, een andere teef bij mijn Stafford teef te zetten. Gelukkig gaat het nu heel erg goed, waar Guess van vreemde honden weinig accepteert, accepteert ze van haar roedelgenoten bijna alles.
In dat geval is mijn Guess idd geen hondagressieve hond, godzijdank. Maar gezellig met andere honden is ze ook niet altijd, ze heeft een erg kort lontje (zoals wel meer Staffords). Een vreemde hond die een lipje optrekt, gromt, over haar heen gaat hangen, of op stijve poten aan komt lopen... dat pikt ze niet. En als ik op dat moment niet direct ingrijp maar haar laat gaan eindigt de andere hond wel in stukjes. En dan maakt het niet uit of het om een volwassen hond of een pup gaat.
Toen ik er een pup bijnam wist ik niet hoe het zou gaan, en de eerste paar dagen moest ik er echt bovenop zitten... anders was Konah er wss niet goed vanaf gekomen. Er waren ook zat mensen die het mij afraden van te voren, een andere teef bij mijn Stafford teef te zetten. Gelukkig gaat het nu heel erg goed, waar Guess van vreemde honden weinig accepteert, accepteert ze van haar roedelgenoten bijna alles.
- Kaki
- Actief
Apart lopen is echt geen enkele moeite, dat doen wij met alle liefde. Laat ik voorop stellen dat een nieuwe pup absoluut niks overkomt, wij zitten daar hoe dan altijd met de neus bovenop en slapen doen ze in de bench. En de honden waarmee ze niet kan opschieten varieert enorm, meestal zijn het honden die zich fixeren op haar, dominant opstellen of een snauw of blaf geven, maar het hoeft ook helemaal niks te zijn. Ik heb haar wel eens met pups gezien, en dat ging ansich prima, en omdat we waarschijnlijk voor een Engelse Mastiff gaan (gaan binnenkort bij een fokker langs) ben ik niet bang voor later. Zo'n beestje is binnen een paar maanden al een stuk groter dan Buffel en met grote honden heeft ze nooit mot. Ik zal dit ook aan de fokker voorleggen, kijken hoe hun daarover denken, en of teruggave mogelijk is mocht het toch écht niet gaan.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom ga je niet eerst werken aan de hond die je al hebt?