Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teefje gratis ??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:En dan even de emotionele kant van het verhaal voor de teef.

Denk jij dat een teef liever in haar vertrouwde omgeving bevalt en voor haar pups zorgt, of dat ze dat net zo makkelijk bij een wildvreemde zal doen, op een voor haar vreemde plaats?
wild vreemde????
nou das dus onzin , als ik 1 van mijn reuen ophaald voor show dan is het beest door het dolle heen om me te zien
als ik gewoon eens gaat kijken bij me honden die ik verkcht heb zijn ze niet bij me weg te sleuren.
als ik eens een loge heb van me eigen fok willen ze niet eens weg

mol :twisted: 8)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

malinois schreef:
Lysette schreef:
malinois schreef:
Lysette schreef:Kan m'n hondjes niet eens een week missen :mrgreen:
ga je toch mee, blijf je logeren bij de fokker....ik snap het probleem niet hoor...
Je werk of school? :roll:
wat doe je overdag dan als je werkt/naar school gaat?
Is de hond toch ook alleen, kan dat nu ook...alleen is dan de fokker erbij.
Ik persoonlijk zou vakantie nemen, je weet vantevoren wanneer het gaat gebeuren, dus je kunt dagen genoeg sparen...
Met school gaat zoiets al niet, en 2 maanden vrij van je werk krijg je ook niet zomaar.

Ik zou het in ieder geval never nooit niet doen! Als ik een hond heb wil ik er mee om kunnen gaan zoals ik wil en niet de kans lopen om vast te zitten aan een aantal nestjes ofzo. Dan voel ik het niet meer als mijn hond, maar meer of ik die hond in bruikleen heb ofzo :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Teefje gratis ??

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef: Als die fokker het allemaal zo goed kan, laat hij dan gewoon álles zelf doen.
de redenen voor zoiets zijn hiervoor al veelvuldig uitgelegd.
En niet misbruik maken van het feit dat dit meisje zo graag een Bulldog wil maar hem niet kan betalen.
dat heeft niets met misbruik te maken, als ik er bijv. 1 krijg aangeboden is dat ook niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik er meer mee kan trainen bijv., hem meer aandacht kan geven thuis, etc. etc. etc. Dat heeft niets met geld te maken.

Deze fokker vind ik een regelrechte profiteur.
jullie doen net of dit de ergste misdaad ter wereld is... dit gebeurt al jaren en je wil niet weten hoeveel goede honden dit al voort heeft gebracht!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:En dan even de emotionele kant van het verhaal voor de teef.

Denk jij dat een teef liever in haar vertrouwde omgeving bevalt en voor haar pups zorgt, of dat ze dat net zo makkelijk bij een wildvreemde zal doen, op een voor haar vreemde plaats?
mijn hond zou niet interesseren waar ze is, als ik er maar bij ben!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
malinois schreef:
Lysette schreef:
malinois schreef: ga je toch mee, blijf je logeren bij de fokker....ik snap het probleem niet hoor...
Je werk of school? :roll:
wat doe je overdag dan als je werkt/naar school gaat?
Is de hond toch ook alleen, kan dat nu ook...alleen is dan de fokker erbij.
Ik persoonlijk zou vakantie nemen, je weet vantevoren wanneer het gaat gebeuren, dus je kunt dagen genoeg sparen...
Met school gaat zoiets al niet, en 2 maanden vrij van je werk krijg je ook niet zomaar.

Ik zou het in ieder geval never nooit niet doen! Als ik een hond heb wil ik er mee om kunnen gaan zoals ik wil en niet de kans lopen om vast te zitten aan een aantal nestjes ofzo. Dan voel ik het niet meer als mijn hond, maar meer of ik die hond in bruikleen heb ofzo :?
dat jij zoiets niet zou willen is je goed recht, ik zou er zeker over denken!
2 maanden vrij hoeft niet want normaal ben je ook niet de hele dag bij je hond... als je na je werk er heen gaat is het prima, en een maand kan ik zeker vrij krijgen...
Afbeelding
malou
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door malou »

Wat een reacties
Wat ik lees in veel berichten kan IK me in vinden
Voor mij zou dit dus ook geen manier zijn om een hond te hebben
Ik denk ook dat de fokker gebruik maakt van het feit dat dit nichtje die 1900 euro niet op kan hoesten
En het rekensommetje wat ik vond had ik ook al gemaakt
Je laat je hond een nest op de wereld zetten lieftst 2 en geeft al die pups weg onder die voorwaarden dat je er 3 nestjes mee mag hebben
Zo zeg ............mijn idee loop je lekker binnen
Wel de lusten en niet de lasten
Morgen komt ze op visite en ik zal haar zeker deze antwoorden laten lezen
Wat ze verder wil tsja dat zal ze zelf moeten weten
Het hondje waar het om ging ...........dat is dus al weggegeven
Lekker snel he
Maar..............in februari ..............is er weer een nestje
En ja hoor ze mag daar een hondje uit hebben is haar weer gezegd
Als ik dus weer met mn rekensommetje verder ga
Een pup per nest(maand) weggeven .................vul zelf maar in
groetjes Malou
Bij ons woonden 2 kooikers ,broer en zus ,Yary en Malou
Afbeelding
groetjes Malou
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mol schreef:een fokker kan bij een hoop mensen zoals jij toch nooit goed doen in wat voor vorm dan ook.
Dit is niet waar, dat heb jij dan verkeerd begrepen.

Er zijn veel fokkers die gewoon bagger zijn, maar er zijn fokkers waar ik veel respekt voor op kan brengen.
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Mol schreef:een fokker kan bij een hoop mensen zoals jij toch nooit goed doen in wat voor vorm dan ook.

Er zijn veel fokkers die gewoon bagger zijn, maar er zijn fokkers waar ik veel respekt voor op kan brengen.
en hoe zien die er dan in jou ogen uit? want er zijn toch echt heel veel fokker die hondjes onder fokkervoorwaade plaatsen

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ja joh,

Maar als die "griet" bij een fokker komt kijken die het ras fokt waar zij al jaren van droomt, en deze fokker haar een teefje in haar handen drukt, met het verhaaltje erbij, dan is de kans heel groot dat grietje valt voor het puppie. En fokker ziet op zo´n manier mooi kans om zijn fokfabriekje leuk uit te breiden.

Hoeveel teven, en hoeveel nesten per jaar zijn er nou helemaal nodig om als fokker een bijdrage te leveren aan een ras?

En drie nesten, is dat nog een normale fokkersvoorwaarde. Met als enige tegenprestatie dat jij voor de teef mag zorgen?
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Wil de hond schreef: Hoeveel teven, en hoeveel nesten per jaar zijn er nou helemaal nodig om als fokker een bijdrage te leveren aan een ras?
Dat vraag je toch ook niet als hij de pup zelf houdt?
En drie nesten, is dat nog een normale fokkersvoorwaarde. Met als enige tegenprestatie dat jij voor de teef mag zorgen?
Ja, dat is een normale fokkersvoorwaarde. Het betekent niet dat ze daadwerkelijk 3 nesten krijgt of zelfs 1 voor wat dat betreft. Alleen dat ze voor de fok beschikbaar is.

En over in de handen drukken en verliefd worden wil ik niets horen. Als ze niet debiel is dan moet ze maar gewoon nee zeggen als ze er zo tegen is om een gratis pup te krijgen. Als ze wel debiel is moet ze geen hond nemen.
kijk hier ben ik het dus mee eens ,ik had het zelf niet beter kunnen zeggen

mol 8)
kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

v.d Lupinehof schreef:

wild vreemde????
nou das dus onzin , als ik 1 van mijn reuen ophaald voor show dan is het beest door het dolle heen om me te zien
als ik gewoon eens gaat kijken bij me honden die ik verkcht heb zijn ze niet bij me weg te sleuren.
als ik eens een loge heb van me eigen fok willen ze niet eens weg

ja net zoals Ramblin vindt het geweldig om opghaald worden voor de show
en gaat ook heel graag mee ;)
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Wil de hond schreef: Hoeveel teven, en hoeveel nesten per jaar zijn er nou helemaal nodig om als fokker een bijdrage te leveren aan een ras?
Dat vraag je toch ook niet als hij de pup zelf houdt?
Ja, dat is een normale fokkersvoorwaarde. Het betekent niet dat ze daadwerkelijk 3 nesten krijgt of zelfs 1 voor wat dat betreft. Alleen dat ze voor de fok beschikbaar is.

En over in de handen drukken en verliefd worden wil ik niets horen. Als ze niet debiel is dan moet ze maar gewoon nee zeggen als ze er zo tegen is om een gratis pup te krijgen. Als ze wel debiel is moet ze geen hond nemen.
:ok: niets aan toe te voegen!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als een Bulldogfokker 10 of 15 teven aanhoudt om uit elk van hen jaarlijks een nestje te trekken zou ik hem denk ik wat anders vragen.

Als ze wel geestelijk minder volmaakt is, en de fokker probeert daar gebruik van te maken, is die fokker minstens zo geestelijk onvolmaakt, en zou dan géén recht hebben op bijval.

Als die drie worpen kontraktueel vastliggen kán een fokker dus besluiten om die worpen daadwerkelijk te laten plaatsvinden. Al was het maar om de beurs te spekken? Hoe normaal dit ook kan zijn, ik vind het dubieus klinken hoor, het hele gratis Bullepuppeteefie-verhaal.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:

er zijn zoveel fokkers die dat doen, misschien ook wel diegene die jij kent.
en er is ook niets mis mee om het te doen...
Hij doet heus niet alle teven uit het nest weg onder die voorwaarden, hij kiest de teef die hij anders zelf zou houden! En dan nog weet hij niet of die teef later wel geschikt is om mee te fokken....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef: ik vind het dubieus klinken hoor, het hele gratis Bullepuppeteefie-verhaal.
wat al regelmatig gezegd is, het gebeurt al jaren en er zijn al heel wat goede hondjes uit zo'n dekking gekomen!!! En het is gelukkig niet alleen bij de bullepuppies het komt gelukkig bij alle rassen voor.......
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het een topfokker :?
Hebben jullie gelezen, dit pupje is al vergeven aan iemand die onder die voorwaarde dat pupje wilde maar niet getreurd, in februarie is er eennest op komst dus dan mag zij er daar een uitkiezen.
Fantastisch en goed doordacht van de fokker hoor :ok: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

chrico schreef:Ik vind het een topfokker :?
Hebben jullie gelezen, dit pupje is al vergeven aan iemand die onder die voorwaarde dat pupje wilde maar niet getreurd, in februarie is er eennest op komst dus dan mag zij er daar een uitkiezen.
Fantastisch en goed doordacht van de fokker hoor :ok: :ok:
echtwel, en mocht het in februari niet lukken, is er misschien wel weer een nest april :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
chrico
Zeer actief

Daarom en zo blijft de fokkerij heerlijk stabiel 8)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik had er eerst ook problemen mee, maar ik vind het opzich wel goed dat het gebeurd!
Bij iemand in het gezin, krijgt hij alle aandacht. Bij een fokker wordt het toch 1 van de....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malou schreef:Morgen komt ze op visite en ik zal haar zeker deze antwoorden laten lezen
Wat ze verder wil tsja dat zal ze zelf moeten weten

groetjes Malou
Laat haar haar reaktie even hier neer zetten. Is altijd leuk om te lezen.

Groetjes, Willy.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Daarom en zo blijft de fokkerij heerlijk stabiel 8)
helemaal niets mis mee gelukkig! Vandaar dat ik ook nog steeds puppies koop bij goede fokkers! Ben heel tevreden met mijn goed gefokte honden en ik weet zeker dat heel veel mensen dat zijn. :pffff:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Echt bij een wildvreemde plaatsen, daar ben ik ook niet zo voor :? . Ook niet pertinent tegen, maar ik vind wel dat er een goed contact tussen beide "partijen" moet blijven en er eerst uitermate zorgvuldig gescreend moet worden.
Het regelmatige contact moet er ook zijn om de teef, waar eventueel mee gefokt gaat worden, op karakter te "testen".

De fokker van Kaya heeft uit hetzelfde nest ook een teefje uitgeplaatst: wel bij een goede vriend en de keuze voor het teefje maakt de fokker dan. De teef blijft eigendom van de fokker en dit was dan op basis van één keer een nestje. Dit ging uiteindelijk niet door omdat bij het teefje een kies niet was doorgekomen.

Tja, ik vind het dus op zich niet zo dom allemaal, mits dit heel zorgvuldig gebeurd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Echt bij een wildvreemde plaatsen, daar ben ik ook niet zo voor :? . Ook niet pertinent tegen, maar ik vind wel dat er een goed contact tussen beide "partijen" moet blijven en er eerst uitermate zorgvuldig gescreend moet worden.
Het regelmatige contact moet er ook zijn om de teef, waar eventueel mee gefokt gaat worden, op karakter te "testen".

De fokker van Kaya heeft uit hetzelfde nest ook een teefje uitgeplaatst: wel bij een goede vriend en de keuze voor het teefje maakt de fokker dan. De teef blijft eigendom van de fokker en dit was dan op basis van één keer een nestje. Dit ging uiteindelijk niet door omdat bij het teefje een kies niet was doorgekomen.

Tja, ik vind het dus op zich niet zo dom allemaal, mits dit heel zorgvuldig gebeurd.
aangezien ik aanneem dat hij het goede ermee voor heeft en dus de pup later ook op alles onderzocht moet worden moet hij wel contact houden...
Of dat nu bij een 'vreemde' is of een bekende maakt dan niet uit vind ik, als je normaal pups verkoopt ken je de mensen ook niet supergoed, waarom moet dat nu dan wel...?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

malinois schreef:

aangezien ik aanneem dat hij het goede ermee voor heeft en dus de pup later ook op alles onderzocht moet worden moet hij wel contact houden...
Of dat nu bij een 'vreemde' is of een bekende maakt dan niet uit vind ik, als je normaal pups verkoopt ken je de mensen ook niet supergoed, waarom moet dat nu dan wel...?
Omdat de verhouding anders ligt als bij een gewone pupkoper 8O :?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jamn
Vaste gebruiker

Re: Teefje gratis ??

Ongelezen bericht door Jamn »

malou schreef:Hoi
Een nichtje van me is op zoek naar een engelse buldog
Nu zijn ze vreselijk duur maar ze was bij een fokker die haar het volgende voorstel deed
Ze mocht een bepaalde teef uit het nest hebben ........gratis
Maar dan moest ze wel beloven dat ze 3 keer in haar leven dat teefje moest laten dekken
Vlak voor de bevalling moest ze dan het teefje naar de fokker brengen en die 'doet' dan de rest
Volgens mij is dit een beetje een vreemde regeling en ik heb het haar ook afgeraden om dit te doen
Wat vinden jullie hiervan ????
groetjes Malou
Als je een hond wil aanschaffen kost het geld, of je hebt er voor over of je ziet ervan af.
Maar op deze manier een hond nemen vind ik rond uit belachelijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:

Omdat de verhouding anders ligt als bij een gewone pupkoper 8O :?
tuurlijk niet... waarom ligt die verhouding anders?
dus het maakt niet uit hoe een 'gewone' pupkoper met de hond omgaat maar wel hoe de eigenaar van een pup op fokkersvoorwaarden omgaat?
bullshit!
Stel, ik krijg zo'n aanbod voor een werkhondteefje...
Dan ga ik er elke week 3x mee trainen , zit bij de rest van mijn honden, gaat elke dag 4 x naar het bos...net zoals m'n andere honden, wat wil het beestje nu dan nog meer en wat is het verschil met m'n andere honden die exact hetzelfde doen?
Ik vind het echt bullshit! :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Hai

Het is geen drama dat er een teefje onder fokkersvoorwaarden wordt uitgezet.
Maar vind de 3 nesten wel veel.
Oke ze zullen er misschien niet alle 3 komen, maar mocht het wel zo zijn dan vind ik dit te veel.
1 Nest kan ik inkomen, maar 3 niet.
En dan is het een risico voor de fokker of er nou 1 of 11 pups uitkomen.
En mocht het zo zijn dat er in dat ene nest nou 1 pup uitkomt en dan nog eens met een keizersnede ( in het ergste geval) dan zou je altijd nog kunnen overleggen met de "eigenaar waar de teef zit" of jullie dan samen nog een nestje kunnen krijgen.
En dan sam sam doen.

Dit lijkt me een eerlijkere oplossing
Maar goed lijkt me dat de gene waar dit aan aangeboden is , oud en vooral wijs genoeg is om dit te kunnen overdenken
En niet alleen wil zien dat ze die pup voor niets krijgt en dan de gevolgen later maar ondervind
Je krijgt iets aangeboden, en je kan er zelf ja of nee op antwoorden
Mocht ze er mee accoord gaan dan moet je achteraf ook niet zeiken.
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

Ik snap het niet helemaal.
De pup wordt onder voorwaarden verkocht of weg gegeven, heel normaal. De meeste rasverenigingen verplichten je zelfs om een verkoopovereenkomst op te stellen.

Elk volwassen denkend mens kan dan toch voor zichzelf besluiten of zij het met de voorwaarden eens zijn of niet. Ben je het er niet mee eens dan ga je toch gewoon ergens anders heen voor een puppy, lijkt mij in ieder geval vrij simpel.

:p: :p: 8) :p: :p:
gr,
hansel
www.newsensation.tk
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

pppff zeg , ik vind het helemaal niet vreemd om onder voorwaarden te plaatsen
heb dit zelf ook ooit gedaan, wellis waar niet met de voorwaarde van 3 nesten, maar 6 pups of 2 nesten

het doel van zo'n uitplaatsing is inderdaad je foklijn behouden en zelf niet omkomen in teven

wat veel mensen vergeten is dat het niet enkel lekker geld op leverd voor de fokker,
het 1e nest van deze uitgeplaatste teef van mij ging mis, ze verloor de pups bij 54 dagen
het 2e nestje ging wel goed, hierin zaten 3 pups, waarvan het teefje nu bij mij loopt
Dit was de bedoeling toendertijd, ik kan verder met mijn lijn
de man blij met zijn teef, ik blij met mijn teef

Juist bij de moeilijke rassen leverd het uitplaatsen van pups voor de fokker veel risico met zich mee, er zijn veel fokuitsluitende fouten

veel teven zullen het nooit halen tot fokteef, nee het consept "fokkerscontract" is niks mis mee, maar wel onder de juiste voorwaarden, en zeker een goed gevoel bij de co-ouder van je pup
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ik snap niet dat er hier door sommigen zo moeilijk gedaan wordt over het op fokkervoorwaarden uitplaatsen van een teef

om te beginnen is het op de leeftijd dat de pup naar die mensen zou gaan nog helemaal niet zeker of er wel met de teef gefokt kan worden (gezondheid, karakter)
de fokker heeft (in mijn ogen) gewoon op basis van bloedlijnen bepaald dat hij graag uit een bepaalde combinatie de mogelijkheid wil behouden om indien volledig geschikt dit bloed in de toekomst te kunnen gebruiken, niets mis mee.
mocht de hond niet geschikt blijken, dan zijn deze mensen gewoon eigenaar en that's it ;)

zelf ga ik van het voorjaar een teefje er bij kopen die ik weer uit ga zetten.
Dit omdat ze uit bepaalde lijnen komt die mij op het moment erg aanspreken, maar waar over een jaar, of misschien 2 jaar geen kans meer op is dat ik er een pup uit kan aanschaffen (tenminste niet zo kort op die lijnen).
Alleen hebben wij op het moment niet de tijd en de ruimte om zo kort op elkaar 2 pups op te voeden, de teef die dus van het voorjaar gaat komen die gaat uitgeplaatst worden en komt dan tussen de 12 en de 18 mnd weer bij ons wonen.
Diegene die voor haar gaat zorgen die mag dan in ruil voor de opvoeding/training ect uit haar eerste nest, nest keuze hebben

Tuurlijk loop ik het risico dat ze niet geschikt is, nou dan wordt er niet mee gefokt en kijken we verder.

Maakt dit mij nu een slechte (beginnende) fokker :?: In mijn ogen niet, maar zoals ik hier dus al lees, zijn er genoeg mensen die daar anders over denken.
Wat ik op dit moment probeer is voor de mechelaar wat voor NL onbekender bloed binnen te halen wat zeker WEL geschikt is voor het werk. Ik probeer dus mijn "eigen" lijn op te zetten en niet voort te borduren op wat de grote fokkers in NL al gebruiken, niet dat dat slecht is, maar wat zou mijn meerwaarde voor het fokken zijn als ik meer van het zelfde zou fokken :?:

In mijn ogen moet ik om dit te kunnen bereiken NU investeren en dus de lijnen binnen halen die mij aanspreken, zodat ik over 2 jaar (als alles gezond blijft) de eerste stappen richting mijn einddoel kan gaan zetten. Het gevolg is dat ik dus op dit moment redelijk kort op elkaar pups zou hebben zitten waar dus geen ruimte en (nog belangrijker) GEEN tijd om voor de juiste start te zorgen voor heb, vandaar dat ze uitgeplaatst worden. Het zelfde zal ik in de toekomst ook doen met pups uit combinaties die mij aanspreken, maar waar ik op dat moment geen tijd of ruimte voor heb.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”