Ik weet het deze vraag wordt heel vaak gesteld.. Ik heb (bijna) alle berichten wel gelezen in de hoop een soort gelijk geval te zien maar nog ben ik er niet zeker van. Dus hierbij onze vraag: Welk hondenras past het beste bij ons?
Om te beginnen:
We zijn we op zoek naar een pup, een herplaatser zou eventueel kunnen maar is niet onze eerste voorkeur.
We weten wat het betekent een hond te hebben, kwa tijd en geld etc.
Ik heb ervaringen met herders en weimaraner. Omdat ik deze ervaringen heb weet ik wat ik wel en wat ik niet zou willen.. maar ja welke hond dan wel??

Wat zoeken we (niet):
We hebben een eigen bedrijf met een stukje terrein. Het terrein is omheind alleen staat de poort wel altijd open. Dus misschien hier een onzichtbaar hek zetten??? (Werkt dit en is het veilig????)
De hond zal de hele dag bij ons zijn, dus bijna nooit alleen.
De hond moet wel tegen wat herrie kunnen. (van apparatuur/machine ) Zal niet de hele dag door zijn maar niet dat hij van alles schrikt. (dus geen whippet?)
We zullen minimaal 2uur per dag met de hond gaan wandelen, en als extra 2x per week naar het bos.
We willen dat hij gewoon los kan lopen in het bos. (dus geen beagle?) (Onze weimaraner kon wel gewoon los in het bos)
De hond mag niet te groot zijn maar ook geen chihuahua formaat. Hoogte van een beagle ofzoiets.
We houden er niet dat er overal haren te vinden zijn dus ons lijkt korthaar het beste?
Wat nog meer;
Als je gaat wandelen dat de hond ook echt met ons loopt. Dus niet zoals je bv met een labrador ziet dat hij gewoon maar zijn rondje sjokt.
Ik vond het altijd heel erg leuk dat mijn honden me altijd in de gaten hielden, en ook van kamer naar kamer achtervolgde....
buiten mag hij actief zijn maar binnen graag gewoon rustig. omdat hij mee gaat naar ons bedrijf.
Verder willen we dingen aan hem kunnen leren dus niet te "dom".
Om eerlijk te zijn vond ik de weimaraner echt een 'perfecte' hond, echter is deze te groot. En deze vraagt toch ook echt dat ermee gewerkt wordt en niet alleen 2uur lopen.
Dus na dit hele verhaal iemand enig idee welk ras hier bij zou passen????
We snappen dat elk ras zo zijn voor en nadelen heeft en dan nog is het karakter per hond ook verschillend.
Alvast bedankt voor het meedenken en we zijn benieuwd....