Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke hond gezocht... >> gevonden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Leuke hond gezocht... >> gevonden!

Ongelezen bericht door AnneBP »

Hoi allemaal, wij zijn verzadigd met honden maar mijn zusje (van 22) en haar vriend zijn op zoek naar een tweede hond die ze bij voorkeur over ca een maand in huis willen nemen.
Ze hebben al een hond (Blue uit het recente doodle-topic), dat is een kruising Australian Shepherd x Poedel, een intacte teef. Blue is een actieve hond van ruim 3 jaar oud met een vrij druk maar open karakter. Ze werkt graag voor haar baas en houdt van actief bezig zijn. Omdat ze zelf meestal wat dominant uit de hoek kan komen klikt het beter met wat onderdanig aangelegde honden die verder nuchter in het leven staan (die dus niet meteen wegkruipen als ze een keer moppert). Als ze loops moet worden of is dan kan ze echt niet te genieten zijn.
Ze hebben eerst bij Huize Zwerfhond geprobeerd een hond te krijgen en na een huisbezoek leek alles in orde. Helaas werden ze door een ander persoon teruggebeld dat ze de hond niet kregen omdat ze geen tuin hebben, dat zou voor het type hond wat ze zoeken volgens hen niet mogelijk zijn bij hen.

Wat hebben ze te bieden:
- Hondenmaatje
- Actief leven, ze lopen veel en mijn zusje wil er mogelijk ook bv behendigheid mee gaan doen.
- Ze wonen op een appartement van ca 100 vierkante meter van 2 verdiepingen, maar naast het bos.

Wat zoeken ze in een hond:
- Liefst een middelgrote hond of iets kleiner, geen zeer grote
- Maximaal 2 jaar oud, mag ook een pup zijn!
- Reu of teef maakt in principe niet uit, maar niet te pittig aangezien Blue soms de bitch kan uithangen
- Karakter: open, energiek, wat onderdanig of in ieder geval niet het conflict opzoekend, niet te angstig, niet neurotisch. Ik denk zelf dat een hond of kruising van veedrijvers/herders of gezelschapshonden het beste past.
- Uiterlijk: maakt in principe niet zoveel uit, maar wel een hond die qua bouw klopt (dus geen platgeslagen neuzen, te lange ruggen etc). Ik merk wel dat mijn zusje eigenlijk wel weg is van de typetjes als border collies, shepherds, golden retriever kruisingen.
- Geen stafford(mix) of swifferhondje
- Hond moet al in Nederland aanwezig zijn, mag wel van een buitenlandse stichting komen.

Ik ben zeer benieuwd waar jullie mee komen en hoop dat jullie kunnen helpen!
Laatst gewijzigd door AnneBP op 25 jan 2015 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Leuke hond gezocht!

Ongelezen bericht door Machie »

Jemig, afgewezen op het niet hebben van een tuin. Wat een baggerreden.
Ik weet zo niks...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:roll: Die willen hun dieren niet kwijt?

Kijk eens bij collie in nood en sos strays.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ben verliefd op Lola :I:
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2277" onclick="window.open(this.href);return false;
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

noekie schreef:Ben verliefd op Lola :I:
http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... D=dog-2277" onclick="window.open(this.href);return false;
oh wauw wat een ding!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kijk eens in dit topic, niet alleen op de eerste pagina :wink: verderop staan meer foto's

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=295576

Persoonlijk zou ik voor Chocky gaan (zie zoekfunctie) :mrgreen:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Machie schreef:Jemig, afgewezen op het niet hebben van een tuin. Wat een baggerreden.
Ik weet zo niks...
Nou, dat is ook het eerste wat ik dacht. Waar sláát dat op :19: Of het moet om een joekel van een bewakingshond gaan die niet op een flat kan aarden maar dan had je dat zelf ook al bedacht neem ik aan.
Gebetuttel altijd, bah.
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

lets have fun schreef:
Machie schreef:Jemig, afgewezen op het niet hebben van een tuin. Wat een baggerreden.
Ik weet zo niks...
Nou, dat is ook het eerste wat ik dacht. Waar sláát dat op :19: Of het moet om een joekel van een bewakingshond gaan die niet op een flat kan aarden maar dan had je dat zelf ook al bedacht neem ik aan.
Gebetuttel altijd, bah.
Nee het was een middelgrote setterkruising (Cups) die perfect in het plaatje zou passen
Edit: Valerie bedankt, dat topic was ik even kwijt :D
Laatst gewijzigd door AnneBP op 21 jan 2015 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lets have fun schreef:
Ik weet zo niks...
Gebetuttel altijd, bah.

Ik snap echt niet wat ze opschieten met dat soort rare eisen. Ik heb geen tuin en gewoon opvangers gehad.
Voor Ollie had ik een mail geschreven met wat ik zocht en waarom.
Ik moest maar een volwassen kater van die stichting tussen vier katers en vier honden pleuren, nadat ik duidelijk had gemaakt dat dat niet zomaar geaccepteerd zou worden.
Een kitten zou niet genoeg te spelen hebben.
:engel: Zou ze eigenlijk eens een filmpje moeten sturen :pffff:
dagmar88
Zeer actief

metav schreef:
AnneBP schreef:
lets have fun schreef:
Ik weet zo niks...
Gebetuttel altijd, bah.
Nee het was een middelgrote setterkruising (Cups) die perfect in het plaatje zou passen
Jammer dat de waarheid hier word verdraaid maar als mensen liegen ja dan is het vertrouwen weg

Lekker, stevige beschuldigingen zonder inhoudelijke reactie.
Zeg dan gewoon niets :19:
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

metav schreef:
AnneBP schreef:
lets have fun schreef:
Ik weet zo niks...
Gebetuttel altijd, bah.
Jammer dat de waarheid hier word verdraaid maar als mensen liegen ja dan is het vertrouwen weg
Hoezo? Ik zie niet in wat er te liegen valt?
Edit: ze zijn wezen kijken in hun nieuwe appartement, waarmee ze bewust gewacht hebben voor het huisbezoek zodat ze meteen in het juiste huis konden komen kijken. Snap niet wat daaraan te liegen valt.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

dagmar88 schreef:
lets have fun schreef:
Ik weet zo niks...
Gebetuttel altijd, bah.

Ik snap echt niet wat ze opschieten met dat soort rare eisen. Ik heb geen tuin en gewoon opvangers gehad.
Voor Ollie had ik een mail geschreven met wat ik zocht en waarom.
Ik moest maar een volwassen kater van die stichting tussen vier katers en vier honden pleuren, nadat ik duidelijk had gemaakt dat dat niet zomaar geaccepteerd zou worden.
Een kitten zou niet genoeg te spelen hebben.
:engel: Zou ze eigenlijk eens een filmpje moeten sturen :pffff:
Heb vaak de indruk dat je afhankelijk bent van de willekeur van 1 of andere stichtingmiep die haar persoonlijke mening als waarheid ziet en daar naar handeld.
Voor mij al een reden om nooit een hond te nemen als er een bemoeizuchtige stichting tussen zit.
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

metav schreef:
AnneBP schreef:
Hoezo? Ik zie niet in wat er te liegen valt?
Edit: ze zijn wezen kijken in hun nieuwe appartement, waarmee ze bewust gewacht hebben voor het huisbezoek zodat ze meteen in het juiste huis konden komen kijken. Snap niet wat daaraan te liegen valt.
Nou bijvoorbeeld ze hadden gezegd dat ze gingen verhuizen naar een huis met een tuin
Ze wisten dat ze naar een appartement gingen verhuizen, dat zouden ze nooit zeggen. Staat dat op papier? Kan er niet gewoon een spraakverwarring geweest zijn?
En dan nog zie ik niet in waarom deze hond niet zou passen.
Maar goed ik ken de hond niet in het echt.

En on topic: suggesties zijn welkom, ik heb dit niet aangemaakt om te rellen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lets have fun schreef: Heb vaak de indruk dat je afhankelijk bent van de willekeur van 1 of andere stichtingmiep die haar persoonlijke mening als waarheid ziet en daar naar handeld.
Voor mij al een reden om nooit een hond te nemen als er een bemoeizuchtige stichting tussen zit.
:ok: Precies.

:engel: Van die beschadigde zieltjes waarbij dieren niet over hun gebrek aan communicatieve vaardigheden oordelen.
Nou, jammer dan hoor.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

mwaah we staan bekend om aardige strenge screening ja dat klopt. Ik zou zeggen bel gerust met jeannette want ik ga niet zeggen wie wel of niet liegt.
Wel dat er 2 kanten zijn aan een verhaal.

Het gaat niet om honden kwijt kunnen....de gedachte is meer van juiste hond op juiste plaats.
Groetjes Heidi
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Nanna schreef:Ze hebben zelf een merle, dus blauwe ogen zullen wel geen no-go zijn ;-)
Ik zou zelf bij zo'n teef een reu zetten.
Misschien is Kookie met zijn hemelsblauwe kijkers wat? :lol1:
Hij is geschat op anderhalf.

Kookie is door de politie afgegeven bij het asiel, helaas is er verder niks bekend over zijn voorgeschiedenis. Kookie is een leuke en opgewekte hond die vrolijk wordt bij het zien van mensen, van aaien en wandelen. Kookie is verder lief, een mensenvriend en heeft een zacht karakter. Kookie kan prima overweg met andere honden en katten. Hij kan ook goed met kinderen.

Afbeelding

podver nanna wat een schitterende hond!
Groetjes Heidi
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

oh kijk ik zie dat mijn zusje zelf een account aangemaakt heeft, mooi dan kan ze zelf ff mengen in het topic :D
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

hewi schreef: Het gaat niet om honden kwijt kunnen....de gedachte is meer van juiste hond op juiste plaats.

Dat was nou nooit in me opgekomen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik kan me ergens wel voorstellen dat een huis met een tuin voor sommige honden wel een vereiste kan zijn.
In de beschrijving van de TS klinkt de hond ook niet als een echt makkelijke hond,dus ik zou er ook niet zomaar een teef bij zetten.
Bij ons in het asiel kreeg ook niet iedereen zomaar een hond mee ,ondanks dat wij wel graag honden plaatsten.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:
lets have fun schreef: Heb vaak de indruk dat je afhankelijk bent van de willekeur van 1 of andere stichtingmiep die haar persoonlijke mening als waarheid ziet en daar naar handeld.

:engel: Van die beschadigde zieltjes waarbij dieren niet over hun gebrek aan communicatieve vaardigheden oordelen.
Nou, jammer dan hoor.
Ja, zo denk ik er ook over.
Het gaat meestal over ego's, en niet over de belangen van de hond.
Ik vind dat schandalig, maar zo gaat dat blijkbaar.

En ik weet heus wel dat er ook goede stichtingen zijn, waar ook goede mensen rondlopen.
Maar ik weet van tevoren niet waar ik mee te maken ga krijgen, en dus mijd ik stichtingen als de pest.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
AnneBP
Zeer actief
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

hewi schreef:mwaah we staan bekend om aardige strenge screening ja dat klopt. Ik zou zeggen bel gerust met jeannette want ik ga niet zeggen wie wel of niet liegt.
Wel dat er 2 kanten zijn aan een verhaal.

Het gaat niet om honden kwijt kunnen....de gedachte is meer van juiste hond op juiste plaats.
Ach het is ook echt niet mijn bedoeling om mensen of stichtingen zwart te maken of te beschuldigen hoor, in tegendeel. Ik heb ze zelfs getipt om daar te kijken.
Het ene zinnetje is eruit gepikt maar volgens mij geef ik verder mijn mening niet.Ik vind het goed dat dergelijke stichtingen er zijn en ieder moet vooral handelen zoals ze goed dunkt.
Het topic is ook bedoeld om een leuke hond te vinden zoals ik al eerder aangaf, niet om te rellen.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Leuk een huis met een tuin, maar mijn honden zijn nooit in de tuin als ik er niet ben. Zit ik in de zomer in de tuin, liggen ze daar te pitten. Tot zover het nut van een tuin :19:

Wat een gedoe met die stichtingen, heb wel meer rare eisen gehoord van een collega die op zoek was naar een leuke hond. Voor mij reden om nooit via een stichting een hond in huis te nemen. Gelukkig genoeg andere leuke honden. Kijk ook eens op Marktplaats, komen er echt super leuke honden voorbij, als je een avond de tijd neemt om goed te zoeken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik hoor het vaker bij herplaatsers uit België. Men verhuisd dan van huis met tuin naar appartement, en dan zou het meteen zielig zijn voor de hond. Heel gek.
Ik heb ook nooit honden gehad die graag alleen in de tuin zijn

Je kan misschien even kijken bij subforum 'tijdelijke opvang' komen ook veel leuke honden voorbij!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou een hond liever plaatsen bij iemand in een flat die er meerdere keren mee op uit gaat dan bij iemand in een huis met tuin, waarbij het enige buiten-verzetje van de hond die tuin is. Er zijn tenslotte nog steeds heel wat mensen die menen dat 'uitlaten' bedoeld is om frisse lucht in te ademen en de behoefte te doel en dan is een tuin 'dus' genoeg. Nee, dan liever een flat en dus verplichte wandelingen, omdat het gemak van de tuin ontbreekt! Wel zou ik bij een grotere hond en hoger dan de tweede woonlaag een lift aanraden (vanwege de heupen en de problemen die het meerdere keren per dag moeten tillen van een zwaardere hond met zich meebrengen, bijvoorbeeld na een ongeluk). Voor kleinere hondjes heb je een dergelijke eis niet nodig, omdat die gemakkelijk te tillen zijn.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat het 't best is om bij een pittige teef een intacte reu te zetten. Daarom gaf ik Chocky als voorbeeld.

Afbeelding

Eerlijk gezegd zou ik zelf ook gewoon geen zin hebben in gedoe met een stichting. Mijn hond is mijn hond. <- punt
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik krijg morgen een kleine herderkruising in de opvang die me wel lijkt passen, maar ik heb de hond nog niet in huis dus weet alleen wat ik van de oude eigenaar en de stichting weet ;)
Bruin, correct gebouwd, speels en sociaal, kortharig, 8 maand oude reu, zindelijk. En zo zag hij eruit toen hij 3 of 4 maanden was
Afbeelding
Ik kan je wel op de hoogte houden als je wilt.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Het niet hebben van een tuin is geen reden om bij voorbaat al mensen af te schieten bij Huize Zwerfhond, het kan wel in combinatie met een bepaalde hond of bepaalde andere factoren meespelen in een beslissing wel of niet te plaatsen in een bepaald huishouden.
Ik heb trouwens vorig jaar een stel zonder tuin goedgekeurd voor de adoptie van een setter en die hebben laatst hun 2e setter zelfs geadopteerd, het hebben van een tuin is dus zeker niet verplicht voor het adopteren van een hond.
Zoals eerder gezegd: elk verhaal heeft 2 kanten.
Valerie schreef:Eerlijk gezegd zou ik zelf ook gewoon geen zin hebben in gedoe met een stichting. Mijn hond is mijn hond. <- punt
Ik heb inmiddels 3 honden geadopteerd van een stichting (1 is inmiddels overleden) en alle drie de honden zijn gewoon mijn hond *punt* :U:
Ik snap dat nooit dat mensen denken dat "wij" als stichting zijnde in elke beslissing mee willen praten of wat dan ook, ja oke die stichtingen zijn er wel, maar daar zou ik snel klaar mee zijn, blokkeren kan je zulke mensen :mrgreen: .
Ik zie de stichting ook meer als vangnet mocht er ooit iets met mij gebeuren of wat dan ook, dan is er de mogelijkheid om via de stichting mijn honden te herplaatsen mocht er niemand zijn die mijn honden kan opnemen (maar die zijn er wel gelukkig).
Valerie schreef:Ik denk dat het 't best is om bij een pittige teef een intacte reu te zetten. Daarom gaf ik Chocky als voorbeeld.
Leuke hond!
En dat lijkt mij ook een fijne combinatie (intacte reu met pittige teef) :wink:

Succes nog met de zoektocht! Maar leuke honden genoeg te vinden dus komt vast goed :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Miranda schreef:
dagmar88 schreef:

Nou, jammer dan hoor.
Ja, zo denk ik er ook over.
Het gaat meestal over ego's, en niet over de belangen van de hond.
Ik vind dat schandalig, maar zo gaat dat blijkbaar.

En ik weet heus wel dat er ook goede stichtingen zijn, waar ook goede mensen rondlopen.
Maar ik weet van tevoren niet waar ik mee te maken ga krijgen, en dus mijd ik stichtingen als de pest.
Hier idem. Heb ook zo'n vermoeden dat ik ook niet 'goed' genoeg zal zijn met twee honden op een 50m2 flat. Dan maar een dure rashond. :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

dre schreef: Ik heb inmiddels 3 honden geadopteerd van een stichting (1 is inmiddels overleden) en alle drie de honden zijn gewoon mijn hond *punt* :U:
Inderdaad, honden van onze stichting worden ook gewoon echt van de eigenaar. Het enige wat we vragen, is dat in het begin nog eens een berichtje wordt gestuurd om te vertellen hoe het gaat. Dit is wel het minste wat je kunt doen, voor mensen die veel moeite hebben gedaan om de hond te herplaatsen. Dan is het fijn om nog even te horen hoe het gaat. Mocht het niet goed gaan, dan is er ruimte om samen te kijken naar oplossingen - zie het als service.
En het is ook een beetje om te voorkomen dat er ineens aan de bel wordt getrokken dat de hond terug moet naar de stichting, zonder dat de stichting de voorgeschiedenis heeft meegekregen.
Als het gewoon goed gaat, stuur je na een paar weken een berichtje dat alles oke is en dat was het dan.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Anne&Taar schreef:Hier idem. Heb ook zo'n vermoeden dat ik ook niet 'goed' genoeg zal zijn met twee honden op een 50m2 flat. Dan maar een dure rashond. :mrgreen:
Owh...

Ik woon in een appartement, met 2 honden, werk fulltime, geen partner en vang zelfs af en toe nog op ook :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”